View More
Πριν 18 χρόνια, η Χριστιάννα Φινέ και ο Ηλίας Πυκνάδας συνάντησαν τον Φοίβο Δεληβοριά σε μια πλατεία του Παγκρατίου και έκαναν μαζί του μία από τις ...
Στο τέλος του Νοέμβρη έξι νέα κομμάτια έρχονται να συμπληρώσουν το παζλ νέας μουσικής για τον μήνα που πέρασε. 
Ο καλειδοσκοπικός κόσμος του LSD και ο ψυχεδελικός τρόπος ζωής, μέσα απ’ τη μουσική του συγκροτήματος που μετέδωσε το "μήνυμα" στον κόσμο.
Ολόκληρη η οικογένεια διασκεδάζει ποιοτικά, μέσα από μια ολοκαίνουρια πλατφόρμα που ανανεώνει τον τρόπο που προσλαμβάνουμε το live και on demand ...
Αεικίνητος μουσικά Γάλλος, αφεντικό της Ed Banger από την οποία ακούσαμε τους Justice, μάνατζερ των Daft Punk για 12 χρόνια. Οι τελευταίοι αποτελούν ...
Top story

Η αγαπημένη ψυχεδελική μπάντα και η 13χρονη χαρισματική μουσικός κυκλοφορούν το Where the Viaduct Looms, με 9 διασκευές αγαπημένων κομματιών του Nick Cave.

Οι Madrugada επιστρέφουν στην Αθήνα για ένα μεγάλο live και τα εισιτήρια φαίνεται πως εξαντλούνται με γοργούς ρυθμούς

Ο Paul McCartney και ο Mick Jagger ανέβασαν τους τόνους τον τελευταίο μήνα, μετά από δηλώσεις του πρώτου, που ήθελε τους Stones  να είναι μια «blues cover band»

Ο ελληνικής καταγωγής καλλιτέχνης και designer, Prince Midnight, είχε δημιουργήσει πρόσφατα και μια κιθάρα από τα οστά του νεκρού του θείου!

«Μου προκαλεί δυσφορία το γεγονός ότι ο κόσμος προσπαθεί να αλλάξει τα πράγματα χωρίς να σκέφτεται τις μακροχρόνιες συνέπειές τους. Κάποια από αυτά αποτελούν βελτίωση της κατάστασης, άλλα όμως όχι».

Ο δίσκος ηχογραφήθηκε το 2001 και παρέμενε ακυκλοφόρητος μέχρι σήμερα λόγω διένεξης του καλλιτέχνη με την τότε δισκογραφική του εταιρία

Μετά την είδηση ότι η παράσταση κατεβαίνει εξαιτίας της αποχώρησης του πρωταγωνιστή, ο θίασος και η παραγωγή του «Ρινόκερου» αποφάσισαν να συνεχιστούν οι παραστάσεις με αντικαταστάτη.

Ο δημοφιλής μουσικός και ηθοποιός μίλησε στο ΝΜΕ για το πως η ταινία House Of Gucci ενέπνευσε τον νέο δίσκο του συγκροτήματός του, αλλά και για την πιθανότητα μιας μουσικής συνεργασίας με τη Lady Gaga

Ποιοι θα στεφθούν άραγε Καλλιτέχνες της Χρονιάς για τον διαχρονικό θεσμό;

Τη σύνθεση ξαναδούλεψε μετά από αίτημα του δημοφιλούς σχεδιαστή μόδας, Junya Watanabe, για να συνοδεύσει τη συλλογή του για την Άνοιξη και το Καλοκαίρι του 2022.

Ο δημοφιλής τραγουδοποιός μίλησε για τη θεωρία του σχετικά με τις τρεις κατηγορίες που διαθέτουν οι φιλίες

Το “Traps” είναι το πρώτο single από το έκτο studio album των αγαπημένων indie kids των ΄00s

«Με έκανε τόσο περήφανο, με ενέπνευσε και με έκανε να νιώσω περισσότερη αγάπη για την οικογένειά μου από ποτέ».

Η ίδια έκανε την αποκάλυψη μέσα από μια ανάρτησή της η οποία έκτοτε έχει διαγραφεί

Ο frontman των Mods και οι post-punk ρίμες του συναντούν τα dance beats του Kevin Martin

Sixto Rodriguez: Οι συνάδελφοί μου στην οικοδομή είναι σαστισμένοι! Μα και για μένα παραμένει μια έκπληξη. Ένας άγνωστος εμφανίστηκε κι άλλαξε εντελώς τη ζωή μου...

Πάνος Γκένας
Πάνος Γκένας

Σε ένα ταξίδι του στη Νότια Αφρική, ο σκηνοθέτης Malik Bendjelloul άκουσε την πιο απίθανη ιστορία μουσικού ever και αποφάσισε να την κάνει ταινία. Ο εν λόγω μουσικός ήταν ο Αμερικανός Sixto Rodriguez, ο οποίος κυκλοφόρησε δύο άλμπουμ στις αρχές του ’70, που όμως δεν «προχώρησαν» εμπορικά. Την ώρα λοιπόν που τα τραγούδια του γίνονταν σύμβολο της επανάστασης κατά του Απαρτχάιντ, ο ίδιος, αγνοώντας τις εξελίξεις αυτές, έπαιρνε την απόφαση να επιστρέψει στην οικοδομή! Το ντοκιμαντέρ Ψάχνοντας Τον Sugar Man μάζεψε πέρυσι όποιο πιθανό κινηματογραφικό βραβείο υπάρχει –συμπεριλαμβανομένου του Όσκαρ– και κάνει πρεμιέρα στις ελληνικές αίθουσες την επόμενη Πέμπτη 21, του Νοέμβρη. Είχαμε έτσι την τιμή να συνομιλήσουμε με τον πιο διάσημο μουσικό που δεν ακούσατε ποτέ...

Είδα πρόσφατα το Ψάχνοντας τον Sugar Man και μπορώ να εκτιμήσω όλη την επιτυχία και τον θόρυβο που δημιουργήθηκε γύρω από την ταινία κι εσάς προσωπικά. Φαίνεται, ωστόσο, πως η αναμονή ήταν μεγάλη...

Στάθηκε μια απίστευτη εμπειρία... Ευτυχώς είμαι ακόμα εδώ! Η αλήθεια είναι πως το χαίρομαι πολύ. Βρίσκομαι σε περιοδεία εδώ και 1,5 χρόνο για την προώθηση της ταινίας, αλλά και για μεμονωμένες συναυλίες. Μου μένουν άλλα δύο σόου στη Νέα Υόρκη τώρα που μιλάμε και μετά ξεκούραση.

Sixto_2

Ηχογραφήσατε δύο άλμπουμ στις αρχές του ’70 και μετά εξαφανιστήκατε. Κάποιοι, όμως, συνέχισαν να ψάχνουν τον Sugar Man. Εσείς θέλατε να «βρεθείτε»;

Ένας μουσικός θέλει η τέχνη του να είναι προσβάσιμη στο κοινό. Όταν λοιπόν τα πράγματα δεν πήγαν καλά με τη μουσική μου καριέρα, έπρεπε να βρω κάτι άλλο, κάτι αληθινό. Επέστρεψα λοιπόν στη δουλειά μου, στις κατασκευές. Αυτή την επιλογή έκανα, έθεσα τον εαυτό μου εκτός μουσικού πεδίου εκείνα τα χρόνια.

Πώς ήταν η συνεργασία με τον Malik Bendjelloul; Είχατε ενδοιασμούς σχετικά με τη συμμετοχή σας στο ντοκιμαντέρ;
 
Ναι, ήμουν δύσπιστος, διστακτικός κι απρόθυμος. Μα ο Malik κατάφερε να με πείσει. Με επισκέφτηκε στο Ντιτρόιτ αρκετές φορές, γιατί θα ξεκινούσε γυρίσματα τον Φλεβάρη εκείνης της χρονιάς...

Έμαθα πάντως πως χρειάστηκε να σας επισκεφθεί έξι φορές για να σας πείσει...

Ακριβώς! Ήταν πολύ επίμονος. Εγώ πάλι σκεφτόμουν πως η προσωπική μου ζωή θα εκτεθεί και δεν ήμουν σίγουρος αν ήθελα να συμβεί κάτι τέτοιο. Από την άλλη, ως μουσικός, έχεις την ανάγκη να βρεις το κοινό σου. Η ιδιωτικότητα είναι ένα κομμάτι και η επιχειρηματική, εμπορική πλευρά κάτι άλλο. Τελικά όλα πήγαν καλά. Το Ψάχνοντας Τον Sugar Man ήταν η πρώτη ταινία του Malik, κουράστηκε πολύ μα κατάφερε να κερδίσει το Όσκαρ ντοκιμαντέρ. Τόλμησε δε να κάνει όλες τις δύσκολες ερωτήσεις, όπως το πού πήγαν τα λεφτά από τα δικαιώματα... Ακόμα και σήμερα δεν έχει απαντηθεί.

Sixto_3

Αν και η ταινία διαθέτει τις καλλιτεχνικές αρετές της, δεν παύει να βασίζεται στην απίστευτη προσωπική σας ιστορία. Θεωρείτε πως οι έπαινοι που συγκέντρωσε, σας ανήκουν;

Ασφαλώς θα ακούσετε τα τραγούδια μου, την κιθάρα μου, τη φωνή μου... Ναι, είναι το δικό μου υλικό, μα υπάρχουν πάρα πολλοί άνθρωποι οι οποίοι δούλεψαν σκληρά για αυτήν την ταινία. Εγώ δεν είχα ιδέα για τη Νότια Αφρική και την Αυστραλία. Δεν το είχα μάθει μέχρι το 1997, όταν  εμφανίστηκε κάποιος με το πρώτο μου άλμπουμ στο χέρι και μου ζήτησε να περιοδεύσω στη Νότια Αφρική. Δύσκολοι καιροί...

Παρακολουθήσατε την τελετή των Όσκαρ;

Όχι! Βρισκόμουν τότε στη Νότια Αφρική, για συναυλία. Με είχαν βέβαια καλέσει για να παραβρεθώ, αλλά το ταξίδι ήταν μεγάλο. Το να μην πάω φαινόταν μια προφανής επιλογή, δεν ήξερα καν άλλωστε αν θα κερδίσουμε...

Μετά το 1998 και την επιτυχία στη Νότια Αφρική ακολούθησαν και μερικές συναυλίες στην Ευρώπη. Για την Αμερική ωστόσο παραμείνατε ένας άγνωστος. Τι έχει αλλάξει τώρα, μετά την κυκλοφορία της ταινίας;

Τα πάντα! Το τελευταίο διάστημα βρέθηκα καλεσμένος στις εκπομπές του David Letterman και του Jay Leno, ενώ έπαιξα και στο Radio City στη Νέα Υόρκη. Μεγάλη αλλαγή.

Οι συνάδελφοί σας στην οικοδομή, τι λένε για όλα αυτά;

Είναι σαστισμένοι! Μα και για μένα παραμένει μια έκπληξη. Αισθάνομαι πολύ τυχερός που συμβαίνουν όλα αυτά. Ένας άγνωστος εμφανίστηκε κι άλλαξε εντελώς τη ζωή μου.

Ίσως ορισμένοι σκεφτούν ότι κερδίζετε πολλά χρήματα πλέον. Εσείς όμως λέτε σ' ένα από τα τραγούδια σας ότι «Μπορείτε να κρατήσετε τα σύμβολα της επιτυχίας». Ο καλλιτέχνης οφείλει να είναι ένα πρόσωπο που αποκλείει τα υλικά αγαθά;

Λες και γνωριζόμαστε καιρό! Επιλέγω μια λιτή ζωή και προτιμώ να προσαρμόζομαι σ’ αυτήν. Θεωρώ πως είναι σημαντικό, γιατί ποτέ δεν ξέρεις αν κάποιος τραβήξει το χαλί κάτω από τα πόδια σου. Η μόνη αλήθεια είναι να είσαι παραγωγικός και να προετοιμάζεις τον εαυτό σου, έχοντας τον συγκεκριμένο στόχο. Έτσι εμείς οι δυο μπορούμε και μιλάμε με αφορμή το ότι η μουσική είναι μια παγκόσμια γλώσσα.

Sixto_4

Στην ταινία ένας συνάδελφός σας, σας παρομοίασε με μεταξοσκώληκα που μετουσιώνει τη ζωή...
 
Δεν θυμάμαι ποιος το λέει, αλλά είναι μια θαυμάσια σκέψη. Με ενδιαφέρει η μεταμόρφωση και η προσπάθεια να την εκλογικεύσεις.

Τα τραγούδια σας έγιναν σύμβολο διαμαρτυρίας κατά του Απαρτχάιντ. Τώρα που δουλεύετε για ένα νέο άλμπουμ, νιώθετε πως έχετε την ευθύνη να ξανατραγουδήσετε ένα "Establishment Blues";

Ναι, και μάλιστα την αποζητώ αυτήν την ευθύνη! Πολλές φορές οι νέοι δεν έχουν κάποιον για να συγκρίνουν τις εμπειρίες τους. Αυτό είναι και το θέμα του "Establishment Blues". Βέβαια τα συμπεράσματα πάντα αργούν: για να βγουν τα πορίσματα χρειάζεται χρόνος. Κάθε 10 με 15 χρόνια, οι νέοι κάθε γενιάς θέλουν να μάθουν, να διδαχθούν τι έχει προηγηθεί, ενώ έχουν και την ανάγκη να ελπίζουν. Μακάρι στο μέλλον τα περισσότερα από τα προβλήματα που προηγούνται, να έχουν επιλυθεί.

Κατά τη γνώμη σας λοιπόν, ποια είναι η ωμή αλήθεια σήμερα; (σ.σ.: Cold Facts λεγόταν το πρώτο του άλμπουμ)

Η βαθιά επιρροή που έχει η οικονομική κατάσταση, η βία και η τυχαιότητα με την οποία ασκείται. Για παράδειγμα, υπάρχουν δυσεπίλυτα προβλήματα στην Κένυα ή στη Συρία. Οφείλεις να είσαι ενήμερος. Με θεωρώ μουσικό με πολιτικά ενδιαφέροντα: εμπνέομαι από τα όσα διαβάζω.

Πείτε μας λίγα λόγια για το νέο άλμπουμ...

Μετά το τέλος της περιοδείας θα επικεντρωθώ σε αυτό. Έχω ήδη κάποιες επιλογές και θέλω σίγουρα να γράψω νέα τραγούδια. Έχω επίσης ήδη μιλήσει με κάποιους παραγωγούς, όπως τον Steve Rowland και τον David Holmes. Έχουμε βάλει τα πράγματα σε μια σειρά.

Sixto_5

Γεννηθήκατε στο Ντιτρόιτ, το οποίο μας έχει δώσει καλλιτέχνες όπως η Aretha Franklin, η Ella Fitzgerald, ο Marvin Gaye (μεταξύ άλλων). Ποιες θεωρείτε ως καλλιτεχνικές σας συγγένειες;
 
Aretha Franklin, τι υπέροχη φωνή! Και να φανταστείς πως ξεκίνησε από μια χορωδία... Ναι, υπάρχει μια μουσική παράδοση στο Ντιτρόιτ και είναι πολύ ενδιαφέρον αυτό. Υπάρχουν επίσης και πολλά νέα σχήματα. Το καλό με τη μουσική είναι ότι πρόκειται για μια τέχνη που προσπαθεί να προσεγγίσει άμεσα τους ανθρώπους, διαδικασία η οποία σε αλλάζει.

Πολλά περιοδικά μουσικής με κύρος, έχουν την προσοχή τους στραμμένη πάνω σας αυτήν τη στιγμή. Πιστεύετε ότι έχασαν την ευκαιρία τους πριν από 40 χρόνια;

Χα, χα! Νομίζω πως είναι δίκαιο για τους ανθρώπους με τους οποίους δούλεψα μαζί. Με τα χρόνια αποδείχθηκαν σωστοί. Αισθάνομαι δικαιωμένος γιατί το ενδιαφέρον τους για μένα δικαιολογήθηκε.

Από την αποτυχία των πρώτων δύο άλμπουμ, στη σημερινή αναπάντεχη επιτυχία: πώς διαχειρίζεστε τη νεοαποκτηθείσα φήμη στην ηλικία των 70;

71 για την ακρίβεια! Είναι λίγο άβολο, μα και μαγικό ταυτόχρονα. Αισθάνομαι δικαιωμένος όταν βρίσκομαι στον δρόμο. Δεν έχω ιδέα για τα charts. Με ενδιαφέρει η ανταπόκριση του κοινού που έρχεται στις συναυλίες.

Το οποίο κοινό φαίνεται πως συνδέεται έντονα με τα τραγούδια σας, αν και γράφτηκαν πριν από 40 χρόνια. Πώς το εξηγείτε; Οι καιροί δεν αλλάζουν;

Το μυστικό είναι να στοχεύεις στην ειλικρίνεια του συναισθήματος. Οι άνθρωποι συγκινούνται με τα τραγούδια μου, κάτι που με ευχαριστεί. Από την άλλη, σκέφτομαι ότι δεν έχω έλεγχο αυτής της συναισθηματικής απόκρισης. Αν δεν τους άρεσα ως άνθρωπος, μπορεί να μην άρεσαν και τα τραγούδια μου. Είναι σίγουρα ένα πνευματικό ζήτημα και χρειάζεται ισορροπία.

Έχετε τραγουδήσει πως «Το πιο γλυκό φιλί που γεύτηκα, είναι αυτό που ποτέ δεν δοκίμασα». Τώρα που δοκιμάσατε το γλυκό φιλί της επιτυχίας, νιώθετε περισσότερο ικανοποιημένος;

Πιο σίγουρος, όχι πιο ικανοποιημένος. Αισθάνομαι δημιουργικά ελεύθερος. Μερικές φορές χρειάζεσαι ένα έναυσμα για να δεις ξεκάθαρα τον στόχο σου. Χαίρομαι λοιπόν που είμαι σε θέση να κάνω αυτό που αγαπώ.

Και τέλος, τι είναι πιο σημαντικό; Να είσαι διάσημος ή ο «σκοπός που σταυρώνει το μυαλό των άλλων»;

Έχεις καταλάβει βέβαια τι θα απαντήσω! Θέλω να αποτελώ μια κοινωνική αντανάκλαση. Οι προσωπικοί, ατομικοί στόχοι είναι ιδιαίτεροι. Για πολλούς η επιτυχία δείχνει μονόδρομος και για εκείνους είναι κάτι θεμιτό. Δεν ξέρω καν αν υπάρχει μια γενική απάντηση... Θέλω πάντως να παραμείνω ανοιχτός στο μυαλό, στο συνειδητό των ανθρώπων του 21ου αιώνα. Ζούμε απίστευτες στιγμές.

Top story

Πριν 18 χρόνια, η Χριστιάννα Φινέ και ο Ηλίας Πυκνάδας συνάντησαν τον Φοίβο Δεληβοριά σε μια πλατεία του Παγκρατίου και έκαναν μαζί του μία από τις πιο απολαυστικές συνεντεύξεις. Με φραπέ τότε - όχι φρέντο.  Αναδημοσιεύουμε σήμερα, στα πλαίσια του αφιερώματος για τα 25 χρόνια Avopolis.

Στο τέλος του Νοέμβρη έξι νέα κομμάτια έρχονται να συμπληρώσουν το παζλ νέας μουσικής για τον μήνα που πέρασε. 

Ο καλειδοσκοπικός κόσμος του LSD και ο ψυχεδελικός τρόπος ζωής, μέσα απ’ τη μουσική του συγκροτήματος που μετέδωσε το "μήνυμα" στον κόσμο.

Ολόκληρη η οικογένεια διασκεδάζει ποιοτικά, μέσα από μια ολοκαίνουρια πλατφόρμα που ανανεώνει τον τρόπο που προσλαμβάνουμε το live και on demand τηλεοπτικό περιεχόμενο.

Αεικίνητος μουσικά Γάλλος, αφεντικό της Ed Banger από την οποία ακούσαμε τους Justice, μάνατζερ των Daft Punk για 12 χρόνια. Οι τελευταίοι αποτελούν πλέον παρελθόν, αλλά εμείς -με αφορμή τα 25 χρόνια Avopolis- ανασύρουμε από τα αρχεία μας μια συνέντευξη του Busy P στον Δημήτρη Λιλή, από το μακρινό 2008.

Για τον Δημήτρη Λιλή το θέμα με τα βραβεία Grammy είναι ότι μετατρέπονται στον ελέφαντα που έχει “κολλήσει” στο δωμάτιο, ειδικά αυτών που υποτίθεται ότι παρακολουθούν επιμελώς τη νέα μουσική.

Ο Βαγγέλης Κυριακάκης εξηγεί γιατί δεν θα είχαμε τη σύγχρονη μουσική ιστορία που γνωρίζουμε, αν κάποια λαμπρά μυαλά δεν είχαν εντρυφήσει στην εξέλιξη της τεχνολογίας των μουσικών οργάνων.  

Ο Βρετανός dj και παραγωγός χορευτικής μουσικής μιλάει για την ηχητική του εξέλιξη λίγο πριν κοσμήσει τα Eden Sunday Parties του Plissken Festival με αποκαλυπτικά rave bangers.

Ξαναδιαβάζουμε μια συζήτηση εφ' όλης της ύλης του ντράμερ των Mercury Rev, Jeff Marcel, με τον Μάνο Μπούρα. 

Γιορτάστε μαζί μας τα 25α γενέθλια: ψηφίστε τα πιο επιδραστικά άλμπουμ αυτής της περιόδου και κερδίστε ένα από τα 250 αγαπημένα βιβλία της ποπ κουλτούρας από τις Εκδόσεις Οξύ!

Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να μοιραστεί. Στο νέο του Snap(shots) επιλέγει ένα βιβλίο, μία ταινία και ψαχουλεύει λίστες.

Πέρα απ’ τα νυχτερινά στέκια, τίποτα δεν θα ήταν το ίδιο στα '90s χωρίς ένα σημείο συνάντησης με τα φώτα ανοιχτά. Ο κύριος προμηθευτής ηλεκτρονικής μουσικής στην πόλη, ο Γιώργος Κανέλλης, μας μίλησε για τη rave τρέλα των 1990s, την εξάπλωση της επιχείρησής του και τη -μετέπειτα- προσγείωση...

Ο Νίκος Τριανταφυλλίδης σε μια συνέντευξη για τα αισθηματικά, τη μουσική και φυσικά την αγάπη του για τον ΠΑΟΚ, η οποία δημοσιεύτηκε τον Δεκέμβριο του 2014. Με αφορμή τα 25 χρόνια Avopolis.

Οι Least Concern που έσκασαν από το πουθενά με το “Syria”, την εξαιρετική διασκευή του “Sarajevo” των Magic De Spell, κάνοντας μας να κοντοσταθούμε και να τους αναζητήσουμε, συστήνονται με δικά τους λόγια και μοιράζονται το επιτυχημένο μπαμ μιας φαινομενικά τυχαίας συνάντησης.

Δεκέμβριος του 2002. Θυμόμαστε μια συνάντηση του Μάνου Μπούρα με τους Puressence στο κέντρο της βροχερής Αθήνας. Με αφορμή τα 25 χρόνια Avopolis.

Top