search

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ - ΕΛΛΗΝΕΣ

Η κερκυραϊκή παρέα επιστρέφει με νέο «προκλητικό τοις όμμασι» δίσκο, ενώ καταφτάνει και για συναυλία στην Αθήνα (Παρασκευή 18/12, στη Death Disco). Με την ευκαιρία, ο Π.Ε. Δημητριάδης απαντά στις ερωτήσεις μας με τον γνωστό σαφή μα και φλεγματικό του τρόπο

 

φωτογραφία 4: Ντιάνα Καλημέρη

Τόσο στα άλμπουμ των Κόρε. Ύδρο., όσο και στα δύο μέχρι στιγμής ηχογραφήματα των Παιδιών της Παλαιότητας, οι εικαστικοί και οι νοηματικοί συμβολισμοί –καθώς και οι πλείστες παραπομπές στη θρησκεία, στο ποδόσφαιρο, στην εξουσία– μοιάζουν να διατρέχουν το καλλιτεχνικό σας έργο συλλήβδην. Είναι κάτι αυθόρμητο; Ή βασίζεται σ' έναν πειθαρχημένο τρόπο εργασίας;

Είναι μια σύνθεση των δύο, τόσο αυθόρμητο, όσο και βασισμένο σε έναν πειθαρχημένο, συνεπή θα έλεγα –για να είμαι πιο συνεπής μ’ αυτό που κάνω– τρόπο εργασίας. Δεν εξυπηρετεί τίποτα παραπάνω από την ανάγκη εκφραστικής πληρότητας, που με διακατέχει γενικά.

Consortium Ιn Amato: εδώ δείχνει να ελλοχεύει κάτι παραπάνω από  τον σαρκασμό, την ίντριγκα, την προβοκάτσια και τη χλεύη που μπορεί να χαρακτηρίσει τον τρόπο εκφοράς του έργου σας. Μπορεί μια «φαλλική» οντότητα να αποτελέσει εφαλτήριο για ερμηνεία, περισυλλογή και περαιτέρω ενασχόληση με το περιεχόμενο και την ουσία, παρά με το «εξώφυλλο»; Είναι αυτό μια πρόκληση;  

Όχι, δεν το έχω σκεφτεί καθόλου μ’ αυτόν τον τρόπο. Η συγκεκριμένη παράσταση προέρχεται από ένα ακαδημαϊκό σύγγραμα που είχα την τύχη να παρακολουθήσω ως πανεπιστημιακή παράδοση και να μελετήσω ως φοιτητής. Είναι το βιβλίο του Λεωνίδα Τρομάρα Κάτουλος: Ένας Ποιητής για Όλες τις Εποχές και η παράσταση είναι από μια τοιχογραφία στην αρχαία Πομπηία. Υπάρχει μια σύνδεση με τον πρώτο δίσκο των Κόρε. Ύδρο., καθώς ένα από τα τραγούδια εκεί –το "Εδώ Κατοικεί Η Αμαρτία"– εφορμάτο από την επιγραφή HIC HABITAT FELICITAS, που περιέβαλλε λεκτικά το συγκεκριμένο φαλλικό σύμβολο. 

Επίσης, κάτι που δεν είχε γίνει ευρέως αντιληπτό, το εξώφυλλο του πρώτου δίσκου των Κόρε. Ύδρο. (αλλά και το label του CD) αναπαριστούσαν ερωτικές σκηνές και μάλιστα ιδιαιτέρως «ακραίες», αντλημένες από αρχαία ρωμαϊκά κύπελλα. Αυτό λοιπόν το αρχαιολατινικό concept, με τις έντονες σεξουαλικές του προεκτάσεις, ολοκληρώνεται στο Consortium Ιn Amato. Οι κάτοχοι του φυσικού προϊόντος εύκολα θα μπορέσουν να το καταλάβουν.

Paidiapal_2.jpg

Έχετε αλήθεια επαφή με τον Αλέξανδρο Μακρή; Πώς τα περνάει; Γνωρίζετε τη γνώμη του ή την κριτική του για το έργο των Παιδιών της Παλαιότητας;  

Όχι, δεν έχουμε καμία διαπροσωπική επαφή μετά τη διάλυση των Κόρε. Ύδρο., όπως δεν είχαμε ουσιαστική επαφή από την εποχή της ηχογράφησης του τελευταίου δίσκου του σχήματος. Οι σχέσεις μας έφθιναν με την πάροδο του χρόνου, όσο οι εκ διαμέτρου αντίθετες ιδιοσυγκρασίες γίνονταν όλο και πιο διακριτές. 

Δεν υπάρχει δηλαδή περίπτωση να δούμε στο μέλλον την επανένωση των Κόρε. Ύδρο.;

Έχει βέβαια ο καιρός γυρίσματα, αλλά, ζώντας όλη την πορεία και τα ψυχολογικά διαμειβόμενα ως το τέλος, πιστεύω πως ο κύκλος των Κόρε. Ύδρο. –ως σύμπραξης δικής μου με τον Αλέξανδρο– έχει κλείσει οριστικά και αμετάκλητα. 

Τα εκάστοτε μέλη που έχουν περάσει και από τους Κόρε. Ύδρο., αλλά και από τα Παιδιά Της Παλαιότητας, βρίσκονται με τον έναν ή τον άλλο τρόπο στην καθημερινότητά σου; 

Ναι, με όλα τα υπόλοιπα παιδιά διατηρώ από καλές έως πολύ φιλικές σχέσεις. Μάλιστα, ο πρώτος κιθαρίστας των Κόρε. Ύδρο., ο Νίκος Βαρότσης, ήταν παρών στο μεγαλύτερο μέρος της ηχογράφησης του Consortium In Amato, συνεισφέροντας με ποικίλους τρόπους στην όλη διαδικασία. Είναι ένας από τους πιο αγαπημένους ανθρώπους του περιγύρου μας.

Paidiapal_3.jpg

Ενυπάρχει στην πορεία σας η ανάγκη για «εξαργύρωση» της όποιας υπεραξίας του έργου των Κόρε. Ύδρο. και των Παιδιών Της Παλαιότητας; Αυτό το εννοώ όχι μόνο ως προς την καλλιτεχνική αναγνώριση, αλλά και ως προς τη βιοποριστική διάσταση του εγχειρήματος. Ή, τουλάχιστον, την απόσβεση των εκάστοτε εξόδων...

Στις μέρες που ζούμε, η συμβολή του οτιδήποτε κάνουμε στον βιοπορισμό μας οφείλει να είναι κάτι παραπάνω από καλοδεχούμενη. Εξάλλου, προσωπικό ηθικό θέμα όσον αφορά την «εξαργύρωση» του έργου μου δεν έχω, καθώς το μόνο για το οποίο θα μπορούσα να με κατηγορήσω είναι ότι κατά καιρούς βρέθηκα σε καταστάσεις μεγάλης οικονομικής ανασφάλειας προκειμένου να κάνω την καύλα μου, όπως εγώ ήθελα. 

Αυτό ακριβώς συνέβη και τώρα με το Consortium In Amato και τη λύση της συνεργασίας μας με την Inner Ear, η οποία πάντα αποτελούσε για μένα ασπίδα οικονομικής ασφάλειας. Με τα μυαλά που έχω, θα μπορούσα να βρεθώ στο Σπίτι του Ηθοποιού ανά πάσα στιγμή. Τουλάχιστον θα έχω τη συνείδησή μου καθαρή, ότι δεν άφησα το οτιδήποτε να μπει πάνω από την επιθυμία μου και να με αλλοιώσει.

Υπήρξε ποτέ κάποια ανάγκη από τα υπόλοιπα μέλη, να συνεισφέρουν στιχουργικά ή έστω θεματικά στην τραγουδοποιία του γκρουπ; Άλλες δημιουργικές δυνάμεις ή πρόσωπα; Συνεργασίες; 

Οι ρόλοι στα Παιδιά Της Παλαιότητας είναι καθαρά διαχωρισμένοι. Ο καθένας είναι ευχαριστημένος με αυτό που κάνει και με ό,τι συνεισφέρει, χωρίς να το βλέπει ως «υπηρεσία» ή «υπαλληλίκι». Είναι αυτονόητο ότι, αν κάποιος νιώσει πως δεν καλύπτεται από κάτι, αυτό θα συζητηθεί –και θα διευθετηθεί, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο. Τώρα, νοοτροπίες του τύπου «σε κάνω μάγκα με τις ενορχηστρώσεις μου ή με το παίξιμό μου, ήρθε η ώρα να με κάνω και μένα» τις ζήσαμε στο παρελθόν και οδήγησαν εκεί όπου οδήγησαν. Μαγκιές στη συνύπαρξη, οποιουδήποτε τύπου, δεν χωράνε. 

Άλλες δημιουργικές δυνάμεις ή πρόσωπα μπορεί να κανείς να βρει αρκετά, ρίχνοντας μια ματιά στα credits των κυκλοφοριών, αλλά και όλων γενικά των δραστηριοτήτων μας, από την πρώτη κασέτα των Κόρε. Ύδρο. μέχρι σήμερα. Δεκάδες πρόσωπα έχουν περάσει, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, από αυτό το πολύχρωμο πανηγυράκι.

Paidiapal_4.jpg

Τι είναι αυτό που δεν έχει ακόμα επιτευχθεί καλλιτεχνικά; Υπάρχει για σένα κάποιος στόχος, ένα όραμα, μία ανάγκη να πραγματωθεί κάτι συγκεκριμένο; 

Θέλω να κάνω έναν δίσκο μόνο για πεθαμένους, αυτό μόνο. Κι ένα παιδί στα 42 μου. Τίποτα άλλο.

Μετά το Ξεκαθάρισμα Λογαριασμών –την πρώτη σου ποιητική συλλογή, στον Εξώστη– θα υπάρξει πιστεύεις και δεύτερη ανάγκη να εκδόσεις όσα γραπτά δεν βρήκαν διέξοδο σε κάποιο τραγούδι; 

Όχι, δεν γράφω τόσο συχνά πια, και το τραγούδι με ενδιαφέρει πλέον σχεδόν αποκλειστικά. Το συναίσθημα που εκλύεται από τη σύζευξη της μουσικής με τον λόγο είναι για μένα μακράν αναγκαιότερο από τον λόγο σκέτο.

Συναυλία στην αθηναϊκή Death Disco, μεθαύριο. Τι να περιμένει όποιος θα παραβρεθεί στο live; Θ' ακούσουμε και παλιά κομμάτια ή θα εστιάσετε στο Consortium In Amatο

Ακριβώς, θα παρουσιάσουμε αυτούσιο το Consortium In Amato, με μια παρένθεση διακείμενων τραγουδιών από τις Κατακόμβες. Ελπίζουμε να προσφερθεί η ζητούμενη ψυχαγωγία και διασκέδαση.