search

ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ - ΕΛΛΗΝΕΣ

Μετατρέποντας το Κρεμλίνο σε σαλόνι, μας καθίζει σε παχιά χαλιά και τροφαντά μαξιλάρια για μια θαρραλέα βραδιά, στην οποία αφήνει τη ζώνη ασφαλείας των δικών της επιτυχιών, για να αναμετρηθεί με τραγούδια που δεν έχουν συνδεθεί με τη φωνή της...

Χώρος | Κρεμλίνο, Πειραιάς
Ημερομηνία διεξαγωγής | 1/3/2019
Φωτογράφος | Θάνος Λαΐνας

Σε αλλαγή ταχύτητας και μεγεθών, η δημιουργική τριάδα Γεράσιμος Ευαγγελάτος, Θέμης Καραμουρατίδης & Νατάσσα Μποφίλιου κάνουν ένα βήμα πλάγιο· παίρνοντας απόσταση από το δικό τους υλικό κοιτάζουν προς τα έσω, επιλέγοντας συνάμα έναν μικρότερο, πιο προσωπικό χώρο, σε σύγκριση με τις μεγάλες μουσικές σκηνές όπου τους είδαμε τα τελευταία χρόνια.

54eeBfl_2.png

Στο Κρεμλίνο, λοιπόν, φτιάχνουν επί σκηνής ένα σαλόνι και μας καθίζουν σε παχιά χαλιά και τροφαντά μαξιλάρια, ώστε να αναδημιουργήσουν εκείνη την παρεΐστικη συνθήκη που φαίνεται άρρηκτα συνδεδεμένη με το υλικό με το οποίο επέλεξαν για να αναμετρηθούν. Η βραδιά κάνει ένα μεγάλο βήμα, που καλύπτει ένα φάσμα από το τέλος της δεκαετίας του 1960, μέχρι και τα τέλη των 1990s, με σαφές ωστόσο κέντρο βάρους τη δεκαετία του 1980.

54eeBfl_3.png

Στο σαλόνι μας υποδέχτηκε το βιντεοκλίπ του "Ζήτα Μου Ό,τι Θες", ενώ η πρώτη ερμηνεία της Μποφίλιου ήρθε με τους "Eμιγκρέδες Της Ρουμανίας". Ακούσαμε μάλιστα και τον Ευαγγελάτο να δίνει κατεύθυνση στη βραδιά σαν να 'ταν ηχογραφημένος σε κασέτα, καθοδηγώντας τόσο τη setlist, όσο και τις διαθέσεις.

54eeBfl_4.png

Λένα Πλάτωνος, Τάνια Τσανακλίδου, Αρλέτα και Φοίβος Δεληβοριάς περπάτησαν χέρι-χέρι με Χάρις Αλεξίου, Γιώργο Νταλάρα και Ελευθερία Αρβανιτάκη, με μία ενδιάμεση, νοσταλγική ρετροσπεκτίβα σε τραγούδια τίτλων της ελληνικής τηλεόρασης. Το πρώτο μέρος της βραδιάς φάνηκε πάντως να ταλανίζεται από προβλήματα στον ήχο για τη Μποφίλιου και τον Καραμουρατίδη, με ελάχιστες μάλιστα στιγμές (όπως το κορκολικό "Στους Πέντε Ανέμους") να τους βγάζουν τονικά εκτός. Ακόμα κι έτσι, όμως, η Μποφίλιου απέδειξε πως είναι ψημένη τραγουδίστρια: «καβάλησε» λοιπόν τα προβλήματα αυτά, οδηγώντας μας σε ένα pitch perfect δεύτερο μέρος.

54eeBfl_5.png

Εκεί, η τριάδα απέτισε φόρο τιμής στους μεγάλους συνθέτες, με τη "Δημοσθένους Λέξιν", το "Ανεμολόγιο" και τη "Χοντρομπαλού" (σε μια άκρως συγκινητική εκτέλεση) να ανασύρονται από τη φαρέτρα με τα φορτισμένα άσματα, που τόσο καλά κατέχει η Νατάσσα Μποφίλιου.

54eeBfl_7.png

Κατόπιν, η σκυτάλη πέρασε στην κατηγορία των εντεχνολαϊκών, τα οποία κάπως μας έβγαλαν από το σαλόνι και μας έβαλαν άρον-άρον στην τραπεζαρία, για να τα ακούσουμε παραφουσκωμένοι από ένα κυριακάτικο τραπέζι· μια αίσθηση ωστόσο που κλώτσησε λίγο, ως προς το τόσο συνεκτικό αφήγημα που είχε χτιστεί μέχρι τότε. Αλλά ο αποπροσανατολισμός καταπολεμήθηκε γρήγορα και η βραδιά βρέθηκε να κλείνει με τα "Μεταξωτά", το "Αερικό" και το "Της Καληνύχτας Τα Φιλιά" σε άψογο encore.

54eeBfl_6.png

Η οικειότητα που αναπτύσσεται μέσα από την εγγύτητα που πρόσφερε ένας χώρος σαν το Κρεμλίνο, αποδείχθηκε άσσος στο μανίκι της Μποφίλιου. Η ερμηνεύτρια μοιάζει άλλωστε να τρέφεται από ένα τόσο προσωπικό αλισβερίσι με το κοινό της, σπινθηρίζοντας από ενέργεια και δίνοντας ερμηνείες που μαρτυρούν το πόσο κοντά της κρατάει όσα τραγούδια διακοσμούν το προσεκτικά φτιαγμένο σύμπαν από τα δικά της Ελληνικά Διάφορα.

54eeBfl_8.png

Ενώ τις τελευταίες σεζόν την είδαμε να επιλέγει μεγάλα μαγαζιά για τις παραστάσεις της (δικαίως, μιας και το όνομά της τα σηκώνει), ήταν αναζωογονητικό να τη βλέπουμε ξανά βιζαβί και κοντά μας. Κάπως δηλαδή γεννιέται έτσι και η επιθυμία να τη δούμε να αναμετριέται και πάλι με το ίδιο της το υλικό, σε έναν «επιπαλάμιο», ξεγυμνωμένο χώρο· μόνη και θάλλουσα, με τη φωνή της να δονεί καρέκλες και σώματα.

54eeBfl_9.png

Η παράσταση αυτή αποτέλεσε λοιπόν ένα θαρραλέο βήμα για το τρίδυμο, που απεκδύθηκε την κουβέρτα ασφαλείας του υλικού του και τόλμησε να δημιουργήσει μία βραδιά εξ ολοκλήρου στηριγμένη σε τραγούδια που δεν έχουν συνδεθεί με τη φωνή της Μποφίλιου. Αλλά ακόμα μεγαλύτερη βαρύτητα φέρει το γεγονός ότι έχουν φτάσει πλέον σε ένα σημείο στο οποίο είναι ικανοί να στηρίξουν μία τέτοια πρόταση, χωρίς να μπορεί κανείς να τους φορέσει τον τίτλο της cover band.

Ίσως είναι οι μόνοι εκπρόσωποι της γενιάς τους με τόσο στιβαρό υλικό, που να επιτρέπει τέτοιες κινήσεις.



 

HOT ΣΗΜΕΡΑ!

Γιατί το indie κοινό στρέφεται σήμερα στη μαύρη μουσική;

Δεν θα είχε δημιουργηθεί ποτέ ένας τέτοιος χώρος για τους μαύρους καλλιτέχνες, εάν δεν είχε επέλθει…

Ο Φοίβος Δεληβοριάς συναντά τον Γιάννη Λογοθέτη

Ακούστε όλον τον νέο δίσκο που έφτιαξε παρέα με τους Χατζηφραγκέτα

Δημήτρης Πετσετάκης: Ηλεκτρονική μουσική είναι η προσπάθεια του ανθρώπου να επικοινωνήσει με την κοσμική σκόνη...

Η επικείμενη εμφάνισή του στο ADD Festival 2019 (Παλιό Αεροδρόμιο Ελληνικού, Σάββατο 25 Μαΐου) ήταν…

Νέο βιντεοκλίπ για τους Calexico

Δείτε το "Midnight Sun", μία ακόμα συνεργασία τους με τους Iron & Wine

Primal Scream: Primal Scream [1989]

Πριν την acid έκρηξη του Screamadelica, εξερεύνησαν την πιο σκληρή πλευρά της δισκοθήκης τους, με…

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Σκότωσε το διαδίκτυο τις μεγάλες μπάντες; Ή απλά δεν βγαίνουν πια;

Στο σημερινό περιβάλλον, οφείλεις να σκάψεις βαθιά. Και να έχεις πλέον κατά νου, ότι η «καθαρότητα»…

40 χρόνια από το Lodger του David Bowie

Ξεκομμένο από την περίφημη «Τριλογία του Βερολίνου», υπήρξε ένα από τα πιο περιφρονημένα του…

«Ανεξάρτητη» μουσική, για «ανεξάρτητο» σινεμά

Aς μη γελιόμαστε: όσο υπάρχει ανεξάρτητο σινεμά, τόσο υπάρχει και ανεξάρτητη μουσική. Τα πράγματα…

10 αγαπημένα άλμπουμ για τους The BitterSweet

Τέλη του 2018, κυκλοφόρησαν ψηφιακά το νέο τους άλμπουμ The Age Of New Delirium –σύντομα δε θα…

Γιατί το indie κοινό στρέφεται σήμερα στη μαύρη μουσική;

Δεν θα είχε δημιουργηθεί ποτέ ένας τέτοιος χώρος για τους μαύρους καλλιτέχνες, εάν δεν είχε επέλθει…