View More
Εντυπώσεις από την έλευση του DVS1 και του The Wall of Sound στην Αθήνα, στον νεοσύστατο industrial συναυλιακό χώρο EON Athens.
Ο Άρης Καζακόπουλος φτιάχνει λίστες, λίστες, λίστες. Στο σημερινό Listomania επιλέγει και ιεραρχεί τους 15 καλύτερους δίσκους του τριμήνου Ιανουάριος-Μάρτιος 2023.
Top story

Από τον επικείμενο δίσκο του με τίτλο FOREVER VOICELESS

Το “Tell Everybody! (21st Century Juke Joint Blues from Easy Eye Sound)” θα κυκλοφορήσει από τη δισκογραφική εταιρεία του Dan Auerbach, Easy Eye Sound.

Ένα από τα πιο αγαπημένα θέατρα της πόλης επιστρέφει στη ζωή των Αθηναίων, ανοίγοντας ξανά τις πύλες του μετά από επτά χρόνια

Τα κομμάτια “The Best Part” και “I Hate Myself” εμφανίζονται στο soundtrack της νέας ταινίας της Pugh, A Good Person

Το συνοδευτικό video για το lead single του επικείμενου '-' είναι εδώ

Το trio πρόσφατα κυκλοφόρησε το ντεμπούτο track κατά τη διάρκεια της περιοδείας του με τους Coldplay στη Βραζιλία

Ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της New Wave – Pop μουσικής των δεκαετιών 80s – 90s

Μια κυκλοφορία για φιλανθρωπικό σκοπό και την ενίσχυση του Teenage Cancer Trust

Ακούστε τον νέο δίσκο του συγκροτήματος και την πρώτη τους δουλειά μετά την απώλεια του ιδρυτικού μέλους τους, Andy "Fletch" Fletcher

1o Εν Λευκώ Φεστιβάλ

Κείμενο: Διονύσης Κοτταρίδης & Γιώργος Μιχαλόπουλος

Αν και ο πολυαναμενόμενος Talabot μάλλον απογοήτευσε, το πρώτο φεστιβάλ του ραδιοφωνικού σταθμού Εν Λευκώ πραγματοποίησε ποδαρικό με το δεξί, πετυχαίνοντας να είναι ό,τι ακριβώς επιθυμούσαν οι διοργανωτές του –ένα υπαίθριο καλοκαιρινό πάρτυ, στο οποίο το κοινό της πρωτεύουσας έδωσε δυναμικά το παρών. Διονύσης Κοτταρίδης & Γιώργος Μιχαλόπουλος βρέθηκαν την Παρασκευή για λογαριασμό μας στην Τεχνόπολη και ιδού οι εντυπώσεις τους...

Ειρήνη Σκυλακάκη

του Διονύση Κοτταρίδη  

Υπό διαφορετικές έννοιες, διοργάνωση και κοινό υπήρξαν Αγγλοσάξονες την Παρασκευή. Τουτέστιν, τα πρώτα όργανα ξεκίνησαν επακριβώς σύμφωνα με τα ανακοινωθέντα κι ενώ οι περισσότεροι βρίσκονταν ακόμα στον δρόμο, σε πλήρη σύμπνοια με την εγχώρια συναυλιακή παράδοση. Εδώ που τα λέμε, στα μέρη μας εφτά παρά στα μέσα Ιουνίου θεωρείται ακόμα σχεδόν μεσημέρι –έστω στη θεωρία. Με αποτέλεσμα μέχρι και τα μισά της εμφάνισης της Bebe να μετράμε κούκους και καλαμάκια καφέ... Κι αν η Σπανιόλα θεούλα τσέπης έκατσε στα ενδιάμεσα, η Ειρήνη Σκυλακάκη με τους συνεργάτες της κατείχαν τον άχαρο ρόλο του πρώτου σλοτ, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Αν και για τον γράφοντα τουλάχιστον είχαν ετοιμάσει εκπλήξεις πέρα των προσωπικών της  δισκογραφικών κατατεθέντων –τουλάχιστον σε επίπεδο προσέγγισης. Έξω καρδιά αμερικάνικες roots δοξαριές, Clash με βιολί, ούτι και μπασαδούρα, μαζί με το δικό της “In The Light” να χάνεται σ’ ένα (μεταξύ άλλων) αισθητικό μπουρδούκλωμα σκάρτων 20 λεπτών στα οποία έμειναν όλοι τους στη σκηνή. Εκτός ή εντός προγράμματος και του λόγου μου το ίδιο θα έπραττα, εάν στο παρακείμενο κτίριο φούσκωναν αβέρτα μπαλόνια με μπουκάλες πεπιεσμένου αέρα. Βλέπετε, δεν ήμασταν σε κανά πειραματικό χώρο να αναλύσουμε την αισθητική που παράγεται απ’ την ηχητική τυχαιότητα του περιβάλλοντος με φσσααατττ και φσοοουυτττ...

Enlefko_2_Eirini_Skylakaki

Bebe

του Διονύση Κοτταρίδη  

Σωστή σημειολογικά, η Bebe πάτησε την κεντρική σκηνή της Τεχνόπολης στο ραχάτικο, με το χέρι στην τσέπη του καυτού σορτσακίου και με ροκαμπίλι τρίο τριγύρω, το οποίο γνώριζε καλά τα κατατόπια και τους κώδικές της. Μισή ώρα μετά κι ενώ το κοινό είχε πυκνώσει παρέα με τις λάτιν εν ρολ ανατάσεις, προσπαθούσα να εξηγήσω γιατί η εγχώρια αγγλόφωνη ποπ/ροκ σκηνή έχει γεμίσει από ακούνητες κι άκαυλες (μετά συγχωρήσεως) πριγκηπέσες με ακουστικές κιθάρες. Γιατί αυτή η τύπισσα, όσο μίνι είναι, άλλο τόσο γέμιζε τον χώρο, σπάζοντας άξαφνα την πολιτική ορθότητα της συναυλιακής διάδρασης, βασιζόμενη στη μπάντα και στο εδώ και τώρα της, αντί να παίρνει φόρα απ’ το μαξιλάρι του όποιου "Malo" ή άλλων ραδιοφωνικών σουξέ.

Enlefko_3_Bebe

Fever Kids

του Διονύση Κοτταρίδη

Στη μικρή σκηνή λίγο μετά, η έλλειψη οικειότητας  παρέα με κάμποσα τεχνικά ζητήματα, κόστισε αρκετή ώρα αμοιβαίας κρυάδας και αμηχανίας μεταξύ Fever Kids και κοινού. Τα περισσότερα ζητήματα λύθηκαν στην πορεία, ωστόσο η electro pop του ντουέτο με τη χαρακτηριστική γραφή και παρουσία της Σtella, δεν κατάφερε ποτέ να ανασάνει ελεύθερα.

Enlefko_4_Fever_Kids

Jessie Ware

του Διονύση Κοτταρίδη

Το ακριβώς αντίθετο της Bebe αποδείχθηκε η Jessie Ware, η οποία μας ρήμαξε στην κλισεδούρα και στη χαρά, στα ελληνικά νησιά και στους ήλιους, κερασάκια στη χαρακτηριστικά άγκρουβη αναπαραγωγή του πολυθρύλητου περσινού ντεμπούτο της. Κατάφερε δηλαδή, μαζί ασφαλώς με τη μπάντα της, να μετατρέψει τον αριστοκρατικό αισθησιασμό της ψηφιακής εικόνας της και εκείνο το κεντραρισμένο downtempo γκρουβ του δισκογραφημένου ήχου της, σε ζωντανή ψιλοχασμωδία. Η οποία απλά εκμεταλλεύτηκε την έτσι κι αλλιώς καλή διάθεση των από κάτω, καθώς και τα πατήματα τραγουδιών όπως το “Wildest Moments” στο πρόσφατο μνημονικό. 

Enlefko_5_Jessie_Ware

Φανταστικοί Ήχοι

του Γιώργου Μιχαλόπουλου

Αν κι έχω πει και γράψει πολλές φορές για το πόσο μου αρέσει η δουλειά του Άγγελου Μπαλτά (είτε μιλάμε για τα τραγούδια τα οποία δεν έχει καταφέρει να κυκλοφορήσει επίσημα, είτε για τον εξαιρετικό του δίσκο στην Inner Ear), οι ζωντανές εμφανίσεις δεν φαίνεται να τον ενδιαφέρουν και πολύ. Και είναι τουλάχιστον απογοητευτικό το θέαμα να βλέπεις έναν τόσο ταλαντούχο μουσικό να βαριέται τόσο πολύ πάνω στη σκηνή... Περισσότερο κι από εμάς δηλαδή, που θα θέλαμε –τουλάχιστον– να προσπαθήσει να παίξει «ζωντανά» τη μουσική του και όχι να πατήσει απλά το play και να πειράζει μια στο τόσο τα φίλτρα της κονσόλας. Δεν είναι καθόλου κακό να μην σου αρέσει να εμφανίζεσαι ζωντανά. Μπορεί λοιπόν να το πάρει απόφαση και την επόμενη φορά θα είμαστε απολύτως ικανοποιημένοι αν επιλέξει να παρουσιάσει ένα απ’ τα εξαιρετικά σετ τα οποία ανεβάζει στο blog του.

Enlefko_6_Fantastikoi_Hxoi

Archive

του Γιώργου Μιχαλόπουλου

Έχουν περάσει αρκετά χρόνια από την τελευταία φορά που είδα τους Archive, ενώ άλλα τόσα είχα να βάλω ν' ακούσω τα τραγούδια τους. Άλλωστε δεν ήταν πάντα ένα τόσο προβλέψιμο συγκρότημα. Το βράδυ της Παρασκευής στην Τεχνόπολη δεν άλλαξε σε κάτι η γνώμη μου. Παρ' όλο που ξεκίνησαν πολύ δυναμικά και έπαιξαν μάλιστα κι ένα από τα αγαπημένα μου τραγούδια τους (το “Finding It So Hard”), όσο περνούσε η ώρα το ενδιαφέρον μου ατονούσε –σε αντίθεση με τον κόσμο γύρω μου, που τραγουδούσε λέξη προς λέξη τα κομμάτια τους. Και δεν εννοώ μόνο τα αναμενόμενα “Fuck You” και “Again”, αλλά σχεδόν τα πάντα. Δυστυχώς όμως νομίζω ότι έχει γίνει ξεκάθαρο πως η μπάντα έχει πια στερέψει από ιδέες και γυρίζει γύρω απ’ το παρελθόν της.

Enlefko_7_Archive

ΝΤΕΪΒΙΝΤ

του Γιώργου Μιχαλόπουλου

Στο άλλο άκρο απ’ τον Φανταστικό Ήχο, ο Γιώργος Μπακαλάκος θέλει πολύ να βρίσκεται στη σκηνή και να παίζει λάιβ. Αν και η λογική λέει ότι θα είχε κι ένα άγχος παραπάνω επειδή –εκτός των άλλων– είναι και παραγωγός του Εν Λευκώ (κι αυτός, όπως και όλα τα εγχώρια ονόματα, εμφανίζονταν για κάτι λιγότερο από μισή ώρα), έπαιξε το σετ του με άνεση και άψογη ροή. Παρότι η εμμονή του με τη γαλλική σκηνή δεν μου αρέσει καθόλου πια, η εμφάνισή του ήταν (μαζί με εκείνη των Fever Kids) η καλύτερη του Greek Stage του φεστιβάλ. Α, και το ρεμίξ του στον Jamie Lidell είναι πάρα πολύ απλά κλασικό.

Enlefko_8_Nteivint

JohnTalabot

του Γιώργου Μιχαλόπουλου

Ο Talabot ήταν ο βασικός λόγος που ήθελα να πάω στο φεστιβάλ του Εν Λευκώ. Παρόλο που δεν συμμερίζομαι τον υπερβολικό ενθουσιασμό για τον τελευταίο του δίσκο, θεωρώ ότι ήταν πράγματι μία απ’ τις δουλειές που χαρακτήρισαν το 2012, ενώ περιείχε και 2-3 εξαιρετικά singles. Όσοι πάντως φίλοι και γνωστοί παρακολούθησαν το DJ σετ του στο φετινό Primavera έμειναν μάλλον απογοητευμένοι, ελπίζαμε ωστόσο ότι στο λάιβ η απόδοσή του θα ήταν ανώτερη. Δυστυχώς, δεν ήταν και πολύ. Παρ' όλο που και κρουστά έπαιξε και ο συμπαίκτης του βοηθούσε ώστε να αναπαράγει με σχετική ακρίβεια τα περισσότερα κομμάτια του fIN, η εμφάνιση του Ισπανού δεν διέθετε τη δυναμική την οποία περιμέναμε. Είτε μιλάμε έτσι για το “Destiny”, είτε για το “DepakIne”, τα κομμάτια έβγαιναν άνευρα και ενθουσίασαν σε ελάχιστα σημεία, κυρίως γιατί έχουμε ήδη αναπτύξει μια ιδιαίτερη σχέση μαζί τους και όχι γιατί τα απογείωσε ο ίδιος ο δημιουργός τους.

Enlefko_9_John_Talabot

 

Top story

Εντυπώσεις από την έλευση του DVS1 και του The Wall of Sound στην Αθήνα, στον νεοσύστατο industrial συναυλιακό χώρο EON Athens.

Ο Δημήτρης Λιλής ξεχωρίζει κάθε εβδομάδα τις καλύτερες νέες κυκλοφορίες και τις παρουσιάζει μέσω podcast, Spotify playlist και YouTube videos. Πατήστε play.

Ο Άρης Καζακόπουλος φτιάχνει λίστες, λίστες, λίστες. Στο σημερινό Listomania επιλέγει και ιεραρχεί τους 15 καλύτερους δίσκους του τριμήνου Ιανουάριος-Μάρτιος 2023.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμη κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο -άρτι αφιχθείς από Παρίσι- ακούει μεταξύ άλλων τα νέα άλμπουμ των Gorillaz και της Monika και αναφωνεί «είναι τρελοί αυτοί οι Γάλλοι!»

Τι λέει τελικά η νέα adult animated σειρά του Netflix, που βλέπει τον βασιλιά του rock ‘n’ roll να μεταμορφώνεται σε μυστικός πράκτορας;

Στο νέο του Diggin ο Ζώης Χαλκιόπουλος ξεκινάει από το Ανδρομέδα FM και προσγειώνεται σε μια πιο άγρια εκδοχή του από τα Γιάννενα του 1990 με τις σκοτεινές ευλογίες της δεκαετίας του '80. 

Με αφορμή την κυκλοφορία του νέου του album Γεννηθήκαμε Χθες  και λίγο πριν την πρώτη ζωντανή παρουσίαση του στο ΙΛΙΟΝ Plus στις 24 Μαρτίου ο Μπάμπης Παπαδόπουλος μας μιλάει για την ποίηση, τη μελοποίηση και κάποια σημεία των καιρών και της τέχνης. 

Με αφορμή την επιστροφή της στον αγγλικό στίχο, εννέα ολόκληρα χρόνια μετά το Secret In The Dark, η Monika μιλά στην Εύη Χουρσανίδη για το τι σημαίνει για εκείνη αυτό το comeback, για τη χορτάτη ζωή της σε Ελλάδα και Αμερική, για περηφάνεια και προκαταλήψεις, για το high της επιτυχίας και για τις αλλαγές που έφερε στη ζωή της η μητρότητα.

Τα πιο διάσημα μουστάκια της Γαλλίας επισκέπτονται για πρώτη φορά την Ελλάδα και αυτοί είναι οι λόγοι για τους οποίους δεν βλέπουμε την ώρα για την εμφάνισή τους σε αθηναϊκό έδαφος

O κατάλογος της θρυλικής hip hop τριάδας είναι πλέον διαθέσιμος στις ψηφιακές πλατφόρμες και ο Δημήτρης Λιλής καταγράφει το χρονικό τους και φτιάχνει το δικό του De La Mixtape

To glam rock συγκρότημα από το Las Vegas απέδειξε ότι δεν έχει γίνει φίρμα χωρίς λόγο. ενώ η Gen Z έδωσε ηχηρό παρών και απόλαυσε την φαντασμαγορία στο έπακρο.

 Η Ευτυχία Διαμαντή, που έπαθε παροξυσμό χαράς στο άκουσμα της είδησης ότι έρχονται οι IDLES Ελλάδα για συναυλία, εξηγεί γιατί υπάρχει τόσος ντόρος γύρω από το όνομα των Βρετανών -και δικαίως.

Καθώς το Creed III δίνει το έναυσμα για την επιστροφή στα κινηματογραφικά ring, o Βασίλης Σπανός ανεβαίνει τρέχοντας τον Λυκαβηττό, έτοιμος να μπει στον βίαιο κόσμο της πυγμαχίας, όπως αυτός έχει αποτυπωθεί στη μεγάλη οθόνη.

Σαν σήμερα γεννήθηκε ένας από τους πιο σπουδαίους συγγραφείς της αμερικανικής μεταπολεμικής λογοτεχνίας. Του Θανάση Μήνα.

Top