Μια κατάθεση απαιτητική και διαβασμένη, με στιγμές αληθινής ευφυΐας αλλά με διόλου εύληπτα μοτίβα, η οποία στο αποκορύφωμά της έδωσε ισάξιο συνθετικό credit στην τεχνητή ...
Στο sold-out Μέγαρο Μουσικής, καθήλωσαν το κοινό με μια τραγουδιστικά καταπληκτική και σκηνικά ευρηματική απόδοση του βασισμένου σε ποίηση φυλακισμένων έργου του ...
Ιστορίες, όνειρα και ταξίδια από τη Δύση μέχρι την έρημο της Μέσης Ανατολής και πίσω, σε ένα γεμάτο Κύτταρο, όπου επί σκηνής πρωταγωνίστρια μέχρι και την τελευταία ...
Πρώτα μετέφεραν το κοινό που έδωσε το παρών στον Φιλολογικό Σύλλογο «Παρνασσός» σε μια απάτητη κορφή, όπου ένας άνθρωπος στον ορίζοντα δοκιμάζει να βολέψει έναν βράχο ...
Το φετινό άλμπουμ The Verdict τους έβγαλε σε μία ακόμα παγκόσμια περιοδεία, που θα περάσει και από την Ελλάδα, 13 χρόνια μετά την τελευταία τους επίσκεψη –την Παρασκευή ...

St. Vincent - St. Vincent

Μιχάλης Τσαντίλας
Μιχάλης Τσαντίλας

Η βασίλισσα στον θρόνο της: αυτός θα μπορούσε να είναι ο τίτλος του νέου άλμπουμ της Annie Clark, με αφορμή και το εξώφυλλο που την απεικονίζει καθισμένη σε μια λευκή πολυθρόνα, με βλέμμα απλανές. Βασίλισσα όμως ποιανού βασιλείου άραγε; Εντάξει, αφού μιλάμε για τη St. Vincent, θα μπορούσαμε να θεωρήσουμε ότι η συγκεκριμένη φωτογραφία υπονοεί την κυριαρχία της στον indie μικρόκοσμο. Αλλά μήπως θα μπορούσε να υπάρξει και μια διαφορετική ανάγνωση; Μείνετε μαζί μου...

Η αίσθησή μου είναι πως στο τέταρτο προσωπικό της άλμπουμ η Clark θέλησε να ακουστεί κάπως πιο εξωστρεφής απ’ ό,τι υπήρξε στο παρελθόν. Ίσως έπαιξε ρόλο σε αυτό η γνώση ότι η περσινή συνεργασία της με τον David Byrne την έβαλε στο ραντάρ ενός ευρύτερου κοινού. Ή ίσως να είναι απλά το πέρασμα του χρόνου –το οποίο λειαίνει τις γωνίες– που έφερε μια διάθεση για άνοιγμα στον κόσμο. Σε κάθε περίπτωση, η Αμερικανίδα μουσικός παρουσιάζεται εδώ πιο προσιτή, χωρίς πάντως να χάνει τον ξεχωριστό της χαρακτήρα. Κι αν ο τρόπος για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο μοιάζει (θεωρητικά) ως ένα ιδιαίτερα στριφνό μαθηματικό πρόβλημα, η λύση του ξετυλίγεται τελικά στο ακουστικό σου πεδίο εντελώς αβίαστα· σαν να βρισκόταν πάντα εκεί, μπροστά σου.

Αυτό που προσφέρει εδώ στηρίγματα στον ακροατή είναι κυρίως οι γκρούβες, τις οποίες συναντάς σε διάφορα σημεία του άλμπουμ. Ένα καλό παράδειγμα δίνει το εναρκτήριο “Rattlesnake”: η St. Vincent υφαίνει τα ρυθμικά της κόλπα συνδυάζοντας αριστοτεχνικά τους πάντα ιδιαίτερους κιθαρισμούς της με αρπέτζιο από συνθετητές, στιβαρές μπασογραμμές και προγραμματισμένα τύμπανα, οπλίζοντας τα τραγούδια της με ακλόνητες βάσεις. Επάνω στο εν λόγω οικοδόμημα στήνει κατόπιν τις πιο θελκτικές μελωδίες που έγραψε μέχρι σήμερα, με το φως και το σκοτάδι να παίζουν ένα παιχνίδι ισορροπιών καθ’ όλη τη διάρκεια. Θα έλεγα μάλιστα ότι η λέξη «ισορροπία» είναι το κλειδί για το St. Vincent: γιατί δεν αφαιρέθηκε κάτι από τον ιδιοσυγκρασιακό τρόπο της Clark –από την τάση της για «εξωγήινους» τρόπους έκφρασης– απλά ήρθε στο πλάι τους, ως συμπλήρωμα, μια ποπ (εντάξει, σχεδόν...) ευαισθησία. Τα ίδια μπορούν να ειπωθούν και για τους στίχους, οι οποίοι συμπληρώνουν το παζλ μιας συνολικά πιο «ανθρώπινης» κατάθεσης.

Ίσως βέβαια σε ορισμένους τα παραπάνω να φαντάζουν ως κάτι εύκολο να γίνει, ενώ είμαι σίγουρος πως κάποιοι άλλοι θα κάνουν λόγο ακόμα και για «ξεπούλημα». Προσωπικά δυσκολεύομαι να δω το St. Vincent με κάποιον από αυτούς τους τρόπους. Αντίθετα, θεωρώ ότι η χρυσή τομή που πετυχαίνει εδώ η Annie Clark είναι κάτι το αξιοθαύμαστο, γιατί καταφέρνει να φέρει στο ευρύτερο ακροατήριο μια πρόταση που την έκανε κάποτε εκλεκτό παιδί σε μια μικρή, ελιτίστικη κάστα (το τελευταίο το επιβεβαιώνουν πάντως και οι «ψυχροί» αριθμοί των πινάκων επιτυχιών). Κάπως έτσι, επιστρέφοντας στις αρχικές σκέψεις, θα μπορούσαμε να δούμε το εξώφυλλο του άλμπουμ ως συμβολικό: ότι η τραγουδοποιός είναι πλέον κυρίαρχη του δικού της παιχνιδιού –έχει δηλαδή τον απόλυτο έλεγχο των ικανοτήτων και των επιθυμιών της. Όπως και να 'χει, κάτι τέτοιο αποτυπώνεται στον φετινό της δίσκο και με το παραπάνω.

 

ΑΤΖΕΝΤΑ

Mick Harvey & J.P.Shilo
12-11-2019

Mick Harvey & J.P.Shilo

Αθήνα - Αγγλικανική Εκκλησία Αγ. Παύλου
Ο μοναδικός Mick Harvey των Nick Cave & the Bad Seeds - και όχι μόνο - έρχεται στην Ελλάδα στο πλαίσιο της double bill περιοδείας του στην Ευρώπη.
Mix Master Mike
13-11-2019

Mix Master Mike

Αθήνα - Fuzz Live Music Club
Queensrÿche
15-11-2019

Queensrÿche

Θεσσαλονίκη - Fix Factory Of Sound
12-11-2019

Mick Harvey & J.P.Shilo

Αθήνα - Αγγλικανική Εκκλησία Αγ. Παύλου

Jonathan Kreisberg Quartet

Αθήνα - Half Note Jazz Club
13-11-2019

Omar Faruk Tekbilek & Brian Keane, Yasmin Levy

Αθήνα - Κλειστό Ολυμπιακό Στάδιο Γαλατσίου

Mix Master Mike

Αθήνα - Fuzz Live Music Club

Δαμιανός Πάντας, Ερωφίλη, Βασίλης Γισδάκης

Αθήνα - Σταυρός Του Νότου / Club

Rotting Christ + Moonspell, Silver Dust

Αθήνα - Πειραιώς 117 Academy

Σεμέλη Παπαβασιλείου

Αθήνα - Αστερίσκος

Βαγγελιώ Φασουλάκη

Αθήνα - Faust Bar Theater Arts

Αναστασία Έδεν & Άρης Βλάχος

Αθήνα - Half Note Jazz Club
14-11-2019

Dilek Koç

Αθήνα - Πειραιώς 131

ΠΡΟΤΑΣΗ

Το σημαντικότερο κινηματογραφικό Φεστιβάλ της χώρας γίνεται μία ανεκτίμητη εμπειρία

GALLERY OF THE WEEK

ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ

Ανδρέας Κύρκος
Μια κατάθεση απαιτητική και διαβασμένη, με στιγμές αληθινής ευφυΐας αλλά με διόλου εύληπτα μοτίβα, η οποία στο αποκορύφωμά της έδωσε ισάξιο συνθετικό credit στην τεχνητή νοημοσύνη που χρίζει ως
Χάρης Συμβουλίδης
Στο sold-out Μέγαρο Μουσικής, καθήλωσαν το κοινό με μια τραγουδιστικά καταπληκτική και σκηνικά ευρηματική απόδοση του βασισμένου σε ποίηση φυλακισμένων έργου του Philippe Hersant. Το οποίο μετέφερε
Πέννυ Γέρου
Ιστορίες, όνειρα και ταξίδια από τη Δύση μέχρι την έρημο της Μέσης Ανατολής και πίσω, σε ένα γεμάτο Κύτταρο, όπου επί σκηνής πρωταγωνίστρια μέχρι και την τελευταία καληνύχτα στάθηκε η φωνή και η ...

ΣΤΗΛΕΣ

Ελένη Τζαννάτου
Ντεμπούταραν στη δισκογραφία ευθαρσώς και με ειλικρίνεια, με τα χρωματιστά τους πουλόβερ και τις indie μελωδίες τους, επινοώντας τον καλλιτεχνικό τους εαυτό δίχως καμία έγνοια να φανούν κουλ...
Άρης Καζακόπουλος

Στην πέμπτη από τις ανασκοπήσεις της δεκαετίας ανά είδος, η στήλη παρουσιάζει τους 25 καλύτερους rock δίσκους από το 2010 μέχρι σήμερα...

Ζώης Χαλκιόπουλος
Tape recordings, κιθάρες new age αισθητικής, drum machines και synths, απαρτίζουν ένα από τα πιο ιδιαίτερα ηλεκτρονικά άλμπουμ των εγχώριων 1980s...

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

Χάρης Συμβουλίδης
Δισκογραφικός «χάρτης» για έναν μυστήριο, απρόβλεπτο τύπο, πάστορα των Βαπτιστών μα και πιανίστα σε πορνεία, που καταγράφηκε ως ένας από τους πιο ξεχωριστούς μπλουζίστες των προπολεμικών χρόνων, ...
Μιχάλης Τσαντίλας

Αυτές τις μέρες, η περίφημη Bootleg Series εμπλουτίστηκε με το vol. 15 (Travelin’ Thru), το οποίο κάλυψε τη ντυλανική περίοδο 1967/1969. Ήταν όμως η εποχή 1965/1966 που είχε ήδη χτίσει τον ...

The Boy
Με αφορμή την πρόσφατη κυκλοφορία του νέου του άλμπουμ Παραδουλεύτρα (στην Inner Ear), αναδημοσιεύουμε ένα κείμενο που ο Αλέξανδρος Βούλγαρης έγραψε ειδικά για τις σελίδες μας το 2013, προλογίζοντας

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Χάρης Συμβουλίδης
Τι γίνεται με το νέο άλμπουμ; Είδε τον Τζόκερ; Τι έχει να σχολιάσει για τον ντόρο που έγινε με την παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου και την performance των κοριτσιών στη Νέα Φιλαδέλφεια; Να μερικά από
Πέννυ Γέρου
Με αφορμή το ντεμπούτο τους Transcendence, μιλήσαμε για τις επιρροές της free jazz στον garage rock ήχο τους, την εφηβική κάψα και τον ρομαντισμό που διέπει τη μουσική τους, αλλά και την «υγιή
Αναστασία Μητρογώγου
Έχει πάνω από χίλιες συναυλίες στο ενεργητικό του, ενώ πρόσφατα τον είδαμε και στην Ελλάδα, 7 χρόνια μετά την τελευταία του εμφάνιση εδώ. Είναι επίσης ένας από τους σπουδαιότερους ηχητικούς

Instagram





Top
Στo avopolis.gr χρησιμοποιούμε cookies για να διασφαλίσουμε την εύρυθμη λειτουργία του site και την καλύτερη εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την πλοήγησή σας στο site, αποδέχεστε τη χρήση των cookies και την πολιτική απορρήτου. More details…