search

ΣΥΝΑΥΛΙΑΚΑ ΔΙΕΘΝΗ

Πρεμιέρα Παρασκευή 1 Ιουνίου, για 4 παραστάσεις

Τζουζέππε Βέρντι
Ναμπούκκο


Νέα παραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών. Η παράσταση θα έχει ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους.

1, 3, 6, 8 Ιουνίου 2018
Ωδείο Ηρώδου Αττικού

Ώρα έναρξης 21.00
Τιμές εισιτηρίων: 25, 45, 55, 60, 85, 100 ευρώ
φοιτητικό, παιδικό: 15 ευρώ

Η προπώληση πραγματοποιείται στα Ταμεία της ΕΛΣ στο ΚΠΙΣΝ (καθημερινά 09.00-21.00) και online στα: www.viva.grwww.greekfestival.gr & www.nationalopera.gr

Μουσική διεύθυνση Φιλίπ Ωγκέν  / Σκηνοθεσία Λέο Μουσκάτο

Στο ρόλο του τίτλου ο Δημήτρης Πλατανιάς

Η Εθνική Λυρική Σκηνή, ανοίγει τις εκδηλώσεις του Φεστιβάλ Αθηνών στο Ηρώδειο με μία από τις δημοφιλέστερες όπερες του Βέρντι, τον Ναμπούκκο, σε μια νέα εντυπωσιακή παραγωγή.

Ο Ναμπούκκο θεωρείται μια από τις σπουδαιότερες όπερες του Τζουζέππε Βέρντι. Σε προσωπικό επίπεδο ανέδειξε τον Βέρντι ως τον σημαντικότερο Ιταλό συνθέτη του 19ου αιώνα, ενώ σε συλλογικό επίπεδο μετατράπηκε σε σύμβολο του αγώνα για την ενοποίηση της Ιταλίας. Ο Βέρντι δεν υπήρξε ο πρώτος που μελοποίησε κείμενα με έντονα πολιτικό χαρακτήρα. Φλογεροί, γεμάτοι πατριωτικά αισθήματα στίχοι υπάρχουν σε αρκετές όπερες πριν από τις δικές του. Τη διαφορά την κάνει η μουσική· είναι αυτή που δίνει στις όπερες του Βέρντι σαφώς πολιτική διάσταση και έχει τη δύναμη να εξεγείρει τα πλήθη.

Η ενασχόλησή του με την πολιτική ανέδειξε τον συνθέτη σε εθνικό σύμβολο της Ιταλίας. Ως ακροστιχίδα το σύνθημα «Viva, Verdi» σήμαινε «Ζήτω ο Βίκτωρ Εμμανουήλ, βασιλιάς της Ιταλίας» – «Viva, Vittorio Emanuele, Re d’Italia». Με τη μουσική του ο Βέρντι εξέφρασε σε αισθητικό επίπεδο το πνεύμα του ώριμου ρομαντισμού και σε πολιτικό επίπεδο την επιθυμία των συμπατριωτών του να δουν την Ιταλία ελεύθερη και ενωμένη. Στις ιστορικές, πολιτικές και κοινωνικές συνθήκες του 19ου αιώνα ο Βέρντι υπήρξε ο συνθέτης που συνέβαλε στη δημιουργία εκείνης της μοναδικής στιγμής στην ιστορία της μουσικής κατά την οποία η υψηλή τέχνη έγινε ταυτόχρονα λαϊκή.

Η υπόθεση αφορά την αιχμαλωσία των Εβραίων από τον βασιλιά της Βαβυλώνας Ναβουχοδονόσορα. Όταν, στην αλαζονεία του, εκείνος ζητά απ’ όλους να τον προσκυνήσουν ως θεό, τον πλήττει κεραυνός. Όταν αναγνωρίζει ως μόνο αληθινό θεό τον Ιεχωβά, βρίσκει πάλι τα λογικά του, απελευθερώνει τους Εβραίους και συναινεί στη σχέση της πραγματικής κόρης του, της Φενένας, με τον Ισμαήλ, ανιψιό του βασιλιά της Ιερουσαλήμ. Στον Ιεχωβά στρέφεται στο τέλος και η Αμπιγκαΐλε, που σφετερίστηκε την εξουσία του Ναμπούκκο.

Τη σκηνοθεσία της νέας παραγωγής του Ναμπούκκο υπογράφει ο Λέο Μουσκάτο, στην πρώτη του συνεργασία με την Εθνική Λυρική Σκηνή. Ο Μουσκάτο είναι ένας από τους δυναμικά ανερχόμενους Ιταλούς σκηνοθέτες της όπερας, που έχει διακριθεί σε έργα Βέρντι και Πουτσίνι, και έχει παρουσιάσει μεγάλες επιτυχίες σε κορυφαία ιταλικά λυρικά θέατρα (Ρώμη, Βενετία, Φλωρεντία, Τορίνο κ.α.)

Η όπερα είναι διάσημη, μεταξύ άλλων, για το περίφημο χορωδιακό των Εβραίων σκλάβων, το οποίο επέχει θέση εθνικού ύμνου για τους Ιταλούς, καθώς εξέφρασε το συλλογικό αίσθημα ενάντια στον Αυστριακό κατακτητή.  Εκτός όμως από το πασίγνωστο χορωδιακό, η όπερα περιλαμβάνει μουσικά και ερμηνευτικά απαιτητικούς ρόλους για τον βαρύτονο, την υψίφωνο και τον βαθύφωνο.

Στη νέα παραγωγή της ΕΛΣ τον ρόλο του τίτλου θα ερμηνεύσει ο διάσημος Έλληνας βαρύτονος Δημήτρης Πλατανιάς, ο οποίος έχει διαπρέψει ως Ναμπούκκο σε μεγάλες σκηνές σε όλο τον κόσμο, όπως η Βασιλική Όπερα του Λονδίνου (Κόβεντ Γκάρντεν), η Κρατική Όπερα της Βαυαρίας, η Όπερα της Φλωρεντίας, το Μέγαρο Τεχνών Βασίλισσα Σοφία (Βαλένθια), η Όπερα της Στουτγάρδης κ.α.

Στον ρόλο της Αμπιγκαΐλε ντεμπουτάρει η διακεκριμένη Κορεάτισσα σοπράνο Σάε-Κιουνγκ Ριμ, η οποία έχει πρωταγωνιστήσει σε κορυφαία λυρικά θέατρα, όπως η Κρατική Όπερα της Βιέννης, η Αρένα της Βερόνας, η Όπερα της Ουάσινγκτον κ.α. Η Σάε-Κιουνγκ Ριμ εντυπωσίασε το ελληνικό κοινό με την ερμηνεία της στον ρόλο της Μαντάμα Μπαττερφλάι το περασμένο καλοκαίρι στο Ηρώδειο.

Στον ρόλο του Ζαχαρία ο Ιταλός βαθύφωνος Ρικκάρντο Τζανελλάτο, ο οποίος έχει εμφανιστεί στα σημαντικότερα ιταλικά λυρικά θέατρα και φεστιβάλ (Σκάλα Μιλάνου, Ρώμη, Μπολόνια, Φεστιβάλ Πουτσίνι, Φεστιβάλ Ντονιτσέττι κ.α.).

Στο καστ συμμετέχουν διακεκριμένοι Έλληνες και ξένοι μονωδοί, όπως η Έλενα Κασσιάν, ο Δήμος Φλεμοτόμος, ο Δημήτρης Κασιούμης, και οι νεότεροι Γιάννης Καλύβας και Βαρβάρα Μπιζά.

Την παραγωγή θα διευθύνει ο διακεκριμένος αρχιμουσικός Φιλίπ Ωγκέν, μουσικός διευθυντής της Κρατικής Όπερας της Ουάσινγκτον. Σπούδασε στη Βιέννη και τη Φλωρεντία και έχει διευθύνει σε μερικές από τις σημαντικότερες όπερες Ευρώπης και Αμερικής σε Βιέννη, Μιλάνο, Νέα Υόρκη, Λονδίνο, αλλά και σε κορυφαία φεστιβάλ, όπως το Φεστιβάλ του Σάλτσμπουργκ.

 

 

HOT ΣΗΜΕΡΑ!

Σκότωσε το διαδίκτυο τις μεγάλες μπάντες; Ή απλά δεν βγαίνουν πια;

Στο σημερινό περιβάλλον, οφείλεις να σκάψεις βαθιά. Και να έχεις πλέον κατά νου, ότι η «καθαρότητα»…

Boy Harsher: Στην Ευρώπη ο κόσμος αγαπάει τους Depeche Mode πολύ περισσότερο, συγκριτικά με την Αμερική...

Η σκοτεινή τους μουσική έχει αγκαλιαστεί με θέρμη, δονώντας αποτελεσματικά κάμποσα clubs στην…

Ο Σωκράτης Μάλαμας διασκευάζει το περίφημο "Αργοσβήνεις Μόνη" του Βασίλη Τσιτσάνη

Το ορίτζιναλ τραγούδι του 1947 παρέμεινε αγαπητό και σε νεότερα χρόνια, πρώτα χάρη στο τηλεοπτικό…

Alice Cooper και Johnny Depp μαζί σε νέο τραγούδι

Ακούστε το "The Boogieman Surprise" των Hollywood Vampires, αλλά δείτε τους και να το παίζουν live,…

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

The KVB - 10 αγαπημένοι δίσκοι

Συνδυάζοντας την αγάπη τους για το post-punk των 1980s και τα ηλεκτρονικά των 1990s, το λονδρέζικο…

10 αγαπημένα άλμπουμ για τους The BitterSweet

Τέλη του 2018, κυκλοφόρησαν ψηφιακά το νέο τους άλμπουμ The Age Of New Delirium –σύντομα δε θα…

40 χρόνια από το Lodger του David Bowie

Ξεκομμένο από την περίφημη «Τριλογία του Βερολίνου», υπήρξε ένα από τα πιο περιφρονημένα του…

Σκότωσε το διαδίκτυο τις μεγάλες μπάντες; Ή απλά δεν βγαίνουν πια;

Στο σημερινό περιβάλλον, οφείλεις να σκάψεις βαθιά. Και να έχεις πλέον κατά νου, ότι η «καθαρότητα»…

«Ανεξάρτητη» μουσική, για «ανεξάρτητο» σινεμά

Aς μη γελιόμαστε: όσο υπάρχει ανεξάρτητο σινεμά, τόσο υπάρχει και ανεξάρτητη μουσική. Τα πράγματα…