Έρωτας ο εκστατικός, έρωτας ο προδομένος, ο ανεκπλήρωτος, ο κεραυνοβόλος, ο αγαπησιάρικος... Όχι, δεν τα έχω χάσει, απλά κάθομαι και απαριθμώ τις εκδοχές του έρωτα με τις οποίες καταπιάνεται στο δεύτερο στούντιο άλμπουμ του ο ερμηνευτής και τραγουδοποιός Γιώργος Τεντζεράκης. Δέκα τα τραγούδια (συν ένα remix) που περιέχονται στο Πιο Κοντά Σου, δέκα και οι ερωτικές «περιπτώσεις» που εξετάζονται. Κι όμως, παρά τη μονοθεματικότητά του, ο δίσκος αυτός είναι αξιοπρεπέστατος –συντελούν σε αυτό μια σειρά από παράγοντες.

Πρώτος παράγοντας, τα τραγούδια, τα οποία υπογράφονται από τον Θάνο Παπανικολάου (6) και τον ίδιο τον Τεντζεράκη (4, το ένα σε συνεργασία με τον Μιχάλη Εμιρλή). Είτε πρόκειται για μπαλάντες, είτε για πιο ρυθμικά κομμάτια, τα περισσότερα διαθέτουν μελωδίες με «ψωμί» και εναλλάσσουν με ωραίο τρόπο τα «εσωτερικά», χαμηλόφωνα κουπλέ τους με ρεφρέν όλο δραματικότητα και κρεσέντο. Οι στίχοι, παρότι όπως προανέφερα κινούνται μόνο προς μία κατεύθυνση, δεν προσβάλλουν ούτε την αισθητική ούτε τη νοημοσύνη του ακροατή. Για το αληθές των παραπάνω, ακούστε το εναρκτήριο “Τι Παραπάνω” (ήδη ραδιοφωνικό χιτ) ή το ομώνυμο του δίσκου. Άξιο λόγου είναι επίσης και το “Μελίνα”, στο οποίο ο Τεντζεράκης αποτίνει φόρο τιμής στον Βασίλη Παπακωνσταντίνου και στο ρεπερτόριό του της δεκαετίας του 1980, ενσωματώνοντας μάλιστα στη μελωδία του αυτούσιες φράσεις από τα “Πριν Το Τέλος” και “Βικτώρια”. Με μια κίνηση ματ, μάλιστα, καλεί τον ίδιο τον Παπακωνσταντίνου να μοιραστεί την ερμηνεία, αποφεύγοντας έτσι οποιοδήποτε μπλέξιμο με τα... δικαστήρια.

Επιπλέον ατού αποτελούν η προσεγμένη παραγωγή και οι ερμηνείες του Τεντζεράκη. Η φωνή του, βαθιά και γεμάτη, έχει ζεστό ηχόχρωμα και αρκετό εύρος και «οδηγεί» με άνεση τα κομμάτια ενώ διαθέτει και την απαραίτητη θεατρικότητα που προσφέρει το κάτι παραπάνω, ειδικά σε τέτοιο ρεπερτόριο. Η παραγωγή και οι ενορχηστρώσεις, από την άλλη, υπηρετούν όπως πρέπει το κλίμα, χωρίς να αποσπούν την προσοχή. Ο ήχος στήνεται κυρίως από κιθάρες, σύνθια και τύμπανα και, χωρίς να αποτελεί κάτι το εξαιρετικό, κάνει καλά τη δουλειά του, μέσα στα πλαίσια της ποπ –με κάποιες πινελιές ροκ– αισθητικής την οποία καλείται να υπηρετήσει.

Θετικό πρόσημο, λοιπόν, για το Πιο Κοντά Σου του Γιώργου Τεντζεράκη, μια σαφώς πιο συνεκτική πρόταση σε σχέση με το προ τετραετίας ντεμπούτο του, Μέσα Στην Αύρα Σου. Μπορεί να μην προτείνει τίποτα καινούργιο στον χώρο που κινείται και να παρουσιάζεται κάπως μονόπλευρο από άποψη θεματολογίας και ατμόσφαιρας, αποτελεί όμως, κατά την άποψή μου, βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση για τον καλλιτέχνη.

 

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured