Από τις συνθέσεις και τη δημιουργία ηχητικών πανοραμάτων, μέχρι το artwork στις μέχρι τώρα δουλειές, φαίνεται να επηρεάζεστε πολύ από τα περιβάλλοντα τοπία και τα χωρικά χαρακτηριστικά τους. Τι πυροδοτεί συνήθως τη μουσική σας δημιουργία;

Το σχήμα αυτό ξεκίνησε λίγο σαν παρέα και λίγο σα μουσική. Με τον Κώστα Παντέλη γνωριστήκαμε στα τέλη του 1980 στη Θεσσαλονική και κατεβήκαμε μαζί στην Αθήνα. Οπότε δημιουργήθηκε η ανάγκη να ανταμώνουμε εδώ, σαν άνθρωποι πρωτίστως. Επειδή και οι δύο παίζαμε με την τεχνική του looping, σκεφτήκαμε να το παντρέψουμε και να το κάνουμε μαζί. Δεν ξέρω αν όλο αυτό έχει σχέση με τον χώρο όπως το ανέφερες, αλλά σίγουρα έχει σχέση με την Αθήνα, μιας και το αστικό τοπίο μας έφερε κοντύτερα στην ανάγκη να ανταμώνουμε σαν εσωτερικοί μετανάστες σε μία μητρόπολη. Το artwork είναι του αδερφού του Κώστα, που είναι καλλιτέχνης και ταξιδιώτης και βγάζει φωτογραφίες των οποίων η αισθητική μας ταιριάζει. Δεν νομίζω ότι η πόλη έχει μπει ακόμα στους δίσκους μας.

Μιλώντας για την Αθήνα του ’16… Πώς είναι να δημιουργείς εν μέσω αυτής της απάνθρωπης κατάστασης, ειδικά όταν ασχολείσαι με κάτι που είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τα συναισθήματα σου και τις ευαισθησίες σου;

Για μας τους μουσικούς, τα πράγματα ήταν πάντα ζοφερά και δύσκολα. Και μέσα σ’ αυτό πάντα προσπαθούμε να συνεργαστούμε και να επικοινωνήσουμε ό,τι μας συμβαίνει. Αν κάτι παρατηρώ μέσα από τις συναυλίες και τις λοιπές δράσεις, είναι μία μεγαλύτερη διάθεση για πράγματα λιγότερο συμβατικά –πράγματα που τόσα χρόνια ίσως βρίσκονταν στο περιθώριο. Ο κόσμος δεν περιμένει κάτι έτοιμο πλέον, είναι πιο ενεργός. Μου προκαλεί μάλιστα αισιοδοξία το ότι βλέπω πολλούς ανθρώπους κι από το εξωτερικό, που έρχονται στην Ελλάδα για να γνωρίσουν αυτό που ζούμε εκ των έσω. Ειδικά στην Αθήνα, πολλοί άνθρωποι έρχονται συνειδητά για να βιώσουν τις αναταραχές.

Sancho03_2.jpg

Στη μουσική σας υπάρχει έντονο το στοιχείο της επανάληψης, ένα άτυπο μάντρα. Σε συνδυασμό με την πειραματική της φύση, ο ήχος σας μπορεί να μη φαντάζει εύπεπτος στο ελληνικό κοινό. Σας απασχολεί να είστε δημοφιλείς;

Θέλουμε η μουσική μας να συγκινεί και να βρίσκει τα αυτιά που θα έχουν ουσιαστική επαφή μαζί της. Ξέρουμε ότι αυτό που κάνουμε δεν μπορεί να γίνει και το πιο δημοφιλές, αλλά θέλουμε όσοι το ακούν, να τους δονεί. Το στοιχείο της επαναληπτικότητας είναι κάτι καθαρά πρακτικό. Ξεκινήσαμε να παίζουμε με λούπες και να ηχογραφούμε τους εαυτούς μας σε πραγματικό χρόνο και όλη η ιδέα περιστρεφόταν γύρω απ’ το πώς δένει ο καθένας με στον άλλον και πώς εναλάσσονται τα θέματα. Αλλά όλο αυτό ξεκίνησε κι από τη μουσική που φτιάξαμε για παραστάσεις χορού. Στην ουσία, οι δομές των κομματιών του Muzga είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με τις παραστάσεις κι έχουν δομηθεί με βάση εκείνες. Ουσιαστικά αποκτήσαμε ταυτότητα μέσα από τη συγκεκριμένη συνεργασία.

Κι εσείς κι ο Κώστας Παντέλης έχετε συνεργαστεί με μερικές από τις πιο δημοφιλείς, αλλά και δημιουργικές προσωπικότητες της ελληνικής μουσικής. Αν και προέρχεστε από διαφορετικούς χώρους, έχετε βρεθεί π.χ. να τέμνεστε σε ονόματα όπως του Θανάση Παπακωνσταντίνου. Οι συνεργασίες επίσης που κάνετε, συνήθως είναι προϊόν διαπροσωπικής σχέσης. Αυτή η διαπροσωπικότητα στις συνεργασίες είναι σημαντική;

Στη δικιά μας περίπτωση, υπάρχει όντως σχέση. Εγώ βιοπορίζομαι από τη μουσική κι έχω εργαστεί και σαν session μουσικός. Πάντα λοιπόν θεωρώ καλύτερο να υπάρχει προσωπική σχέση με τους συνεργάτες σου, βγαίνουν άλλες ποιότητες. Και με τους Sancho 003 είναι όπως προείπα: την παρέα μας προσπαθούσαμε να την κάνουμε μουσική. Πολλές από τις συνεργασίες που λες, προέκυψαν από την παρέα της Θεσσαλονίκης. Από τον Μπάμπη τον Παπαδόπουλο που μας έφερε στη μπάντα του Θανάση, πριν από αυτό ο Μάλαμας κι ο Αγγελάκας. Δηλαδή πάντα προϋπήρχε μία παρέα, βρισκόμασταν, συνεργαζόμασταν. Είναι μια σχέση η οποία διαμορφώθηκε μέσα από την πόλη.

Sancho03_4.jpg

Έχετε συντελέσει ως ενορχηστρωτής σε έναν από τους σημαντικότερους για μένα δίσκους, τον Ελάχιστο Εαυτό του Θανάση Παπακωνσταντίνου (2011). Πώς είναι η εμπειρία να διαχειρίζεσαι δημιουργικά το υλικό κάποιου άλλου;

Με τον Θανάση κάναμε αρχικά τους δίσκους στους οποίους συμμετείχα σαν μουσικός. Μετά κάναμε τον Διάφανο (2006), που έγινε κάπως πιο ομαδικά, και μετά προέκυψε αυτό το υλικό. Ο Θανάσης είχε τότε την ιδέα να τον κάνουμε πιο εργαστηριακά, στο στούντιό του στο Μεταξοχώρι. Ήταν πολύ ωραία εμπειρία γιατί και ήμουν υπεύθυνος μαζί με τον Θανάση για το πώς θα ακουστούν τα κομμάτια, αλλά και μου δόθηκε η ευκαιρία να παίξω πολλά όργανα. Πήρε και 3,5 χρόνια να ηχογραφηθεί ο Ελάχιστος Εαυτός. Δοκιμάσαμε να ηχογραφήσουμε κάποια κομμάτια πιο ζωντανά, αποτύχαμε, τα ηχογραφήσαμε στο στούντιο. Πετάξαμε πολύ υλικό, μας παίδεψε πολύ ο δίσκος, αλλά όχι σε σημείο να μας αποτρέψει –περισσότερο για να μας κατευθύνει. Για μένα είναι δίσκος που τον ακούω και τώρα και έχει μία σταθερά μέσα μου. Κάπως το πετύχαμε.

Οι Sancho 003 έχουν κυκλοφορήσει δύο δίσκους μέχρι τώρα. Ετοιμάζετε και τον τρίτο; Σε ποιο στάδιο της μουσικής δημιουργίας βρίσκεστε;

Έχουμε αρκετό υλικό. Είναι υλικό που προέκυψε από μουσική την οποία φτιάξαμε για το θέατρο ή κομμάτια που έχουν βγει σε πρόβες, αλλά δεν έχουμε επιχειρήσει να παίξουμε ζωντανά. Ένα τμήμα του υλικού είναι και ηχογραφημένο. Νομίζω πως στον επόμενο δίσκο μας δε θα υπάρχει τόσο το στοιχείο της επανάληψης, όσο στον πρηγούμενο. Eπίσης θα υπάρχουν λιγότερα εφέ. Επειδή στη συγκεκριμένη μουσική δεν υπάρχουν λόγια και οι συνθέσεις δεν είναι τοσο περίπλοκες, στηρίζεται πολύ στο πώς θα ηχογραφηθεί και πώς θ' ακούγεται όλο αυτό.

Sancho03_3.jpg

Εσείς παίζετε βιολί και ο Παντέλης ηλεκτρική κιθάρα. Καθώς το βιολί ως όργανο είναι πολύ μελωδικό και η κιθάρα είναι πιο αιχμηρή, παρατήρησα ότι συχνά αλλάζετε ρόλους...

Ο Κώστας μπορεί να ξεκίνησε σαν κιθαρίστας στο punk, αλλά είναι μελωδικός παίκτης. Πιστεύω ότι αυτό που λες οφείλεται και στη μεταξύ μας τριβή. Όσο παίζουμε δηλαδή μαζί, αρχίζει ο ένας να παίρνει πράγματα από την παλέτα του άλλου. Και είναι όμορφο ότι αυτή η σχέση είναι ζωντανή. Έχω μάλιστα τσακώσει τον εαυτό μου πολύ συχνά να έχει πάρει πράγματα από τον τρόπο με τον οποίον παίζει ο Κώστας.

Τι να περιμένουμε να ακούσουμε στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων στις 22 και στις 29 του Φλεβάρη;

Στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων θα ακούσετε πράγματα και από τους τελευταίους δύο δίσκους, αλλά θα παίξουμε και πολύ υλικό από το επερχόμενο άλμπουμ. Περίπου το ένα τρίτο του προγράμματος θα βασιστεί σε καινούριο υλικό.

{youtube}Tp7eQhFFyqA{/youtube}

 

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured