Τάσος Μαγιόπουλος

Ο RSN δείχνει να έχει βάλει το χεράκι του σε πολλά από τα ενδιαφέροντα πράγματα που γίνονται το τελευταίο καιρό στο κομμάτι του ελληνικού hip hop». Έτσι ξεκινούσε η κριτική μου στο Sonik για τον πρόσφατο δίσκο του, Play That Funky Music, τον οποίον μπορείτε να κατεβάσετε δωρεάν από το site του I Am Hiphop για να έχετε και προσωπική άποψη. Αν πάλι θέλετε και μερικές κλεφτές ματιές στο σκεπτικό και τις εμπειρίες του RSN, δεν έχετε παρά να συνεχίσετε την ανάγνωση...

Με τη βασική σου μπάντα, τους Dagobah System, ετοιμάζεστε αυτό τον καιρό για καινούργιο δίσκο –τον τρίτο σας κατά σειρά. Τι θα πρέπει να περιμένουμε από τη νέα σας δουλειά, μουσικά μιλώντας;

Με τους Dagobah System γράφουμε πράγματι καινούργιο δίσκο –θα λέγεται Order 66. Μουσικά ηχεί σίγουρα πιο funky από τον προηγούμενο και θα είναι πιο δυνατός σαν άκουσμα. Τώρα το πότε θα βγει δεν το ξέρω ακόμα, γιατί θέλουμε να δημιουργηθεί προσεκτικά και τον γράφουμε έτσι αργά και σταθερά..

Πες μας λίγο για το τι εστί Soul System...

Στην ουσία Soul System είναι το site μέσα από το οποίο προβάλουμε τη δουλειά μας. Θέλαμε να φτιάξουμε κάτι τέτοιο για να έχουμε συγκεντρωμένα τα όσα κάνουμε και να προωθούνται σύμφωνα με τη δική μας αισθητική.

Η ενεργή συμμετοχή σου στον δίσκο του Ταυτισμένου Λάθος, Μόνο Με Χρώμα, πώς προέκυψε; Είχε προηγηθεί κι ένα remix σου σε ένα παλιότερο κομμάτι του, το “Κομμένα Τ' Αυτό τόσο Νόητα”. Αποτέλεσε αυτό την αφορμή για τη μετέπειτα συνεργασία;

Με τον Ταυτισμένο Λάθος υπάρχει μια αμοιβαία εκτίμηση για τη δουλειά που κάνει ο καθένας μας. Δεν προσχεδιάσαμε κάτι, απλά προέκυψε και το αποτέλεσμα νομίζω ότι είναι αξιοπρεπέστατο.

Το Play That Funky Music –ο προσωπικός σου φετινός δίσκος– ήταν ένας τρόπος να μαζέψεις σε μια ενιαία κυκλοφορία όλες τις funky συνθέσεις σου; Είσαι ικανοποιημένος από το τελικό αποτέλεσμα;

Το Play That Funky Music είναι ο δεύτερος προσωπικός μου δίσκος μετά το Roads To Nowhere, πίσω στο 2008. Νομίζω ότι απλά ήθελα να δουλέψω έναν δίσκο μόνος μου από την αρχή μέχρι το τέλος –από τη δειγματοληψία και τη σύνθεση, μέχρι τη μίξη και το master. Θεωρώ πως ίσως είναι ό,τι καλύτερο έχω κάνει. Πηγαίνει πάρα πολύ καλά, έχουν γραφτεί καλά λόγια σε πολλά sites, ενώ παίζεται και στο ραδιόφωνο. Κι αυτό φυσικά με κάνει χαρούμενο. Το σίγουρο είναι ότι θα έχει και συνέχεια αυτός ο δίσκος. Θα βγει δηλαδή και ένας επόμενος, τον οποίον ήδη δουλεύω σιγά-σιγά. Θέλω να είναι η εξέλιξη του ήδη υπάρχοντος υλικού.

Rsn_2

Υπάρχουν σχέδια να παρουσιαστεί ζωντανά ο δίσκος; Δεδομένου ότι για να γίνει κάτι τέτοιο θα χρειαστεί και μια μπάντα ανάλογης δομής...
 
Είμαι στη διαδικασία στησίματος της μπάντας με την οποία θα παρουσιάσω το  Play That Funky Music. Έχουν ενδιαφερθεί πολύ καλοί μουσικοί για αυτό και γενικά υπάρχει ένα πολύ όμορφο κλίμα.

Ετοιμάζεις τίποτα άλλο αυτήν την περίοδο, εκτός βέβαια από τη νέα δουλειά των Dagobah System;

Εκτός από τα προηγούμενα δουλεύω μαζί με την Εστερίνα για τον πρώτο προσωπικό της δίσκο. Πέρα από αυτό κάνουμε και πρόβες, γιατί θα ανοίξουμε τις συναυλίες της Μαριέττας Φαφούτη στον Σταυρό του Νότου στις 10, 17 και 24 Νοέμβρη. Μετά από τις συγκεκριμένες συναυλίες έχουμε κλείσει κι άλλη μια εμφάνιση στο Life Jazzy Bar, για τις 8 Δεκέμβρη.

Ποιους hip hop παραγωγούς έχεις για πρότυπα και προσπαθείς να βάζεις δικά τους στοιχεία στην προσωπική σου διαδικασία δημιουργίας;

Δεν ξέρω αν έχω πρότυπα, πάντως σίγουρα έχω επηρεαστεί από τους Pete Rock, J Dilla, Madlib, Cut Chemist, DJ Shadow, Blackroc. Και αρκετούς ακόμα.

Rsn_3

Με τι προτιμάς να συνθέτεις, με μηχανήματα ή με προγράμματα σε υπολογιστή; Μίλησε μας λίγο για τον εξοπλισμό που χρησιμοποιείς...

To βασικό μου μηχάνημα είναι το sampler Akai Mpc 2000. Δουλεύω με αυτό γιατί μου αρέσει πολύ ο ήχος που παράγει. Από synths χρησιμοποιώ το Μicrokorg της Κorg, έχω ένα αναλογικό delay για τα εφέ μου κι όλα αυτά περνάνε από μια Mackie κονσόλα και καταλήγουν σε μια κάρτα ήχου της Motu. Και φυσικά πικάπ, παρέα με πολλά βινύλια! Κάπως έτσι άλλωστε γράφτηκε και το Play That Funky Music.

Στη διαμάχη που έχει ξεσπάσει μεταξύ των οπαδών του «παραδοσιακού» hip hop ήχου των 1990s και όσων αρέσκονται στον νέο (λεγόμενο και «πλαστικό») ήχο, πού τάσσεσαι; Μπορεί η ζεστασιά του ήχου που παράγουν τα μηχανήματα να αναπαραχθεί επιτυχώς από τα προγράμματα ενός υπολογιστή;

Σίγουρα προτιμώ τα 1990s για την αυθεντικότητά τους και για το groove που είχαν όσα κομμάτια έβγαιναν τότε. Τώρα για τον νέο ήχο που λένε όλοι, εγώ προσωπικά σαν τέτοιον θεωρώ τη μουσική των Blackrok.

Την κατάσταση του ελληνικού hip hop πώς την κρίνεις; Τελικά το ίντερνετ βοήθησε νέους καλλιτέχνες ή έγινε και λίγο μέσο για να δημιουργήσει ο οποιοσδήποτε ένα συγκρότημα, είτε αυτό άξιζε είτε όχι;

Κατά τη γνώμη μου, το κακό που έχει το hip hop είναι ότι είναι εύκολο σαν μουσική, ωστόσο το να το κάνεις σωστά δεν είναι. Παρ' όλα αυτά, όλοι ασχολούνται μαζί του χωρίς να έχουν μουσική παιδεία και διάθεση να μάθουν πράγματα για αυτή τη μουσική... Τώρα βέβαια όλα είναι και θέμα αισθητικής, σε άλλους αρέσει και σε άλλους όχι. Πάντως πιστεύω ότι αυτοί που κάνουν καλό hip hop στην Ελλάδα, το κάνουν σε πολύ υψηλό επίπεδο.

Από ποια μουσικά είδη προτιμάς να κόβεις συνήθως τα samples σου;

Κυρίως από soul, funk των 1970s, μπλουζ, τζαζ και ψυχεδελικό ροκ. Γενικά σπίτι ακούω πολύ μουσική. Κι αυτό το είχα από παιδί, στο σπίτι μου πάντα ακούγαμε μουσική και θεωρώ τον εαυτό μου τυχερό για αυτό, με έχει βοηθήσει πολύ ως παραγωγό.

{youtube}72CuGVDyxXI{/youtube}

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured