Γιατί έχουμε indie μουσική με ελληνικό στίχο; Έχει αλλάξει playlist ο Μελωδία και δεν το έχουμε καταλάβει; Πρόκειται για ρομαντισμό; Ή είναι κλασική «μπας και μας ...
Έχουν αφήσει ανεξίτηλο στίγμα, ασκώντας εμφανή επιρροή ακόμα και σήμερα. Με αφορμή λοιπόν τη νέα τους έλευση στα μέρη μας (Σάββατο 26 Οκτωβρίου, Fuzz), βρήκαμε τον Steve ...
Αν και η προσέλευση στο Παλλάς δεν κρίνεται ιδιαίτερα ικανοποιητική, ο Βέλγος μινιμαλιστής έδωσε ένα στοχαστικό, ραφινάτο και γενναιόδωρο κονσέρτο, με το βιολί της ...
Η «διαγαλαξιακή επίκληση των Ολύμπιων θεών» που έκανε ο Βαγγέλης Παπαθανασίου στη Μυθωδία έχει γίνει αντικείμενο πολλών συζητήσεων, όμως συχνή είναι η παρουσία της ...
Σε μια συζήτηση περί witch house, το αμερικάνικο γκρουπ είναι από τα πρώτα ονόματα που θα πέσουν στο τραπέζι. Λίγο πριν τον πρώτο τους ερχομό στην Ελλάδα (Σάββατο 26 ...

The Gathering: Η κύρια έμπνευσή μας είναι να είμαστε όσο πιο αυθεντικοί γίνεται...

metal.team
metal.team

the_gathering_1

Οι Ολλανδοί THE GATHERING είναι μια από τις “αδυναμίες” των μεταλλάδων που ασχολούνται με τον ατμοσφαιρικό ήχο, γεγονός που οφείλεται τόσο στα μαγικά κομμάτια που περιέχει η δισκογραφία τους, όσο και στην μέχρι πριν κάποια χρόνια, παρουσία της Anneke Van Giersbergen πίσω από το μικρόφωνο της μπάντας. Η έλευση της Silje Wergeland σηματοδότησε μια νέα εποχή για το συγκρότημα και το ολόφρεσκο “Disclosure” είναι το δεύτερό τους album αυτής της εποχής. Το Avopolis Metal περίεργο όπως πάντα, επικοινώνησε με τον Frank Boeijen (πλήκτρα) και συζήτησε για τον καινούργιο δίσκο…

Καλησπέρα Frank. Ακούω συνέχεια τις τελευταίες μέρες το καινούργιο σας δίσκο και τον βρίσκω καταπληκτικό. Πως αισθάνεσαι τώρα που είναι έτοιμος να κυκλοφορήσει? Θα μπορούσες με μια λέξη να μας τον περιγράψεις;

Λοιπόν, μου είναι πραγματικά δύσκολο να βρω μία μόνο λέξη για να το περιγράψω. Αφιερώσαμε την καρδιά μας και τη ψυχή μας σε αυτό το δίσκο και εξελίχθηκε σε μια πολύ προσωπική δουλειά για όλους μας. Ελπίζουμε ο ακροατής να “πιάσει” όλα τα συναισθήματα που βάλαμε εκεί μέσα και να αφιερώσει χρόνο σε αυτό. Μέχρι στιγμής πάντως οι αντιδράσεις είναι πραγματικά καλές! Έτσι λοιπόν είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι που το “Disclosure” είναι έτοιμο για κυκλοφορία. Είναι πολύ όμορφο το συναίσθημα. Δουλεύαμε για δύο χρόνια πάνω σε αυτό το δίσκο και μας αφήνει μια όμορφη γεύση τώρα που το έχουμε ολοκληρωμένο  στα χέρια μας και θα δείξουμε στον κόσμο που βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή.

Θα ήθελα να μας πεις μερικά πράγματα σχετικά με τον τρόπο που δουλέψατε πάνω στο “Disclosure” μιας και είναι ουσιαστικά η πρώτη φορά που δουλέψατε συλλογικά με την Silje, μιας και οι συνθέσεις του “The West Pole” ήταν έτοιμα πριν μπει στο συγκρότημα…

Αυτή τη φορά μας πήρε περισσότερο χρόνο να γράψουμε όλοι παρέα τα κομμάτια του δίσκου. Όταν η Silje ήρθε στο συγκρότημα το 2008, είχαμε σχεδόν όλα τα κομμάτια έτοιμα. Αυτή τη φορά ξεκινήσαμε από το μηδέν και η Silje ανακατεύτηκε από την αρχή  στην διαδικασία σύνθεσης. Συνήθως απλοποιούμε την ιδέα ενός κομματιού μόνο στο πιάνο ή στην κιθάρα και δουλεύουμε παράλληλα πάνω στα φωνητικά. Έτσι με αυτό τον τρόπο μπορούμε να παραλλάσουμε να τη δομή ενός κάποιου κομματιού, όπου αυτό χρειάζεται και να το βελτιώνουμε, συμπεριλαμβάνοντας και τα φωνητικά.

the_gathering_2

Κάνοντας μια σύγκριση με τον προηγούμενο δίσκο, στο “Disclosure” δίνετε έμφαση στην ατμόσφαιρα, συναντάμε μεγαλύτερα σε διάρκεια κομμάτια και παρατηρούμε έναν όμορφο συνδυασμό του οργανικού ήχου με ηλεκτρονικά στοιχεία, με τρανταχτό παράδειγμα το κομμάτι “Meltdown”, όπου οι breakbeat ρυθμοί συνυπάρχουν με την ηλεκτρική κιθάρα και την τρομπέτα. Εντοπίζεις και κάποιες άλλες διαφορές με το “The West Pole”;

Μας αρέσουν πολλά είδη μουσικής και αυτό είναι εύκολο να το διακρίνεις στα τραγούδια μας. Στον καινούργιο δίσκο όντως υπάρχει ελαφρώς μια κόκκινη κλωστή που χωρίζει τον οργανικό και συναισθηματικό, με τον συνθετικό, μηχανικό και σκληρό κόσμο. Πιστεύω πως είμαστε πολύ καλοί στο να κάνουμε αυτό τον συνδυασμό. Στο “The West Pole” τα τραγούδια ήταν πιο άμεσα και εστιασμένα ως προς τον ήχο τους. Στο “Disclosure” ανακατέψαμε πολλά στοιχεία διαφορετικά μεταξύ τους, ακριβώς όπως κάναμε και στα “How to Measure a Planet” και “Souvenirs”.

Πρόλαβες εν μέρει την επόμενή μου ερώτηση. Στo “Disclosure” η μουσική έχει μεγάλη ποικιλία ήχων και πολλά στρώματα, όπως και τα δύο albums που ανέφερες. Τι σας ενέπνευσε αυτή τη φορά;

Θέλαμε να φτιάξουμε το δίσκο όσο πιο φυσικά γινόταν, χωρίς καμία εξωτερική πίεση. Στην πορεία φάνηκε πως τα τραγούδια είχαν μια ταξιδιάρικη διάθεση, με χώρο για πειραματισμό και αποτελούσαν μια ενδοσκόπηση του προσωπικού μας εσωτερικού κόσμου. Αυτή ήταν και η κύριά μας έμπνευση, να είμαστε όσο πιο αυθεντικοί γίνεται…

Το εξώφυλλο είναι εντελώς διαφορετικό σε σχέση με οτιδήποτε άλλο έχετε δοκιμάσει στο παρελθόν. Θα ήθελες να μας δώσεις μερικές πληροφορίες;

Γνωρίζαμε τον Carlos Vergara Rivera, ο οποίος είναι ένας Χιλιανός καλλιτέχνης. Κάποια στιγμή αρχίσαμε να ασχολούμαστε με τις δουλειές του όλο και περισσότερο και τελικά του ζητήσαμε να φτιάξει κάτι για το καινούργιο μας album. Πιστεύουμε πως έκανε φανταστική δουλειά. Το κορίτσι του εξωφύλλου, αν και είναι περικυκλωμένο από τη δική του μυστηριώδη φύση, ζει μέσα σε ένα μηχανικό και υλικό κόσμο. Καταφέρνει να αντιμετωπίζει όλα τα σκατένια πράγματα (σ.σ.: ναι, shitty things είπε…) του κόσμου που την περιβάλει, αλλά το κάνει όντας δημιουργική και ακούγοντας τη φωνή που βγαίνει από μέσα. Πιστεύω πως αντιπροσωπεύει ιδανικά τα συναισθήματά μας για αυτό το δίσκο και είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με το artwork.

the_gathering4Στο “The West Pole” υπάρχουν στιγμές που το ύφος των φωνητικών της Silje φέρνει πολύ σε αυτό της Anneke. Αντίθετα στο “Disclosure” τα φωνητικά της είναι καταπληκτικά, ενώ είναι εμφανής η αυτοπεποίθηση της Silje μέσα στη μπάντα, αλλά και της μπάντας με τη Silje…

Συμφωνώ απόλυτα με το δεύτερο που είπες. Η Silje έχει κάνει τεράστια πρόοδο εάν συγκρίνεις τις ερμηνείες της με αυτές του προηγούμενού μας album. Για να είμαι όμως ειλικρινής, δε νομίζω πως τα φωνητικά της Silje είναι παρόμοια με αυτά της Anneke. Προσωπικά πιστεύω πως η Silje έχει ένα εντελώς διαφορετικό χρώμα στη φωνή της και τρόπο τραγουδιού…

Υπάρχουν διαφορές στον τρόπο που δουλεύετε με την Silje σε σχέση με αυτό που συνηθίζατε να δουλεύετε με την Anneke?

Λοιπόν, η Silje δεν ζει εδώ στην Ολλανδία, αλλά στο Bergen της Νορβηγίας. Αυτό από μόνο του φυσικά, αλλάζει ουσιαστικά τον τρόπο με τον οποίο δουλεύουμε μαζί της.

Όποτε συμβαίνει μια αναχώρηση κάποιου μέλους από ένα συγκρότημα, αυτό σαν γεγονός αλλάζει τόσο το ίδιο το συγκρότημα, όσο και το κοινό του. Τι αντίκτυπο είχε στους THE GATHERING η αποχώρηση της Anneke;

Οπωσδήποτε μετά την αποχώρηση της  Anneke οφείλαμε να ξανα-προσαρμοστούμε στην ίδια μας τη μπάντα και αυτό χρειάζεται χρόνο. Επίσης όμως ήταν μια καινούργια αρχή, με νέες προοπτικές, γεγονός που μας έδωσε έμπνευση. Ελπίζω το κοινό μας να νιώθει και να καταλαβαίνει αυτή την έμπνευση επίσης.

Θα ήθελα να σε ρωτήσω κάτι πιο προσωπικό. Πως είναι το συναίσθημα του να δημιουργείς μουσική και πως αυτό να την παρουσιάζεις μετά μπροστά σε ανθρώπους που την έχουν αγκαλιάσει;

Αυτό είναι ίσως ένα από τα πιο πολύτιμα συναισθήματα και συγκινήσεις που έχω νιώσει. Είναι σχεδόν σα να ερωτεύεσαι. Έχει την ίδια μαγική φύση και χημεία. Βεβαίως όταν παίζεις ζωντανά τη μουσική σου, μοιράζεσαι αυτό το συναίσθημα με όλους όσους βρίσκονται εκεί. Είναι κάτι πολύ όμορφο!

the_gathering_3Ποια είναι τα πλάνα σας μετά την κυκλοφορία του “Disclosure”. Θα σας δούμε από τα μέρη μας;

Σίγουρα θα περιοδεύσουμε, αλλά δεν υπάρχουν ακόμα συμπαγή πλάνα για μια ευρωπαϊκή περιοδεία. Πάντα αγαπάμε να παίζουμε ζωντανά στην Ελλάδα και έχουμε μόνο καλές αναμνήσεις από τη χώρα σας. Έχετε άλλωστε ένα από τα πιο παθιασμένα κοινά στον κόσμο. Οπότε, ναι ελπίζω να κανονιστεί κάτι σύντομα.

Τελειώνοντας θα ήθελα να σε ευχαριστήσω για το χρόνο. Κλείσε όπως επιθυμείς…

Okidoki! (σ.σ.:αμετάφραστο) Σε ευχαριστώ πολύ για τις ερωτήσεις και ελπίζω να έρθουμε σύντομα στην Ελλάδα και να σας δούμε και από κοντά. Stay slow!

ΑΤΖΕΝΤΑ

Τρύφων Λάζος
24-10-2019

Τρύφων Λάζος

Αθήνα - Six D.O.G.S.
Σε ένα νεραϊδόσπιτο πίσω από την λίμνη του Chorlton Waterpark στο Μάντσεστερ, εκεί έγραψε ο Τρύφων Λάζος τα  τραγούδια του ντεμπούτο άλμπουμ ...
Allah-Las
24-10-2019

Allah-Las

Αθήνα - Fuzz Live Music Club
Allah-Las
25-10-2019

Allah-Las

Θεσσαλονίκη - Principal Club Theater @ Fix Area
24-10-2019

Αφιέρωμα στον Κώστα Πασχάλη

Αθήνα - Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

Ένα μουσικό αφιέρωμα στον Nicola Piovani

Αθήνα - Μέγαρο Μουσικής

Κωνσταντίνος Στιβακτής & The Roommates

Υπόλοιπη Ελλάδα - HolyWood Stage

Τρύφων Λάζος

Αθήνα - Six D.O.G.S.

Colorgraphs

Αθήνα - Αγγλικανική Εκκλησία Αγ. Παύλου

Christos El. Papadopoulos Quintet

Αθήνα - The Zoo Music Pub

Allah-Las

Αθήνα - Fuzz Live Music Club

Αλέξανδρος Κτιστάκης

Αθήνα - Σταυρός Του Νότου / Club

Σταύρος Σαλαμπασόπουλος

Αθήνα - Half Note Jazz Club

GALLERY OF THE WEEK

ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ

Ανδρέας Κύρκος
Αν και η προσέλευση στο Παλλάς δεν κρίνεται ιδιαίτερα ικανοποιητική, ο Βέλγος μινιμαλιστής έδωσε ένα στοχαστικό, ραφινάτο και γενναιόδωρο κονσέρτο, με το βιολί της Tatiana Samouil να απογειώνει τις
Δημήτρης Μεντές
Τίποτα δεν έμεινε όρθιο στην πρώτη τους εμφάνιση στην Ελλάδα, η οποία έπεσε στα κεφάλια όσων βρέθηκαν στο Gagarin ως ζωοδόχα βροχή, παρασύροντας τους πάντες σε φρενήρες κάλπασμα...
Τάνια Σκραπαλιώρη
Ασφυκτικό sold-out στο Tiki για μια βραδιά σκανδιναβικής απλότητας, με βαμμένα πλατινέ μαλλιά, «αέρα» γαλλικών μπιστρό και εξομολογήσεις λατρείας για τον Ντέμη Ρούσσο...

ΣΤΗΛΕΣ

Δημήτρης Λιλής
Γιατί έχουμε indie μουσική με ελληνικό στίχο; Έχει αλλάξει playlist ο Μελωδία και δεν το έχουμε καταλάβει; Πρόκειται για ρομαντισμό; Ή είναι κλασική «μπας και μας ακούσει κανάς Χριστιανός
Άρης Καζακόπουλος
Στην τέταρτη από τις ανασκοπήσεις της δεκαετίας ανά είδος, η στήλη παρουσιάζει τους 25 καλύτερους R'n'B και soul δίσκους, από το 2010 μέχρι σήμερα...
Ζώης Χαλκιόπουλος
Παράφωνα ουρλιαχτά και τραγούδισμα new wave αισθητικής, μαρίμπες, σύνθια και μπασογραμμές από την κόλαση, όρισαν στις αρχές των 1980s έναν ήχο που ακόμα ακούγεται φρέσκος, στον οποίον οι LCD ...
Ελένη Τζαννάτου
Ο δεύτερος δίσκος της παρέας του Simon Jeffes ήταν κι αυτός που όρισε τον ήχο τους, με την παιδική του αύρα, τον κομψό μινιμαλισμό και μια αίσθηση του «υψηλού» να μένει πάντα προσγειωμένη σε έναν

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

Αλέξανδρος Τοπιντζής
Η «διαγαλαξιακή επίκληση των Ολύμπιων θεών» που έκανε ο Βαγγέλης Παπαθανασίου στη Μυθωδία έχει γίνει αντικείμενο πολλών συζητήσεων, όμως συχνή είναι η παρουσία της γλωσσικής μας κληρονομιάς και στον
Στέλιος Πατεράκης
Δεν ήταν λίγες οι φορές που μια διασκευή ξεπέρασε σε δημοτικότητα και αποδοχή το πρωτότυπο ή και επικράτησε στη συνείδηση των μουσικόφιλων ως η «αυθεντική» έκδοση (βοηθούντος και του χρόνου). Τίποτα

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Δημήτρης Μεντές
Έχουν αφήσει ανεξίτηλο στίγμα, ασκώντας εμφανή επιρροή ακόμα και σήμερα. Με αφορμή λοιπόν τη νέα τους έλευση στα μέρη μας (Σάββατο 26 Οκτωβρίου, Fuzz), βρήκαμε τον Steve Wynn και μιλήσαμε για τον ...
Χάρης Συμβουλίδης
Σε μια συζήτηση περί witch house, το αμερικάνικο γκρουπ είναι από τα πρώτα ονόματα που θα πέσουν στο τραπέζι. Λίγο πριν τον πρώτο τους ερχομό στην Ελλάδα (Σάββατο 26 Οκτωβρίου, Death Disco),
Πέννυ Γέρου
Ο νέος τους δίσκος και η επικείμενη συναυλία στην Αθήνα (Gagarin, Παρασκευή 25/10), έδωσαν την αφορμή για να μιλήσουμε με τον Αλέξανδρο Μίαρη –για τον ευλαβικό χαρακτήρα των επισκέψεών τους στην ...
Χάρης Συμβουλίδης
Δεν είναι και ο πιο εύκολος άνθρωπος να βρεις στο τηλέφωνο, παρ' όλο που αυτές τις μέρες έρχεται ξανά στα μέρη μας: απόψε Παρασκευή 18/10 παίζει στην Αθήνα (Temple), αύριο Σάββατο 19/10 στη ...

Instagram





Top
Στo avopolis.gr χρησιμοποιούμε cookies για να διασφαλίσουμε την εύρυθμη λειτουργία του site και την καλύτερη εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την πλοήγησή σας στο site, αποδέχεστε τη χρήση των cookies και την πολιτική απορρήτου. More details…