View More
Ο Αλέξανδρος Τοπιντζής βρέθηκε στο Ηρώδειο τη βραδιά που ο ισλανδός συνθέτης υπογράμμισε με διακριτικότητα πόσο διψάνε μουσικοί και κοινό για ζωντανή ...
Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, τα λέει με τον ...
Λίγο πριν οι Brian και Roger Eno εμφανιστούν στο Ηρώδειο για μια (κυριολεκτικά) μοναδική συναυλία (4/8) έκαναν μια διαδικτυακή κουβέντα εφ’ όλης της ...
Δώδεκα ολόκληρα χρόνια μετά την κυκλοφορία του, το League of Legends, ή LoL για όσες και όσους ξέρουν από gaming, συνεχίζει να είναι το πιο δημοφιλές ...
Κάθε Πέμπτη η Ναταλία Πετρίτη θα βλέπει τη ζωή στο κινηματογραφικό πανί. Αυτή την εβδομάδα (22-28/7), βλέπει μια ακόμα εξαιρετική παραγωγή της Α24, ...

Άλλη μια εβδομάδα, άλλη μια διασκευή από το ζευγάρι, αυτή τη φορά στο "My Generation" των Who".

Το "summer in the city" του Φοίβου Δεληβοριά συνεχίζεται στη σκηνή του Θεάτρου Άλσος.

Μετά την Ελένη Φουρέιρα και την Έλενα Τσαγκρινού, άλλη μια ελληνίδα τραγουδίστρια που φιγουράρει στην πλατεία της Νέας Υόρκης, στο πλαίσιο της καμπάνιας EQUAL του Spotify.

Ακούμε ένα ακόμα νέο κομμάτι από το Solar Power.

Άλλη μια διασκευή από το  The Metallica Blacklist.

Τον ακούσαμε στο κλασικό A Charlie Brown Christmas.

Mogwai - Rave Tapes

Μιχάλης Τσαντίλας
Μιχάλης Τσαντίλας

Η λέξη «rave» δηλώνει μια ανάταση, μια ροπή για γιορτή και χορό. Ως μέρος πάντως του τίτλου του όγδοου (στουντιακού) δίσκου των Mogwai, θα πρέπει μάλλον να ειδωθεί ως απόπειρα αυτοσαρκασμού, καθώς, πέρα από το “Remurdered” –το οποίο πριν λίγους μήνες θόλωσε κάπως τα νερά σχετικά με το περιεχόμενο της κυκλοφορίας– δεν υπάρχει εδώ κάτι άλλο που να έχει προφανή σχέση με οτιδήποτε το «ανεβαστικό». Τα παιχνίδια βέβαια των Σκωτσέζων με τους τίτλους τα έχουμε πια συνηθίσει από καιρό.

Ένα τυπικό μογκουαϊκό άλμπουμ είναι λοιπόν το RaveTapes, με τα 10 κομμάτια του να συντίθονται από ψηφίδες προερχόμενες από το σύνολο των υποκατευθύνσεων που έχει κατά καιρούς ακολουθήσει το γκρουπ. Σαν διάθεση, ωστόσο, δεν ανήκει στις εκρηκτικού ταμπεραμέντου δουλειές τους (τύπου HardcoreWillNeverDie, ButYouWill) αλλά μάλλον στην έτερη υποκατηγορία, όντας σαφώς εσωστρεφές και χαμηλότονο. Κατά τα λοιπά, από τους θερμούς παλμούς του εναρκτήριου “Heard About You Last Night” μέχρι τα βοκοντεριλίκια και τους συνθετικούς ήχους του ακροτελεύτιου “The Lord Is Out Of Control” το άλμπουμ κυλάει όπως θα περίμενε κανείς: χωρίς ιδιαίτερες εκπλήξεις ή ανατροπές.

Ακόμα κι έτσι, πάντως, το RaveTapes έχει να προσφέρει ευχάριστες ακροάσεις –όχι μόνο στον νεοφώτιστο στη δισκογραφία των Mogwai, μα και στον καλό γνώστη της πορείας τους. Το “Remurdered” ας πούμε είναι ένα πράγματι ενδιαφέρον, κραουτροκίζον κομμάτι, ενώ στο “Repelish” η αντίθεση ανάμεσα στα λόγια ενός ιερέα που κυρήττει εναντίον του “Stairway To Heaven” και στη νηφάλια μουσική δημιουργεί μια περιέργως ενδιαφέρουσα αίσθηση. Όσο κι αν σε πολλά σημεία νιώθεις έτοιμος να απορρίψεις τα πάντα (σκεπτόμενος ότι τα έχεις ξανακούσει στο παρελθόν, σε καλύτερες εκδοχές), υπάρχουν εδώ διάσπαρτες στιγμές που σε κάνουν να τους τη χαρίζεις τελικά.

Ακούγοντας ξανά όλα τα άλμπουμ των Mogwai στη σειρά για τις ανάγκες αυτής της δισκοκριτικής, δεν μπόρεσα να απωθήσω τη σκέψη ότι οι περίφημες μουσικές ταμπέλες (για τις οποίες γκρινιάζουν συνήθως οι καλλιτέχνες) μοιάζουν να αποτελούν ευλογία για ένα τέτοιο γκρουπ. Γιατί οι Σκωτσέζοι έχουν τόσο βολευτεί μέσα στα όρια του ιδιώματος που κάποτε συνέβαλαν τα μάλλα στο να χαρτογραφηθεί, ώστε πια αρκούνται απλώς στη μικρομετρική μεταβολή κάποιων παραμέτρων για να συνεχίζουν την παραγωγή τους. Αυτή βέβαια η λιμνάζουσα κατάσταση –η οποία επιβεβαιώνεται με κάθε νέα κυκλοφορία τους– κάθε άλλο παρά απογοητεύει τους φαν, οι οποίοι το μόνο που ζητούν είναι η ανανέωση της εμπιστοσύνης στα post-rock εχέγγυα. Κάπως έτσι, μένουν όλοι ευχαριστημένοι και το αλισβερίσι συνεχίζεται ακάθεκτο.

[Με αυτά τα δεδομένα, φαντάζομαι ότι μια σωστή μελλοντική κίνηση για τη μπάντα θα ήταν να συνεργαστεί με μια δυνατή ομάδα προγραμματιστών, με σκοπό την κατασκευή του Mogwai Generator (κλέβω την ιδέα από όσα έγραψε πρόσφατα ο συνάδελφος Μάνος Μπούρας εδώ), ενός λογισμικού δηλαδή που θα μπορεί να παράγει συνθέσεις «τύπου Mogwai» κατά παραγγελία...]

1991

Ανάμεσα σε Δυτική κι Ανατολική Ακτή, gangsta ρίμες, jazz samples και crossovers στο rock κοινό, ο Δημήτρης Λιλής επιλέγει τους 5 δίσκους που σημάδεψαν λίγο περισσότερο μια από τις εμβληματικότερες χρονιές της χρυσής εποχής του αμερικανικού rap.

Top story

Ο Αλέξανδρος Τοπιντζής βρέθηκε στο Ηρώδειο τη βραδιά που ο ισλανδός συνθέτης υπογράμμισε με διακριτικότητα πόσο διψάνε μουσικοί και κοινό για ζωντανή μουσική, ξανά.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, τα λέει με τον Δημοσθένη Ιωάννου των ομηρικών Κίρκη.

Λίγο πριν οι Brian και Roger Eno εμφανιστούν στο Ηρώδειο για μια (κυριολεκτικά) μοναδική συναυλία (4/8) έκαναν μια διαδικτυακή κουβέντα εφ’ όλης της ύλης εν είδει συνέντευξης τύπου. Η Ελένη Τζαννάτου ήταν εκεί.

Κάθε Πέμπτη η Ναταλία Πετρίτη θα βλέπει τη ζωή στο κινηματογραφικό πανί. Αυτή την εβδομάδα (22-28/7), βλέπει μια ακόμα εξαιρετική παραγωγή της Α24, τον Μάκη Παπαδημητρίου να ψάχνει μία πορνοστάρ και τον Humphrey Bogart, που θα 'χει για πάντα το Παρίσι.

Στη δεύτερη πάντως δουλειά τους, Cavalcade, που κυκλοφόρησαν φέτος άφησαν το τζαμάρισμα κι έπιασαν τη μελωδία και τις ποπ αναφορές. Γιατί, όπως λέει ο Geordie Greep στην Ελένη Τζαννάτου, στο τέλος της ημέρας, γράφουν μουσική για αυτούς.

Με αφορμή την έναρξη του 1ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κρουστών Ρεθύμνου (20-24/7) θυμόμαστε 7 ταινίες με τα ντραμς σε πρώτο πλάνο. 

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, επιλέγει 6 φετινά metal ντεμπούτα εγχώριας προέλευσης που θα σας σώσουν.

Ο Άγγελος Κλειτσίκας βρέθηκε για δυο βραδιές στο Ηρώδειο (12 & 14/7) για να ακούσει και να δει 4 ονόματα που υπηρετούν διαχρονικά τον ανήσυχο, ελληνικό ήχο.

Στο νέο του Diggin', ο Ζώης Χαλκιόπουλος ακούει το Streams, τη νέα δουλειά του έλληνα ντράμερ.

Κάθε Πέμπτη η Ναταλία Πετρίτη θα βλέπει τη ζωή στο κινηματογραφικό πανί. Αυτή την εβδομάδα (15-21/7), κάνει thumbs up στο ντεμπούτο του Mehdi Barsaoui, παρακολουθεί με ενδιαφέρον την επιστροφή του Γιώργου Γεωργόπουλου και νιώθει πλήξη στο Φεστιβάλ του Ρίφκιν.

Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να μοιραστεί. Στο νέο του Snap(shots) αναθαρρεί από το πρώτο του live μετά από καιρό, λέει ιστορίες για το Euro 2020 και θυμάται τα ακούσματα της εφηβείας του.

Ο Μάκης Μηλάτος, κάθε μήνα, μαζεύει επανακυκλοφορίες, επανεκδόσεις, επετειακές κυκλοφορίες, box sets και άλλα αντικείμενα του πόθου που ζωντανεύουν ξανά το παρελθόν. Για τον Ιούλιο, επιλέγει την απόλυτη hip hop συλλογή και 3 ακόμα ελκυστικές επανακυκλοφορίες.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, επιλέγει 6 φετινά metal ντεμπούτα που θα σας απομακρύνουν από τους Μέηντεν.

Στο νέο του Incoming, ο Δημήτρης Λιλής απορεί για τη μεγάλη αντίφαση που ζει η DJ κουλτούρα αυτό το καλοκαίρι στην Ελλάδα.

Και λίγο πριν τη βρει και πάνω στη σκηνή του Ωδείου Ηρώδου Αττικού (15/7) μιλάει στον Άγγελο Κλειτσίκα για το πώς απαρνήθηκε τον έλεγχο των πραγμάτων για να φτάσει εκεί που θέλει στη δημιουργική διαδικασία , το ρόλο της τέχνης στην Covid εποχή και την επόμενη μέρα.

Top