Η Shara Worden είναι μια από τις σημαντικότερες τραγουδοποιούς τις δεκαετίας, ανεξαρτήτως φύλου ή καταγωγής. Έρχεται αύριο Παρασκευή, στις 11 Δεκεμβρίου, στο Rodeo και απαντάει στις ερωτήσεις μας μέσω email. Συνήθως τέτοιες συνεντεύξεις έχουν κάτι άχαρο για όλους. Για αυτόν που ρωτά, για αυτόν που απαντά και κυρίως για αυτόν που διαβάζει. Παρακάτω θα δείτε όμως την εξαίρεση στον κανόνα...

Κατά τη διάρκεια της καριέρας σου κινείσαι σε διάφορα μουσικά είδη με διαφορετικά ονόματα, μπάντες και συνεργάτες. Κοιτώντας πίσω θα μπορούσες να διαλέξεις μια στιγμή ή μια χρονική περίοδο που σε χαρακτηρίζει – ακόμα και ολοκληρωτικά – σαν μουσικό;

Νομίζω ότι υπάρχουν κάποια τραγούδια που θα μπορούσα να πω ότι δείχνουν έναν καθαρά ορισμένο τρόπο τραγουδοποιίας, όπως τα “Magic Rabbit”, “From The Top Of The World” ή “The Gentlest Gentleman”. Πάντως δεν νομίζω ότι έχω φτιάξει για την ώρα έναν απόλυτο δίσκο. Νιώθω ότι ακόμα ψάχνω.

Το αγαπημένο μου τραγούδι σου είναι το “To Pluto’s Moon”. Φαίνεται ότι υπάρχει κάποια ιστορία πίσω από αυτό...

Το φεγγάρι του Πλούτωνα ονομάζεται Χάρων και κάνουν κύκλους μεταξύ τους, πάντα κοιτώντας ο ένας τον άλλον, περίπου όπως η Γη με το Φεγγάρι. Πάντα βλέπουμε την ίδια πλευρά του φεγγαριού. Κάποιος πολύ κοντινός μου άνθρωπος πέθανε και μου έμοιασε πως αυτή η εικόνα – των δύο ουράνιων σωμάτων που χορεύουν πρόσωπο με πρόσωπο για πάντα σε αυτόν τον πιο μακρινό πλανήτη του ηλιακού μας συστήματος του οποίου ήξερα απλά το όνομά του – μπορεί να είναι το μέρος όπου εκείνη κι εγώ είμαστε παρέα σε κάποιο επίπεδο. Η γλώσσα μου με προδίδει όμως όταν προσπαθώ να περιγράψω μια τέτοια εμπειρία, όπου κάποιος κινείται πέρα από τον συγκεκριμένο χωροχρόνο, σε κάποιο άλλο βασίλειο. Και νομίζω πως το διάστημα στάθηκε η καλύτερη μεταφορά που είχα στη διάθεση μου για να περιγράψω το άπειρο, το άθικτο, τη μονιμότητα της αγάπης που συνεχίζεται πέρα από τον θάνατο.

Από την στιγμή που είσαι μια τραγουδίστρια/μουσικός με κλασική παιδεία, πόσο δύσκολο στάθηκε για εσένα να μετατοπίσεις τις γνώσεις σου στην pop μουσική;

Στυλιστικά δεν το σκέφτομαι καθόλου! Μεγάλωσα ακούγοντας όλα τα είδη της μουσικής και η κλασική ήταν απλά ένα κομμάτι των αναφορών μου, όχι όλη η παλέτα μου. Αυτό που τελικά βρίσκω δύσκολο είναι να επιστρέφω στο να τραγουδώ κλασική μουσική, γιατί η φωνή συνήθως κουβαλά περισσότερο βάρος στις χαμηλές και ξεχνά πώς να χρησιμοποιεί διαστήματα όταν τραγουδά pop.

Οι πρώτοι δύο δίσκοι σου ως My Brightest Diamond αντιπροσωπεύουν, κατά σειρά, την πιο rock πλευρά και τις κλασικές σου επιρροές. Πού θα πας τώρα;

Νομίζω ότι οι προσπάθειες μου να ενσωματώσω και τις δύο πλευρές που ανέφερες ήταν απαραίτητα πειράματα, αλλά το δύσχρηστο μέγεθος ενός κλασικού συγκροτήματος και οι ακουστικές προκλήσεις του συνδυασμού ηλεκτρικών και ακουστικών οργάνων υπήρξαν τρομακτικές. Οπότε ελπίζω ότι στον επόμενο χρόνο θα μπορέσω να εστιάσω και στις κλασικές συνθέσεις αλλά και σε καινούργια τραγούδια για τους My Brightest Diamond. Διατηρώντας τα ενδιαφέροντα μου ξεχωριστά, ελπίζω να αποκτήσω μια διαφορετική ελευθερία για κάθε ένα από αυτά. Θα δούμε...

Έχεις δουλέψει (με τον ιδιοφυή για μένα) Padma Newsome στο παρελθόν. Τι νομίζεις ότι έμαθες από αυτόν; Θα ήθελες να κάνεις έναν δίσκο μαζί του;

Ναι ο Padma είναι ιδιοφυΐα!!! Είναι φανταστικός!! Έμαθα τόσα πολλά όταν μελετούσα μαζί του... Με ρωτούσε όλων των ειδών τις ερωτήσεις για το πώς ενορχηστρώνω και μου έκανε πολλές προτάσεις για τι θα μπορούσε να κάνει κάτι να δουλέψει καλύτερα. Είναι δύσκολο να ορίσω ποιοτικά τον χρόνο που πέρασα μαζί του, αλλά μου πρόσφερε φοβερή μόρφωση στα λίγα χρόνια τα οποία περάσαμε μαζί. Για το δεύτερο σκέλος της ερώτησής σου, τραγουδώ κάποια τραγούδια στο καινούργιο άλμπουμ των Clogs, το οποίο λογικά κυκλοφορεί την επόμενη άνοιξη και θα κάνουμε και κάποιες επιλεκτικές συναυλίες μαζί. Είμαι πάντα ενθουσιασμένη να δουλεύω μαζί του!

Σε μια παλαιότερη συνέντευξη σου είχες πει ότι ο Tom Waits είναι μια από τις μεγάλες σου επιρροές. Ποιες αρετές βρίσκεις στη μουσική του;

Κυρίως είχα ενθουσιαστεί με τo Alice και με το Blood Money λόγω της χρήσης των ξύλινων πνευστών και της μαρίμπα (σ.σ.: όργανο όμοιο με το ξυλόφωνο). Βέβαια η θεατρικότητα και η ποίηση του Waits είναι πάντα εντυπωσιακή αλλά το χρώμα σε αυτούς τους δύο δίσκους συγκεκριμένα είναι πολύ γήινο – όπως ο βρώμικος ήχος του, αυτό πάντα ήθελα να το εξερευνήσω. Επίσης ο Husky Huskolds που δούλεψε στο Blood Money έκανε τη μίξη και το mastering στο A Thousand Shark’s Teeth.

Στην Αθήνα με τι line-up θα έρθεις;

Θα είμαι με έναν drummer και έναν μπασίστα, ενώ εγώ θα παίζω καλίμπα, ουκελέλε και κιθάρα. Ανυπομονώ να έρθω μιας και είναι η πρώτη μου φορά εκεί! Ευτυχώς έχουμε μερικές μέρες μετά τη συναυλία ελεύθερες για να εξερευνήσουμε την πόλη.

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured