Ένα εξαιρετικά, ευαίσθητο πορτρέτο των προσφυγόπουλων που αναγκάζονται να διαφύγουν από τη βία του εμφυλίου πολέμου στη Συρία για τον γειτονικό Λίβανο. Το ντοκιμαντέρ, που γυρίστηκε μέσα σε έναν χρόνο, αφηγείται την ιστορία της ζωής των παιδιών μέσα από δικά τους λόγια και αποτυπώνει τη συγκινητική αλήθεια για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουν την απώλεια, τις κακουχίες και τη συντριβή της ελπίδας.
Βασισμένη σε πραγματικά γεγονότα, η ταινία παρακολουθεί τη δράση έξι δημοσιογράφων μιας κουρδικής εφημερίδας, οι οποίοι ξεκινούσαν στις αρχές του 1990, κάτω από εξαιρετικές πιέσεις και με ελάχιστα μέσα, τον αγώνα τους για την αποκάλυψη της παραβίασης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην περιοχή.
Η «Όπερα της πεντάρας», γράφτηκε από τον Μπρεχτ το 1928, την παραμονή δηλαδή του μεγαλύτερου ως τότε παγκόσμιου οικονομικού κραχ. Αποτελεί διασκευή του έργου του Τζων Γκαίυ, «H Όπερα του ζητιάνου» (1728), από το οποίο διατήρησε το σατιρικό ύφος, όχι όμως διακωμωδώντας την ιταλική όπερα αλλά καυτηριάζοντας την αστική υποκρισία. Λίγο αργότερα, το 1931 σκηνοθετήθηκε για τη μεγάλη οθόνη από τον Γκεόργκ Βίλχελμ Πάμπστ. Ο Πάμπστ γύρισε την ταινία σε δύο εκδοχές, τη γερμανική και τη γαλλική, με δύο καστ (Γερμανούς και Γάλλους ηθοποιούς), σύμφωνα με την κοινή πρακτική που ακολουθούσαν οι δημιουργοί στις αρχές της περιόδου του ομιλούντος κινηματογράφου. Ογδόντα χρόνια μετά το γύρισμα της ταινίας, το έργο παραμένει επίκαιρο, σαρκαστικό και ένα δριμύ «κατηγορώ» στο καπιταλιστικό σύστημα, που εκμεταλλεύεται ακόμη και τους πιο αδύναμους κρίκους της κοινωνίας σε κάθε εποχή, δηλαδή τους ανέργους και την ανάγκη τους για δουλειά. Εμπόριο μπορούν να γίνουν τα πάντα, ακόμη και η ελεημοσύνη. Πρωταγωνιστές, ένας στυγνός «επιχειρηματίας» με εταιρεία-βιτρίνα που εκμεταλλεύεται τους επαίτες του Λονδίνου αλλά δηλώνει φτωχός, ένας επίορκος αστυνομικός, ένας ληστής που λιγουρεύεται τα μεγάλα «πορτοφόλια», μια διάσημη πόρνη. Μήπως σας φαίνονται κάπως γνώριμα όλα αυτά; Πρόκειται για μορφές βγαλμένες από τη φαντασία του Μπρεχτ με φόντο την αστική τάξη του βικτοριανού Λονδίνου, οι οποίες όμως παραμένουν δυστυχώς εξαιρετικά γνώριμες και σήμερα. Η ταινία είναι μια επίκαιρη επιλογή και κριτικό σχόλιο για τις εποχές που διανύουμε, εποχές όπου το σύγχρονο οικονομικοκοινωνικό σύστημα περνά την πιο βαθιά του κρίση.
Αυθ. Τίτλος: Die Dreigroschenoper/L'opéra de Quat' Sous
Ο πλοίαρχος Τσέσλι «Σάλι» Σάλενμπεργκ απογειώνει την πτήση 1549 που πιλοτάρει από το αεροδρόμιο ΛαΓκουάρντια της Νέας Υόρκης, κι όλα βαίνουν κανονικά, όταν ένα σμήνος καναδικών χηνών χτυπάει ταυτόχρονα και τις δύο μηχανές του σκάφους.
Όταν ο πολυαγαπημένος παππούς του Τζέικ τού αφήνει στοιχεία για ένα μυστήριο που διατρέχει διαφορετικούς κόσμους και εποχές, ο Τζέικ βρίσκει ένα μαγικό μέρος γνωστό ως Μις Πέρεγκριν – Στέγη για Ασυνήθιστα Παιδιά. Αλλά τα μυστήρια και οι κίνδυνοι μεγαλώνουν όταν γνωρίζει τους ενοίκους και μαθαίνει για τις ειδικές τους δυνάμεις… και τους παντοδύναμους εχθρούς τους.
Αυθ. Τίτλος: Miss Peregrine's Home for Peculiar Children
O εικοσιπεντάχρονος Mathieu ανέκαθεν φιλοδοξούσε να γίνει γνωστός συγγραφέας. Ένα όνειρο που του φαίνεται άπιαστο αφού, παρόλες τις προσπάθειές του, δεν έχει καταφέρει ακόμα να βρει εκδότη. Στο μεταξύ δουλεύει στην εταιρεία μετακομίσεων του θείου του.
Μαζί με τους φίλους της Alex και Money έχει διαπράξει μια σειρά από μικροληστείες για να μαζέψει τα χρήματα που χρειάζεται για να αποδράσει από τη φρικτή κωμόπολη όπου ζει.Όταν η συμμορία των τριών μαθαίνει ότι ένας τυφλός ερημίτης ζει σε μια εγκαταλελειμμένη γειτονιά και ότι κρύβει μια μικρή περιουσία κάπου στο σπίτι του, αποφασίζουν να κάνουν την τελευταία τους ληστεία.Το σχέδιο δεν πάει καλά, το θύμα αποδεικνύεται πιο απειλητικό από ό,τι θα μπορούσαν να φανταστούν, αφού εκτός από χρήματα ο τυφλός άντρας κρύβει πολλά άλλα.
Κάθε μέρα, στο τρένο καθοδόν για τη δουλειά της, η Ρέιτσελ περνά δίπλα από το παλιό της σπίτι, στο οποίο τώρα ζει ο πρώην άντρας της με τη νέα του σύζυγο.Βλέπει επίσης το σπίτι ενός άλλου παντρεμένου ζευγαριού, λίγα τετράγωνα παρακάτω, και αρχίζει να φαντάζεται την ιδανική, ευτυχισμένη τους ζωή. Μια μέρα, περνώντας με το τρένο μπροστά από το σπίτι τους, η Ρέιτσελ θα δει κάτι που αλλάζει όλα όσα πίστευε για το άγνωστο αυτό ζευγάρι.
Οι πελαργοί κάποτε παραδίδανε τα μωρά. Τώρα, δουλειά τους είναι η παράδοση πακέτων για το γιγάντιο παγκόσμιο δίκτυο Cornerstore.com. Ο Τζούνιορ, ο κορυφαίος πελαργός της εταιρίας, πρόκειται να πάρει προαγωγή, όταν από λάθος ενεργοποιεί τη μηχανή κατασκευής μωρών, βγάζοντας ένα αξιαγάπητο, όσο και παράνομο μωρό κοριτσάκι.
Ενας μεσήλικας αστός, υπεράνω πάσης υποψίας, με το παρατσούκλι «o Δάσκαλος» (Τάκης Μόσχος), ζει απομονωμένος στην παραθαλάσσια έπαυλή του μαζί με την έφηβη κόρη του (Ηλιάνα Μαυρομάτη). Μόνο που, στην πραγματικότητα, είναι ένας αρχαιοκάπηλος τοκογλύφος, ο οποίος διακινεί τα κλοπιμαία του μέσα σε νεκροφόρες που διασχίζουν την Αθήνα.
Ο πλοίαρχος Τσέσλι «Σάλι» Σάλενμπεργκ απογειώνει την πτήση 1549 που πιλοτάρει από το αεροδρόμιο ΛαΓκουάρντια της Νέας Υόρκης, κι όλα βαίνουν κανονικά, όταν ένα σμήνος καναδικών χηνών χτυπάει ταυτόχρονα και τις δύο μηχανές του σκάφους.
Η Εντίτα είναι μια σαραντάχρονη γυναίκα σε κρίση. Τα βράδια κοιμάται σε ξενοδοχείο και τη μέρα γυρίζει την πόλη της Βαρσοβίας με το αυτοκίνητό της. Όταν τα χρήματα της τελειώνουν, βάζει αγγελία ως συνοδός για πλούσιους κυρίους, μόνο που κατά τη διάρκεια του ραντεβού τούς ναρκώνει και στη συνέχεια περνά τη νύχτα στα διαμερίσματά τους, απολαμβάνοντας τη «φιλοξενία» τους.