Στο τελευταίο του Incoming για τον Αύγουστο, ο Δημήτρης Λιλής κοιτά με απορία την επικαιρότητα και ψάχνει τη θέση των μουσικών σε αυτή.
Στο τελευταίο του Diggin' πριν τις διακοπές, ο Ζώης Χαλκιόπουλος ακούει το The Mosaic of  Transformation της Kaitlyn Aurelia Smith.
Η Τάνια Σκραπαλιώρη διάβασε το πρώτο βιβλίο της τριλογίας της Virginie Despentes που χτίζει ένα σύμπαν γεμάτο αντι-ήρωες και πολλή μουσική στο φόντο. ...
Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμη κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, σας εύχεται καλές διακοπές με ένα ...
Κάθε μήνα το Avopolis θα συγκεντρώνει τους δίσκους που έμειναν λίγο παραπάνω στα ακουστικά του. Λίγο πριν πακετάρουμε για καλοκαιρινές διακοπές, βγάλαμε το καπέλο σε ...
Top story

Κι αυτό γιατί η Lady Gaga ετοιμάζεται να ξεκινήσει τη ραδιοφωνική της εκπομπή στο Apple Music.

Μετά από μια σεζόν, το Hulu ακυρώνει τη σειρά με την Zoë Kravitz.

Το φεστιβάλ έγινε την Παρασκευή 31 Ιουλίου στο Θέατρο της Ανατολικής Τάφρου.

Μιας και ο πρόεδρος των ΗΠΑ χρησιμοποίησε χωρίς άδεια μουσική του Καναδού.

Στα credits του Club Future Nostalgia θα δούμε ονόματα όπως αυτά της Madonna, της Gwen Stefani και της Missy Elliott.

Από το φθινόπωρο, τη θέση του θα πάρει σταδιακά το YouTube Music, με περισσότερα από 60 εκατομμύρια κομμάτια.

Οι ράπερς συνεργάζονται στο κομμάτι "WAP" που θα κυκλοφορήσει την Παρασκευή (7/8).

Pontiak: Οι περιορισμοί της ηχογράφησης σε ταινία μάς έκαναν πιο δημιουργικούς. Δεν υπήρχε σκάλισμα με το ποντίκι ή κάποιο λογισμικό για να καλυφθούν τα λάθη...

Τα αδέρφια Carney από τα βουνά Μπλου Ριτζ της Βιρτζίνια φέρνουν τους ψυχεδελικούς τους ήχους για πρώτη φορά στην Ελλάδα (21/5, στο Six d.o.g.s.)...

Μιχάλης Τσαντίλας
Μιχάλης Τσαντίλας

Τα αδέρφια Carney από τα βουνά Μπλου Ριτζ της Βιρτζίνια φέρνουν τους ψυχεδελικούς τους ήχους για πρώτη φορά στην Ελλάδα (21/5, στο Six d.o.g.s.)...

Τα αδέρφια Jennings, Van & Lain Carney ξεκίνησαν το 2004 από τα βουνά Μπλου Ριτζ της Βιρτζίνια και μέχρι σήμερα έχουν κυκλοφορήσει μια μακρά σειρά άλμπουμ και EP, γυρίζοντας στο ενδιάμεσο τον κόσμο περιοδεύοντας. Η νέα τους ευρωπαϊκή τουρνέ –προς υποστήριξη του ολοκαίνουργιου Innocence– τρέχει ήδη και θα τους φέρει και στα μέρη μας για πρώτη φορά, για μια εμφάνιση στο Six d.o.g.s., την επόμενη Τετάρτη, 21 Μαΐου. Όντας κάπου στη Γαλλία, ο Jennings (ο μπασίστας) βρήκε τον χρόνο για να κάνουμε μια κουβέντα…

Βρίσκεστε εν μέσω μιας ευρωπαϊκής περιοδείας αυτόν τον καιρό. Πού σας πετυχαίνουμε; Και πώς πάνε τα πράγματα μέχρι στιγμής;

Βρισκόμαστε στη Γαλλία, στον δρόμο για τη Μασσαλία. Χθες βράδυ παίξαμε στη Besancon. Θα κατευθυνθούμε νότια όλη την ερχόμενη εβδομάδα και θα βρεθούμε σε Ισπανία και Πορτογαλία. Η περιοδεία είναι πραγματικά φανταστική! Διασκεδάσαμε πολύ και οι συναυλίες ήταν απίστευτες.

Κυκλοφορήσατε έναν νέο δίσκο πρόσφατα, ο οποίος φέρνει δίπλα-δίπλα μερικά πολύ δυναμικά κομμάτια μαζί με κάποιες μπαλάντες, με τη γραφή σας να μοιάζει κάπως πιο απλή σε σχέση με τα προηγούμενα άλμπουμ. Είναι αυτός ο λόγος που επιλέξατε τη λέξη Innocence (αθωότητα) ως τίτλο;

Όταν βρισκόμαστε στο στούντιο έχουμε μια ιδέα σχετικά με το τι προσπαθούμε να γράψουμε, αλλά πρέπει επίσης να ακολουθήσουμε όποιο ρεύμα έμπνευσης μάς αρπάξει. Έτσι, κάποιες φορές γράφουμε ένα δυνατό τραγούδι, και μετά ένα ήσυχο. Αν πιστεύουμε ότι τα πάνε καλά μαζί, ότι έχουν μια ωραία ροή, τότε θα τα βάλουμε στο ίδιο άλμπουμ. Δεν μου αρέσει να ακούω ένα άλμπουμ που έχει μόνο ένα είδος τραγουδιού, το οποίο επαναλαμβάνεται 12 φορές. Θέλω ο δίσκος να με πηγαίνει κάπου –και κάποια από τα αγαπημένα μου άλμπουμ το κάνουν. Δεν συγκρίνω βέβαια το Innocence με τις δουλειές των Beatles, αλλά κοίτα το White Album, για παράδειγμα: είναι μία έτσι, μία αλλιώς. Ή το Black Sabbath Vol. 4, όπου υπάρχουν και ήρεμες μπαλάντες! Επίσης, το νέο άλμπουμ δεν είναι πιο απλό, είναι πιο άμεσο. Ο τίτλος Innocence λειτούργησε αισθητικά για εμάς.

Pontiak_2

Ηχογραφώντας το, αποφύγατε εντελώς τη χρήση υπολογιστών. Με δεδομένο ότι πρόκειται για μέθοδο χρονοβόρα και πολύ πιο ακριβή, για ποιους λόγους την επιλέξατε; Προσπαθούσατε να πετύχετε έναν συγκεκριμένο ήχο ή θέλατε να δοκιμάσετε τον τρόπο με τον οποίο δούλευαν κάποτε κάποιοι από τους μουσικούς σας ήρωες;

Θα ξεκινήσω λέγοντας ότι βρίσκω την τεχνολογία των υπολογιστών πολύ χρήσιμη και τη χρησιμοποιώ καθημερινά. Άλλωστε, αυτή τη στιγμή πληκτρολογώ τα συγκεκριμένα λόγια στον υπολογιστή μου καθώς κατηφορίζουμε μια λεωφόρο στη Γαλλία! Αποφασίσαμε όμως να ηχογραφήσουμε σε ταινία το Innocence για συγκεκριμένους λόγους: έχω διαπιστώσει ότι όταν χρησιμοποιείς υπολογιστές στην ηχογράφηση, κοιτάς πολύ σε οθόνες. Ουσιαστικά η όλη διαδικασία μετατοπίζεται από τα αυτιά σου στα μάτια σου, μετατρέπεται σε κάτι άλλο. Δεν είναι απαραίτητα κακό –και είμαι σίγουρος ότι για τα μελλοντικά άλμπουμ θα ξαναχρησιμοποιήσουμε υπολογιστές.

Αλλά στην περίπτωση του Innocence «αναγκαστήκαμε» να δουλέψουμε και να ενορχηστρώσουμε τα τραγούδια πριν τα ηχογραφήσουμε. Τραγουδήσαμε λ.χ. φωνητικές αρμονίες όλοι μαζί σε ένα κανάλι. Τέτοιοι περιορισμοί μάς έκαναν πιο δημιουργικούς και καλύτερους εκτελεστές. Δεν υπήρχε σκάλισμα με το ποντίκι ή κάποιο λογισμικό για να καλυφθούν τα λάθη. Προσωπικά, έγινα καλύτερος παίχτης εξ αιτίας αυτού του άλμπουμ. Επίσης, χρησιμοποιήσαμε ταινία επειδή βρίσκουμε πως υπάρχει πολύς χαρακτήρας στο πώς ακούγεται. Συγκεκριμένοι ξέρεις καλλιτέχνες έλκονται από συγκεκριμένα μέσα, π.χ. λάδι στη ζωγραφική, ή σίδηρο και μάρμαρο στη γλυπτική. Για εμάς λοιπόν ήταν η ταινία.

Εκτός από το να είστε μηχανικοί ήχου στους δίσκους σας, σχεδιάζετε και τα εξώφυλλά τους, ενώ τραβάτε και σκηνοθετείτε κι όλα σας τα βιντεοκλίπ. Όλη αυτή η δουλειά πρέπει να εμπεριέχει μπόλικες λογομαχίες... Πώς κρατάτε τις ισορροπίες μεταξύ των διαφορετικών απόψεων μέσα στη μπάντα;

(γέλια) Ναι, υπάρχουν διαφωνίες! Αλλά προσπαθούμε πολύ να είμαστε καλοί άνθρωποι και θέλουμε το καλύτερο για τη μπάντα, οπότε αφαιρούμε τα εγώ μας από τη διαδικασία και αναρωτιόμαστε «είναι αυτό το καλύτερο που μπορούμε να κάνουμε;». Γενικά η απάντηση είναι «όχι, συνεχίστε να το δουλεύετε» και μας σπρώχνει να πάμε παραπέρα. Όταν περνάω το μπάσο μου στον ώμο, δεν είμαι εκεί για επιβεβαίωση των ικανοτήτων μου, αλλά για να κάνω την καλύτερη δυνατή μουσική. Το ίδιο ισχύει και για τα κλιπ μας ή για το artwork των άλμπουμ. Εξετάζουμε πολλές ιδέες πριν καταλήξουμε σε κάτι. Εμπιστευόμαστε ο ένας τις αισθητικές ευαισθησίες του άλλου, οπότε, αν υπάρχουν διαφωνίες, τις συζητάμε μέχρι να βρούμε τη λύση.

Pontiak_3

Από το σχηματισμό της μπάντας το 2004 μέχρι και σήμερα βγάζετε ένα άλμπουμ ή EP σχεδόν κάθε χρόνο. Τι ποσοστό αυτών που δημιουργείτε κυκλοφορεί τελικά επισήμως; Έχετε κάποιον στον κύκλο σας του οποίου τη γνώμη εμπιστεύεστε σχετικά με το τι θα βγει προς τα έξω και τι θα παραμείνει στο συρτάρι;

Θα έλεγα ότι κυκλοφορεί περίπου το 50% όσων ηχογραφούμε. Το άλλο 50% είναι μικρές ποσότητες ιδεών για τραγούδια, ή πλήρη τραγούδια, ή riff τα οποία μετατρέπονται σε άλλα τραγούδια, ή εμείς να τσακωνόμαστε: είναι ξεκαρδιστικό να το ακούς αργότερα, γιατί γενικά περιέχει τελείως άχρηστους διαπληκτισμούς για κάτι γελοίο, όπως το ταξίδι στον χρόνο λ.χ. Δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο άτομο που να λειτουργεί ως τελικός κριτής, γίνονται όλα με δημοκρατική διαδικασία.

Ποιος είναι ο τρόπος με τον οποίον συνήθως φτιάχνετε νέο υλικό; Τζαμάρετε ή δουλεύετε πάνω σε προσχηματισμένες ιδέες;

Και τα δύο, πραγματικά εξαρτάται από το πώς δουλεύουμε σε κάθε περίσταση. Ένα μέρος είναι σίγουρα γραμμένο από πριν και μετά ενορχηστρώνεται στο στούντιο· το άλλο είναι τελείως συνεργατικό και γραμμένο στο στούντιο από όλους μαζί.

Έρχεστε στην Αθήνα την επόμενη Τετάρτη, για την πρώτη σας συναυλία στη χώρα μας. Έχετε ξαναβρεθεί στην Ελλάδα; Τι μπορούν να περιμένουν οι φαν σας και ποιες είναι οι δικές σας προσδοκίες σχετικά με το εγχώριο κοινό;

Δεν έχουμε ξαναβρεθεί στην Ελλάδα, ούτε για συναυλίες, ούτε για διακοπές –οπότε είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι! Φτάνουμε την προηγούμενη μέρα του λάιβ, οπότε θα δούμε και κάποια αξιοθέατα. Ήμουν φοιτητής Ιστορίας στο κολέγιο, με ειδίκευση στη ρωμαϊκή και ελληνική ιστορία, οπότε ανυπομονώ να δω όλα τα πράγματα για τα οποία έχω διαβάσει. Δεν έχω ιδέα τι να περιμένω από τις συναυλίες! Ξέρω μόνο ότι θα παίζω σε κάτι που ελπίζω ότι θα αποδειχθεί ένα πολύ διασκεδαστικό ροκ σόου.

Pontiak_4

Είστε τρία αδέρφια στο ίδιο συγκρότημα. Φαντάζομαι ότι, όταν τελειώνουν όλα τα μουσικά θέματα και έχετε ελεύθερο χρόνο, ο καθένας σας θα θέλει να ξεφύγει από τους υπόλοιπους και να κάνει τα δικά του. Τι είναι συνήθως αυτό, τι σας χαλαρώνει;

Όταν είμαστε στον δρόμο, έχουμε όλοι τα χόμπι μας. Εγώ διαβάζω πολύ και γράφω. Στην τωρινή περιοδεία πήρα μαζί μου 4 βιβλία και τώρα τελειώνω το 3ο. Ο Van επίσης διαβάζει. Στον Lain αρέσει να δουλεύει ιδέες με το Ableton στον υπολογιστή του. Για μετά την περιοδεία έχουμε σχεδιάσει διακοπές στη Σαρδηνία, μαζί με τις οικογένειές μας και κάποιους φίλους! Αλλά αυτό θα είναι για μία εβδομάδα περίπου, μετά όλοι θα πετάξουμε σε ξεχωριστές κατευθύνσεις. Πραγματικά όμως απολαμβάνουμε να κάνουμε παρέα μεταξύ μας, οπότε όλα είναι κουλ.

Κλείνοντας, ας πούμε και μερικά πράγματα για τα μελλοντικά σχέδιά σας...

Όταν φτάσουμε στα σπίτια μας θα έχουμε περίπου 3 εβδομάδες χώρια για αποφόρτιση. Μετά θα επιστρέψουμε στο στούντιο για το καλοκαίρι και θα ετοιμαστούμε για μία ακόμα ευρωπαϊκή περιοδεία, το φθινόπωρο, στην οποία θα συμπεριλάβουμε όλα τα μέρη στα οποία δεν πήγαμε ετούτη τη φορά.

Top story

Στο τελευταίο του Incoming για τον Αύγουστο, ο Δημήτρης Λιλής κοιτά με απορία την επικαιρότητα και ψάχνει τη θέση των μουσικών σε αυτή.

Στο τελευταίο του Diggin' πριν τις διακοπές, ο Ζώης Χαλκιόπουλος ακούει το The Mosaic of  Transformation της Kaitlyn Aurelia Smith.

Η Τάνια Σκραπαλιώρη διάβασε το πρώτο βιβλίο της τριλογίας της Virginie Despentes που χτίζει ένα σύμπαν γεμάτο αντι-ήρωες και πολλή μουσική στο φόντο. Κάτι, δηλαδή, σαν την σκοτεινή εκδοχή του High Fidelity...

Ο αγαπημένος σεφ δεν έχει μόνο αγάπη για την κουζίνα, αλλά και για την καλή μουσική και την καλή ελληνική μπύρα.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμη κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, σας εύχεται καλές διακοπές με ένα καλοκαιρινό διήγημα.

Κάθε μήνα το Avopolis θα συγκεντρώνει τους δίσκους που έμειναν λίγο παραπάνω στα ακουστικά του. Λίγο πριν πακετάρουμε για καλοκαιρινές διακοπές, βγάλαμε το καπέλο σε μερικές κυρίες της μουσικής βιομηχανίας -και όχι μόνο.

Φεγγάρι, ψυχεδελικός φωτισμός, κατανυκτική ατμόσφαιρα, ένας ήχος άλλοτε απογυμνωμένος, άλλοτε ήρεμος και διαλογιστικός και άλλοτε κλειστοφοβικός ή καταιγιστικός ήταν οι πρωταγωνιστές των 110 περίπου λεπτών που χρειάστηκαν για να απολαύσουμε ζωντανά ένα δύσκολο άλμπουμ με ιδιαίτερες διασκευές.

O Θανάσης Μήνας αποχαιρετά τον βρετανό σκηνοθέτη που πέθανε στα 76 του χρόνια, «ξαναβλέποντας» 7 ταινίες του. 

Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να μοιραστεί. Στο νέο του Snap(shots), σταχυολογεί την indie επικαιρότητα, σιγοτραγουδώντας Taylor Swift.

Η γερμανική σειρά είναι ένα ασυμμάζευτο αίνιγμα με πολλά επίπεδα που ολοκληρώθηκε με τον τρίτο κύκλο και προκαλεί τους θεατές να το αποκρυπτογραφήσουν από την αρχή.

O Άρης Καζακόπουλος φτιάχνει λίστες, λίστες, λίστες. Στο νέο του Listomania, με αφορμή τον δίσκο-έκπληξη, Folklore, ανατρέχει στη δισκογραφία μιας από τις μεγαλύτερες pop stars της τελευταίας δεκαπενταετίας.

Λίγο πριν την απονομή των τηλεοπτικών βραβείων της βρετανικής ακαδημίας (31/7), ο Ανδρέας Κύρκος ρίχνει μια ματιά στις υποψηφιότητες της κατηγορίας μίνι σειρών, που αποτελούν και τον κρυμμένο άσσο στο μανίκι της φετινής διοργάνωσης.

Στο νέο του Diggin', o Ζώης Χαλκιόπουλος ακούει το soundtrack της τελευταίας ταινίας του The Boy. 

Στις 26 και 27 Ιουλίου του 1985 στο Καλλιμάρμαρο έλαβε χώρα μία από τις θρυλικότερες συναυλιακές στιγμές της χώρας. Τρεισήμισι δεκαετίες μετά, 8 άνθρωποι που τις έζησαν μπροστά ή πίσω από τη σκηνή, αφηγούνται στην Ελένη Τζαννάτου ένα μουσικό οδοιπορικό, με τα καλά και τα κακά του, που θα λένε και στα εγγόνια τους.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμη κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, επιστρέφει όπως τον αγαπήσαμε, κάνοντας, δηλαδή, κομματάκια την επικαιρότητα.

Instagram





Top