search

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ - ΕΛΛΗΝΕΣ

Ανατρεπτική κολεκτίβα που δείχνει να ευδοκιμεί στην αταξία, είναι πλέον ενεργοί εδώ και 17 χρόνια. Με αφορμή τη συναυλιακή τους επιστροφή (αύριο Πέμπτη 18 Μαΐου, στο Six d.o.g.s.), μιλήσαμε για τον ηχητικό πόλεμο που επιθυμούν να κηρύξουν...

Αποτελείτε μία καλλιτεχνική κολεκτίβα. Πού βρίσκετε να συγκλίνετε δημιουργικά, στα μέχρι τώρα χρόνια δράσης σας;

Οι drog_Α_tek είναι σαν μία παλιάς κοπής συνωμοτική οργάνωση. Κάθε φορά που δοκιμάζουμε να δράσουμε, μέσα σε αυτά τα 17 χρόνια, πέφτουμε σε μια σειρά απο υποθετικά σενάρια. Αυτά περιλαμβάνουν φίλους, εχθρούς, μυστικά και φαντασία.

Συνθέσατε τη μουσική για τη Χώρα Προέλευσης του Σύλλα Τζουμέρκα (2011), ταινία που χρωμάτισε τα πρώτα μου χρόνια στην Αθήνα. Έχουν περάσει πλέον περί τα 7 χρόνια από την κυκλοφορία της. Στις ζωντανές σας εμφανίσεις, γυρνάτε στο παλιό υλικό μίας τόσο συγκεκριμένης συνθήκης;

Ποτέ. Δεν θέλουμε τα πράγματα να διαρκούν παραπάνω από μία στιγμή. Οι κυκλοφορίες μας ήταν ενα σύνολο από μουσική, λέξεις, εικόνες. Δεν θελήσαμε ποτέ να έχουμε σταθερή σχέση με τη δουλειά ενός μουσικού συγκροτήματος. Φανατικά υποστηρίζουμε την εναλλαγή του ηχητικού οπλοστασίου μας, τη διεύρυνση των στόχων και τον ανταγωνισμό σε επίπεδο δράσης.

Το Homeland ήταν μια δυνατή εμπειρία. Κάθε στιγμή που περάσαμε στο στούντιο ή στο μοντάζ, είναι αποτυπωμένη σαν κάτι που δεν πρέπει να επιστρέψει στο μέλλον με ακριβώς τον ίδιο τρόπο. Ο Σύλλας, σε κάθε ταινία του, ζητάει από τη μουσική κι έναν νέο ρόλο, έναν άλλο τρόπο. Αποτελεί μια ιδιαίτερη συνεργασία, η οποία έχει φτάσει στις δύο μεγάλου μήκους, Homeland και Α Blast, στη μικρού μήκους A Manifesto For The Un-communal και στη νέα του ταινία, που ξεκινάει στο τέλος του χρόνου.

91gDrog_2.jpg

Το λογότυπό σας στο Facebook είναι μία ΕΣΣΔ-ική αναφορά στο αναλογικό, το ψηφιακό και τη μεταξύ τους διάδραση. Πού ισορροπούν αυτά τα δύο στοιχεία στη μουσική σας;

Ο  Γουίλιαμ Γκίμπσον λέει ότι οι επόμενες γενιές δεν θα μπορούν να δουν τη διαφορά μεταξύ πραγματικού και ψηφιακού. Βρισκόμαστε σε ένα μεταίχμιο όπου όλα αλλάζουν. Πρέπει λοιπόν να χρησιμοποιήσουμε νέα εργαλεία σε αυτόν τον νέο κόσμο.

Η μουσική ποτέ δεν ήταν κάτι που μόνο ακούς. Πάντα ήταν οπτικοποιημένη, πάντα ήταν κάτι που ζεις κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες, οι οποίες είναι αδύνατον να ξανασυμβούν. Το λογότυπο αυτό, είναι μια σημαία. Οι σημαίες οριοθετούν μια επικράτεια. Αυτή η τόσο φανταστική όσο και εχθρική επικράτεια, έχει στο οπλοστάσιό της φαντάσματα από το στοιχειωμένο παρελθόν, που απειλούν με επιστροφή. Στόχος της είναι η άρνηση του μονοπωλίου του φόβου στους αντιπάλους. Ο επανασχεδιασμός των πραγμάτων που έχουν συμβεί στο παρελθόν είναι το μυστικό της για ένα επιθυμητό μέλλον.

Το συνοδευτικό κείμενο της πρόσφατης συμμετοχής σας στη documenta 14, αλλά και του επικείμενου live στο Six d.o.g.s., είναι ένα πολεμικό μανιφέστο. Ποια η κινητήριος δύναμή του; Πού εδράζεται το καθεστώς πολέμου;

Ο πόλεμος είναι μέρος της ποπ κουλτούρας. Τεχνολογία, πόλεμος και ποπ κουλτούρα αναπτύσσονται παράλληλα και αλληλοτροφοδοτούνται. Τα πράγματα που αφορούν τον ήχο και τη μουσική, από τα ηχητικά εργαλεία έως τον τρόπο διασκέδασης μας, σχεδόν όλα έχουν δοκιμαστεί πρώτα ως μέρος του στρατιωτικού/βιομηχανικού συμπλέγματος. Αυτός είναι ο κόσμος μας και μπορεί να φαίνεται κλειστός και αναπόδραστος στην προηγούμενη αφήγηση, αλλά τους ιούς της εξόδου τους παράγει η χρήση και όχι η αποχή.

91gDrog_3.jpg

Πώς δένει ο μουσικός αυτοσχεδιασμός με το προσεχές live στο Six d.o.g.s.;

Το Everything Will Tear Us Apart είναι ενα ηλεκτρονικό ποίημα.

Πώς βρίσκετε αλήθεια ότι συντονιστήκατε με τους δημιουργικούς στόχους της documenta 14; Τι σας έκανε να πάρετε μέρος στο συγκεκριμένο καλλιτεχνικό δρώμενο;

Η πρόσκληση ήταν για ένα μουσικό κομμάτι στο radio program της documenta 14 "An Ear Di Soun". Η πρόσκληση περιλάμβανε μια παράγραφο απο τον Walter Benjamin, που τοποθετούσε το ραδιόφωνο ως τη φωνή την οποία καλωσορίζεις στο σπίτι σου χωρίς πραγματικά να υπάρχει κάποιος εκεί, γραμμένο τη δεκαετία του 1930. Φτιάξαμε για αυτόν τον σκοπό ένα μουσικό κομμάτι με ήχους από παλιά αναλογικά σήματα όπως modem, τηλεφωνικές συσκευές, ZX Spectrum και άλλες στοιχειωμένες αναλογικές και ψηφιακές μηχανές. Στη σελίδα μας www.drogatek.com υπάρχει ενα βίντεο που φτιάξαμε για το signal echo.

Έχουν περάσει αρκετά χρόνια από τον τελευταίο σας δίσκο και κάπου έχετε αναφέρει πως η διαδικασία δημιουργίας και ηχογράφησής του υπήρξε μακροχρόνια. Τι «απλώνει» τόσο τη δημιουργική σας διαδικασία; Μπορούμε να περιμένουμε καινούριο άλμπουμ σύντομα;

Δεν έχουν αλλάξει πολλά στη μέθοδό μας, που συνοψίζεται πάντα στα εξής: copy, paste & delete.