View More
Οι συντάκτες του Avopolis πάνε διακοπές και πακετάρουν μουσική, εικόνες και λέξεις για τις θερινές ώρες. Σε αυτό το επεισόδιο η Εύη Χουρσανίδη ...
Η Μάρω Αγγελοπούλου βουτάει στη διαχρονική επιρροή του αριστουργήματος της Amy Winehouse.
Το Avopolis πήγε στο Europavox Festival στη Γαλλία, γνωστό και ως σημείο συνάντησης για νέες μπάντες από κάθε γωνιά της Ευρώπης. Είδαμε, ακούσαμε και ...
Top story

Ο Φοίβος Δεληβοριάς ετοιμάζεται για την πρώτη ολοκληρωμένη παρουσίαση του ΑΝΙΜΕ

Ακούστε ένα previously unreleased demo του ομώνυμου κομματιού του δίσκου

Δείτε βίντεο της κοινής τους εμφάνισης, αλλά και επιπλέον υλικό όπου οι thrash pioneers ερμηνεύουν το John Bush-era cut του "Only"

Υπεύθυνος για επιτυχίες των The Supremes, The Four Tops, The Isley Brothers κ.α. R.I.P.

Ο John Travolta αποχαιρέτησε με τον πιο συγκινητικό τρόπο την πάλαι ποτέ συμπρωταγωνίστριά του που πέθανε στα 73 της

Alex K & VMan υπογράφουν ένα κομμάτι για τον George Floyd, δύο χρόνια μετά τη δολοφονία του

Για να τιμήσουν τον πρωτοπόρο των desert blues, Ali Farka Touré, το αγαπημένο συγκρότημα και ο μουσικός γιος του δημιούργησαν έναν νέο δίσκο που έρχεται αυτό το φθινόπωρο

Zeitkratzer/Lou Reed's Metal Machine Music (Borderline Festival 2015, μέρα 4)

Σε ό,τι αφορά κάποιους που άρχισαν να αποχωρούν από τη Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών ήδη από το πρώτο 20λεπτο: δεν διάβασαν πού πήγαιναν; Τι περίμεναν δηλαδή να ακούσουν, το “Perfect Day”;

Μιχάλης Τσαντίλας
Μιχάλης Τσαντίλας

Σε ό,τι αφορά κάποιους που άρχισαν να αποχωρούν από τη Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών ήδη από το πρώτο 20λεπτο: δεν διάβασαν πού πήγαιναν; Τι περίμεναν δηλαδή να ακούσουν, το “Perfect Day”;

 
«Μπορείς να πας στη Στέγη, να δεις τους Zeitkratzer να παίζουν το Metal Machine Music του Lou Reed»; 
 
Το ερώτημα τέθηκε ευθέως και κάπως... ανέμελα από τον αρχισυντάκτη Χάρη Συμβουλίδη, οπότε κι εγώ απάντησα θετικά, χωρίς να το πολυσκεφτώ. Μετά, όμως, κοντοστάθηκα: για κάτσε, μιλάμε εδώ για τον δίσκο που αποδείχθηκε ένας από τους πλέον οριακούς της ιστορίας, που δίχασε όσο ελάχιστοι τους κριτικούς (εντάξει, το κοινό πήρε νομίζω εξ αρχής ομόθυμη θέση απέναντί του) και που αποσύρθηκε άρον άρον από την RCA, λίγες μόνο μέρες μετά την κυκλοφορία του... Δηλαδή, ποιος –και κυρίως πώς– θα το παίξει αυτό το πράγμα;
 
Borderline154_2
 
Η απάντηση στο πρώτο σκέλος της ερώτησης, βέβαια, μου είχε δοθεί εξ αρχής, οπότε έψαξα να μάθω ποιοι είναι οι Zeikratzer. Πρόκειται λοιπόν για ένα σύνολο πειραματικής μουσικής, με μέλη από διάφορες χώρες και καλλιτεχνικό διευθυντή τον πιανίστα Reinhold Friedl, το οποίο κινείται με ιδιαίτερη ελευθερία σε ό,τι αφορά τις επιλογές ρεπερτορίου αλλά και στο πώς χρηματοδοτείται, τι κυκλοφορεί κλπ. Η εκδοχή τους μάλιστα στο Metal Machine Music έλαβε στο παρελθόν τη σφραγίδα γνησιότητας του ίδιου του Reed, ο οποίος συνεργάστηκε μαζί τους συναυλιακά, με το αποτέλεσμα να έχει δισκογραφηθεί κιόλας. Στην τωρινή βερσιόν τους, πάντως, δεν χρησιμοποιούν πλέον καθόλου ηλεκτρικά όργανα.
 
Borderline154_3
 
Οι μουσικοί που στήθηκαν μπροστά μας στη μικρή σκηνή της Στέγης την Πέμπτη το βράδυ ήταν 9, με τη... διανομή να περιλαμβάνει δύο βιολιά, τσέλο, κοντραμπάσο, ντραμς (συν διάφορα κρουστά), τρομπόνι, γαλλικό κόρνο, μπάσο κλαρινέτο και πιάνο. Και οφείλω να πω ότι τα παλικάρια και οι κοπελιές έχουν πράγματι κάνει τον άθλο να χαρτογραφήσουν το ηχοτοπίο του Reed και να το μεταγράψουν για τη συγκεκριμένη επιλογή οργάνων. Δεν βάραγαν δηλαδή στο βρόντο: είχαν μπροστά τους χαρτιά, γύριζαν και τις σελίδες (μα την Παναγία), ενώ ακολουθούσαν και μετρονόμο. Ήξεραν, εν ολίγοις, τι ακριβώς παίζανε και πότε. Όπως γνωρίζει ο οποιοσδήποτε έχει (αποπειραθεί έστω να) ακούσει το Metal Machine Music, αντιλαμβάνεται ότι το συγκεκριμένο εγχείρημα ισοδυναμεί με άθλο.
 
Borderline154_4
 
Το μονοπάτι που ακολουθούν οι Zeitkratzer βασίζεται πάνω-κάτω στις εξής κατευθυντήριες: οι έγχορδοι επιδίδονται σε μανιώδες... «ξύσιμο» των οργάνων τους, οι πνευστοί φροντίζουν για τα ισοκρατήματα και τις... διαφωνίες, τα κρουστά τονίζουν όπου χρειάζεται ή συμμετέχουν στον σαματά (μέχρι και αφρολέξ με δοξάρι έπαιξε ο Maurice De Martin) και ο Friedl στο πιάνο ακολουθεί διάφορους ρόλους, είτε παράγοντας κυματισμούς, είτε πειράζοντας τις χορδές με τα δάχτυλα ή με διάφορα αντικείμενα. Η συνισταμένη όλων αυτών ακολουθούσε πράγματι τον δρόμο που χάραξε ο Reed στα αυλάκια εκείνου του δίσκου, όμως τα ηχοχρώματα ήταν άλλα, ομολογουμένως πολύ πιο πλούσια
 
Borderline154_5
 
Αδυνατώ βέβαια να σας διαβεβαιώσω για το αν όσα έπαιξαν οι Zeitkratzer επί σκηνής ακολουθούσαν κατά πόδας τις όποιες ανηφόρες και κατηφόρες διέπουν τον εν λόγω δίσκο, μπορώ μόνο να καταθέσω ότι τα εξωτερικά μορφολογικά στοιχεία του (4 μέρη, διάρκεια 60 και κάτι λεπτά) ήταν σωστά. Υποψιάζομαι, πάντως, ότι ίσως να ήθελαν και οι ίδιοι να παίξουν με την αμφισημία που περιβάλει το Metal Machine Music από την πρώτη στιγμή που αυτο είδε το φως της δημοσιότητας: «είναι όλα ένα αστείο ή μήπως τα εννοούμε; Εδώ σας θέλουμε».
 
Borderline154_6
 
Δεν είναι πάντως μικρό κατόρθωμα, έπειτα από 1 ώρα (και βάλε) κακοφωνίας να έρχεται το χειροκρότημα αβίαστο και διαρκές. Η ούτε καν μισογεμάτη αίθουσα τους αποθέωσε τους 9 μουσικούς και το άξιζαν απόλυτα, κατά τη γνώμη μου. Και τους έκανε να ξαναβγούν για μια τελευταία υπόκλιση, παρότι ήταν εμφανής η εξάντλησή τους, έπειτα από την ιδιαίτερα απαιτητική περφόρμανς τους. 
 
Σε ό,τι αφορά τώρα κάποιους από το κοινό που άρχισαν να αποχωρούν ήδη από το πρώτο 20λεπτο, θυμήθηκα τον μακαρίτη τον Reed ο οποίος έλεγε σε μια συνέντευξή του ότι ο δίσκος του είναι ιδανικός άμα θέλεις να αδειάσεις ένα δωμάτιο από κόσμο. Αλλά, ρε 'συ Lou, δεν διάβασαν πού πήγαιναν; Τι περίμεναν δηλαδή να ακούσουν, το “Perfect Day”;
 

Top story

Οι συντάκτες του Avopolis πάνε διακοπές και πακετάρουν μουσική, εικόνες και λέξεις για τις θερινές ώρες. Σε αυτό το επεισόδιο η Εύη Χουρσανίδη εκπνέει διαβάζοντας πολλά βιβλία και ξεκοκαλίζοντας τις λίστες του NPR και του Pitchfork. 

Η Μάρω Αγγελοπούλου βουτάει στη διαχρονική επιρροή του αριστουργήματος της Amy Winehouse.

Το Avopolis πήγε στο Europavox Festival στη Γαλλία, γνωστό και ως σημείο συνάντησης για νέες μπάντες από κάθε γωνιά της Ευρώπης. Είδαμε, ακούσαμε και καταγράψαμε τους καλλιτέχνες που πιθανότατα να μας απασχολήσουν και στο μέλλον.

Μια ονειρική τηλεοπτική μεταφορά του εμβληματικού comic του Neil Geiman που έμοιαζε ακατόρθωτη, πιστή στην καρδιά των χάρτινων αναζητήσεων του Ονείρου. 

Η Μάρω Αγγελοπούλου μετράει σημαντικές στιγμές σε ένα ακλόνητο brand name. (“Bow down, bitches!”)

Οι συντάκτες του Avopolis πάνε διακοπές και πακετάρουν μουσική, εικόνες και λέξεις για τις θερινές ώρες. Σε αυτό το επεισόδιο, η Ναταλία Πετρίτη ακούει Wet Leg και Siouxsie and the Banshees, προσποιείται ότι θα διαβάσει στην παραλία του Ρούκουνα και πακετάρει το backpack της βλέποντας The Bear.

Μια τηλεοπτική σειρά - love letter στο αριστούργημα του Francis Ford Coppola και στους απανταχού φίλους του The Godfather  που θα γίνει αφορμή για νέες επισκέψεις στις κινηματογραφικής περιπέτειες της Μαφίας του Mario Puzzo. 

Ο Βαγγέλης Κυριακάκης στήνει μια ακόμα μουσική λίστα για τις θερινές ώρες. 

Οι συντάκτες του Avopolis πάνε διακοπές και πακετάρουν μουσική, εικόνες και λέξεις για τις θερινές ώρες. Σε αυτό το επεισόδιο ο Ζώης Χαλκιόπουλος ετοιμάζει βαλίτσα, παραδοσιακά,  τελευταία στιγμή και πετάει μέσα Σtella, The Smile, Twin Peaks και Kleir Stefan. 

Οι Sisters of Mercy στη Μονή Λαζαριστών στη Θεσσαλονίκη επιβεβαίωσαν εν μέρει τις κακές φήμες που συνοδεύουν τα live τους, καταφέρνοντας ωστόσο να παραδώσουν ένα αποτέλεσμα καλύτερο από το αναμενόμενο. 

Βρεθήκαμε στο Sani Festival, απολαύσαμε μία από τις πιο απρόσμενα μαγευτικές εμφανίσεις της χρονιάς από τον Bob Geldof και ακούσαμε για ποιο λόγο η αντίδραση δεν μπορεί να έλθει πλέον μέσα από τη μουσική.

Λίγο πριν την πρεμιέρα της πολυανεμενόμενης τηλεοπτικής μεταφοράς του "Sandman" του Neil Geiman ο Βασίλης Σπανός ανατρέχει σε ένα top 5 αγαπημένων κινηματογραφικών και τηλεοπτικών στιγμών του σπουδαίου συγγραφέα του φανταστικού - και όχι μόνο,

Οι συντάκτες του Avopolis πάνε διακοπές και πακετάρουν μουσική, εικόνες και λέξεις για τις θερινές ώρες. Σε αυτό το επεισόδιο ο Άγγελος Κλειτσίκας ακούει tropicalia, θέτει ευγενείς αναγνωστικούς στόχους και περιμένει τις  τελευταίες τηλεοπτικές περιπέτειες του Saul Goodman.

Οι Calexico στα πρόθυρα των διακοπών, στην Τεχνόπολη, μας χάρισαν δύο ώρες γεμάτες με τραγούδια, μουσικές και συναισθήματα που μάταια τόσα χρόνια προσπαθούν οι δισκογραφικές εταιρίες και οι mainstream ραδιοφωνικοί σταθμοί  να κολλήσουν πάνω τους ετικέτες. 

Το Netflix αποτυγχάνει να ανοίξει έναν νέο δρόμο για την πλατφόρμα στο ψυχαγωγικό σινεμά αξιώσεων ενώ το σκηνοθετικό δίδυμο των αδελφών Russo χάνουν την ευκαιρία να δημιουργήσουν το δικό τους Mission Impossible. 

 Oι συντάκτες του Avopolis πάνε διακοπές και πακετάρουν μουσική, εικόνες και λέξεις για τις θερινές ώρες. Σε αυτό το επεισόδιο η Άννα Γεωργάτου πάει Σάμο - Χάλκη και Παρίσι Τέξας, βλέπει Αντονιόνι και Συζητήσεις με Φίλους, διαβάζει Καραγάτση και Ezra Pound και ακούει Dury Dava, Noda Pappa και Julee Cruise.

Σειρές που θα σε ξεγελάσουν μεταφέροντάς σε νοητά στην παραλία, ακόμη κι αν έχεις ξεμείνει φέτος στην έρημη πόλη

Οι συντάκτες του Avopolis πήγαν σε πάρα πολλές συναυλίες, άκουσαν μουσική, μαγεύτηκαν, χόρεψαν, στριμώχτηκαν, συγκινήθηκαν, ταξίδεψαν και εδώ προσπαθούν να διαλέξουν το αγαπημένο τους στιγμιότυπο από τα βράδια αυτού του τόσο πλούσιου, φετινού, μεγάλου συναυλιακού καλοκαιριού που τόσο είχαμε ανάγκη. 

Στο νέο του Diggin' o Ζώης Χαλκιόπουλος ετοιμάζεται για διακοπές με τα μαγικά πνευστά των Prince Lasha Quintet και Sonny Simmons στο The Cry!. 

Top