search

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ - ΕΛΛΗΝΕΣ

Από τα πιο ελπιδοφόρα σχήματα της εγχώριας τζαζ, έλαβαν πρόσφατα και μια διεθνή διάκριση στον διαγωνισμό Made in NY Jazz. Με επιπλέον λοιπόν αφορμή κάποιες επερχόμενες συναυλίες (Κυριακή 20/3 στο Κελάρι Athenaeum, Παρασκευή 1η Απριλίου στο Λίντο Οργανισμός της Λάρισας και Τετάρτη 6/4 στο ΙΛΙΟΝ plus), τους βρήκαμε για μια σύντομη κουβέντα

Λάβατε πρόσφατα μια διεθνή διάκριση σε έναν διαγωνισμό στη Νέα Υόρκη. Περί τίνος πρόκειται;

Πρόκειται για ένα διαγωνισμό που απευθύνεται σε όλον τον κόσμο και είχε συμμετοχές από διάφορες χώρες και σε διάφορες κατηγορίες (small band, solo performance, composition κλπ.). Είχαμε τη χαρά να κερδίσουμε την 1η θέση στην κατηγορία small band.

Τι σημαίνει για εσάς η συμμετοχή και η διάκριση σε τέτοιους διαγωνισμούς, ειδικά αν συνυπολογιστεί ότι στο Made in NY Jazz μέλη της κριτικής επιτροπής είναι μουσικοί όπως ο Joe Lovano;

Το πρώτο πράγμα είναι ότι ακόμα περισσότεροι άνθρωποι άκουσαν τη μουσική μας. Και φυσικά, όταν παίρνεις μια «διάκριση» από μια επιτροπή που αποτελείται από τόσο σημαντικούς μουσικούς, λαμβάνεις και μία έξτρα ώθηση για να συνεχίσεις με περισσότερο ενθουσιασμό! Βάζουμε τη λέξη «διάκριση» σε εισαγωγικά επειδή μας φαίνεται λίγο περίεργο να συνδέουμε τη μουσική μας με τους όποιους τίτλους.

Nextst_2.jpg

Λένε συχνά ότι ο 2ος δίσκος είναι ένα δύσκολο βήμα για ένα συγκρότημα, ίσως πιο δύσκολο από τον πρώτο, καθώς υπάρχει αυτό που θα ονομάζαμε μεταφορικά «άγνοια κινδύνου». Ίσχυσε κάτι τέτοιο για εσάς;

Νομίζουμε ότι και στις δύο δουλειές μας υπήρχε αυτή η «αγνοια κινδύνου». Ίσως λίγο λιγότερο στον δεύτερο δίσκο, αφού ήμασταν όλοι πιο συνειδητοποιημένοι για το τι θέλουμε να πούμε (κάτι, βέβαια, που εξελίσσεται διαρκώς). Ένα κοινό όμως στοιχείο των δύο δίσκων –το οποίο ελπίζουμε να υπάρχει και στις επόμενες δουλειές μας– είναι ο ενθουσιασμός για την προετοιμασία και γενικότερα για τη μεταξύ μας συνύπαρξη, τόσο σε μουσικό επίπεδο όσο και σε φιλικό. Και στις δύο περιπτώσεις, πάντως, μας ενδιέφερε ουσιαστικά να ηχογραφήσουμε/αποτυπώσουμε τη μουσική που μας αρέσει να παίζουμε.

Πόσο καιρό πήρε το 2 για να φτιαχτεί;

Τα κομμάτια του δίσκου γράφτηκαν σποραδικά. Κάποια πολύ παλιά, όπως το “Icon”, κάποια άλλα λίγο πριν την κυκλοφορία του, όπως το “Rozalinda’s Dance”. Η ηχογράφηση μας πήρε περίπου 14 ώρες. Μετά ήταν η μίξη και το mastering.

Nextst_3.jpg

Συν τοις άλλοις, στο μεσοδιάστημα μεταξύ των δύο δίσκων, υπήρξαν ανακατατάξεις στα πνευστά· κατά πρώτον, γιατί αποφασίσατε να εντάξετε αυτή τη φορά δύο σαξόφωνα αντί για ένα; Ήταν οι συνθέσεις που σας «παρακίνησαν» προς μια τέτοια κατεύθυνση;

Ήταν οι συνθέσεις, ναι. Κάποια κομμάτια γράφτηκαν καθαρά για αυτό το set-up. Και, κατά κάποιον τρόπο, έχοντας στον νου μας και τους συγκεκριμένους μουσικούς οι οποίοι θα παίζανε.

Πώς θεωρείτε ότι επηρέασε η αλλαγή αυτή τον ήχο σας ή την προσέγγισή σας;

Κυρίως μας έδωσε μια επιπλέον δυνατότητα ενορχηστρωτικά. Όπως λέγαμε για τον 1ο δίσκο ότι το κουιντέτο μάς δίνει διάφορους συνδυασμούς ηχοχρωμάτων που θέλαμε να χρησιμοποιήσουμε, το ίδιο έγινε και με την προσθήκη του δεύτερου σαξοφώνου. Και φυσικά, ό,τι έγινε στο 2 είναι απλά ένα μικρό μέρος των δυνατοτήτων που σου δίνει ένα τέτοιο line-up!

Στο ντεμπούτο σας τα credit της συγγραφής πήγαιναν συλλογικά στη μπάντα, στο 2 το βάρος επωμίστηκαν οι Παπαδόπουλος & Κότσυφας. Σηματοδοτεί αυτό μια ουσιαστική αλλαγή στον τρόπο με τον οποίον εργάζεστε;

Σ’ έναν μεγάλο βαθμό, ο τρόπος με τον οποίον εργαζόμαστε παραμένει ο ίδιος: κάποιος φέρνει ένα καινούργιο κομμάτι και το δουλεύουμε μέχρι να είμαστε ικανοποιημένοι. Αυτό που ίσως άλλαξε είναι ότι τα κομμάτια ήταν τώρα πολύ πιο συγκεκριμένα. Και συνθετικά και ενορχηστρωτικά.

Nextst_4.jpg

Τι σημαίνει πρωταρχικά για εσάς να «γίνεστε καλύτερη μπάντα»;

Σημαίνει μάλλον αυτό που σημαίνει και για μια κοινωνική ομάδα, ίσως και για την κοινωνία την ίδια: να υπάρχει μια διαρκής εξέλιξη σε ατομικό επίπεδο, η οποία θα οδηγήσει σε μια εξέλιξη σε επίπεδο ομάδας· και, αν γίνεται, από εκεί να υπάρξει μια εξέλιξη σε κάποιο μεγαλύτερο σύνολο (π.χ. στο ακροατήριο). Όπως καταλαβαίνεις, δεν σκεφτόμαστε πάνω στην κλίμακα «καλύτερος/χειρότερος»· μας ενδιαφέρει πάνω απ’ όλα η εξέλιξη.

Ποια είναι τα σχέδιά σας για το άμεσο μέλλον;

Τα σχέδιά μας είναι να παίξουμε τη μουσική μας σε όσο το δυνατόν πιο πολύ κόσμο, να δουλέψουμε καινούργιο υλικό και –αν πουλήσουμε αρκετούς δίσκους– να ξεκινήσουμε την επόμενη δουλειά μας (αυτό βέβαια θα το κάνουμε ούτως ή άλλως!). Έχουμε και διάφορα άλλα σχέδια, όμως προς το παρόν είναι κάπως νωρίς για να αποφασίσουμε ποια θα πάρουν τον δρόμο της υλοποίησης.