View More
Ο Αλέξανδρος Τοπιντζής βρέθηκε στο Ηρώδειο τη βραδιά που ο ισλανδός συνθέτης υπογράμμισε με διακριτικότητα πόσο διψάνε μουσικοί και κοινό για ζωντανή ...
Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, τα λέει με τον ...
Λίγο πριν οι Brian και Roger Eno εμφανιστούν στο Ηρώδειο για μια (κυριολεκτικά) μοναδική συναυλία (4/8) έκαναν μια διαδικτυακή κουβέντα εφ’ όλης της ...
Δώδεκα ολόκληρα χρόνια μετά την κυκλοφορία του, το League of Legends, ή LoL για όσες και όσους ξέρουν από gaming, συνεχίζει να είναι το πιο δημοφιλές ...
Κάθε Πέμπτη η Ναταλία Πετρίτη θα βλέπει τη ζωή στο κινηματογραφικό πανί. Αυτή την εβδομάδα (22-28/7), βλέπει μια ακόμα εξαιρετική παραγωγή της Α24, ...

Άλλη μια εβδομάδα, άλλη μια διασκευή από το ζευγάρι, αυτή τη φορά στο "My Generation" των Who".

Το "summer in the city" του Φοίβου Δεληβοριά συνεχίζεται στη σκηνή του Θεάτρου Άλσος.

Μετά την Ελένη Φουρέιρα και την Έλενα Τσαγκρινού, άλλη μια ελληνίδα τραγουδίστρια που φιγουράρει στην πλατεία της Νέας Υόρκης, στο πλαίσιο της καμπάνιας EQUAL του Spotify.

Ακούμε ένα ακόμα νέο κομμάτι από το Solar Power.

Άλλη μια διασκευή από το  The Metallica Blacklist.

Τον ακούσαμε στο κλασικό A Charlie Brown Christmas.

Boston - Life, Love & Hope

Μιχάλης Τσαντίλας
Μιχάλης Τσαντίλας

Όταν η τραγωδία της αυτοκτονίας του Brad Delp χτύπησε το στρατόπεδο των Boston (2007), πολλοί πίστεψαν ότι ο δρόμος τους έφτασε στο τέλος του. Άλλωστε η φωνή του –μία από τις πιο κρυστάλλινες και ευέλικτες στο ροκ– συμπλήρωνε τον ήχο που σμίλευε ο ιδρυτής και παραγωγός τους Tom Scholz, ορίζοντας το δίπολο γύρω από το οποίο χτίστηκε η πορεία του αμερικάνικου γκρουπ. Δυστυχώς, ο Scholz είχε διαφορετική άποψη...

Θα περίμενε κανείς να είναι τα φωνητικά που θα ξενίζουν στο Life, Love & Hope, εντούτοις ο Scholz καταφέρνει και μπαλώνει τα πράγματα, χρησιμοποιώντας διάφορους καλεσμένους ερμηνευτές (συν την Kimberley Dahme). Προδώθηκε όμως στο δικό του το γήπεδο, στην παραγωγή. Γιατί αυτά τα 11 τραγούδια ακούγονται πραγματικά αδύναμα. Όχι μόνο ως συνθέσεις, κυρίως εξ αιτίας μιας ανισόρροπης ηχητικής προσέγγισης, η οποία σε κάνει να αναρωτηθείς μήπως οι Boston έστειλαν στο εργοστάσιο τα... λάθος αρχεία. Η μίξη ας πούμε είναι ένας αχταρμάς, με τα φωνητικά πολύ μπροστά και τα τύμπανα θαμμένα –και με ψόφιο ήχο. Δεν μιλάω για λεπτομέρειες τώρα, αναφέρομαι σε κάτι που σε χτυπάει από το πρώτο δευτερόλεπτο και βάζει συνεχώς τρικλοποδιές στην ακρόαση.

Ακόμα πάντως κι αφού συνηθίσεις τον ήχο, πάλι μένεις απογοητευμένος. Δεν κρύβει κανέναν άσσο στο μανίκι του ο Scholz για το Life, Love & Hope· δεν έχει ούτε ένα πραγματικά σπουδαίο τραγούδι να καταθέσει. Αντίθετα, γινόμαστε μάρτυρες μιας προσπάθειας να υπηρετηθεί ξανά ο ήχος που έκανε τους Boston αφέντες του ραδιοφωνικού σινγκλ, με τις νέες συνθέσεις ν' αναλώνονται σε ερωτική θεματολογία και σε μελωδικά κλισέ. Εντάξει, κανένα τραγούδι δεν προσβάλλει τη νοημοσύνη σου, κανένα όμως δεν ξεχωρίζει κιόλας από τον σωρό. Με πολλή προσπάθεια θα διάλεγα τα “Didn’t Mean To Fall In Love” και “Sail Away”, δύο κομμάτια τα οποία φέρουν φωνητικά του Brad Delp (με το πρώτο να είναι απλώς νέα εκδοχή του ομότιτλου track από το CorporateAmerica του 2002).

Είναι γνωστή η τελειομανία του Tom Scholz, όπως και η πολλή δουλειά που πάντα κατέθετε σε κάθε άλμπουμ των Boston. Φαίνεται ωστόσο ότι αυτή τη φορά υπερεκτίμησε τις δυνατότητές του. Έμεινε πίσω στις τεχνολογικές εξελίξεις; Έγινε, με τα χρόνια, υπερβολικά μονομανής σε θέματα ήχου; Φταίει το ότι ανέλαβε να παίξει τα περισσότερα όργανα ο ίδιος; Το θέμα είναι ότι, ασχέτως δικαιολογίας, το Life, Love & Hope ακούγεται σαν ντέμο φτιαγμένο σε κάποιο οικιακό στούντιο. Ίσως λοιπόν ήρθε πράγματι η ώρα να κλειστεί το όνομα Boston στο χρονοντούλαπο της μουσικής ιστορίας...

1991

Ανάμεσα σε Δυτική κι Ανατολική Ακτή, gangsta ρίμες, jazz samples και crossovers στο rock κοινό, ο Δημήτρης Λιλής επιλέγει τους 5 δίσκους που σημάδεψαν λίγο περισσότερο μια από τις εμβληματικότερες χρονιές της χρυσής εποχής του αμερικανικού rap.

Top story

Ο Αλέξανδρος Τοπιντζής βρέθηκε στο Ηρώδειο τη βραδιά που ο ισλανδός συνθέτης υπογράμμισε με διακριτικότητα πόσο διψάνε μουσικοί και κοινό για ζωντανή μουσική, ξανά.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, τα λέει με τον Δημοσθένη Ιωάννου των ομηρικών Κίρκη.

Λίγο πριν οι Brian και Roger Eno εμφανιστούν στο Ηρώδειο για μια (κυριολεκτικά) μοναδική συναυλία (4/8) έκαναν μια διαδικτυακή κουβέντα εφ’ όλης της ύλης εν είδει συνέντευξης τύπου. Η Ελένη Τζαννάτου ήταν εκεί.

Κάθε Πέμπτη η Ναταλία Πετρίτη θα βλέπει τη ζωή στο κινηματογραφικό πανί. Αυτή την εβδομάδα (22-28/7), βλέπει μια ακόμα εξαιρετική παραγωγή της Α24, τον Μάκη Παπαδημητρίου να ψάχνει μία πορνοστάρ και τον Humphrey Bogart, που θα 'χει για πάντα το Παρίσι.

Στη δεύτερη πάντως δουλειά τους, Cavalcade, που κυκλοφόρησαν φέτος άφησαν το τζαμάρισμα κι έπιασαν τη μελωδία και τις ποπ αναφορές. Γιατί, όπως λέει ο Geordie Greep στην Ελένη Τζαννάτου, στο τέλος της ημέρας, γράφουν μουσική για αυτούς.

Με αφορμή την έναρξη του 1ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κρουστών Ρεθύμνου (20-24/7) θυμόμαστε 7 ταινίες με τα ντραμς σε πρώτο πλάνο. 

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, επιλέγει 6 φετινά metal ντεμπούτα εγχώριας προέλευσης που θα σας σώσουν.

Ο Άγγελος Κλειτσίκας βρέθηκε για δυο βραδιές στο Ηρώδειο (12 & 14/7) για να ακούσει και να δει 4 ονόματα που υπηρετούν διαχρονικά τον ανήσυχο, ελληνικό ήχο.

Στο νέο του Diggin', ο Ζώης Χαλκιόπουλος ακούει το Streams, τη νέα δουλειά του έλληνα ντράμερ.

Κάθε Πέμπτη η Ναταλία Πετρίτη θα βλέπει τη ζωή στο κινηματογραφικό πανί. Αυτή την εβδομάδα (15-21/7), κάνει thumbs up στο ντεμπούτο του Mehdi Barsaoui, παρακολουθεί με ενδιαφέρον την επιστροφή του Γιώργου Γεωργόπουλου και νιώθει πλήξη στο Φεστιβάλ του Ρίφκιν.

Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να μοιραστεί. Στο νέο του Snap(shots) αναθαρρεί από το πρώτο του live μετά από καιρό, λέει ιστορίες για το Euro 2020 και θυμάται τα ακούσματα της εφηβείας του.

Ο Μάκης Μηλάτος, κάθε μήνα, μαζεύει επανακυκλοφορίες, επανεκδόσεις, επετειακές κυκλοφορίες, box sets και άλλα αντικείμενα του πόθου που ζωντανεύουν ξανά το παρελθόν. Για τον Ιούλιο, επιλέγει την απόλυτη hip hop συλλογή και 3 ακόμα ελκυστικές επανακυκλοφορίες.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, επιλέγει 6 φετινά metal ντεμπούτα που θα σας απομακρύνουν από τους Μέηντεν.

Στο νέο του Incoming, ο Δημήτρης Λιλής απορεί για τη μεγάλη αντίφαση που ζει η DJ κουλτούρα αυτό το καλοκαίρι στην Ελλάδα.

Και λίγο πριν τη βρει και πάνω στη σκηνή του Ωδείου Ηρώδου Αττικού (15/7) μιλάει στον Άγγελο Κλειτσίκα για το πώς απαρνήθηκε τον έλεγχο των πραγμάτων για να φτάσει εκεί που θέλει στη δημιουργική διαδικασία , το ρόλο της τέχνης στην Covid εποχή και την επόμενη μέρα.

Top