Δεν υπήρχε περίπτωση να αρνηθώ να πάρω συνέντευξη από τον Μιχάλη Ρακιντζή, όταν μου προτάθηκε. Oι μαρτυρίες από το «κύκλωμα» αλλά και η προσωπική εντύπωση σουμάριζαν σε έναν άνθρωπο ευγενικό και προσηνή, όπως και απεδείχθη στις μεταξύ μας συνεννοήσεις. Αφορμή για όλα αυτά η επερχόμενη συναυλία του στο Gagarin 205, την Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου. Αφορμή ξαναλέω – γιατί η αιτία βρίσκεται στην περιέργεια του να ανακαλύψεις τι υπάρχει πίσω από την εικόνα του κάθε καλλιτέχνη….

  

Με τι μπάντα θα ανεβείς στη σκηνή του Gagarin; Ποια η σύνθεση της;

 

Όπως σε κάθε μου ζωντανή εμφάνιση, θα πλαισιώνομαι και στο Gagarin από την πενταμελή μπάντα μου. Είμαστε χρόνια μαζί κι έχουμε βρει τους ρυθμούς μας. Στη συγκεκριμένη βέβαια συναυλία θα έχω και δύο  καινούργια παιδιά μαζί μου. Η σύνθεση θα είναι η εξής: Γιάννης Κάρμας (κιθάρα), Τέρρυ Μαυρίδης (μπάσο), Νίκος Μενεμενόγλου (drums),  Elvin (keyboards) και Konan – το computer, που είναι κι αυτό μέλος του συγκροτήματος!

 

Αναγκάστηκες να κάνεις αλλαγές στις ενορχηστρώσεις, ένεκα του περιορισμού που έχει ένα συγκρότημα επί σκηνής;

 

Οι ενορχηστρώσεις σε όσα τραγούδια θα ακουστούν την Παρασκευή είναι ολοκαίνουργιες, όχι βέβαια λόγω περιορισμού της μπάντας, αλλά λόγω των αυξανόμενων απαιτήσεων ως προς τον ήχο και το μουσικό χρώμα του σήμερα. Αυτός είναι και ο λόγος που το πέμπτο μέλος της ορχήστρας μου είναι το computer, όπως σου προείπα, το οποίο, με τον χειριστή, παίζει πάντα συγχρονισμένα μαζί μας όλους τους ήχους που θα ήθελα να ακούσω σε μια συναυλία. Και διαφορετικά δεν θα γινόταν. Είναι, μη σου πω, ο πιο πολύτιμος συνεργάτης όλων μας διότι «ομορφαίνει» και το επί σκηνής έργο των υπόλοιπων μουσικών.

 

Το πλήρως καταρτισμένο περί της καριέρας σου site δείχνει άλλωστε μια πολύ καλή σχέση με την τεχνολογία, έτσι δεν είναι;

 

Λατρεύω την τεχνολογία και τους ανθρώπους που την υπηρετούν. Μόνο τέτοιους, άλλωστε έχω, γύρω μου.

 

Πέρα των ηχητικών απαιτήσεων, τι άλλο σε κάνει να επαναδιαπραγματεύεσαι τις συνθέσεις του παρελθόντος;

 

Δηλώνω λάτρης του «σύγχρονου» και «πρωτοποριακού» πνεύματος. Μόνο έτσι θα μπορούσα να υπηρετήσω τη μουσική. Δεν ανήκω στους παραδοσιακούς, ψάχνομαι συνέχεια για την εξέλιξη του ήχου μου και της δουλειάς μου. Από τα τραγούδια μου έχω κρατήσει το καλύτερο απόσταγμα, αλλά δεν σου κρύβω ότι είμαι λάτρης της αλλαγής και του πειραματισμού. Ακούγοντας τα τραγούδια στη συναυλία θα αισθανθείτε ότι ακούτε σημερινά κομμάτια, με μπόλικες βέβαια μελωδικές αναμνήσεις.

 

Στα τέλη της δεκαετίας του 1980 υπήρξες από τους πρώτους που προσπάθησαν να αφουγκραστούν τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις στο στούντιο και να τις εφαρμόσουν. Συμφωνείς ότι αυτό εμπεριείχε κάποιο κίνδυνο, να αποδειχθεί π.χ. ένα μέσο πεπερασμένο από τις κατοπινές εξελίξεις;

 

Να ’ναι καλά η τεχνολογία, η οποία μόνο μπροστά μας πάει... Γι' αυτό άλλωστε κι εσύ χρησιμοποιείς τον όρο τεχνολογική «ΕΞΕΛΙΞΗ». Contradictory in terms... Αλλά αυτό δεν είναι το φυσιολογικό; Η σημερινή εξέλιξη να ξεπεραστεί από την αυριανή; Ήδη τα κλασικά όργανα έχουν πια αρχίσει να γίνονται μουσειακά εκθέματα στις ηχογραφήσεις. Βέβαια η τεχνολογία των ημερών μας βοηθάει και τους δήθεν μουσικούς του σήμερα, οι οποίοι χρησιμοποιούν μέρη από έτοιμα samples, κάνοντας μια πρόχειρη συρραφή και παρουσιάζοντας έπειτα τον εαυτό τους ως συνθέτη – ή δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο. Το νόμισμα έχει πάντα δυο όψεις.

 

Όσοι έφηβοι σε άκουγαν τότες έχουν μεγαλώσει κι έχουν κάνει  οικογένεια. Ως αποτέλεσμα, υπάρχει ένα νοσταλγικό κλίμα απέναντι σε κάποιες τρανταχτές σου επιτυχίες εκείνων των χρόνων. Το εισπράττεις αυτό με κάποιο τρόπο;

 

Αυτή ακριβώς είναι η αξία του διαχρονικού τραγουδιού. Τα τραγούδια να μην ηχούν δηλαδή αδιάφορα, να προκαλούν συναισθήματα και μνήμες, να «παίζουν» με την ηλικία των ανθρώπων – όποια κι αν είναι αυτή – να ιντριγκάρουν... Εκείνοι οι έφηβοι που μεγάλωσαν, παντρεύτηκαν κι έκαναν και παιδιά τα μεγαλώνουν με τα τραγούδια μου. Όσοι λοιπόν θα έρθετε στο Gagarin θα γνωρίσετε πολλά από αυτά... Καλό θα ήταν έτσι να απαντήσουν αυτά στην ερώτησή σου, δεν θα έχει ενδιαφέρον;

 

Πώς αποφάσισες αλήθεια να αναμετρηθείς εκ νέου με έναν καθαρόαιμο συναυλιακό χώρο, όπως το Gagarin; Τι έπαιξε ρόλο στην απόφασή σου αυτή;

 

Οι συναυλιακοί χώροι δεν αποτελούν αρένα αναμέτρησης. Είναι χώροι όπου επικοινωνείς μουσικά με συντονισμένα μυαλά, τα οποία μιλάνε την ίδια «γλώσσα» μαζί σου. Δεν υπάρχει επομένως κάτι για να αναμετρηθώ μαζί του. Εμφανίζομαι σε έναν συναυλιακό χώρο, όπως κάνω τόσα χρόνια, ίσως με κάποιες ελάχιστες εξαιρέσεις.

 

Ποιες είναι οι μπάντες και οι καλλιτέχνες που σε έχουν επηρεάσει; Από τα σύγχρονα ρεύματα τα μουσικά τι σου αρέσει περισσότερο;

 

Επηρεασμοί υπήρχαν στις πρώτες μου γνωριμίες με τη μουσική. Από ένα σημείο και μετά άρχισα να επηρεάζομαι από το συναίσθημά μου και από τον τρόπο που έβλεπα τα πράγματα εγώ. Ωστόσο, εκτιμώ πάντα και λαβαίνω σοβαρά υπόψη μου τα μουσικά κινήματα, όσα δεν ξεκινάνε από το promo των εταιρειών αλλά από μικρές γειτονιές και έχουν δίψα να προσφέρουν κάτι καινούργιο. Και είναι αυτά ,άλλωστε, που τροφοδοτούν την κεντρική μουσική βιομηχανία, αλλά και τους μεγάλους καλλιτέχνες με πολλές «ιδέες».

 

Υπάρχουν άλλες μορφές τέχνης και έκφρασης που να σε εμπνέουν στη σύνθεση των τραγουδιών;

 

Δεν εμπνέομαι από  άλλες μορφές τέχνης. Η έμπνευση πηγάζει από μέσα μας. Είναι καθαρά ψυχική υπόθεση. Αφορά το δικό μας συναίσθημα… Αν και όπου υπάρχει.

 

Κοντεύουν νομίζω δύο χρόνια από το τελευταίο σου άλμπουμ, Energia. Υπάρχουν σχέδια για κάτι νέο δισκογραφικά;

 

Ναι, υπάρχουν. Λέω να ασχοληθώ με τον καινούργιο δίσκο που ετοιμάζω σιγά-σιγά...

 

 

 

 

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured