Η στήλη εγκαινιάζει σήμερα τη νέα ενότητα Monthly Review: στο τέλος κάθε μήνα, θα παρουσιάζει συνοπτικά και θα βαθμολογεί τους 5 δίσκους που ξεχώρισε για τον μήνα που ...
Ένα ασφυκτικά γεμάτο Fuzz υποδέχθηκε τους «αιώνιους πλανόδιους» του Martyn Jacques, οι οποίοι γιόρτασαν 30 χρόνια δισκογραφίας ξαναβουτώντας στη «βρώμικη» πλευρά της ...
Δεν βγήκε sold-out η κεντρική αίθουσα του Μεγάρου Μουσικής και μάλλον έλειψε το «μεγαλειώδες» που αρκετοί περίμεναν από τη βραδιά. Όχι βέβαια ότι δεν το έκανε εν τέλει ...
Κι όμως, έχουν περάσει 25 χρόνια από την εποχή που ακούσαμε το εξαιρετικό τους ντεμπούτο. Ευτυχώς, όμως, το συγκρότημα δεν έχει δείξει το παραμικρό δείγμα κόπωσης και ...
  Η δεκαετία του 1980 είναι ξανά «στη μόδα», μαζί και η μουσική της, είτε με διεθνούς εμβέλειας αναβιώσεις των τότε ήχων (το post-punk έρχεται άμεσα κατά νου), είτε ...

Tweedy - Sukierae

Μιχάλης Τσαντίλας
Μιχάλης Τσαντίλας
Το Sukierae είναι κατ’ ουσίαν ένα σόλο άλμπουμ του Jeff Tweedy, γνωστού μας από τους Wilco και τους Uncle Tupelo. Το ότι το μικρό του όνομα απουσιάζει από τα στοιχεία της κυκλοφορίας έχει να κάνει με το γεγονός ότι, επισήμως, η τελευταία αποδίδεται στο ντουέτο του τραγουδοποιού με τον 18χρονο γιο του, Spencer. Ο Tweedy ο νεότερος βοήθησε –σύμφωνα με τον πατέρα του– στη σχηματοποίηση των τραγουδιών της δουλειάς και συμμετέχει παίζοντας τύμπανα στα περισσότερα από αυτά.
 
Ο εν λόγω δίσκος είναι διπλός, με τη διάρκειά του να ξεπερνά τα 70 λεπτά και την tracklist του να αριθμεί 20 καταχωρήσεις. Όπως έχουμε ξαναπεί και σε ανάλογες περιπτώσεις στο παρελθόν, κάτι τέτοιο θέτει εξ αρχής ζητήματα σε σχέση με την ποιότητα και τη συνοχή, καθώς δεν είναι καθόλου εύκολο οι δύο αυτοί παράγοντες να πιάσουν υψηλούς δείκτες. Όχι βέβαια ότι έχει κανείς αμφιβολία για το αν ο Jeff Tweedy είναι μουσικός για δύσκολες αποστολές... Η τελική πάντως εικόνα δεν είναι ιδιαίτερα καλή. Το Sukierae πάσχει σε διάφορους τομείς, οι οποίοι έχουν να κάνουν με την αυστηρότητα (την έλλειψή της για την ακρίβεια) με την οποία αντιμετώπισε ο Tweedy τη διαδικασία της δημιουργίας. 
 
Φοβάμαι δηλαδή ότι η μίνιμαλ λογική με την οποία προσεγγίστηκε η ενορχήστρωση ετούτων των τραγουδιών δεν επιτρέπει, ως επί το πλείστον, να υπάρξουν ανατροπές, λοξοδρομήσεις, κάποιες ανάσες στη ροή τέλος πάντων. Ωραίες οι ακουστικές κιθάρες, άγια τα γλυκά δεύτερα φωνητικά, αλλά πόσο strumming, πόσους δαχτυλισμούς, πόσες mid-tempo βινιέτες να αντέξει κανείς πια; Άσε που, λόγω της συμμετοχής του Tweedy υιού, θα περίμενε κανείς να υπάρχουν επιπλέον διαστάσεις στον συνθετικό τομέα. Όχι μόνο απουσιάζουν, όμως, μα είναι και τέτοια η κυριαρχία της γραφής του Tweedy πατρός, ώστε πραγματικά παραμένει μυστήριο γιατί δεν κλήθηκαν σύσσωμοι οι Wilco να προσθέσουν την παικτική σφραγίδα τους, προσδίδοντας περισσότερη ποικιλία στο αποτέλεσμα.
 
Το κυριότερο πάντως πρόβλημα με το Sukierae είναι η αποφυγή από μεριάς Jeff Tweedy της χρήσης «ψαλιδιού». Τουτέστιν, κάτι λιγότερο από τα μισά τραγούδια θα μπορούσαν κάλλιστα να λείπουν, πράγμα που θα βοηθούσε τις σκόρπιες όμορφες στιγμές να αναδειχθούν. Έτσι ως έχουν τα πράγματα, στιγμές όπως τα “Wait For Love”, “Nobody Dies Anymore” και “Summer Noon” χάνονται μέσα στην υπερπροσφορά. Και είναι κομματάκι απογοητευτικό ότι στο τέλος μένει η αίσθηση πως αυτό που άκουσες ήταν μια συλλογή από ντέμο και μισοτελειωμένες ιδέες ή ότι μπήκες ξαφνικά στο στούντιο την ώρα που οι Τουίντηδες προσπαθούσαν να ολοκληρώσουν κάτι. Σαν να τους βλέπεις με τα παντελόνια κάτω, ένα πράμα...
 
Δεν αμαυρώνει τη δισκογραφία του Jeff Tweedy τούτη η δουλειά, αλίμονο. Υπάρχουν άλλωστε σε αρκετά σημεία της εκείνα τα χαρακτηριστικά που τον έχουν κάνει έναν ιδιαίτερα σεβαστό δημιουργό. Δεν μπορώ ωστόσο να φανταστώ το Sukierae ως κάτι παραπάνω από μια υποσημείωση στο βιογραφικό του, όταν στο μέλλον μουσικόφιλοι και μουσικογραφιάδες θα προσπαθούμε να ξεχωρίσουμε τις καλύτερες δισκογραφικές του καταθέσεις. Δύσκολη αποστολή ΔΕΝ εξετελέσθη, λοιπόν.
 

ΑΤΖΕΝΤΑ

Φοίβος Δεληβοριάς
01-02-2020

Φοίβος Δεληβοριάς

Αθήνα - Κύτταρο Live
Ο Φοίβος Δεληβοριάς και οι συνεργάτες του, ύστερα από τη μεγάλη επιτυχία των περσινών τους εμφανίσεων, επιστρέφουν ξανά αυτό το χειμώνα ...
Keiji Haino
07-02-2020

Keiji Haino

Αθήνα - Temple
Tindersticks
13-02-2020

Tindersticks

Θεσσαλονίκη - Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
01-12-2019

Vinyl & Vintage Marketplace

Αθήνα - Ωδείον Αθηνών
29-01-2020

The Phantom of the Opera

Θεσσαλονίκη - Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

Andreas Thermos Sextet

Αθήνα - Half Note Jazz Club

Rous

Αθήνα - Faust Bar Theater Arts

Θανάσης Σκαργιώτης

Αθήνα - Σταυρός Του Νότου / Club
30-01-2020

The Phantom of the Opera

Θεσσαλονίκη - Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

Κωνσταντίνος Βήτα / Γιάννης Ρίτσος: Ο κόσμος είναι ένας

Αθήνα - Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

Polar

Αθήνα - An Club

ΠΡΟΤΑΣΗ

Κάθε Σάββατο του Φεβρουαρίου στο ΚΥΤΤΑΡΟ

GALLERY OF THE WEEK

ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ

Ανδρέας Κύρκος
Ένα ασφυκτικά γεμάτο Fuzz υποδέχθηκε τους «αιώνιους πλανόδιους» του Martyn Jacques, οι οποίοι γιόρτασαν 30 χρόνια δισκογραφίας ξαναβουτώντας στη «βρώμικη» πλευρά της αισθητικής των καμπαρέ, σε μια
Χάρης Συμβουλίδης
Δεν βγήκε sold-out η κεντρική αίθουσα του Μεγάρου Μουσικής και μάλλον έλειψε το «μεγαλειώδες» που αρκετοί περίμεναν από τη βραδιά. Όχι βέβαια ότι δεν το έκανε εν τέλει το θαύμα του ο Άγιος Μαρτίνος
Δημήτρης Μεντές
Δανειζόμενος τη μουντή στρυφνότητα του Αντρέι Ταρκόφσκι και διανθίζοντάς τη με drag αναφορές, με καμπαρέ ηδυπάθεια και με στιγμές κιουμπρικής παραφροσύνης, ο Ολιβιέ Πυ πετυχαίνει ένα φρέσκο ...

ΣΤΗΛΕΣ

Άρης Καζακόπουλος
Η στήλη εγκαινιάζει σήμερα τη νέα ενότητα Monthly Review: στο τέλος κάθε μήνα, θα παρουσιάζει συνοπτικά και θα βαθμολογεί τους 5 δίσκους που ξεχώρισε για τον μήνα που κλείνει. Ο φετινός Ιανουάριος
Ελένη Τζαννάτου
Ένα μωσαϊκό της ζωής της, πιασάρικο και ξεσηκωτικό, σχεδόν διονυσιακό, αλλά και πολύ αιχμηρό την ίδια στιγμή για να χαϊδεύει αυτιά, έχοντας επίγνωση ότι το πολιτικό (θα πρέπει να) είναι και εκ των
Δημήτρης Λιλής
Στο μουσικό συνέδριο Eurosonic στο Groningen της Ολλανδίας, στην ουσιαστική δηλαδή Eurovision των indie της Ευρώπης, φτωχός συγγενής ήταν και πάλι η Ελλάδα. Μείναμε για ακόμα μία φορά να θαυμάζουμε
Άρης Καζακόπουλος
Με αφορμή το πρόσφατο, υπέρ-επιτυχημένο reunion show τους στο Λος Άντζελες έπειτα από 7 χρόνια αποχής, η στήλη επιλέγει τα 20 καλύτερα κομμάτια της μπάντας που πρωταγωνίστησε στην εμπορική γιγάντωση

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

Θάνος Σιόντορος

 

Η δεκαετία του 1980 είναι ξανά «στη μόδα», μαζί και η μουσική της, είτε με διεθνούς εμβέλειας αναβιώσεις των τότε ήχων (το post-punk έρχεται άμεσα κατά νου), είτε με σχήματα που ξαναβγαίνουν στην

Δημήτρης Λιλής
Η πορεία της καναδικής δισκογραφικής μοιάζει βγαλμένη από indie παραμύθι και είναι μεγάλη στιγμή ότι εμπιστεύεται στη «δική μας» Σtella την πρώτη της διεθνή έκδοση. Είχαμε λοιπόν την ευκαιρία να ...

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Ανδρέας Κύρκος
Κι όμως, έχουν περάσει 25 χρόνια από την εποχή που ακούσαμε το εξαιρετικό τους ντεμπούτο. Ευτυχώς, όμως, το συγκρότημα δεν έχει δείξει το παραμικρό δείγμα κόπωσης και παραμένει συναρπαστικό, χάρη σε
Άγγελος Κλειτσίκας
Λατρεμένοι του εγχώριου κοινού, οι θεατρικοί Λονδρέζοι επιστρέφουν στη χώρα μας για 2 ξεχωριστές εμφανίσεις, με αφορμή τα 30 τους χρόνια –την Παρασκευή 24/1 παίζουν στη Θεσσαλονίκη (Fix Factory Of
Ανδρέας Κύρκος
Δεν ήταν λίγοι όσοι γνώρισαν το αθηναϊκό συγκρότημα πριν από 3 περίπου χρόνια, με το ντεμπούτο τους God Proudly Presents. Τώρα, επιστρέφουν με το Forbidden Fruit και ακόμα περισσότερα live σχέδια,
Πέννυ Γέρου
Πρωτοπόροι της EBM, αλλά και φημισμένοι για τις αμφιλεγόμενες και απρόβλεπτες live εμφανίσεις τους, έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα (Temple, Σάββατο 18 Ιανουαρίου). Μιλήσαμε λοιπόν με τον ...

Instagram





Top
Στo avopolis.gr χρησιμοποιούμε cookies για να διασφαλίσουμε την εύρυθμη λειτουργία του site και την καλύτερη εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την πλοήγησή σας στο site, αποδέχεστε τη χρήση των cookies και την πολιτική απορρήτου. More details…