+ -

search

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ - ΕΛΛΗΝΕΣ

Άφησε πολύ καλές εντυπώσεις το 2016 με το Pragma και επιστρέφει φέτος με νέο ΕΡ, που της δίνει την αφορμή να έρθει στο Six d.o.g.s. (Τετάρτη 2 Μαΐου) για ένα ιδιαίτερο live με ηλεκτρική μικρή άρπα, λάπτοπ και κιθάρα. Αφορμή λοιπόν και για μας να επιδιώξουμε μια κουβέντα

φωτογραφίες: M.Koropoulis (1), C.Caravetellis (3)

Πού βρίσκεσαι δημιουργικά μετά το Pragma του 2016; Τι να περιμένουμε από το επερχόμενο ΕΡ σου με τίτλο Head;


Το Ηead είναι ένα EP που εμπνέεται από τις αρχετυπικές ερωτήσεις που μας θέτει η λογική. Μετά το Pragma ξανακάνουμε έναν θεματικό δίσκο, αλλά με τελείως διαφορετικό ήχο. Όλα είναι ηλεκτρονικά, εκτός από ένα κομμάτι στο οποίο χρησιμοποιούμε πιάνο και κιθάρα. Σε αυτό παύει να μιλάει η λογική και έτσι το ζωντανό ξύλο φαίνεται ο πιο σωστός φορέας.

Τι να περιμένουμε από το live σου στο Six d.o.g.s. με τον Max Trieder; Θα είναι αρκετά διαφορετικό από ό,τι έχει δει το αθηναϊκό κοινό στο παρελθόν;

Στο λάιβ μας θα παίξουμε με καινούριο set up. Εγώ με ηλεκτρική μικρή άρπα και λάπτοπ και ο Μαξ με κιθάρα και λάπτοπ. Νομιζω ότι αυτή η ενορχήστρωση θα είναι τελείως καινούρια για κάθε κοινό.

Πόσο ευχαριστημένη δηλώνεις από την απήχηση που βρήκε το Pragma, τώρα που έχει πια κυλήσει αρκετός χρόνος;

Το Pragma είναι ένας καθαρά avant-garde δίσκος. Δεν περίμενα να ακουστεί παραπάνω από όσο ακούστηκε. Ευχήθηκα μόνο όσοι τον ακούσουν να καταλάβουν τι θέλουμε να πούμε. Και έτσι έγινε. Πήρα πολλά μηνύματα υποστήριξης και τους ευχαριστώ.

Είχες πει σε μια παλιότερη συνέντευξή σου (στη Μαργαρίτα Γραμματικού, για το Savoir Ville) ότι το Pragma είναι δίσκος «αυστηρώς ακατάλληλος για ανθρώπους που δεν είναι ο εαυτός τους». Θες να μας πεις δυο πράγματα παραπάνω πάνω σε αυτό;

Ναι, έτσι ακριβώς αποκρυπρογραφώ το είδος avant-garde. Στο ένα και μοναδικό προσωπικό μήνυμα του καθενός. Πολλοί αποδέκτες, από δισκογραφικές μέχρι το απλό κοινό, δυσκολεύτηκαν να κατανοήσουν το άλμπουμ, γιατί δεν κατατάσσεται σε κάποιο είδος. Όποιος χρειάζεται την  κατηγοριοποίηση και τη στιλιστική ταυτότητα, δεν θα ευχαριστηθεί με το Pragma. Από τη φύση του ο άνθρωπος χρειάζεται την ομάδα και την αναζητά. Και θαυμάζω πολύ τους ανθρώπους που μπορούν και να τη βρίσκουν, αλλά και να δουλεύουν γι' αυτήν. Εγώ μόνο δεν ενδιαφέρομαι για κάτι τέτοιο. Υπάρχουν καλύτεροι.

37cSsrd_2.jpg

Σε μια άλλη συνέντευξη πάλι, σε μας αυτήν τη φορά (στον Ανδρέα Κύρκο), περιέγραψες την καθημερινότητά σου στο Βερολίνο με την πρόταση «Δεν κοιμάμαι πολύ και δεν έχω συχνά Κυριακές». Έχει αλλάξει κάτι τώρα, σε σχέση με τότε;

Διάβασα τελευταία για τις τρομερές θεραπευτικές δυνατότητες του ύπνου και αποφάσισα να κοιμάμαι τουλάχιστον 7.5 ώρες. Όσο για τις Κυριακές, θα σας εκμυστηρευτώ την καινούρια μου καθυστερημένη ασχολία. Φτιάχνω ένα 2λεπτο κομμάτι κάθε απόγευμα στο ableton. Βάζω φτιαχτές θεματικές και ψεύτικα deadlines. Απολύτως καθυστερημένο. Την προηγούμενη Κυριακή έφτιαξα ένα σποτάκι που φαντάστηκα ότι θα ντύνει μια διαφήμιση για γυαλιά μυωπίας. Προσοχή στη διευκρίνιση: μυωπίας.

Τι άλλο κάνεις αυτόν τον καιρό, όσον αφορά την ενασχόλησή σου με την κλασική μουσική;

Μελετάω για ένα σόλο ρεσιτάλ που έχω εδώ στο Βερολίνο και συνεχίζω να μεταγράφω τους μήνες του Τσαϊκόφσκι για σόλο άρπα. Είμαι στον Αύγουστο και έχω ακόμη δρόμο μέχρι τον Δεκέμβριο…

Έχεις συχνά μιλήσει για την αγάπη σου προς τα βιβλία και το σινεμά. Ποια είναι η τελευταία ταινία που είδες; Και ποιο βιβλίο θα βρούμε στο κομοδίνο σου;

Πάω σινεμά, αλλά συχνά γυρνάω φέτος πολύ απογοητευμένη. Η τελευταία ταινία που είδα και μου άρεσε ήταν το Florida Project. Όσο για βιβλία στο κομοδίνο μου έχω το Lost Connections του Johann Hari και μια βιογραφία του Elon Musk.

Πώς σκοπεύεις να πορευτείς ως Sissi Rada μετά το Head; Υπάρχει κάποιο πλήρες άλμπουμ ενόψει ή χρειάζεται περισσότερος χρόνος για κάτι τέτοιο;

Έχω στα σκαριά μια ποπ όπερα και ένα μουσικό θέατρο με multi visual βασισμένο στη ζωή του Τσαϊκόφσκι. Επίσης ετοιμάζω ένα σόλο πρότζεκτ με ηλεκτρονική άρπα και φωνή. Και στις 18-25 Αυγούστου θα δώσω ένα σεμινάριο στο Μουσικό Χωριό στο Πήλιο. Πριν από 8 περίπου χρόνια είχα συμμετάσχει σαν ακροατής για 3 συνεχή καλοκαίρια. Ήταν αξέχαστη εμπειρία και νιώθω ευγνώμων που φέτος θα έχω την ευκαιρία να διδάξω. Ο τίτλος είναι «Συγκοινωνούντα Προσωπεία» και έχει να κάνει με τις διάφορες περσόνες που εφευρίσκει ο καλλιτέχνης για να εκφραστεί.