search

ΑΡΘΡΑ

Πάει λοιπόν ο παλιός ο χρόνος και ήρθε ο νέος με τα δώρα και όλα τα συναφή. Τι «δώρα» όμως μπορούν να αναμένουν οι μουσικόφιλοι; Ποιους καλλιτέχνες περιμένουμε να ακούσουμε πώς και πώς, για διάφορους λόγους;

Arctic Monkeys

54_1.jpg

Κοντεύουν πια 5 χρόνια από το AM του 2013 (Βρετανία #1, Η.Π.Α. #6, Αυστραλία #1, Γαλλία #4, Καναδάς #3, Γερμανία #3, Ιαπωνία #10), δίσκο που ίσως δεν βρήκε τους κριτικούς να παραληρούν όπως με παλιότερες δουλειές των Arctic Monkeys (δείτε τι είχε γράψει τότε σε μας ο Μιχάλης Τσαντίλας, εδώ), μα έβγαλε ένα από τα πιο ωραία και αναγνωρίσιμα στο ευρύ κοινό τραγούδια τους, το "Do I Wanna Know?" (Βρετανία #11, Η.Π.Α. #70). Ο μπασίστας τους Nick O'Malley αποκάλυψε σε ένα, εχμ, περιοδικό για ...μοτοσικλέτες ότι έχουν ξεκινήσει δουλειά ήδη από τον Σεπτέμβρη, με στόχο το νέο άλμπουμ να βγει μέσα στο 2018 –αλλιώς «θα έχουμε προβλήματα», τόνισε. Τίποτα ωστόσο άλλο δεν υπάρχει αυτήν τη στιγμή στον ορίζοντα.

Lady Gaga

54_2.jpg

Το Joanne του 2016 τη βρήκε σε μια μάλλον μεταβατική φάση (δείτε τι έγραψε σε μας ο Ανδρέας Κύρκος, εδώ), επιβεβαίωσε ωστόσο ότι είναι μία από τις πλέον επιτυχημένες φιγούρες στο σημερινό pop σκηνικό, κατακτώντας το #1 των Ηνωμένων Πολιτειών και το #3 της Βρετανίας. Στο Coachella 2017, όπου αντικατέστησε τη Beyoncé ως headliner, έπαιξε στο κοινό ένα νέο τραγούδι που λίγο μετά κυκλοφόρησε και επίσημα ως single, το "The Cure" (H.Π.Α. #39, Βρετανία #19). Όλα συνηγορούν στο ότι αποτελεί μια πρώτη γεύση από τον διάδοχο του Joanne, ενώ όλα τα χρονοδιαγραμμάτα «δείχνουν» 2018, αφού στα τέλη της χρονιάς λαμβάνει χώρα το φαντασμαγορικό της σόου στο Λας Βέγκας. Ωστόσο δεν είμαστε σίγουροι για κάποια ημερομηνία, καθώς πολλά πρέπει να έμειναν πίσω λόγω της κατάρρευσης που φαίνεται ότι έπαθε η Αμερικανίδα σταρ μέσα στην περασμένη χρονιά, αναγκαζόμενη να αλλάξει τα πλάνα της ευρωπαϊκής της περιοδείας.


Migos

54_3.jpg

Υπερεκτιμημένοι ή ένα νέο φαινόμενο, ανδρωμένο στη φοβερή δημοφιλία του trap ήχου του σημερινού χιπ χοπ στη νεολαία; Το μόνο βέβαιο είναι ότι κάθε ενημερωμένος μουσικόφιλος έψαξε να βρει τι εστί Migos μέσα στο 2017 λόγω του 2ου άλμπουμ του αμερικάνικου χιπ χοπ τρίο Culture, το οποίο τους εκτόξευσε στο #1 των Ηνωμένων Πολιτειών, αλλά και στο #16 της επιφυλακτικής με το trap Βρετανίας. Το Culture 2 αναμένεται να ξεκαθαρίσει αρκετά πράγματα και μάλιστα νωρίς-νωρίς, αφού έχει ανακοινωθεί για τον Ιανουάριο και έχει ήδη βγάλει μια επιτυχία, το "MotorSport" (Η.Π.Α. #6, Βρετανία #49), όπου τους Migos συνδράμουν η Cardi B και η Nicki Minaj.

Cardi B

54_4.jpg

Και μιας και λέγαμε για την Cardi B, αυτήν κι αν την περιμένουν όλοι μέσα στο '18, άλλοι για να επιβεβαιώσουν την εκτίμησή τους ότι πρόκειται για τη νέα μεγάλη σταρ της trap πλευράς του χιπ χοπ κι άλλοι στη ...γωνία, για να την ακυρώσουν. Το "Bodak Yellow" κυριολεκτικά σάρωσε μέσα στο 2017 στην Αμερική (#1), δεν έγινε ωστόσο και τόσο αισθητό εδώ στην Ευρώπη: στη Βρετανία, λ.χ., έμεινε σε μάλλον χαμηλές πτήσεις (#24). Η 25χρονη Belcalis Almanzar δείχνει πάντως να έχει κάτι να πει, αν και το γενικό της καλλιτεχνικό προφίλ μάλλον θαμπώνει λόγω της τηλεοπτικής και social media περσόνας που προβάλλεται παράλληλα με τη μουσική της καριέρα –φαινόμενο σύνηθες πάντως στις Ηνωμένες Πολιτείες. Το ντεμπούτο της θα διασαφηνίσει πολλά πράγματα, για την ώρα όμως είμαστε εντελώς στο σκοτάδι για το πότε να το περιμένουμε.

FKA Twigs

54_5.jpg

Συμπληρώνονται σύντομα 4 χρόνια από το LP1 του 2014 με το οποίο μας συστήθηκε δισκογραφικά η 25χρονη (τότε) Αγγλίδα δημιουργός Tahliah Barnett. Ο δίσκος δημιούργησε αίσθηση, συζητήθηκε, πήρε καλές κριτικές (δείτε τι είχε γράψει σε μας ο Χάρης Συμβουλίδης, εδώ) και επέβαλλε την FKA Twigs τόσο στη Βρετανία (#16), όσο και στις Η.Π.Α. (#30). Έκτοτε, ωστόσο, η ίδια κράτησε χαμηλό προφίλ και ψιλο-εξαφανίστηκε, παρά το ΕΡ M3LL155X του 2015 και το non-album single του 2016 "Good To Love". Ό,τι και να σκαρώνει, το κρατά μυστικό επτασφράγιστο, αναμένουμε πάντως πως μέσα στο 2018 θα έχουμε νέα της.

A Perfect Circle

54_6.jpg

Τραβάνε τα μαλλιά τους οι οπαδοί των Tool (ακόμα κι αυτοί που δεν έχουν) με τα καμώματα του Maynard James Keenan, που κατά τα φαινόμενα ευθύνονται για την εξαφάνιση του γκρουπ ύστερα από το 10,000 Days του 2006: ο νέος δίσκος όλο έρχεται, φτιάχνεται, μα ποτέ δεν εμφανίζεται. Τα τραβάνε όμως εις διπλούν, αφού και η έτερη παρηγοριά τους, το σούπερ γκρουπ των A Perfect Circle όπου συμμετέχει ο αγαπημένος τους τραγουδιστής έχει επίσης χαθεί από το ραντάρ· με εξαίρεση ένα νέο τραγούδι το 2013 ("By And Down") έχουν να φανούν στη δισκογραφία από το άλμπουμ eMOTIVe του 2004 (Η.Π.Α. #2, Βρετανία #80, Αυστραλία #8, Γαλλία #61, Καναδάς #5, Γερμανία #33). Ωστόσο η αναμονή φέτος τελειώνει, κι ας μην έχουμε ακόμα επίσημη ημερομηνία κυκλοφορίας του νέου άλμπουμ. Τα πρώτα πάντως δείγματα γραφής ήταν πολύ καλά, ιδίως το "The Doomed".

My Bloody Valentine

54_7.jpeg

Το shoegaze έχει ξαναπάρει τα πάνω του και η επιστροφή ειδικά των Slowdive το έβαλε για τα καλά στον indie χάρτη του 2017, ενώνοντας τους παλιούς αλτερνατιβάδες με τη μουσάτη χίπστερ γενιά. Δεν γίνεται λοιπόν να λείψουν από τον χορό οι My Bloody Valentine, με τον Kevin Shields να έχει χαρακτηρίσει 100% σίγουρη τη δισκογραφική τους επιστροφή μέσα στο 2018, με το πρώτο τους καινούριο υλικό από το mbv του 2013. Ένα άλμπουμ που υπήρξε αποτυχημένο στα βρετανικά charts, μα συσπείρωσε γύρω του πολλούς φίλους του εναλλακτικού ήχου, που καλοδέχτηκαν με ενθουσιασμό το γκρουπ τόσα χρόνια μετά το εμβληματικό Loveless του 1991.

Rammstein

54_8.jpg

Το βαρύ (όνομα και πράγμα) πυροβολικό της γερμανικής μουσικής βιομηχανίας προξένησε σεισμό στο παγκόσμιο καλλιτεχνικό στερέωμα εκεί στα τέλη των 1990s και στις πρώτα χρόνια των '00s, με αποκορύφωμα της αποδοχής και του βεληνεκούς τους το ζωντανά ηχογραφημένο Völkerball του 2006 (Γερμανία #1, Βρετανία #99, Η.Π.Α. #147, Γαλλία #13, Ιαπωνία #11), πολύ απλά ένα από τα καλύτερα live άλμπουμ της περασμένης δεκαετίας. Ωστόσο το στούντιο άλμπουμ του 2009 Liebe Ist Für Alle Da (Γερμανία #1, Βρετανία #16, Η.Π.Α. #13) τους βρήκε σε ένα μάλλον αμήχανο στιγμιότυπο (δείτε τι είχε γράψει τότε σε μας ο Χάρης Συμβουλίδης, εδώ). Έκτοτε το γκρουπ έχει σωπάσει και φαίνεται να χτίζει μεθοδικά το επόμενο βήμα, δίχως βιασύνες. Για το τελικό αποτέλεσμα δεν ξέρουμε όμως τίποτα, μόνο ότι πρόκειται να το ακούσουμε μέσα στο 2018, πιθανότατα προς φθινόπωρο πλευρά.

Vampire Weekend

54_9.jpg

Αν και είχαν ίσως τον πιο πολυσυλλεκτικό ήχο από τις indie μπάντες της φουρνιάς τους, οι Αμερικανοί δεν μπόρεσαν ποτέ να εδραιωθούν στη συνείδηση του Έλληνα fan –εδραιώθηκαν πάντως μια χαρά ως εμπορικό μέγεθος, με το Modern Vampires Of The City να κατακτά το #1 των Ηνωμένων Πολιτειών και το #3 της Βρετανίας, πίσω στο 2013. Σχεδόν 5 χρόνια μετά, οι Vampire Weekend πρέπει να αποδείξουν ότι μπορούν ακόμα αλλά και ότι μπορούν και χωρίς τον Rostam Batmanglij, έναν παίκτη-κλειδί για τον ήχο τους, που τους άφησε το 2016 για να κάνει σόλο καριέρα. 80% έτοιμο είναι πάντως το νέο άλμπουμ, σύμφωνα τουλάχιστον με ένα tweet του Ezra Koenig προς κάποιον ανυπόμονο fan. Και ίσως να λέγεται Mitsubishi Macchiato.

Orphaned Land

54_10.jpg

Είναι Ισραηλινοί, υπάρχουν από το 1991 και θεωρούνται «πιονέροι του oriental metal». Κέρδισαν κάποια ευρύτερη αναγνωρισιμότητα πίσω στο 2010 με το άλμπουμ The Never Ending Way of ORWarriOR (#44 στα ελληνικά charts), αλλά ίσως η χρονιά τους να είναι φέτος, χάρη στον 6ο τους δίσκο Unsung Prophets & Dead Messiahs που θα βγει στις 26 Ιανουαρίου από τη Century Media. Αιτία, το τραγούδι "Like Orpheus" με τις αρχαιοελληνικές αναφορές στον Ορφέα και στον Πλάτωνα, τη συμμετοχή του Hansi Kürsch των Blind Guardian και κυρίως το βιντεοκλίπ του (δείτε το παρακάτω), το οποίο παρουσίασε στη Δύση πώς είναι να σου αρέσει το heavy metal σε μια χώρα της σημερινής Μέσης Ανατολής. Συστήνοντας παράλληλα και τον πολυσυλλεκτικό, μελωδικό ήχο μιας σημερινής metal μπάντας, η οποία μπορεί αν σταθεί τυχερή να πετύχει το crossover που πέτυχαν μέσα στο 2017 οι Wolves In The Throne Room ή οι Amenra.