search

ΑΡΘΡΑ

Παρότι χαρακτηρίστηκαν για την αδυναμία τους να παραγάγουν περισσότερες επιτυχίες, χωρίς αυτούς τους διάττοντες αστέρες η μουσική ιστορία ίσως να ήταν φτωχότερη. Ακόμα και αν μετά, ήρθε η λήθη... Το δεύτερο μέρος του αφιερώματος.

Το πρώτο μέρος βρίσκεται εδώ.

1994

The Rembrandts: I’ll Be There For You

Είχαν ήδη στο ενεργητικό τους μια αξιοπρεπή επιτυχία με το “Just The Way It Is, Baby”, αν και δε συγκρινόταν τίποτα από ότι κυκλοφόρησαν με την απήχηση του power pop “I’ll Be There For You”.

1995

Edwyn Collins: A Girl Like You

Στην καλύτερη, φωνητικά, στιγμή της καριέρας του, ο Edwyn Collins γνωρίζει εμπορικό θρίαμβο. Δανειζόμενο samples από το “1-2-3” (1965) του Len Barry, αυτό το nortnern soul διαμάντι έφτασε μέχρι το Νο.4 στους βρετανικούς μουσικούς καταλόγους, όπου και παρέμεινε για 14 εβδομάδες. Για την ιστορία, αξίζει να αναφέρουμε ότι ο ντράμερ των Sex Pistols, Paul Cook, συμμετείχε στην ηχογράφηση παίζοντας βιμπράφωνο.



Everything But The Girl - Missing (Todd Terry remix)

Το “Missing” είχε ήδη κυκλοφορήσει το 1994, πέρασε όμως απαρατήρητο. Και παρότι η δισκογραφία τους, από τις cool-jazz μέχρι τις acoustic pop/rock κυκλοφορίες τους, αν και χωρίς ιδιαίτερα εμπορικά ξεσπάσματα, είναι σημαντικότερη από αυτή ενός one-hit wonder, ήταν το remix του Todd Terry το 1995 που ανέδειξε το τραγούδι σε dance pop ορόσημο, κάνοντάς το διεθνώς αναγνωρίσιμο.

Coolio: Gansta's Paradise

Υποτιμημένος ως MC παρά το λυρικό του ταλέντο, ο Coolio συνέθετε τραγούδια από τα τέλη των 80s. Η αναγνώριση, ωστόσο, ήρθε το 1995 με το “Gangsta’s Paradise”, ένα δυνατό hip-hop κομμάτι με samples από το “Pastime Paradise” του Stevie Wonder. Το τραγούδι, που ακουγόταν και στο soundtrack της ταινίας Dangerous Minds, σημείωσε πωλήσεις άνω των 5,7 εκατομμυρίων διεθνώς και τιμήθηκε με Grammy, βραβείο Billboard και MTV για το Καλύτερο Rap Video. 

57dddOnh_2.jpg

Fool’s Garden: Lemon Tree

Το γερμανικό pop συγκρότημα κέρδισε ακόμα και τους μουσικούς καταλόγους της Ασίας με αυτό το ‘90s sunshine pop διαμαντάκι, που ήταν και το τελευταίο τους. Περιττό να θυμίσουμε ότι ακόμα και οι εδώ ραδιοφωνικοί σταθμοί το είχαν αναπόσπαστο κομμάτι των καθημερινών μεταδόσεων.

Deep Blue Something: Breakfast At Tiffany’s

Μία από τις λίγες μπάντες των ‘90s που ήρθε από το πουθενά, στο οποίο και επέστρεψε πάραυτα μετά την απίστευτη επιτυχία της alternative rock μπαλάντας “Breakfast at Tiffany’s”, η οποία έφτασε στο Νο5 του Billboard Hot 100. Με τον τίτλο του τραγουδιού, η τετραμελής μπάντα από το Τέξας απέδωσε φόρο τιμής στην κλασική ταινία με την Audrey Hepburn, παρότι εμπνεύστηκε τους τίτλους από ένα άλλο φιλμ με την ίδια, το Roman Holiday.

<span

Los Del Rio: Macarena

Το “Lambada” των ‘90s προκάλεσε τέτοιο πανζουρλισμό, σε σημείο που διοργάνωσαν ειδική συναυλία για τον Πάπα, ενώ το 1996 και ο Αντιπρόεδρος των Η.Π.Α. Al Gore το χρησιμοποίησε σε ομιλία του! Το πιο εμπορικό one-hit wonder της δεκαετίας, αν και κυκλοφόρησε το 1993, έπρεπε να περιμένει δύο χρόνια για να δημιουργήσει μαζικές υστερίες. Όπως ήταν αναμενόμενο, οι πωλήσεις χτύπησαν κόκκινο, με σχεδόν 6,5 εκατομμύρια αντίτυπα, ενώ παρέμεινε στο Hot 100 για 60 εβδομάδες (σημ. ένα ρεκόρ που θα έσπαγε δεκαπέντε χρόνια αργότερα η Adele με το “Rolling in the Deep”).

57dddOnh_3.jpg

Joan Osborne: One Of Us

Μέσα σε λίγη ώρα το έγραψε ο Eric Bazilian των Hooters για να εντυπωσιάσει την τότε κοπέλα του, την οποία και αισίως παντρεύτηκε. Τα καλά μαντάτα του τραγουδιού, ωστόσο, δε σταμάτησαν εκεί, καθώς ανέβηκε στη 2η θέση του Top 40 των Η.Π.Α., έγινε Νο.1 σε έξι χώρες, έλαβε τρεις υποψηφιότητες για βραβείο Grammy και έκανε την Joan Osborne γνωστή διεθνώς.

John Scatman: Scatman

Απίστευτο και όμως αληθινό, ο John Scatman υπέφερε από τραύλισμα, εκτός από τις στιγμές που τραγουδούσε. Στο ομώνυμο ντεμπούτο του single βγάζει όλο του το άχτι, με ένα χείμαρρο ακατάληπτων στίχων, τους οποίους με πολύ χαρά μετέδιδαν τα ραδιόφωνα ανά τον κόσμο. Το τραγούδι, που ήταν ένα κοινωνικό μήνυμα για το τραύλισμα, σύντομα, ανέβηκε στο Νο.1 σε 15 χώρες!

1996

Donna Lewis: I Love You (Always Forever)

Λίγο πριν ξεχαστεί η Donna Lewis, το ντεμπούτο της single έκανε αίσθηση, επικρατώντας για καιρό στα ραδιοφωνικά playlists στις δύο πλευρές του Ατλαντικού και ανεβαίνοντας στη 2η θέση του Billboard Hot 100, όπου και έμεινε για εννέα εβδομάδες. Στην κορυφή δεν ανέβηκε ποτέ γιατί είχαν μπετώσει εκεί για τα καλά οι Los del Río με το “Macarena”.

OMC: How Bizarre

Μια ενδιαφέρουσα μίξη από worldbeat και urban soul και με ολίγον sampling από το “Whoomp! (There It Is)” των χιπχοπάδων Tag Team, που φιγούραρε στη λίστα με τα Mainstream Top 40 του Billboard, αλλά και στα playlist των ραδιοσταθμών. Το pop ντουέτο από τη Νέα Ζηλανδία επισφράγισε τη διάλυσή του μετά από νομικές διαμάχες μεταξύ των μελών του, αλλά και το θάνατο του τραγουδιστή Pauly Fuemana.



Total Touch: Somebody Else’s Lover

Στην πατρίδα τους, την Ολλανδία, γνώρισαν μερικές επιτυχίες, αν και αυτή για την οποία συζητήθηκαν και εκτός των χωρικών τους υδάτων, ήταν για το pop single “Somebody Else’s Lover”, που ξεχώρισε από το ομώνυμο ντεμπούτο τους και αποτελεί ακόμα ένα από τα αγαπημένα one hit wonders.

1997

Billie Myers: Kiss Τhe Rain

Είναι κρίμα που η Myers δεν μπόρεσε να γνωρίσει περαιτέρω αναγνώριση, παρά το αναμφισβήτητο ταλέντο της, που εδώ σκιαγραφείται ιδανικά σε ένα mid-tempo ρυθμό, με απαράμιλλα φωνητικά που ισορροπούν ανάμεσα στην ένταση και την ευπάθεια. Οι φήμες λένε ότι έμπνευση για τη δημιουργία του στάθηκε το “Glycerine” της Kate Bush.

57dddOnh_4.jpg

Aqua: Barbie Girl

«You can touch, you can play / Kiss me here, touch me there, hanky-panky». Η διπλή ανάγνωση των στίχων ήταν ο λόγος που η Universal λάμβανε σωρηδόν επιστολές διαμαρτυρίας από την εταιρία Mattel, από έξαλλους γονείς και θρησκευτικές οργανώσεις. Ήταν, επίσης, και ένας από τους λόγους που σημείωσε ξέφρενες πωλήσεις, έγινε Νο.1 στο σύμπαν και έκανε το eurodance συγκρότημα ένα από τα ανεξήγητα φαινόμενα της pop κουλτούρας.

Marcy Playground: Sex Αnd Candy

Ένα ντεμπούτο και, συγκεκριμένα, ένα melodic pop τραγούδι ήταν αρκετό για να στείλει την alternative rock μπάντα στο Νο.1 του Billboard Modern Rock για 15 εβδομάδες (σημ. το προηγούμενο ρεκόρ είχαν οι Oasis για 10 εβδομάδες με το “Wonderwall” το 1995) και στο Νο.8 του Billboard Hot 100.

Eagle-Eye Cherry: Save Tonight

Ως γιος του γνωστού τζαζίστα Don Cherry και ετεροθαλής αδελφός της Neneh Cherry, λογικό ήταν να ακολουθήσει μια ανάλογη καριέρα. Η πρώτη του μουσική προσπάθεια, η light acoustic μπαλάντα “Save Tonight”, ήταν η μόνη με την οποία βρέθηκε στα charts, μετέτρεψε το ντεμπούτο του άλμπουμ σε πλατινένιο, σημείωσε εκατομμύρια πωλήσεις και μεταδόθηκε από όλα τα ραδιόφωνα. Έκτοτε, ο Eagle-Eye έχει μια μέτρια δισκογραφική παρουσία.

57dddOnh_5.jpg

Chumbawamba: Tubthumping

Αρκετοί μπέρδευαν τον τίτλο του τραγουδιού ως “I Get Knocked Down”, εξαιτίας του κολλητικού ρεφρέν. Αδιάφορο βέβαια, εφόσον το ζητούμενο ήταν η επιτυχία. Μέχρι τότε η βρετανική αναρχοαυτόνομη κολεκτίβα ήταν γνωστή για και τις αντιπολεμικές και αντιρατσιστικές δράσεις της, με αποτέλεσμα πολλοί να δουν τον εμπορικό της θρίαμβο ως υποκρισία. Πάλι αδιάφορο, εφόσον στο μοναδικό τραγούδι με το οποίο τράβηξαν τους προβολείς της δημοσιότητας γαντζώθηκε μια ολόκληρη γενιά οπαδών της pop/rock.


Meredith Brooks: Bitch

Η Meredith Brooks ήταν άλλη μία από τη λεγεώνα των κλώνων της PJ Harvey και της Alanis Morissette, στην οποία προσπάθησε και να μοιάσει. Και το πέτυχε. Το “Bitch” έμεινε για εβδομάδες στο UK Top 10, έφτασε στο Νο.2 του Billboard και κατέκτησε υψηλές θέσεις στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης. Ήταν τέτοιος ο αντίκτυπος που ακόμα και οι Sonic Youth επηρεάστηκαν για το τραγούδι τους “Female Mechanic Now On Duty”.



1998

Baz Luhrmann: Everybody’s Free (To Wear Sunscreen)

Το ότι ένα κείμενο δημοσιογράφου (σ.σ. της Mary Schmich), που αναφερόταν σε μια υποθετική ομιλία σε αποφοίτους πανεπιστημίου, θα κατακτούσε τα charts ήταν αφάνταστο. Το ότι αυτό το κείμενο, ερμηνευμένο σε πρόζα από τον διάσημο σκηνοθέτη Baz Lurhman (Moulin Rouge, Romeo+Juliet) θα γνώριζε μεγάλη επιτυχία και θα έμπαινε ως single στο Top 10 σε Ευρώπη και Αμερική, άγγιζε το αδιανόητο. Παρ’ όλα αυτά, συνέβη.

New Radicals: You Get What You Give

Ήταν τέτοιος ο αντίκτυπος του τραγουδιού, που δικαίως αρκετοί προέβλεπαν σημαντικό δισκογραφικό μέλλον για τη μπάντα από το Los Angeles. Εντούτοις, η αψυχολόγητη απόφαση του τραγουδιστή Gregg Alexander να διαλύσει τους New Radicals αμέσως μετά το εμπορικό ξέσπασμα του “You Get What You Give”, έβαλε τελεία στις κάποτε ευοίωνες προβλέψεις.

57dddOnh_6.jpg

Jennifer Paige: Crush

Χωρίς πολλές φανφάρες και από το πρώτο της κιόλας άλμπουμ, χρειάστηκε ένα και μόνο single -ένα έξοχο δείγμα φωτεινής pop με μνήμες από πρώιμη Mariah Carey- για να παραμείνει η Jennifer Paige για εννέα συνεχόμενες εβδομάδες στο Νο.3 του Billboard Hot 100 και στο Top 5 και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού.


Roy Vedas: Fragments Οf Life

Το όνομά τους, ακόμα και τότε, πιθανόν να το ήξεραν ελάχιστοι. Το συγκεκριμένο τραγούδι, όμως, εξαρχής δεν πέρασε απαρατήρητο, στιγματίζοντας τα τέλη της δεκαετίας του ’90 με το χαρακτηριστικό λεκτικό auto tune, που ενέπνευσε ακόμα και τη Cher, η οποία το χρησιμοποίησε στο “Believe”. 


1999

Eiffel 65: Blue (Da Ba Dee)

Το κοινό της Ευρώπης και της Αμερικής κόλλησε αυτόματα το εκνευριστικό ρεφρέν, το οποίο προέκυψε από μια αυτοσχέδια μελωδία του κημπορντίστα Maurizio Lobina στο πιάνο. Αυτή η εύπεπτη europop από το ντεμπούτο του ιταλικού dance σχήματος, ανέβηκε στο Νο 6 του Billboard Hot 100 και πήρε και υποψηφιότητα για βραβείο Grammy.

57dddOnh_7.jpg

Lou Bega: Mambo No. 5

Ο Γερμανός jazz-pop τραγουδιστής αναζωογόνησε την κλασική jive μελωδία του Perez Prado από το 1949, προσθέτοντας δικούς του στίχους. Στη δύση της δεκαετίας του 1990 ήταν αδύνατον να «κρυφτείς» από το συγκεκριμένο τραγούδι, που ήταν μεταδοτικό. Τα στυλάτα πνευστά, ο χορευτικός ρυθμός και η λίστα με τις γυναίκες που απαριθμεί ο Bega, ήταν η πρώτη του και τελευταία λαμπερή στιγμή δημοσιότητας.