View More
Στο νέο του Incoming, o Δημήτρης Λιλής ψάχνει να βρει την άκρη του νήματος στο πώς η μουσική θα επιβιώσει, όσο η πανδημία εξαπλώνεται.
Ο Ανδρέας Κύρκος είδε το The Haunting of Bly Manor και το remake του Ρεβέκκα στη δημοφιλή πλατφόρμα. Ίσως δεν τρόμαξε όσο θα ήθελε.
Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να ...
Άσματα (δευτερο) παγκοσμιοπολεμικής εμψύχωσης - σε έναν πόλεμο που είχε και ιδεολογική χροιά.
Top story

Ακούστε το “Mork N Mindy" από το επερχόμενο Spare Ribs, στο οποίο συναντάμε τη Billy Nomates -και καθόλου εντύπωση δεν μας κάνει...

Στη 13:00, καλεσμένοι στην εκπομπή Incoming  με τον Δημήτρη Λιλή.

Το Lost Themes III: Alive After Death θα είναι ο τρίτος δίσκος με μη κινηματογραφική μουσική του «άρχοντα του τρόμου». Ακούστε το "Weeping Ghost".

«Δεκαεφτά μονόλογοι για ένα γυμναστήριο που δεν υπάρχει πουθενά».

Ακούστε το "Fever" στο οποίο μας συστήνει τη βελγίδα τραγουδίστρια, Angèle.

Ακούστε τη συνεργασία των δύο μουσικών στη διασκευή της κλασικής επιτυχίας του David Bowie και των Queen.

Δείτε το νέο βίντεο κλιπ του μουσικού.

Άλλη μια φορά που ο πρόεδρος των ΗΠΑ χρησιμοποίησε αυτοβούλως μουσική για προεκλογικούς σκοπούς και ο δημιουργός της δεν το πήρε πολύ καλά...

Η ποπ σταρ έπαιξε το κομμάτι της "XS" στο The Tonight Show.

Λίγο μετά τις 12:00 θα βρίσκεται ζωντανά στο στούντιο της Ασκληπιού και την εκπομπή Incoming με τον Δημήτρη Λιλή.

Επίδομα για Σεπτέμβριο και Οκτώβριο, με δυνατότητα παράτασης για τους ανθρώπους του πολιτισμού. Όλες οι λεπτομέρειες και η διαδικασία λήψης της ...

Sonny Fortune: Έχω σε μεγάλο βαθμό ηχογραφήσει εκείνα που ήθελα στην καριέρα μου. Τώρα, προσπαθώ να γίνω καλύτερος στο να δημιουργώ μουσική...

Μιχάλης Τσαντίλας
Μιχάλης Τσαντίλας

Ο Αμερικανός σαξοφωνίστας, φλαουτίστας και κλαρινετίστας Sonny Fortune θήτευσε δίπλα σε μερικά από τα θρυλικότερα ονόματα της τζαζ, έχοντας μια πλούσια και μακρά καριέρα στη σκηνή, μα και στη δισκογραφία. Καλλιτεχνικό τέκνο του John Coltrane, συνεχίζει –στα 74 χρόνια του– να παίζει με το κουιντέτο του σε σκηνές ανά τον κόσμο. Μία από τις επόμενες στάσεις του θα είναι και το Half Note, όπου θα εμφανιστεί για τέσσερα βράδια (15, 16, 17 και 18 Νοεμβρίου). Μ' αυτήν λοιπόν την αφορμή, μάς μίλησε για τις δυσκολίες που συνάντησε στο ξεκίνημά του, για τις  συνεργασίες που ξεχωρίζει, αλλά και για τον τρόπο με τον οποίον βλέπει την τέχνη του σήμερα...

Ποιες είναι οι πρώτες σας μελωδικές αναμνήσεις και τι μουσική σάς άρεσε να ακούτε σαν παιδί, στη Φιλαδέλφεια;

Πριν την τζαζ μου άρεσε το rhythm & blues (εκείνο που άκμασε πριν το ροκ εν ρολ), κυρίως όμως μού άρεσαν τα φωνητικά γκρουπ! Ήμουν μάλιστα κι ο ίδιος μέλος σε διάφορα τέτοια σχήματα, εκεί στη Φιλαδέλφεια.

Φτάσατε στα 18 για να αποφασίσετε να ακολουθήσετε μια καριέρα στην τζαζ. Ποιες άλλες επαγγελματικές επιλογές είχατε τότε;

Παντρεύτηκα όταν ήμουν 16 χρόνων, ενώ ακόμα πήγαινα σχολείο. Έτσι χρειαζόμουν μια δουλειά πρώτα. Αφού αποφοίτησα στα 18, κι ενώ προσπαθούσα να ξεκινήσω το σαξόφωνο και να έχω μια γρήγορη εξέλιξη στη μουσική, εργαζόμουν παράλληλα σε εργοστάσιο –όπου έφτιαχνα χαρτονένια κουτιά! Αυτό ήταν όλο. Δεν είχα κάποια άλλη επιλογή ή κάπου αλλού να κοιτάξω.

Sonny_2Έχετε παίξει –σε ηχογραφήσεις και επί σκηνής– με κάποια από τα μεγαλύτερα ονόματα στην τζαζ: Miles Davis, Dizzy Gilespie, McCoy Tyner, Elvin Jones, Mongo Santamaria (για να αναφέρουμε μόνο μερικά). Ποιες συνεργασίες θα επιλέγατε σαν τις σημαντικότερες για εσάς και γιατί;

Υπήρξαν όλες σημαντικές και πολύτιμες εμπειρίες, αλλά θα έλεγα ότι το γκρουπ του Mongo Santamaria και το γκρουπ του Coltrane ήταν τα πιο επιδραστικά για εμένα. Το σκεφτόμουν και τότε, το σκέφτομαι και τώρα, ότι ήταν η καλύτερη μουσική που είχα ακούσει ποτέ!

Στα 1970s, όταν το fusion άρχισε να αναδεικνύεται ως ρεύμα, βρεθήκατε σε μια άχαρη θέση, αφού δεν θέλατε να παίξετε εμπορική μουσική. Ήταν αυτή η δυσκολότερη περίοδος της καριέρας σας;

Μια μουσική καριέρα έχει πάντα καλές στιγμές, αλλά έχει και πολλές κακές. Εκείνη πάντως η περίοδος σίγουρα δεν ήταν η δυσκολότερη, γιατί ήταν εποχή στην οποία είχα πολλά λεφτά στην τράπεζα. Την ίδια στιγμή, βέβαια, ήταν πράγματι ένα δυστυχές διάστημα: δεν μπορούσα να δημιουργήσω τίποτα που να μου αρέσει... Δεν ήταν πάντως η πιο δύσκολη περίοδος, όχι.

Τελικά αποφασίσατε να αφήσετε τις μεγάλες δισκογραφικές εταιρείες και ιδρύσατε τη δική σας –μια θαρραλέα κίνηση. Δεν ανησυχούσατε όμως ότι, «τρέχοντάς» την, θα αποσπόσασταν ίσως από τον κύριο στόχο, να παίζετε μουσική;

Έχετε δίκιο σε αυτό, υπήρξε μια τολμηρή πρόκληση. Έχει πολλή δουλειά ξέρετε! Κι ακόμα δεν έχω βρει τον χρόνο που θα χρειαζόταν ώστε να φτάσω τη Sound Reason εκεί όπου θα την ήθελα να βρίσκεται. Πρόκειται όμως για την εξυπνότερη κίνηση που έκανα από τότε που είμαι στη μουσική βιομηχανία, επιχειρηματικά μιλώντας.

Έχετε ταξιδέψει πολύ, δίνοντας συναυλίες. Πόσο διαφορετικές είναι οι αντιδράσεις των ακροατηρίων στη μουσική σας, συγκρίνοντας με την Αμερική;

Υπήρξα αρκετά τυχερός να έχω συναντήσει ανθρώπους σε όλο τον κόσμο, ακόμα και σε χώρες με περιορισμένο υπόβαθρο στη μουσική την οποία παίζω. Κι ένα πράγμα έμαθα όλα αυτά τα χρόνια: όταν η μουσική είναι σωστή, δεν υπάρχει καμία τέτοια διαφορά. Η μουσική είναι μια παγκόσμια γλώσσα και αγγίζει την ψυχή των ανθρώπων, αρκεί να είναι σωστή και να έρχεται από την καρδιά.

Sonny_3

Στις 15 Νοεμβρίου ξεκινάτε μια σειρά εμφανίσεων στο Half Note, στην Αθήνα. Τι θα παίξετε σ' αυτές; Και, γενικά, πώς αποφασίζετε τι θα παίξετε κάθε φορά;

Η στάνταρ απάντησή μου είναι ότι η συγκεκριμένη ημερομηνία είναι ακόμα πάρα πολύ μακριά! Ρωτήστε με το βράδυ της πρεμιέρας, αφού όλα αποφασίζονται ακριβώς πριν ανέβω στη σκηνή. Μπορώ εντούτοις να αποκαλύψω κάτι: θα υπάρξουν ορισμένες μελωδίες στο «πνεύμα» του Miles Davis!

Έχει περάσει αρκετός καιρός από τότε που κυκλοφορήσατε το τελευταίο σας άλμπουμ, Last Night In Sweet Rhythm (2009). Σχεδιάζετε κάποια καινούρια κυκλοφορία σύντομα; Τι άλλα σχέδια κάνετε;
 
Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν σχέδια για καινούριες κυκλοφορίες. Έχω σε μεγάλο βαθμό ηχογραφήσει εκείνα που ήθελα στην καριέρα μου. Τώρα, ακόμα προσπαθώ να γίνω καλύτερος στο να δημιουργώ μουσική...

«Ακόμα και σήμερα θεωρώ ότι ακολουθώ τα χνάρια της μουσικής του John Coltrane” είπατε πέρυσι, σε μια συνέντευξη στην Atlantic City Weekly. Κατά τη γνώμη σας, ποιο είναι το πνεύμα της μουσικής του Coltrane και γιατί έχει σημασία ακόμα σήμερα;

Αυτή είναι μια καλή ερώτηση. Θα έλεγα ότι η μουσική του ήταν καθαρή, ειλικρινής, συναρπαστική και σε ένα πολύ υψηλό καλλιτεχνικό επίπεδο. Δεν είχα ακούσει ή δει ποτέ κάτι σαν εκείνη πριν ή από τότε. Συνεχίζω λοιπόν να προσπαθώ να το κάνω κι εγώ. Νιώθω δεσμευμένος σε κάτι τέτοιο.

Κύριε Fortune, σάς ευχαριστώ για αυτή τη συνέντευξη!

Σάς ευχαριστώ κι εγώ.

 

 
Top story

Στο νέο του Incoming, o Δημήτρης Λιλής ψάχνει να βρει την άκρη του νήματος στο πώς η μουσική θα επιβιώσει, όσο η πανδημία εξαπλώνεται.

Ο Ανδρέας Κύρκος είδε το The Haunting of Bly Manor και το remake του Ρεβέκκα στη δημοφιλή πλατφόρμα. Ίσως δεν τρόμαξε όσο θα ήθελε.

Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να μοιραστεί. Στο νέο του Snap(shots), εκφράζει τις υπαρξιακές του ανησυχίες μέσα από τις σελίδες ενός βιβλίου και τη μικρή οθόνη.

Άσματα (δευτερο) παγκοσμιοπολεμικής εμψύχωσης - σε έναν πόλεμο που είχε και ιδεολογική χροιά.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμη κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, επιστρέφει στο σχολιασμό της επικαιρότητας.

«Παράξενα φρούτα» και μηχανές που σκοτώνουν φασίστες

Στο νέο του Diggin', o Ζώης Χαλκιόπουλος χάνεται στα αυλάκια του Primal Prayer του Bevery Glenn Copeland.

Η μεγάλη λαϊκή τραγουδίστρια σχολιάζει το τραγούδι «Ανθρωποφάγοι», στο οποίο συναντά τη Λένα Πλάτωνος και τη Μυρτώ Κοντοβά και δεν μπορεί να κρύψει πως «η χαρά είναι απερίγραπτη. Απερίγραπτη».

Το Behaviour των Pet Shop Boys είναι από τις περιπτώσεις διαχρονικών άλμπουμ που επισκέπτεσαι ξανά και ξανά σε διαφορετικές περιόδους στη ζωή σου. Από την αρχή του, άλλωστε, δηλώνει ξεκάθαρα ότι παρακολουθεί τη ζωή: τη μετάβαση από την εφηβεία στην ενηλικίωση, μέχρι τον θάνατο.

H μίνι σειρά 2 επεισοδίων του Showtime σε αναγκάζει είτε να μηδενίσεις το πολιτικό σου φίλτρο ή να πας με τα νερά της ατζέντας της. Για τον Ανδρέα Κύρκο, πάντως, δύσκολα κινείται πέρα από την απολιτίκ πρακτική του "good guy"/"bad guy".

Στο νέο του Incoming, ο Δημήτρης Λιλής αναρωτιέται γιατί όσα φρέσκα συμβαίνουν έξω, δεν φτάνουν πάντα στα εγχώρια αυτιά -και μαζί, παρουσιάζει τέσσερις περιπτώσεις καλλιτεχνών που ενισχύουν αυτό το «Γιατί;».

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμη κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, τα λέει καλά, τα εξηγεί ωραία με τον Άρη Λάμπο των System Decay, αλλά και δημιουργό του comic Μεταλλάδες.

Iδιάζοντα σύμβολα μίας καταπιεσμένης σεξουαλικότητας;

Είκοσι ολόκληρα χρόνια συμπληρώνονται από την πρεμιέρα της… pretty pretty pretty good κωμικής σειράς του Larry David και ο Ανδρέας Κύρκος βρίσκει τους λόγους για να γίνει το comfort comedy που θα σας συνοδεύσει -αν αυτό δεν συμβαίνει ήδη.

Instagram





Top