Πάντρεψε τις ουαλικές πρασιές με το μεσογειακό καλοκαίρι, τραγούδησε Βίκυ Μοσχολιού (όχι πολύ πετυχημένα) και έδωσε κισσοστεφή, disco παλμό στις 1980s αναφορές της, ...
Στην «πιο μεγάλη ημέρα της ζωής του», όπως χαρακτηριστικά δήλωσε, ο ράπερ από την Ξάνθη απέδειξε ότι ήρθε για να μείνει, δίνοντας μια εκρηκτική συναυλία σε ένα Gazi ...
Ο κόσμος τίμησε την ιστορική μπάντα με την προσέλευσή του στο Fuzz, σε μια βραδιά που μπορεί να πήρε πραγματικά τα πάνω της από το "Queen Οf Τhe Reich" και μετά, όμως ...
Μουσικός και εκπαιδευτικός, άνθρωπος με συγκροτημένη και φιλοσοφημένη σκέψη, επανέρχεται δισκογραφικά με μία ακόμα επίσκεψη στο ρεμπέτικο και παραδοσιακό ρεπερτόριο, με ...
Έστω κι αν χάθηκαν πάνω στη σκηνή του Gagarin λόγω της παγερής τους στατικότητας, έχτισαν μια γέφυρα μεταξύ του παρελθόντος και του φετινού άλμπουμ αρκούντως απειλητική, ...

Swans - To Be Kind

Μιχάλης Τσαντίλας
Μιχάλης Τσαντίλας

Με το προ διετίας TheSeer οι Swans πέτυχαν κάτι που προηγουμένως φαινόταν αδιανόητο: όχι μόνο κέρδισαν τους δισκοκριτικούς και κατέλαβαν την κορυφαία θέση σε πολλές λίστες με τα καλύτερα άλμπουμ του 2012 αλλά κατάφεραν να αυξήσουν κατά πολύ τον όγκο του κοινού τους. Κι όλα αυτά με έναν δίσκο δίωρης διάρκειας που απείχε παρασάγγας από το να είναι «ωραίος». Με τον αριθμό κυκλοφοριών και τα χρόνια πορείας τα οποία έχουν στην πλάτη τους, θα περίμενε κανείς ότι ο Michael Gira και η συμμορία του θα κοντοστέκονταν λιγάκι για να σκεφτούν προς τα πού πρέπει να κινήσουν στη συνέχεια. Ναι, καλά...

Το ToBeKind όχι μόνο έρχεται σε λιγότερο από δύο χρόνια, αλλά είναι και πάλι ένας κολοσσιαίων διαστάσεων δίσκος, που απλώνεται σε 2 CD (ή 3 LP), αγγίζοντας –και ξεπερνώντας– το ορόσημο των 120 λεπτών. Κάπου εκεί, πάντως, τελειώνουν οι παραλληλισμοί με το TheSeer, καθώς το νέο άλμπουμ αποτελεί μια κάπως πιο «προσιτή» πρόταση (χρησιμοποιώ μονά εισαγωγικά, εσείς προσθέστε καμιά ντουζίνα ακόμα), πράγμα που δηλώνεται όχι μόνο από τον τίτλο, αλλά και από την αντιπαραβολή των εξωφύλλων: εκεί που την προηγούμενη φορά είχες ένα άγριο ζώο απροσδιόριστης καταγωγής σε μαύρο φόντο, τώρα αντικρίζεις τη φάτσα ενός μωρού σε μουσταρδί καδράρισμα.

Η χρονική διάρκεια παρουσιάζει πάντως ένα φαινομενικά αξεπέραστο πρόβλημα: δεν είναι δυνατόν, ακόμα κι αν το θέλεις και φροντίσεις να μην έχεις κοντά σου περισπασμούς, να διατηρήσεις την προσοχή σου ακέραια για όλο αυτό το διάστημα. Με δεδομένες πάντως τις δηλώσεις του Gira ότι στόχος της μουσικής του είναι η έκσταση, οι μεγάλες διάρκειες των περισσότερων κομματιών (12:40 το “Just A Little Boy”, 17:01 το “She Loves Us”, 34:05(!) το “Bring The Sun/Toussaint L’ Ouverture”), καθώς και τα επαναλαμβανόμενα –μέχρι σχιζοφρένειας– μοτίβα αποκτούν μια διαφορετική σημασία, που παραπέμπει στα mantra της ινδουιστικής φιλοσοφίας και πρακτικής. Αν λοιπόν προσπαθήσεις να γραπωθείς από αυτά τα επίμονα οργανικά μέρη, θα νιώσεις τον ήχο να σου τρυπάει το κρανίο. Αν όμως αφεθείς, είναι ικανά να σε πάρουν για ένα μικρό ταξίδι.

Είναι άραγε καλύτερο άλμπουμ το ToBeKind από τον προκάτοχό του; Πρόκειται για ένα ερώτημα που νομίζω δύσκολα απαντιέται. Έχοντας φρέσκο στα αυτιά σου το TheSeer χάνεις σίγουρα αρκετά στον τομέα «έκπληξη». Από την άλλη, κοιτώντας το σύνολο της δισκογραφίας των Swans και τη θέση του νέου δίσκου μέσα σε αυτήν, γίνεται ξεκάθαρο ότι η νέα τους δουλειά όχι μόνο στέκεται άνετα δίπλα στις καλύτερες ηχογραφήσεις τους, αλλά προσθέτει πολλά στη δεύτερη περίοδο δράσης τους· τόσα, ώστε η ζυγαριά να παλαντζάρει επικίνδυνα υπέρ της.

Στην προσπάθειά τους να δείξουν το πραγματικό μέγεθος των κατορθωμάτων των Swans, πολλοί (καιρό τώρα) τους ανακηρύσσουν ως το καλύτερο ροκ γκρουπ επί της Γης. Στην κατάσταση βέβαια που βρισκόμαστε, είναι αλήθεια πως ο Gira θα έπαιρνε σπίτι του το βραβείο ακόμα κι αν έκανε τα μισά από όσα στριμώχνει στις τελευταίες κυκλοφορίες του. Εγώ θα έλεγα ωστόσο ότι το επίτευγμα των Αμερικανών –το οποίο δεν αφορά μόνο το ροκ– είναι πως πετυχαίνουν να αποτυπώσουν και να οριοθετήσουν (αφήνοντας συνάμα τελείως ανοιχτό) έναν συναισθηματικό καμβά που απλώνεται από τον απόλυτο τρόμο μέχρι τη φυγόκεντρο γαλήνη, χωρίς να χρησιμοποιήσουν κανένα από τα τρικ του (όποιου) συρμού.

Κάθε δευτερόλεπτο των ηχογραφήσεών τους δείχνει έτσι μεθοδευμένο, σχεδιασμένο, στρατηγικά τοποθετημένο· κάθε οργανική ανάπτυξη αναδύεται ανάγλυφη, σμιλεμένη, ζωντανή. Με τον τρόπο τους, οι Swans σε κάνουν να αναθεωρήσεις ακόμα και τη στάση σου απέναντι στην ακρόαση. Με τη στάση τους σκοτώνουν το απολειφάδι του σημερινού παρελθοντολάγνου ροκ, σέρνουν το κατακρεουργημένο πτώμα του μέσα στο σαλόνι σου κι όμως εσύ δεν θέλεις να κοιτάξεις αλλού. Αυτό μάλιστα! Αξίζει όλους τους διθυράμβους του κόσμου...

 

ΑΤΖΕΝΤΑ

Deerhunter
21-11-2019

Deerhunter

Αθήνα - Fuzz Live Music Club
Οι Αμερικανοί Deerhunter, μία από τις καλύτερες μπάντες των τελευταίων 15 ετών, έρχονται για πρώτη φορά στη χώρα μας, την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου, ...
The Waterboys
21-11-2019

The Waterboys

Αθήνα - Πειραιώς 117 Academy
19-11-2019

Λένα Πλάτωνος: Το αηδόνι του αυτοκράτορα

Αθήνα - Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

Δώρος Δημοσθένους

Αθήνα - Ολύμπια Δημοτικό Μουσικό Θέατρο Μαρία Κάλλας

Billy Harper Quintet

Αθήνα - Half Note Jazz Club

Τακίμ

Αθήνα - Κλειστό Ολυμπιακό Στάδιο Γαλατσίου

Ιάσονας Ψαράκης

Αθήνα - Faust Bar Theater Arts

Χάρης Λαμπράκης Quartet

Αθήνα - The Zoo Music Pub
20-11-2019

Λένα Πλάτωνος: Το αηδόνι του αυτοκράτορα

Αθήνα - Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

Τραγούδια και χοροί από την Αρμενία

Αθήνα - Κλειστό Ολυμπιακό Στάδιο Γαλατσίου

The Forty Finger Experience

Θεσσαλονίκη - Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

Ωκαίει

Αθήνα - El Convento Del Arte

GALLERY OF THE WEEK

ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ

Δημήτρης Μεντές
Πάντρεψε τις ουαλικές πρασιές με το μεσογειακό καλοκαίρι, τραγούδησε Βίκυ Μοσχολιού (όχι πολύ πετυχημένα) και έδωσε κισσοστεφή, disco παλμό στις 1980s αναφορές της, χορεύοντας με τα πομ πομ της σαν
Τάσος Μαγιόπουλος
Στην «πιο μεγάλη ημέρα της ζωής του», όπως χαρακτηριστικά δήλωσε, ο ράπερ από την Ξάνθη απέδειξε ότι ήρθε για να μείνει, δίνοντας μια εκρηκτική συναυλία σε ένα Gazi Music Hall κατάμεστο από νεαρές
Χάρης Σφακιανάκης
Ο κόσμος τίμησε την ιστορική μπάντα με την προσέλευσή του στο Fuzz, σε μια βραδιά που μπορεί να πήρε πραγματικά τα πάνω της από το "Queen Οf Τhe Reich" και μετά, όμως άφησε τους πάντες

ΣΤΗΛΕΣ

Άρης Καζακόπουλος
Στην έκτη (και τελευταία) από τις ανασκοπήσεις της δεκαετίας ανά είδος, η στήλη παρουσιάζει τους 25 καλύτερους hip hop δίσκους, από το 2010 μέχρι σήμερα...
Ζώης Χαλκιόπουλος
Ένας απόλυτα κινηματογραφικός και ονειροπόλος δίσκος με φόντο την Κέρκυρα, γεμάτος τελετουργικά στοιχεία, μυστήριο, gospel στιγμές και γήινα θεμέλια...
Ελένη Τζαννάτου
Ντεμπούταραν στη δισκογραφία ευθαρσώς και με ειλικρίνεια, με τα χρωματιστά τους πουλόβερ και τις indie μελωδίες τους, επινοώντας τον καλλιτεχνικό τους εαυτό δίχως καμία έγνοια να φανούν κουλ...

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

avopolis.team

Όπως έχει σαφώς πλέον φανεί, το Πολυτεχνείο δεν ήταν κεραυνός εν αιθρία, αλλά κορύφωση ζυμώσεων που «έβραζαν» από καιρό ανάμεσα στη σπουδάζουσα νεολαία, συντονίζοντάς τη (κατά κάποιον τρόπο) με τον

Χάρης Συμβουλίδης
Δισκογραφικός «χάρτης» για έναν μυστήριο, απρόβλεπτο τύπο, πάστορα των Βαπτιστών μα και πιανίστα σε πορνεία, που καταγράφηκε ως ένας από τους πιο ξεχωριστούς μπλουζίστες των προπολεμικών χρόνων, ...
Μιχάλης Τσαντίλας

Αυτές τις μέρες, η περίφημη Bootleg Series εμπλουτίστηκε με το vol. 15 (Travelin’ Thru), το οποίο κάλυψε τη ντυλανική περίοδο 1967/1969. Ήταν όμως η εποχή 1965/1966 που είχε ήδη χτίσει τον ...

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Μιχάλης Τσαντίλας
Μουσικός και εκπαιδευτικός, άνθρωπος με συγκροτημένη και φιλοσοφημένη σκέψη, επανέρχεται δισκογραφικά με μία ακόμα επίσκεψη στο ρεμπέτικο και παραδοσιακό ρεπερτόριο, με το ολοκαίνουριο
Χάρης Συμβουλίδης
Σε τι είναι καλύτερος ο Neil Young από τον Bob Dylan; Γιατί θεωρεί ιδιοφυή τον Anderson .Paak; Τι σημαίνει σήμερα ο αρχαίος θεός Πάνας; Πόσο αγαπάει τον Άνεμο στις Ιτιές; Δεν τον λες και τον πιο ...
Πέννυ Γέρου
Με το "Julia" να παίζεται διαχρονικώς στα ραδιόφωνά μας, επιστρέφουν στην Ελλάδα, για εμφανίσεις σε Αθήνα (Παρασκευή 22/11, Κύτταρο) και Θεσσαλονίκη (Σάββατο 23/11, Eightball). Ευκαιρία λοιπόν να ...
Πέννυ Γέρου
Μυστηριακοί, υπερβατικοί, αλλά και απόλυτα συντονισμένοι στη δυναμική της σύγχρονης πραγματικότητας, φέρνουν τον βιομηχανικό τους ήχο στο Temple (Παρασκευή 22 Νοεμβρίου), ενώ έπεται και νέο άλμπουμ

Instagram





Top
Στo avopolis.gr χρησιμοποιούμε cookies για να διασφαλίσουμε την εύρυθμη λειτουργία του site και την καλύτερη εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την πλοήγησή σας στο site, αποδέχεστε τη χρήση των cookies και την πολιτική απορρήτου. More details…