Πάντρεψε τις ουαλικές πρασιές με το μεσογειακό καλοκαίρι, τραγούδησε Βίκυ Μοσχολιού (όχι πολύ πετυχημένα) και έδωσε κισσοστεφή, disco παλμό στις 1980s αναφορές της, ...
Στην «πιο μεγάλη ημέρα της ζωής του», όπως χαρακτηριστικά δήλωσε, ο ράπερ από την Ξάνθη απέδειξε ότι ήρθε για να μείνει, δίνοντας μια εκρηκτική συναυλία σε ένα Gazi ...
Ο κόσμος τίμησε την ιστορική μπάντα με την προσέλευσή του στο Fuzz, σε μια βραδιά που μπορεί να πήρε πραγματικά τα πάνω της από το "Queen Οf Τhe Reich" και μετά, όμως ...
Μουσικός και εκπαιδευτικός, άνθρωπος με συγκροτημένη και φιλοσοφημένη σκέψη, επανέρχεται δισκογραφικά με μία ακόμα επίσκεψη στο ρεμπέτικο και παραδοσιακό ρεπερτόριο, με ...
Έστω κι αν χάθηκαν πάνω στη σκηνή του Gagarin λόγω της παγερής τους στατικότητας, έχτισαν μια γέφυρα μεταξύ του παρελθόντος και του φετινού άλμπουμ αρκούντως απειλητική, ...

Pontiak: Οι περιορισμοί της ηχογράφησης σε ταινία μάς έκαναν πιο δημιουργικούς. Δεν υπήρχε σκάλισμα με το ποντίκι ή κάποιο λογισμικό για να καλυφθούν τα λάθη...

Τα αδέρφια Carney από τα βουνά Μπλου Ριτζ της Βιρτζίνια φέρνουν τους ψυχεδελικούς τους ήχους για πρώτη φορά στην Ελλάδα (21/5, στο Six d.o.g.s.)...

Μιχάλης Τσαντίλας
Μιχάλης Τσαντίλας

Τα αδέρφια Carney από τα βουνά Μπλου Ριτζ της Βιρτζίνια φέρνουν τους ψυχεδελικούς τους ήχους για πρώτη φορά στην Ελλάδα (21/5, στο Six d.o.g.s.)...

Τα αδέρφια Jennings, Van & Lain Carney ξεκίνησαν το 2004 από τα βουνά Μπλου Ριτζ της Βιρτζίνια και μέχρι σήμερα έχουν κυκλοφορήσει μια μακρά σειρά άλμπουμ και EP, γυρίζοντας στο ενδιάμεσο τον κόσμο περιοδεύοντας. Η νέα τους ευρωπαϊκή τουρνέ –προς υποστήριξη του ολοκαίνουργιου Innocence– τρέχει ήδη και θα τους φέρει και στα μέρη μας για πρώτη φορά, για μια εμφάνιση στο Six d.o.g.s., την επόμενη Τετάρτη, 21 Μαΐου. Όντας κάπου στη Γαλλία, ο Jennings (ο μπασίστας) βρήκε τον χρόνο για να κάνουμε μια κουβέντα…

Βρίσκεστε εν μέσω μιας ευρωπαϊκής περιοδείας αυτόν τον καιρό. Πού σας πετυχαίνουμε; Και πώς πάνε τα πράγματα μέχρι στιγμής;

Βρισκόμαστε στη Γαλλία, στον δρόμο για τη Μασσαλία. Χθες βράδυ παίξαμε στη Besancon. Θα κατευθυνθούμε νότια όλη την ερχόμενη εβδομάδα και θα βρεθούμε σε Ισπανία και Πορτογαλία. Η περιοδεία είναι πραγματικά φανταστική! Διασκεδάσαμε πολύ και οι συναυλίες ήταν απίστευτες.

Κυκλοφορήσατε έναν νέο δίσκο πρόσφατα, ο οποίος φέρνει δίπλα-δίπλα μερικά πολύ δυναμικά κομμάτια μαζί με κάποιες μπαλάντες, με τη γραφή σας να μοιάζει κάπως πιο απλή σε σχέση με τα προηγούμενα άλμπουμ. Είναι αυτός ο λόγος που επιλέξατε τη λέξη Innocence (αθωότητα) ως τίτλο;

Όταν βρισκόμαστε στο στούντιο έχουμε μια ιδέα σχετικά με το τι προσπαθούμε να γράψουμε, αλλά πρέπει επίσης να ακολουθήσουμε όποιο ρεύμα έμπνευσης μάς αρπάξει. Έτσι, κάποιες φορές γράφουμε ένα δυνατό τραγούδι, και μετά ένα ήσυχο. Αν πιστεύουμε ότι τα πάνε καλά μαζί, ότι έχουν μια ωραία ροή, τότε θα τα βάλουμε στο ίδιο άλμπουμ. Δεν μου αρέσει να ακούω ένα άλμπουμ που έχει μόνο ένα είδος τραγουδιού, το οποίο επαναλαμβάνεται 12 φορές. Θέλω ο δίσκος να με πηγαίνει κάπου –και κάποια από τα αγαπημένα μου άλμπουμ το κάνουν. Δεν συγκρίνω βέβαια το Innocence με τις δουλειές των Beatles, αλλά κοίτα το White Album, για παράδειγμα: είναι μία έτσι, μία αλλιώς. Ή το Black Sabbath Vol. 4, όπου υπάρχουν και ήρεμες μπαλάντες! Επίσης, το νέο άλμπουμ δεν είναι πιο απλό, είναι πιο άμεσο. Ο τίτλος Innocence λειτούργησε αισθητικά για εμάς.

Pontiak_2

Ηχογραφώντας το, αποφύγατε εντελώς τη χρήση υπολογιστών. Με δεδομένο ότι πρόκειται για μέθοδο χρονοβόρα και πολύ πιο ακριβή, για ποιους λόγους την επιλέξατε; Προσπαθούσατε να πετύχετε έναν συγκεκριμένο ήχο ή θέλατε να δοκιμάσετε τον τρόπο με τον οποίο δούλευαν κάποτε κάποιοι από τους μουσικούς σας ήρωες;

Θα ξεκινήσω λέγοντας ότι βρίσκω την τεχνολογία των υπολογιστών πολύ χρήσιμη και τη χρησιμοποιώ καθημερινά. Άλλωστε, αυτή τη στιγμή πληκτρολογώ τα συγκεκριμένα λόγια στον υπολογιστή μου καθώς κατηφορίζουμε μια λεωφόρο στη Γαλλία! Αποφασίσαμε όμως να ηχογραφήσουμε σε ταινία το Innocence για συγκεκριμένους λόγους: έχω διαπιστώσει ότι όταν χρησιμοποιείς υπολογιστές στην ηχογράφηση, κοιτάς πολύ σε οθόνες. Ουσιαστικά η όλη διαδικασία μετατοπίζεται από τα αυτιά σου στα μάτια σου, μετατρέπεται σε κάτι άλλο. Δεν είναι απαραίτητα κακό –και είμαι σίγουρος ότι για τα μελλοντικά άλμπουμ θα ξαναχρησιμοποιήσουμε υπολογιστές.

Αλλά στην περίπτωση του Innocence «αναγκαστήκαμε» να δουλέψουμε και να ενορχηστρώσουμε τα τραγούδια πριν τα ηχογραφήσουμε. Τραγουδήσαμε λ.χ. φωνητικές αρμονίες όλοι μαζί σε ένα κανάλι. Τέτοιοι περιορισμοί μάς έκαναν πιο δημιουργικούς και καλύτερους εκτελεστές. Δεν υπήρχε σκάλισμα με το ποντίκι ή κάποιο λογισμικό για να καλυφθούν τα λάθη. Προσωπικά, έγινα καλύτερος παίχτης εξ αιτίας αυτού του άλμπουμ. Επίσης, χρησιμοποιήσαμε ταινία επειδή βρίσκουμε πως υπάρχει πολύς χαρακτήρας στο πώς ακούγεται. Συγκεκριμένοι ξέρεις καλλιτέχνες έλκονται από συγκεκριμένα μέσα, π.χ. λάδι στη ζωγραφική, ή σίδηρο και μάρμαρο στη γλυπτική. Για εμάς λοιπόν ήταν η ταινία.

Εκτός από το να είστε μηχανικοί ήχου στους δίσκους σας, σχεδιάζετε και τα εξώφυλλά τους, ενώ τραβάτε και σκηνοθετείτε κι όλα σας τα βιντεοκλίπ. Όλη αυτή η δουλειά πρέπει να εμπεριέχει μπόλικες λογομαχίες... Πώς κρατάτε τις ισορροπίες μεταξύ των διαφορετικών απόψεων μέσα στη μπάντα;

(γέλια) Ναι, υπάρχουν διαφωνίες! Αλλά προσπαθούμε πολύ να είμαστε καλοί άνθρωποι και θέλουμε το καλύτερο για τη μπάντα, οπότε αφαιρούμε τα εγώ μας από τη διαδικασία και αναρωτιόμαστε «είναι αυτό το καλύτερο που μπορούμε να κάνουμε;». Γενικά η απάντηση είναι «όχι, συνεχίστε να το δουλεύετε» και μας σπρώχνει να πάμε παραπέρα. Όταν περνάω το μπάσο μου στον ώμο, δεν είμαι εκεί για επιβεβαίωση των ικανοτήτων μου, αλλά για να κάνω την καλύτερη δυνατή μουσική. Το ίδιο ισχύει και για τα κλιπ μας ή για το artwork των άλμπουμ. Εξετάζουμε πολλές ιδέες πριν καταλήξουμε σε κάτι. Εμπιστευόμαστε ο ένας τις αισθητικές ευαισθησίες του άλλου, οπότε, αν υπάρχουν διαφωνίες, τις συζητάμε μέχρι να βρούμε τη λύση.

Pontiak_3

Από το σχηματισμό της μπάντας το 2004 μέχρι και σήμερα βγάζετε ένα άλμπουμ ή EP σχεδόν κάθε χρόνο. Τι ποσοστό αυτών που δημιουργείτε κυκλοφορεί τελικά επισήμως; Έχετε κάποιον στον κύκλο σας του οποίου τη γνώμη εμπιστεύεστε σχετικά με το τι θα βγει προς τα έξω και τι θα παραμείνει στο συρτάρι;

Θα έλεγα ότι κυκλοφορεί περίπου το 50% όσων ηχογραφούμε. Το άλλο 50% είναι μικρές ποσότητες ιδεών για τραγούδια, ή πλήρη τραγούδια, ή riff τα οποία μετατρέπονται σε άλλα τραγούδια, ή εμείς να τσακωνόμαστε: είναι ξεκαρδιστικό να το ακούς αργότερα, γιατί γενικά περιέχει τελείως άχρηστους διαπληκτισμούς για κάτι γελοίο, όπως το ταξίδι στον χρόνο λ.χ. Δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο άτομο που να λειτουργεί ως τελικός κριτής, γίνονται όλα με δημοκρατική διαδικασία.

Ποιος είναι ο τρόπος με τον οποίον συνήθως φτιάχνετε νέο υλικό; Τζαμάρετε ή δουλεύετε πάνω σε προσχηματισμένες ιδέες;

Και τα δύο, πραγματικά εξαρτάται από το πώς δουλεύουμε σε κάθε περίσταση. Ένα μέρος είναι σίγουρα γραμμένο από πριν και μετά ενορχηστρώνεται στο στούντιο· το άλλο είναι τελείως συνεργατικό και γραμμένο στο στούντιο από όλους μαζί.

Έρχεστε στην Αθήνα την επόμενη Τετάρτη, για την πρώτη σας συναυλία στη χώρα μας. Έχετε ξαναβρεθεί στην Ελλάδα; Τι μπορούν να περιμένουν οι φαν σας και ποιες είναι οι δικές σας προσδοκίες σχετικά με το εγχώριο κοινό;

Δεν έχουμε ξαναβρεθεί στην Ελλάδα, ούτε για συναυλίες, ούτε για διακοπές –οπότε είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι! Φτάνουμε την προηγούμενη μέρα του λάιβ, οπότε θα δούμε και κάποια αξιοθέατα. Ήμουν φοιτητής Ιστορίας στο κολέγιο, με ειδίκευση στη ρωμαϊκή και ελληνική ιστορία, οπότε ανυπομονώ να δω όλα τα πράγματα για τα οποία έχω διαβάσει. Δεν έχω ιδέα τι να περιμένω από τις συναυλίες! Ξέρω μόνο ότι θα παίζω σε κάτι που ελπίζω ότι θα αποδειχθεί ένα πολύ διασκεδαστικό ροκ σόου.

Pontiak_4

Είστε τρία αδέρφια στο ίδιο συγκρότημα. Φαντάζομαι ότι, όταν τελειώνουν όλα τα μουσικά θέματα και έχετε ελεύθερο χρόνο, ο καθένας σας θα θέλει να ξεφύγει από τους υπόλοιπους και να κάνει τα δικά του. Τι είναι συνήθως αυτό, τι σας χαλαρώνει;

Όταν είμαστε στον δρόμο, έχουμε όλοι τα χόμπι μας. Εγώ διαβάζω πολύ και γράφω. Στην τωρινή περιοδεία πήρα μαζί μου 4 βιβλία και τώρα τελειώνω το 3ο. Ο Van επίσης διαβάζει. Στον Lain αρέσει να δουλεύει ιδέες με το Ableton στον υπολογιστή του. Για μετά την περιοδεία έχουμε σχεδιάσει διακοπές στη Σαρδηνία, μαζί με τις οικογένειές μας και κάποιους φίλους! Αλλά αυτό θα είναι για μία εβδομάδα περίπου, μετά όλοι θα πετάξουμε σε ξεχωριστές κατευθύνσεις. Πραγματικά όμως απολαμβάνουμε να κάνουμε παρέα μεταξύ μας, οπότε όλα είναι κουλ.

Κλείνοντας, ας πούμε και μερικά πράγματα για τα μελλοντικά σχέδιά σας...

Όταν φτάσουμε στα σπίτια μας θα έχουμε περίπου 3 εβδομάδες χώρια για αποφόρτιση. Μετά θα επιστρέψουμε στο στούντιο για το καλοκαίρι και θα ετοιμαστούμε για μία ακόμα ευρωπαϊκή περιοδεία, το φθινόπωρο, στην οποία θα συμπεριλάβουμε όλα τα μέρη στα οποία δεν πήγαμε ετούτη τη φορά.

ΑΤΖΕΝΤΑ

Deerhunter
21-11-2019

Deerhunter

Αθήνα - Fuzz Live Music Club
Οι Αμερικανοί Deerhunter, μία από τις καλύτερες μπάντες των τελευταίων 15 ετών, έρχονται για πρώτη φορά στη χώρα μας, την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου, ...
The Waterboys
21-11-2019

The Waterboys

Αθήνα - Πειραιώς 117 Academy
19-11-2019

Λένα Πλάτωνος: Το αηδόνι του αυτοκράτορα

Αθήνα - Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

Δώρος Δημοσθένους

Αθήνα - Ολύμπια Δημοτικό Μουσικό Θέατρο Μαρία Κάλλας

Billy Harper Quintet

Αθήνα - Half Note Jazz Club

Τακίμ

Αθήνα - Κλειστό Ολυμπιακό Στάδιο Γαλατσίου

Ιάσονας Ψαράκης

Αθήνα - Faust Bar Theater Arts

Χάρης Λαμπράκης Quartet

Αθήνα - The Zoo Music Pub
20-11-2019

Λένα Πλάτωνος: Το αηδόνι του αυτοκράτορα

Αθήνα - Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

Τραγούδια και χοροί από την Αρμενία

Αθήνα - Κλειστό Ολυμπιακό Στάδιο Γαλατσίου

The Forty Finger Experience

Θεσσαλονίκη - Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

Ωκαίει

Αθήνα - El Convento Del Arte

GALLERY OF THE WEEK

ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ

Δημήτρης Μεντές
Πάντρεψε τις ουαλικές πρασιές με το μεσογειακό καλοκαίρι, τραγούδησε Βίκυ Μοσχολιού (όχι πολύ πετυχημένα) και έδωσε κισσοστεφή, disco παλμό στις 1980s αναφορές της, χορεύοντας με τα πομ πομ της σαν
Τάσος Μαγιόπουλος
Στην «πιο μεγάλη ημέρα της ζωής του», όπως χαρακτηριστικά δήλωσε, ο ράπερ από την Ξάνθη απέδειξε ότι ήρθε για να μείνει, δίνοντας μια εκρηκτική συναυλία σε ένα Gazi Music Hall κατάμεστο από νεαρές
Χάρης Σφακιανάκης
Ο κόσμος τίμησε την ιστορική μπάντα με την προσέλευσή του στο Fuzz, σε μια βραδιά που μπορεί να πήρε πραγματικά τα πάνω της από το "Queen Οf Τhe Reich" και μετά, όμως άφησε τους πάντες

ΣΤΗΛΕΣ

Άρης Καζακόπουλος
Στην έκτη (και τελευταία) από τις ανασκοπήσεις της δεκαετίας ανά είδος, η στήλη παρουσιάζει τους 25 καλύτερους hip hop δίσκους, από το 2010 μέχρι σήμερα...
Ζώης Χαλκιόπουλος
Ένας απόλυτα κινηματογραφικός και ονειροπόλος δίσκος με φόντο την Κέρκυρα, γεμάτος τελετουργικά στοιχεία, μυστήριο, gospel στιγμές και γήινα θεμέλια...
Ελένη Τζαννάτου
Ντεμπούταραν στη δισκογραφία ευθαρσώς και με ειλικρίνεια, με τα χρωματιστά τους πουλόβερ και τις indie μελωδίες τους, επινοώντας τον καλλιτεχνικό τους εαυτό δίχως καμία έγνοια να φανούν κουλ...

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

avopolis.team

Όπως έχει σαφώς πλέον φανεί, το Πολυτεχνείο δεν ήταν κεραυνός εν αιθρία, αλλά κορύφωση ζυμώσεων που «έβραζαν» από καιρό ανάμεσα στη σπουδάζουσα νεολαία, συντονίζοντάς τη (κατά κάποιον τρόπο) με τον

Χάρης Συμβουλίδης
Δισκογραφικός «χάρτης» για έναν μυστήριο, απρόβλεπτο τύπο, πάστορα των Βαπτιστών μα και πιανίστα σε πορνεία, που καταγράφηκε ως ένας από τους πιο ξεχωριστούς μπλουζίστες των προπολεμικών χρόνων, ...
Μιχάλης Τσαντίλας

Αυτές τις μέρες, η περίφημη Bootleg Series εμπλουτίστηκε με το vol. 15 (Travelin’ Thru), το οποίο κάλυψε τη ντυλανική περίοδο 1967/1969. Ήταν όμως η εποχή 1965/1966 που είχε ήδη χτίσει τον ...

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Μιχάλης Τσαντίλας
Μουσικός και εκπαιδευτικός, άνθρωπος με συγκροτημένη και φιλοσοφημένη σκέψη, επανέρχεται δισκογραφικά με μία ακόμα επίσκεψη στο ρεμπέτικο και παραδοσιακό ρεπερτόριο, με το ολοκαίνουριο
Χάρης Συμβουλίδης
Σε τι είναι καλύτερος ο Neil Young από τον Bob Dylan; Γιατί θεωρεί ιδιοφυή τον Anderson .Paak; Τι σημαίνει σήμερα ο αρχαίος θεός Πάνας; Πόσο αγαπάει τον Άνεμο στις Ιτιές; Δεν τον λες και τον πιο ...
Πέννυ Γέρου
Με το "Julia" να παίζεται διαχρονικώς στα ραδιόφωνά μας, επιστρέφουν στην Ελλάδα, για εμφανίσεις σε Αθήνα (Παρασκευή 22/11, Κύτταρο) και Θεσσαλονίκη (Σάββατο 23/11, Eightball). Ευκαιρία λοιπόν να ...
Πέννυ Γέρου
Μυστηριακοί, υπερβατικοί, αλλά και απόλυτα συντονισμένοι στη δυναμική της σύγχρονης πραγματικότητας, φέρνουν τον βιομηχανικό τους ήχο στο Temple (Παρασκευή 22 Νοεμβρίου), ενώ έπεται και νέο άλμπουμ

Instagram





Top
Στo avopolis.gr χρησιμοποιούμε cookies για να διασφαλίσουμε την εύρυθμη λειτουργία του site και την καλύτερη εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την πλοήγησή σας στο site, αποδέχεστε τη χρήση των cookies και την πολιτική απορρήτου. More details…