Αν αναλύσουμε την ιαπωνική κοινωνική ιδιοσυγκρασία βάσει των δυτικοευρωπαϊκών πολιτισμικών κριτηρίων θα καταλήξουμε στο ότι ο λαός αυτός διατρέχεται από έντονο συντηρητισμό, με αμέτρητες αιτίες. Κάτω, όμως, από την επιφανειακή γαλήνη όλα βράζουν, για αυτό και οι εξτρεμιστικές εκφράσεις – μεταξύ τους και οι μουσικές – μοιάζουν με πλημμυρίδα. Οι Mono απέχουν ελαφρώς από όλη αυτή την κατάσταση αφού περιοδεύουν ασταμάτητα εδώ και χρόνια, αλλά από τους δίσκους τους εύκολα συμπεραίνεται ότι επιλέγουν τους ορχηστρικούς δρόμους για να εκφράσουν μια πνιγηρή καθημερινότητα. Ενόψει του ερχομού τους στη Θεσσαλονίκη (Eightball, την Παρασκευή 26/2) και στην Αθήνα (Μύγα, το Σάββατο 27/2), ο Takaakira Goto απαντά στις ερωτήσεις μας, με φανερό το αποστασιοποιημένο του χαρακτήρα του…

Πρόκειται να περιοδεύσετε στην Ευρώπη για δεύτερη φορά μέσα σε δέκα μήνες και είναι μάλιστα η δεύτερη φορά στην Ελλάδα το ίδιο διάστημα. Βρίσκεις εξαντλητική τη διαδικασία;

Μπορεί να μας εξαντλήσει αρκετά, αλλά λατρεύουμε να κάνουμε συναυλίες. Είμαστε τυχεροί γιατί έχουμε τη δυνατότητα να επιζούμε αποκλειστικά χάρη στη μουσική μας, οπότε πρέπει να κρατάμε το πρόγραμμά μας ώστε να μπορούμε να συνεχίσουμε. Επιπλέον έχουμε πια συνηθίσει στη ζωή στον δρόμο, αφού εδώ και δέκα χρόνια περιοδεύουμε ακατάπαυστα. Έτσι κι αλλιώς πάντα ανυπομονούμε να συναντήσουμε τους φίλους μας και τους fans μας σε όλο τον κόσμο. Είναι ο κύριος λόγος που μας κρατάει on the road.

Η περιοδεία σας κρατάει επίσης πολύ καιρό. Έχετε την ευκαιρία να γράψετε μουσική για τις επόμενες κυκλοφορίες σας;

Συνήθως περιοδεύουμε για μεγάλα χρονικά διαστήματα και μετά κάνουμε ένα αρκετά μεγάλο διάλειμμα. Για παράδειγμα, μετά από μια περιοδεία χωρίς παύσεις για το You Are There, πήραμε «ρεπό» για έναν ολόκληρο χρόνο προκειμένου να γράψουμε το Hymn To The Immortal Wind. Μερικές φορές σκέφτομαι μερικές μελωδίες και τραγούδια κατά τη διάρκεια της περιοδείας αλλά η πραγματική διαδικασία της σύνθεσης γίνεται μόνο όταν βρεθώ στο δωμάτιό μου.

Θα παίξετε μόνο κομμάτια από την παλαιότερη δουλειά σας ή και νέο υλικό;

Θα παίξουμε το πιο πρόσφατο υλικό μας, μερικά παλιότερα τραγούδια και ένα ή δυο καινούργια. Θα δούμε.

Πώς είναι η εμπειρία του να παίζεις με τη συνοδεία ορχήστρας εγχόρδων ή με ένα αντίστοιχο κουαρτέτο;

Όταν έγραψα τη μουσική για το Hymn To The Immortal Wind είχα άγχος για το πώς θα ακουγόταν με μια πραγματική ορχήστρα. Παρά το γεγονός ότι είχαμε παίξει με ένα μικρότερο σύνολο εγχόρδων παλιότερα, ήταν η πρώτη φορά που θα ηχογραφούσαμε με τέτοια μεγάλη ποικιλία κλασικών οργάνων. Είναι κάτι που ήθελα να το δοκιμάσω για πολύ καιρό και κάθε δίσκος μας αποτελούσε μια διδακτική εμπειρία έτσι ώστε να φτάσουμε στο σημερινό σημείο. Με το που ξεκίνησε η ηχογράφηση ένιωσα τρομερή ανακούφιση που όλα πήγαν έτσι όπως τα ελπίζαμε. Οι μουσικοί της ορχήστρας μάλιστα ήταν αφοσιωμένοι στην εκτέλεση των κομματιών και μας υποστήριξαν πάρα πολύ.

Ποιες είναι οι κύριες μουσικές επιρροές σου;

Ο Beethoven, ο Rachmaninov και ο Morricone.

Εκτός από αυτές τις επιρροές, οι Mono αναφέρονται συχνά και σε κινηματογραφικούς σκηνοθέτες, όπως στον Lars Von Trier. Μάλιστα η μουσική σας περιγράφεται ως κινηματογραφική. Έχετε σκεφτεί ποτέ να γυρίσετε μια ταινία;

Ναι, το έχουμε σκεφτεί πολλές φορές! Οι ταινίες και η μουσική έχουν μια πολύ έντονη σχέση μεταξύ τους. Προσωπικά έχω την πρόθεση να διαθέσω χρόνο κάποια στιγμή στο να αναπτύξω περισσότερα κινηματογραφικά projects.

Γιατί χρησιμοποιείτε αναλογικό εξοπλισμό για τις ηχογραφήσεις σας;

Θέλουμε οι ηχογραφήσεις μας να αντικατοπτρίζουν τις ζωντανές εμφανίσεις μας όσο το δυνατόν περισσότερο. Υπάρχει μια συγκεκριμένη ενέργεια και ένα συγκεκριμένο συναίσθημα στα τραγούδια μας που πραγματικά δεν «βγαίνει» όταν ηχογραφούμε με ψηφιακά μέσα. Όταν παίζουμε μαζί σαν να είμαστε επί σκηνής, μπορούμε να «χανόμαστε» περισσότερο μέσα στη μελωδία.

Η Ιαπωνία είναι αρκετά μακριά από την Ευρώπη και υπάρχουν σίγουρα πράγματα στη μουσική της χώρας σας που εδώ τα χάνουμε. Ποιες καλές μπάντες ή καλλιτέχνες θα μας συνιστούσες;

Πραγματικά θα ήθελα να γνωρίζω περισσότερα πράγματα για τη σύγχρονη μουσική σκηνή της Ιαπωνίας. Πιθανότατα ξέρω όσα πράγματα ξέρετε κι εσείς γιατί δεν έχω δώσει αρκετό χρόνο για να ακούσω πρόσφατη μουσική. Παρ’ όλα αυτά θα συνιστούσα να ακούσετε τους καλούς μας φίλους, τους Envy.

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured