View More
Ο Αλέξανδρος Τοπιντζής βρέθηκε στο Ηρώδειο τη βραδιά που ο ισλανδός συνθέτης υπογράμμισε με διακριτικότητα πόσο διψάνε μουσικοί και κοινό για ζωντανή ...
Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, τα λέει με τον ...
Λίγο πριν οι Brian και Roger Eno εμφανιστούν στο Ηρώδειο για μια (κυριολεκτικά) μοναδική συναυλία (4/8) έκαναν μια διαδικτυακή κουβέντα εφ’ όλης της ...
Δώδεκα ολόκληρα χρόνια μετά την κυκλοφορία του, το League of Legends, ή LoL για όσες και όσους ξέρουν από gaming, συνεχίζει να είναι το πιο δημοφιλές ...
Κάθε Πέμπτη η Ναταλία Πετρίτη θα βλέπει τη ζωή στο κινηματογραφικό πανί. Αυτή την εβδομάδα (22-28/7), βλέπει μια ακόμα εξαιρετική παραγωγή της Α24, ...

Άλλη μια εβδομάδα, άλλη μια διασκευή από το ζευγάρι, αυτή τη φορά στο "My Generation" των Who".

Το "summer in the city" του Φοίβου Δεληβοριά συνεχίζεται στη σκηνή του Θεάτρου Άλσος.

Μετά την Ελένη Φουρέιρα και την Έλενα Τσαγκρινού, άλλη μια ελληνίδα τραγουδίστρια που φιγουράρει στην πλατεία της Νέας Υόρκης, στο πλαίσιο της καμπάνιας EQUAL του Spotify.

Ακούμε ένα ακόμα νέο κομμάτι από το Solar Power.

Άλλη μια διασκευή από το  The Metallica Blacklist.

Τον ακούσαμε στο κλασικό A Charlie Brown Christmas.

The Great Park + Mani Deum

Μιχάλης Τσαντίλας
Μιχάλης Τσαντίλας

«Πώς θα κρατήσω τα μάτια μου ανοιχτά»; Αυτό με απασχολούσε την Πέμπτη καθώς οδηγούσα προς το Six d.o.g.s., άυπνος για σχεδόν ένα 24ωρο και προβληματιζόμενος για το πώς ένας άνθρωπος και η κιθάρα του θα μπορούσαν να σηκώσουν το βάρος μιας συναυλίας και να με κρατήσουν ξύπνιο. Ευτυχώς, ο Stephen Burch –ο Βρετανός δηλαδή καλλιτέχνης πίσω από το ψευδώνυμο The Great Park– είχε μερικούς καλά κρυμμένους άσους στο μανίκι του.

Πριν από εκείνον, όμως, στη σκηνή ανέβηκαν οι δικοί μας Mani Deum. Οι οποίοι, ενώ το δελτίο τύπου μιλούσε για τρίο, εμφανίστηκαν τελικά ως κουαρτέτο και επιδόθηκαν κυρίως στην παρουσίαση του νέου (ακυκλοφόρητου προς το παρόν) δίσκου τους, When Beauty Ends. Στάθηκαν δε αρκετά καλά, αν και κάπως μαγκωμένα, πιθανότατα λόγω του ότι δεν έχουν παίξει αρκετά το νέο αυτό υλικό. Γενικά, βρήκα ότι όλο το παιχνίδι γινόταν από τον frontman και τη δωδεκάχορδή του, ενώ τα τύμπανα, η ηλεκτρική κιθάρα και το θέρεμιν λειτουργούσαν μάλλον συνοδευτικά –και όχι πάντα αποτελεσματικά. Στο κλείσιμο πάντως, με το “Everythings And Nothings”, πήραν το θερμό χειροκρότημα το οποίο μέχρι εκείνη τη στιγμή δίσταζαν να τους δώσουν οι παρευρισκόμενοι στην Αβραμιώτου.

Greatpark_2_Mani_Deum

Και μετά βγήκε ο Great Park, ένας άνθρωπος με την κιθάρα του. Ο οποίος και νεκρούς ανασταίνει, οφείλω να πω. Με το που άρχισε να παίζει έφυγε η κούραση, γαρίδα τα μάτια μα και τα αφτιά. Και να πεις ότι ήμουν από πριν φαν του ή ότι γούσταρα τρελά όσα είχα ακούσει στις ηχογραφήσεις του... Κι όμως, κάποιοι άνθρωποι αποδεικνύονται τόσο καλοί στη σκηνή, είναι τόσο φωτεινή η παρουσία τους και τόσο αβίαστα βγαίνει από μέσα τους η μουσική, ώστε σε κερδίζουν με το καλημέρα.

Ο μίστερ Burch, λοιπόν, μάς κράτησε (40-50 νοματαίους) κρεμάμενους από τα χείλη του (και τα χέρια του, βεβαίως-βεβαίως) για την πάνω-κάτω μία ώρα που παρέμεινε στο σανίδι του Six d.o.g.s., παίζοντας τραγούδια από τη δισκογραφία του αλλά και κάνοντας μπόλικη πλάκα ενδιάμεσα. Και ξέρετε, ο τύπος είναι φοβερός χωρατατζής: έχει ένα χιούμορ αυτοσαρκαστικό και ο γράφων μάλλον έγινε ρεζίλι γελώντας τρανταχτά ουκ ολίγες φορές –όχι βέβαια ότι ήταν ο μόνος... Μάλιστα, η αντίθεση ανάμεσα στις σκοτεινές ιστορίες που αφηγούνται οι στίχοι του και στο εύθυμο κλίμα που επικράτησε στην αίθουσα, κάθε άλλο παρά χάλασε την όλη ατμόσφαιρα.

Greatpark_3

Το εντυπωσιακότερο στοιχείο της λάιβ περσόνας του Great Park είναι πάντως με διαφορά η τεχνική του στην κιθάρα. Παρότι ασύμβατος με όσα διδάσκονται στα ωδεία, ο τρόπος του με τις χορδές είναι αποτελεσματικότατος: παράγει γεμάτο και άρτιο ήχο, προς υποστήριξη μιας φωνής η οποία ταλαντεύεται ανάμεσα στο τραγούδι και στο παραμιλητό. Σε κάθε περίπτωση, υπάρχει μια ένταση στην περφόρμανς του που σε πιάνει απ’ τα μαλλιά, ακόμα κι αν το τραγούδι ρέπει προς το νανούρισμα. Στο τελευταίο ειδικά κομμάτι πριν το encore –στο οποίο τον ανάγκασε το κοινό– ο Burch έβγαλε το βύσμα και κατέβηκε από τη σκηνή, δίνοντας μια απίστευτη εκτέλεση του "Make A Dead One Of It", που διέθετε κάτι από τις τελετουργίες των σαμάνων.

Greatpark_4

Όπως καταλαβαίνετε, βρήκα σπουδαία την εμφάνιση του Great Park στο Six d.o.g.s., έστω κι αν (ή παρά το ότι) κρίνω ότι τα τραγούδια του κινούνται σε ένα κάπως στενό και χιλιοακουσμένο πλαίσιο. Και ο ίδιος βέβαια φάνηκε να περνάει καλά, κάποια στιγμή μάλιστα δήλωσε «I'll fucking come back next year!». And I will fucking be there again, mister Burch!

Setlist:

1. The Royal Canal
2. I Have My Eyes On The Prize
3. Deserter
4. Lover O Lover
5. I Do Wrong
6. The Woods Are Full Of Them
7. We Could Have, We Should Have, We Didn’t
8. When I Was Away
9. The Burning Of Two
10. Make A Dead One Of It

Encore:

11. Song For Fee

1991

Ανάμεσα σε Δυτική κι Ανατολική Ακτή, gangsta ρίμες, jazz samples και crossovers στο rock κοινό, ο Δημήτρης Λιλής επιλέγει τους 5 δίσκους που σημάδεψαν λίγο περισσότερο μια από τις εμβληματικότερες χρονιές της χρυσής εποχής του αμερικανικού rap.

Top story

Ο Αλέξανδρος Τοπιντζής βρέθηκε στο Ηρώδειο τη βραδιά που ο ισλανδός συνθέτης υπογράμμισε με διακριτικότητα πόσο διψάνε μουσικοί και κοινό για ζωντανή μουσική, ξανά.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, τα λέει με τον Δημοσθένη Ιωάννου των ομηρικών Κίρκη.

Λίγο πριν οι Brian και Roger Eno εμφανιστούν στο Ηρώδειο για μια (κυριολεκτικά) μοναδική συναυλία (4/8) έκαναν μια διαδικτυακή κουβέντα εφ’ όλης της ύλης εν είδει συνέντευξης τύπου. Η Ελένη Τζαννάτου ήταν εκεί.

Κάθε Πέμπτη η Ναταλία Πετρίτη θα βλέπει τη ζωή στο κινηματογραφικό πανί. Αυτή την εβδομάδα (22-28/7), βλέπει μια ακόμα εξαιρετική παραγωγή της Α24, τον Μάκη Παπαδημητρίου να ψάχνει μία πορνοστάρ και τον Humphrey Bogart, που θα 'χει για πάντα το Παρίσι.

Στη δεύτερη πάντως δουλειά τους, Cavalcade, που κυκλοφόρησαν φέτος άφησαν το τζαμάρισμα κι έπιασαν τη μελωδία και τις ποπ αναφορές. Γιατί, όπως λέει ο Geordie Greep στην Ελένη Τζαννάτου, στο τέλος της ημέρας, γράφουν μουσική για αυτούς.

Με αφορμή την έναρξη του 1ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κρουστών Ρεθύμνου (20-24/7) θυμόμαστε 7 ταινίες με τα ντραμς σε πρώτο πλάνο. 

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, επιλέγει 6 φετινά metal ντεμπούτα εγχώριας προέλευσης που θα σας σώσουν.

Ο Άγγελος Κλειτσίκας βρέθηκε για δυο βραδιές στο Ηρώδειο (12 & 14/7) για να ακούσει και να δει 4 ονόματα που υπηρετούν διαχρονικά τον ανήσυχο, ελληνικό ήχο.

Στο νέο του Diggin', ο Ζώης Χαλκιόπουλος ακούει το Streams, τη νέα δουλειά του έλληνα ντράμερ.

Κάθε Πέμπτη η Ναταλία Πετρίτη θα βλέπει τη ζωή στο κινηματογραφικό πανί. Αυτή την εβδομάδα (15-21/7), κάνει thumbs up στο ντεμπούτο του Mehdi Barsaoui, παρακολουθεί με ενδιαφέρον την επιστροφή του Γιώργου Γεωργόπουλου και νιώθει πλήξη στο Φεστιβάλ του Ρίφκιν.

Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να μοιραστεί. Στο νέο του Snap(shots) αναθαρρεί από το πρώτο του live μετά από καιρό, λέει ιστορίες για το Euro 2020 και θυμάται τα ακούσματα της εφηβείας του.

Ο Μάκης Μηλάτος, κάθε μήνα, μαζεύει επανακυκλοφορίες, επανεκδόσεις, επετειακές κυκλοφορίες, box sets και άλλα αντικείμενα του πόθου που ζωντανεύουν ξανά το παρελθόν. Για τον Ιούλιο, επιλέγει την απόλυτη hip hop συλλογή και 3 ακόμα ελκυστικές επανακυκλοφορίες.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, επιλέγει 6 φετινά metal ντεμπούτα που θα σας απομακρύνουν από τους Μέηντεν.

Στο νέο του Incoming, ο Δημήτρης Λιλής απορεί για τη μεγάλη αντίφαση που ζει η DJ κουλτούρα αυτό το καλοκαίρι στην Ελλάδα.

Και λίγο πριν τη βρει και πάνω στη σκηνή του Ωδείου Ηρώδου Αττικού (15/7) μιλάει στον Άγγελο Κλειτσίκα για το πώς απαρνήθηκε τον έλεγχο των πραγμάτων για να φτάσει εκεί που θέλει στη δημιουργική διαδικασία , το ρόλο της τέχνης στην Covid εποχή και την επόμενη μέρα.

Top