View More
Ο Αλέξανδρος Τοπιντζής βρέθηκε στο Ηρώδειο τη βραδιά που ο ισλανδός συνθέτης υπογράμμισε με διακριτικότητα πόσο διψάνε μουσικοί και κοινό για ζωντανή ...
Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, τα λέει με τον ...
Λίγο πριν οι Brian και Roger Eno εμφανιστούν στο Ηρώδειο για μια (κυριολεκτικά) μοναδική συναυλία (4/8) έκαναν μια διαδικτυακή κουβέντα εφ’ όλης της ...
Δώδεκα ολόκληρα χρόνια μετά την κυκλοφορία του, το League of Legends, ή LoL για όσες και όσους ξέρουν από gaming, συνεχίζει να είναι το πιο δημοφιλές ...
Κάθε Πέμπτη η Ναταλία Πετρίτη θα βλέπει τη ζωή στο κινηματογραφικό πανί. Αυτή την εβδομάδα (22-28/7), βλέπει μια ακόμα εξαιρετική παραγωγή της Α24, ...

Άλλη μια εβδομάδα, άλλη μια διασκευή από το ζευγάρι, αυτή τη φορά στο "My Generation" των Who".

Το "summer in the city" του Φοίβου Δεληβοριά συνεχίζεται στη σκηνή του Θεάτρου Άλσος.

Μετά την Ελένη Φουρέιρα και την Έλενα Τσαγκρινού, άλλη μια ελληνίδα τραγουδίστρια που φιγουράρει στην πλατεία της Νέας Υόρκης, στο πλαίσιο της καμπάνιας EQUAL του Spotify.

Ακούμε ένα ακόμα νέο κομμάτι από το Solar Power.

Άλλη μια διασκευή από το  The Metallica Blacklist.

Τον ακούσαμε στο κλασικό A Charlie Brown Christmas.

Asteroid #4 + Phil Diamond

Μιχάλης Τσαντίλας
Μιχάλης Τσαντίλας

Ο Αστεροειδής #4 πέρασε ξυστά από τον αθηναϊκό ουρανό την Πέμπτη και έγινε ορατός (και... ακουστός) για μικρό χρονικό διάστημα στο Six d.o.g.s. Και δεν ήταν λίγοι όσοι επέλεξαν να στηθούν μπροστά στη σκηνή του πολυχώρου της Αβραμιώτου –άλλωστε ήταν η πρώτη εν Ελλάδι θέαση του φαινομένου και ποιος ξέρει αν θα υπάρξει επόμενη...

Προάγγελος των Αμερικανών, ο Phil Diamond. Ο οποίος είναι γνωστός ως ερμηνευτής των The Bet, αλλά στο Six d.o.g.s. εμφανίστηκε με δική του μπάντα και με μια αρμαθιά ερπετοειδών blues rock τραγουδιών, τα οποία ενίοτε απόκλιναν προς soul/funk μεριές. Ο νεαρός είναι χαρισματικός ερμηνευτής (τα έχουμε ξαναπεί άλλωστε με αφορμή τους The Bet), πράγμα που πιστοποιήθηκε πολλαπλώς και επί σκηνής. Από την άλλη, παρότι εντυπωσιάστηκα από τα πρώτα κομμάτια και από τη συνολική περφόρμανς του γκρουπ (κιθάρα, μπάσο, ντραμς και δύο συνοδοί βοκαλίστες), ένιωσα ότι σταδιακά το ενδιαφέρον έπεφτε, κυρίως λόγω του υλικού. Όπως και να 'χει, η αποστολή «ζέσταμα του κοινού» επετεύχθη επαρκώς.

Asteroid_2_Phil_Diamond

Οι Asteroid #4 ανέβηκαν στη σκηνή πέντε λεπτά πριν τις 23:00 και με το που τους αντίκρισα, δεν μπόρεσα να απωθήσω την αυτόματη σκέψη ότι ετούτοι οι πέντε τύποι από το Σαν Φρανσίσκο έμοιαζαν σαν να είχαν μόλις βγει από χρονομηχανή παρκαρισμένη κάπου στη γωνία Haight και Ashbury. Όλα πάνω τους –από τα ρούχα και τα φουλάρια μέχρι τα μαλλιά και τα βλέμματα, αλλά και τα όργανά τους (κάτι σκαφάτες κιθάρες μούρλια, μεταξύ τους και μια Rickenbacker)– έμοιαζαν να έρχονται από τα 1960s. Και μόλις ξεκίνησαν να παίζουν, ο ήχος μα και οι βιντεοπροβολές (ξέρετε, αυτά τα ρευστά ψυχεδελικά κόλπα) ήρθαν κι έδεσαν με τα υπόλοιπα.

Asteroid_3

Δύο ώρες ακριβώς έπαιξαν οι Asteroid #4, μέσα στις οποίες πρόλαβαν να εξαπολύσουν κάτι λιγότερο από 25 τεμάχια διαστημικής ψυχεδέλειας, επιλέγοντας από το σύνολο σχεδόν της δισκογραφίας τους. Ο ήχος τους, περασμένος από μακρόσυρτες αλυσίδες πεταλιών, ορθωνόταν σαν αδιαπέραστο τείχος, υποχωρώντας ενίοτε για να αποκαλύψει τον σκελετό των συνθέσεων: πότε μια φολκ ή μπλουζ μελωδία, πότε ένα ροκ εν ρολ ριφ, πότε μια καμπανιστή αλληλουχία ακόρντων α-λα-Byrds. Μας αποκάλυψαν επίσης και κομμάτια από το ολόφρεσκο (έβδομο στη σειρά) επώνυμο άλμπουμ τους, ενώ φρόντιζαν κάθε 2-3 τραγούδια να κουρδίζουν τα όργανά τους, που μετά βίας τα έβγαζαν πέρα με το... ξυλίκι!

Asteroid_4

Το συζητάμε αν θέλετε κατά πόσο αυθεντικό, πόσο δικό τους είναι αυτό που κάνουν οι Asteroid #4 –οι ίδιοι άλλωστε ποτέ δεν έκρυψαν τη λατρεία τους για τους Spacemen 3 ή για την αμερικανική φολκ/ψυχεδελική παράδοση. Πάντως η συναυλιακή τους απόδοση αποδείχθηκε πραγματικά καθηλωτική και όλοι στο Six d.o.g.s. έμοιαζαν να τριπάρουν αδιαλείπτως. Στο τέλος μάλιστα το κοινό τους ανάγκασε να ξανανέβουν για encore, κάτι που δεν συνηθίζουν, όπως μας είπαν. Όταν πια κατέβηκαν οριστικά, άφησαν τις κιθάρες να κρατάνε το ανατροφοδοτούμενο ισοκράτημα και κάτι παλιοροκάδες να ζητάνε επίμονα το “Eight Miles High” –κι ας είχαν οι ίδιοι διακηρύξει από μικροφώνου ότι δεν είναι μπάντα διασκευών...

 

1991

Ανάμεσα σε Δυτική κι Ανατολική Ακτή, gangsta ρίμες, jazz samples και crossovers στο rock κοινό, ο Δημήτρης Λιλής επιλέγει τους 5 δίσκους που σημάδεψαν λίγο περισσότερο μια από τις εμβληματικότερες χρονιές της χρυσής εποχής του αμερικανικού rap.

Top story

Ο Αλέξανδρος Τοπιντζής βρέθηκε στο Ηρώδειο τη βραδιά που ο ισλανδός συνθέτης υπογράμμισε με διακριτικότητα πόσο διψάνε μουσικοί και κοινό για ζωντανή μουσική, ξανά.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, τα λέει με τον Δημοσθένη Ιωάννου των ομηρικών Κίρκη.

Λίγο πριν οι Brian και Roger Eno εμφανιστούν στο Ηρώδειο για μια (κυριολεκτικά) μοναδική συναυλία (4/8) έκαναν μια διαδικτυακή κουβέντα εφ’ όλης της ύλης εν είδει συνέντευξης τύπου. Η Ελένη Τζαννάτου ήταν εκεί.

Κάθε Πέμπτη η Ναταλία Πετρίτη θα βλέπει τη ζωή στο κινηματογραφικό πανί. Αυτή την εβδομάδα (22-28/7), βλέπει μια ακόμα εξαιρετική παραγωγή της Α24, τον Μάκη Παπαδημητρίου να ψάχνει μία πορνοστάρ και τον Humphrey Bogart, που θα 'χει για πάντα το Παρίσι.

Στη δεύτερη πάντως δουλειά τους, Cavalcade, που κυκλοφόρησαν φέτος άφησαν το τζαμάρισμα κι έπιασαν τη μελωδία και τις ποπ αναφορές. Γιατί, όπως λέει ο Geordie Greep στην Ελένη Τζαννάτου, στο τέλος της ημέρας, γράφουν μουσική για αυτούς.

Με αφορμή την έναρξη του 1ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κρουστών Ρεθύμνου (20-24/7) θυμόμαστε 7 ταινίες με τα ντραμς σε πρώτο πλάνο. 

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, επιλέγει 6 φετινά metal ντεμπούτα εγχώριας προέλευσης που θα σας σώσουν.

Ο Άγγελος Κλειτσίκας βρέθηκε για δυο βραδιές στο Ηρώδειο (12 & 14/7) για να ακούσει και να δει 4 ονόματα που υπηρετούν διαχρονικά τον ανήσυχο, ελληνικό ήχο.

Στο νέο του Diggin', ο Ζώης Χαλκιόπουλος ακούει το Streams, τη νέα δουλειά του έλληνα ντράμερ.

Κάθε Πέμπτη η Ναταλία Πετρίτη θα βλέπει τη ζωή στο κινηματογραφικό πανί. Αυτή την εβδομάδα (15-21/7), κάνει thumbs up στο ντεμπούτο του Mehdi Barsaoui, παρακολουθεί με ενδιαφέρον την επιστροφή του Γιώργου Γεωργόπουλου και νιώθει πλήξη στο Φεστιβάλ του Ρίφκιν.

Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να μοιραστεί. Στο νέο του Snap(shots) αναθαρρεί από το πρώτο του live μετά από καιρό, λέει ιστορίες για το Euro 2020 και θυμάται τα ακούσματα της εφηβείας του.

Ο Μάκης Μηλάτος, κάθε μήνα, μαζεύει επανακυκλοφορίες, επανεκδόσεις, επετειακές κυκλοφορίες, box sets και άλλα αντικείμενα του πόθου που ζωντανεύουν ξανά το παρελθόν. Για τον Ιούλιο, επιλέγει την απόλυτη hip hop συλλογή και 3 ακόμα ελκυστικές επανακυκλοφορίες.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, επιλέγει 6 φετινά metal ντεμπούτα που θα σας απομακρύνουν από τους Μέηντεν.

Στο νέο του Incoming, ο Δημήτρης Λιλής απορεί για τη μεγάλη αντίφαση που ζει η DJ κουλτούρα αυτό το καλοκαίρι στην Ελλάδα.

Και λίγο πριν τη βρει και πάνω στη σκηνή του Ωδείου Ηρώδου Αττικού (15/7) μιλάει στον Άγγελο Κλειτσίκα για το πώς απαρνήθηκε τον έλεγχο των πραγμάτων για να φτάσει εκεί που θέλει στη δημιουργική διαδικασία , το ρόλο της τέχνης στην Covid εποχή και την επόμενη μέρα.

Top