Διακριτικά μα ουσιαστικά, ο Χρήστος Γαλανόπουλος επιστρέφει ανεξάρτητα στη δισκογραφία μετά από αρκετά χρόνια σιωπής, για έναν δίσκο-συνεργασία με τον Ευγένιο Βούλγαρη, ο οποίος εμπνέεται από τον Μικρό Πρίγκιπα του ντε Σαιντ Εξυπερύ, τον οποίον και ξανασυναντά, σε άλλο ρόλο τώρα, μετά τους Κοσμικούς Διαλόγους του Fairy Tales. Το Avopolis Greek είχε κάμποσα να ρωτήσει τον Χρήστο Γαλανόπουλο, ο οποίος μας αποκάλυψε την κυκλοφορία και ενός ακόμα δίσκου του μέσα στο 2009

Θα περίμενε κανείς ότι μετά την ενθουσιώδη υποδοχή του Fairy Tales θα επισκεπτόσασταν πιο συχνά τη δισκογραφία. Αντ’ αυτού, όμως, απουσιάσατε κοντά μια δεκαετία τώρα...

«Ο τρόπος που έχω επιλέξει να λειτουργώ με τη μουσική και τη δημιουργία της δεν έχει σχέση με καμία τακτική «καριέρας», ούτε με χρονοδιαγράμματα. Συνέχισα να ερευνώ ηχοτοπία και να γράφω μουσικές, η έκδοση τους απλώς άργησε για πολλούς λόγους. Υπήρχε ένα αδιέξοδο συμβόλαιο με την προηγούμενη δισκογραφική εταιρία και περίμενα να λήξει. Παράλληλα δεν έβρισκα τίποτα το δελεαστικό από πλευράς εταιριών για να προχωρήσω σε κυκλοφορία νέου υλικού. Το Μήνυμα του Πρίγκιπα ήταν έτοιμο εδώ και καιρό.

Νομίζω ότι φέτος ήταν η κατάλληλη χρονική στιγμή, σα να ωρίμασαν οι συνθήκες για να συναντήσει τους ακροατές του. Επί τη ευκαιρία, να σας πω ότι ένα νέο άλμπουμ, Ο Άνθρωπος Της Πόλης, είναι ήδη έτοιμο και θα εκδοθεί μέσα στο 2009».

Το Μήνυμα Του Πρίγκιπα σας βρίσκει να συναντιέστε με τον Ευγένιο Βούλγαρη, δεξιοτέχνη δημιουργό μα και διακεκριμένο ακαδημαϊκό. Πώς γεννήθηκε αυτή η σχέση; Έχει να κάνει με το ότι και οι δύο σας έχετε ως έδρα την Πάτρα;

«Με τον Ευγένιο πρωτοσυναντηθήκαμε κατά τη διάρκεια των ηχογραφήσεων του Fairy Tales. Το ότι ήμαστε και οι δυο από την Πάτρα ήταν η αφορμή. Με τις εμπνευσμένες πινελιές του στα κομμάτια που συμμετείχε, με έκανε πολύ ευτυχή για εκείνη τη συνεργασία και από τότε έχουμε κάνει πολλά πράγματα μαζί πέρα από Το Μήνυμα Του Πρίγκιπα. Υπάρχει έτοιμο κοινό υλικό που θα αποτελέσει νέο πρότζεκτ αργότερα. Ο Ευγένιος επίσης συμμετέχει και στο επικείμενο Ο Άνθρωπος Της Πόλης, όπως και εγώ συμμετείχα στα Ταξίδια, τα οποία είχε εκδώσει το 2004».

Τόσο ο τίτλος, όσο και το συνοδευτικό της έκδοσης κειμενάκι δηλώνει πως στην αφετηρία της νέας σας δουλειάς βρίσκεται ο Μικρός Πρίγκιπας του ντε Σαιντ Εξυπερύ. Τι είδους αφετηρία σάς παρείχε και πώς ανταποκρίθηκαν οι συνθέσεις του άλμπουμ σε αυτή σας τη σχέση μαζί του;

«Η σχέση μας με τον Μικρό Πρίγκιπα ξεκινά από τα παιδικά μας δωμάτια και εξελίσσεται συνεχώς. Στο Fairy Tales μετουσιώθηκε σε Cosmic Dialogues. Στο στέρεο έδαφος αυτού του παραμυθιού φύτρωσε η δική μας εκδοχή. Ο Mικρός Πρίγκιπας έρχεται στη Γη, αυτή τη φορά ως μουσικός. Και, πριν επιστρέψει στον μακρινό του πλανήτη, τραγουδάει και παίζει ανάμεσα στα αστέρια, τους ανθρώπους, τα πάθη τους (“Φωτιά”) και τις χαρές τους. Τραγουδάει για τη δύναμη και την αδυναμία τους (“Σίσυφος”), για τα “Παιχνίδια Του Μυαλού” τους, το μεγαλείο της ζωής (“Νερό”), την αόρατη δύναμη του “Αέρα”».

Πώς τοποθετείτε εσείς ο ίδιος Το Μήνυμα Του Πρίγκιπα απέναντι στο Fairy Tales;

«Είναι η φυσική του συνέχεια. Τα χρώματα, οι ήχοι και οι ρυθμοί του Μηνύματος είναι η εξέλιξη του Fairy Tales. Tο πρώτο κομμάτι παραπέμπει εκεί ευθέως και ό,τι ακολουθεί είναι αβίαστο και ελεύθερο. Και στο Μήνυμα Του Πρίγκιπα υπάρχει η ίδια άποψη όσον αφορά την πολύ-επίπεδη θέση των οργάνων και των ήχων. Τίποτα δεν είναι δευτερεύον, όλα χορεύουν ισότιμα, είτε τραγουδούν είτε ψιθυρίζουν. Τα ακουστικά όργανα είναι περισσότερα, σμίγουν με τα ηλεκτρικά και διαφεύγουν σε χώρες αυτοσχεδιασμού».

Ο μελωδικός κόσμος της Ανατολής συναντά τα γνώριμα όργανα της Δύσης στη δουλειά σας. Λέμε συχνά ότι η χώρα μας είναι ένα σταυροδρόμι πολιτισμών, επί της ουσίας όμως πόσο εύκολος ή δύσκολος είναι τελικά αυτός ο μουσικός διάλογος; Και πόσο θεωρείτε ότι τον έχει βλάψει η ethnic μόδα της τελευταίας δεκαετίας;

«Δεν είναι ούτε εύκολος, ούτε δύσκολος. Για εμάς δεν είναι αυτοσκοπός αλλά πηγαία και αυθόρμητη έκφραση, που καλύπτει την ανάγκη αναζήτησης νέων ηχοχρωμάτων. Όταν ηχογραφούσαμε το Μήνυμα δεν δυσκολευτήκαμε ποτέ να βρούμε την ισορροπία ανάμεσα στο ηλεκτρονικό και στο ακουστικό, το παραδοσιακό και το ηλεκτρικό. Είχαμε τη δυνατότητα επιλογής πάρα πολλών οργάνων. Γνωρίζοντας όμως εκ των προτέρων τις ιδιαίτερες δυνατότητές τους, περιμέναμε απλώς να αισθανθούμε τη φλόγα τους ή τη δροσιά των κρυφών και υπόγειων εντάσεων στη μίξη. Ήταν απόλυτα φυσικό να συνηχούν το hammond με το σαντούρι, το e-bow και το yayli tanbur σε μια λεπτή ισορροπία και αρμονικά εναλλακτική συμπόρευση, η οποία μας άφησε ικανοποιημένους. Σχετικά με την ethnic μόδα, αυτή πάντα με άφηνε αδιάφορο. Βασισμένη συνήθως στα προφανή και τα επιφανειακά, μας έδωσε πολλές ευκαιρίες να κρίνουμε την αισθητική αυτών που καθιέρωσαν τον όρο και τον συντηρούν».

Έχετε επιλέξει έναν εντελώς ανεξάρτητο δρόμο στην κοινοποίηση του νέου σας έργου, μακριά από δισκογραφικές εταιρείες και «φιλικούς αρθογράφους», όπως σημειώνετε σε σχετικό blog. Διακρίνει κανείς μια αγανάκτηση απέναντι στον τρόπο που δρομολογούνται τα πράγματα στη χώρα μας;

«Όχι, δεν πρόκειται για κάτι τέτοιο. Αυτό που συνειδητοποίησα τα τελευταία χρόνια, πριν καταλήξω στην επιλογή της ανεξάρτητης παραγωγής. είναι ότι όσο εύκολο (και οικονομικά προσιτό) είναι πλέον να εκδώσεις έναν δίσκο, άλλο τόσο δύσκολο είναι να τον περάσεις από τις συμπληγάδες του παλιού δισκογραφικού τρόπου. Η εξέλιξη που υπάρχει στη μετάδοση της πληροφορίας έχει επηρεάσει και τη μουσική, κάνοντας πολύ απλό και άμεσο τον τρόπο παραγωγής και διάδοσης της, μέσω του διαδικτύου. Αναπόφευκτα η πορεία διάδοσης του νέου άλμπουμ θα ήταν ηλεκτρονική κυρίως, με το μόνο μέσο που διαθέτω, τις σελίδες στο myspace. Για αυτό και τονίζω εκεί ότι πρόκειται για μια απόλυτα ανεξάρτητη παραγωγή, που δεν έχει καμία άλλη υποστήριξη πέραν αυτής των ακροατών της και της «τίμιας» αμφίδρομης σχέσης τους. Το Μήνυμα Του Πρίγκιπα διατίθεται από την PlayOurMusic, για αποστολές σε όλο τον κόσμο, και από κάποια δισκοπωλεία και στέκια τα οποία εμείς επιλέξαμε. Να συμπληρώσω πως δεν μας αρέσει ο τρόπος διάθεσης μέσω downloading, γιατί, όπως και στο Fairy Tales, τα κομμάτια του Μηνύματος αποτελούν μια ενότητα, την οποία θέλουμε να έχει υπόψη του ο ακροατής, όπως και την υφή και την οσμή του χαρτιού του βιβλίου που το συνοδεύει».

Αν και όλος σας ο δίσκος είναι οργανικός, στο φινάλε με το “Τραγούδι Του Πρίγκιπα” επιλέξατε να αφήσετε κάποιον χώρο και στην ανθρώπινη φωνή. Υπάρχει κάποιο σκεπτικό ή απλά σας το υπαγόρευσε το κείμενο του Διονύση Καρατζά;

«Το τελευταίο κομμάτι συγκεντρώνει όλη τη συναισθηματική φόρτιση του έργου. Εκεί θέλαμε να ακουστεί η φωνή του Πρίγκιπα ανάμεσα στις ανάσες των οργάνων. Για αυτό επιλέξαμε το αγαπημένο μας απόσπασμα από τα κείμενα του Καρατζά, που έγραψε αφού άκουσε τη μουσική μας και του εξηγήσαμε το θέμα και τους συμβολισμούς στα κομμάτια. Άλλωστε το Μήνυμα Του Πρίγκιπα είχε παρουσιαστεί σαν ολοκληρωμένη μουσική παράσταση στην οποία ακούγονταν τα κείμενα του Διονύση Καρατζά. Το κομμάτι και ο δίσκος συνάμα τελειώνουν όπως θα έπρεπε: ανάμεσα σε μια δίνη από έγχορδα (πρέπει να ηχογραφήσαμε πάνω από είκοσι τσέλα) και τις ανάσες της πολίτικης λύρας και της ηλεκτρικής κιθάρας, μια φωνή ψιθυρίζει: Φλόγα μαντήλι η ψυχή αυτού που ονειρεύεται».

Θα υποστηρίξετε συναυλιακά τον νέο σας δίσκο;

«Σύντομα. Όταν η μπάντα είναι έτοιμη, θα σας το κοινοποιήσουμε».

 

 

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured