Δελτίο Τύπου

makbeth-mag-jan-ok

Με μία από τις συναρπαστικότερες όπερες του Βέρντι, τον Μάκμπεθ υποδέχεται η Εθνική Λυρική Σκηνή το 2014, στην αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη στο Μέγαρο Μουσικής, σε μουσική διεύθυνση Μύρωνα Μιχαηλίδη και σκηνοθεσία Λορένζο Μαριάνι. Από τις 17 Ιανουαρίου και για οκτώ μόνο παραστάσεις, θα παρουσιαστεί η εντυπωσιακή παραγωγή με θεαματικά σκηνικά και συντελεστές διεθνούς ακτινοβολίας.

Στο πλαίσιο της κοινωνικής της πολιτικής η ΕΛΣ μειώνει τις ακριβές κατηγορίες των εισιτηρίων της παραγωγής: Στις ακριβές θέσεις, από τα 80 η τιμή μειώνεται στα 70 ευρώ ενώ από τα 60 στα 55 ευρώ.

Βασισμένη στο ομότιτλο θεατρικό του Σαίξπηρ, η σημαντικότερη νεανική όπερα του Βέρντι  προσφέρει σπάνια ψυχογραφήματα κυρίως των βασικών ρόλων, του στρατηγού Μάκμπεθ και της συζύγου του, δύο αδίστακτων χαρακτήρων, που μετέρχονται κάθε μέσου προκειμένου να αναρριχηθούν στο θρόνο της Σκωτίας. Έντονα δραματική μουσική μεγάλης δύναμης, σκιαγραφεί πρόσωπα και καταστάσεις. Το έργο θα παρουσιαστεί μαζί με το μπαλέτο που συνέθεσε ο σπουδαίος Ιταλός συνθέτης για την αναθεωρημένη εκδοχή της Όπερας που παρουσιάστηκε στο Παρίσι.

Η υπόθεση αφορά την αναρρίχηση του στρατηγού Μάκμπεθ στο θρόνο της Σκωτίας αφού φονεύσει το βασιλιά Ντάνκαν και το στρατηγό Μπάνκο. Συνεργός και υποκινητής των εγκληματικών ενεργειών είναι η σύζυγος του Μάκμπεθ. Στη συνέχεια, εκείνη αυτοκτονεί υπό το βάρος των τύψεων κι εκείνος εκτελείται από τον ευγενή Μακντάφ, ο οποίος υπερασπίζεται τα δικαιώματα του Μάλκολμ, γιού του Ντάνκαν.

Ο Μάκμπεθ θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερα αριστουργήματα του είδους – στην εποχή τους θεωρήθηκε πρωτοποριακό έργο-, ενώ λόγω των σχεδόν υπεράνθρωπων ερμηνευτικών του απαιτήσεων αποτελεί την υπέρτατη πρόκληση για τους ερμηνευτές των βασικών ρόλων. Η Εθνική Λυρική Σκηνή έχει εξασφαλίσει μια διανομή διεθνούς επιπέδου. Τον ομώνυμο ρόλο θα ερμηνεύσουν οι τρεις διαπρεπέστεροι έλληνες βαρύτονοι με διεθνή καριέρα: οι Δημήτρης Τηλιακός, Δημήτρης Πλατανιάς και Τάσης Χριστογιαννόπουλος, ενώ στον ρόλο της Λαίδης Μάκμπεθ η διεθνώς αναγνωρισμένη ελληνίδα υψίφωνος Δήμητρα Θεοδοσίου και η διαπρεπής Ουκρανή σοπράνο Τατιάνα Μελνυτσένκο.

Χρονικά ο Μάκμπεθ προηγείται των αριστουργημάτων που καθιέρωσαν διεθνώς τον Βέρντι. Ωστόσο, στο έργο αυτό είναι ήδη πλήρως ανεπτυγμένη η μουσικοθεατρική γλώσσα του συνθέτη και μάλιστα πάνω στον καμβά ενός από τα μεγαλύτερα έργα της ιστορίας του θεάτρου. Ο Βέρντι και ο λιμπρετίστας του Φραντσέσκο-Μαρία Πιάβε ακολούθησαν σε γενικές γραμμές την αφήγηση της σαιξπηρικής τραγωδίας, μπολιάζοντας, ωστόσο, το λιμπρέτο με στοιχεία έντασης και θεατρικότητας που άρμοζαν στο ιλουζιονιστικό θέατρο του 19ου αιώνα. Έτσι, οι τρεις μάγισσες του πρωτοτύπου μετατράπηκαν σε ένα χορό μαγισσών, για τον οποίο ο Βέρντι έγραψε ορισμένες από τις ωραιότερες χορωδιακές του σελίδες, ενώ ο συνθέτης έγραψε συγκλονιστική μουσική για τις σκηνές μεγάλης θεατρικότητας, όπως η σκηνή της υπνοβασίας της Λαίδης Μάκμπεθ.

Στον Μάκμπεθ, ο Βέρντι υπερβαίνει τα συμβατικά πλαίσια της εποχής του για να συνθέσει ένα έργο με θεατρική δύναμη και με χαρακτήρες που διαθέτουν πρωτόγνωρο ψυχολογικό βάθος και ένταση, ενώ με την δεξιοτεχνική ενορχήστρωση επιτυγχάνει να σκιαγραφήσει θεαματικά τη βία, τη συνομωσία, τον θάνατο.

Οι δύο κεντρικοί ρόλοι είναι από τους απαιτητικότερους του ρεπερτορίου, καθώς συνδυάζουν τις υψηλές φωνητικές απαιτήσεις με αντίστοιχες υποκριτικές. Είναι χαρακτηριστικό πως όταν πρότειναν στον Βέρντι μία διάσημη πρωταγωνίστρια της εποχής του, με εξαιρετικά φωνητικά, αλλά φτωχά υποκριτικά χαρίσματα, για το ρόλο της Λαίδη Μάκμπεθ, ο συνθέτης αναφώνησε πως προτιμά να ο ρόλος να ερμηνευθεί από κάποια που δεν τραγουδά καθόλου, παρά από κάποια που δεν είναι ικανή να αναδείξει τις σκοτεινές και διαβολικές του παραμέτρους. Όσο για τον ομώνυμο ρόλο, αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις στο ρεπερτόριο του βαρυτόνου. Ανάμεσα στους τραγουδιστές που άφησαν εποχή στο ρόλο αυτό υπήρξε και ο σπουδαίος Έλληνας βαρύτονος Κώστας Πασχάλης (1929-2007), που τον ερμήνευσε στα μεγαλύτερα θέατρα του κόσμου.

Τη σκηνοθεσία έχει αναλάβει ο διακεκριμένος Ιταλός σκηνοθέτης και θεωρητικός της όπερας Λορένζο Μαριάνι, ο οποίος μετά τις σπουδές του στο Χάρβαρντ σκηνοθέτησε σε αμερικάνικα θέατρα, έγραψε μελέτες πάνω στην όπερα, ενώ υπήρξε καλλιτεχνικός διευθυντής σε ένα από τα σημαντικότερα λυρικά θέατρα της Ιταλίας, στο Παλέρμο. Τα τελευταία χρόνια έχει συνεργαστεί με κορυφαία λυρικά θέατρα σε Ευρώπη και Αμερική, σε μεγάλες παραγωγές όπερας. Ο Μαριάνι εστιάζει στον τρόπο σκέψης των δύο ηρώων και εικονοποιεί την αντίδραση στο συναίσθημα του φόβου. Το σκηνικό αποδίδει ένα no man’s land – ένα τόπο στο πουθενά, μια «απεικόνιση» των σκοτεινών σημείων του μυαλού μας.

Την Ορχήστρα της Εθνικής Λυρικής Σκηνή θα διευθύνει ο καλλιτεχνικός διευθυντής του οργανισμού Μύρων Μιχαηλίδης, ενώ τη Χορωδία της ΕΛΣ ο Αγαθάγγελος Γεωργακάτος.

Το μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής σε πλήρη σύνθεση θα χορογραφήσει ο Ρενάτο Τζανέλλα.

Μουσική διεύθυνση: Μύρων Μιχαηλίδης

Σκηνοθεσία: Λορένζο Μαριάνι

Μάκμπεθ:     Δημήτρης Τηλιακός (17, 19, 21/1)

             Δημήτρης Πλατανιάς (18, 24, 26/1)

             Τάσης Χριστογιαννόπουλος (22, 25/1)

Μπάνκο:       Τάσος Αποστόλου (17, 19, 21, 25/1)

             Πέτρος Μαγουλάς (18, 22, 24, 26/1)

Λαίδη Μάκμπεθ:      Δήμητρα Θεοδοσίου (17, 19, 21, 25/1)

             Τατιάνα Μελνυτσένκο (18, 22, 24, 26/1)

Ακόλουθος : Αντωνία Καλογήρου (17, 19, 21, 25/1)

             Σοφία Κυανίδου (18, 22, 24, 26/1)

Μακντάφ:      Δημήτρης Πακσόγλου (17, 19, 21/1)

             Βαγγέλης Χατζησίμος (18, 24, 26/1)

             Φίλιππος Μοδινός (22, 25/1)

Μάλκολμ:      Χαράλαμπος Αλεξανδρόπουλος (17, 19, 21, 25/1)

             Γιώργος Ζωγράφος (18, 22, 24, 26/1)

Γιατρός/ Υπηρέτης:            Διονύσης Τσαντίνης (17, 19, 21, 25/1)

             Παύλος Σαμψάκης (18, 22, 24, 26/1)

Δολοφόνος / Αγγελιοφόρος:       Χρήστος Αμβράζης (17, 19, 21, 25/1)

             Nίκος Συρόπουλος (18, 22, 24, 26/1)

Α’ Οπτασία:  Παύλος Μαρόπουλος (17, 19, 21, 25/1)

             Θεόδωρος Μωραΐτης (18, 22, 24, 26/1)

Β’ Οπτασία:  Μαρία Ζώη (17, 19, 21, 25/1)

             Τριανταφυλλιά Γεωργιάδου (18, 22, 24, 26/1)

Γ’ Οπτασία:  Μαριλένα Στριφτόμπολα (17, 19, 21, 25/1)

Σκηνικά: Μαουρίτσιο Μπάλο  
Κοστούμια: Σίλβια Αϋμονίνο 
Χορογραφία: Ρενάτο Τζανέλλα
Φωτισμοί:Λίνους Φέλμπομ
Σχεδιασμός Βιντεοπροβολών: Λούσυ Μακίννον
Διεύθυνση χορωδίας: Αγαθάγγελος Γεωργακάτος

Εισιτήρια – ΝΕΕΣ ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΕΣ ΤΙΜΕΣ

Τιμές εισιτηρίων: 22, 40, 55, 70 ευρώ

Τιμή παιδικού & φοιτητικού εισιτηρίου: €13

Προπώληση εισιτηρίων

Ταμεία ΘΕΑΤΡΟΥ ΟΛΥΜΠΙΑ,

Ακαδημίας 59-61, Αθήνα, Στάση Μετρό Πανεπιστήμιο

 Τρίτη – Κυριακή: 09.00–21.00 & Δευτέρα: 09.00-16.00

Τηλ. πωλήσεις 210 36 62 100

Ηλεκτρονική προπώληση: www.megaron.gr

Ταμεία του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, Βασ. Σοφίας & Κόκκαλη 
Δευτέρα-Παρασκευή 10 π.μ.-6 μ.μ. και Σάββατο 10 π.μ.-2 μ.μ
κατά τις ημέρες των παραστάσεων:
Δευτέρα-Παρασκευή 10 π.μ.- 8.30 μ.μ. /

Σάββατο 10 π.μ.-2 μ.μ. & 6 μ.μ.- 8.30 μ.μ.
Κυριακή 6 μ.μ.-8.30μ.μ
&

Ομήρου 8
ώρες λειτουργίας: Δευτέρα-Παρασκευή 10 π.μ.- 4 μ.μ.

Τηλεφωνική Αγορά Εισιτηρίων - 210 7282333

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured