View More
Ο Αλέξανδρος Τοπιντζής βρέθηκε στο Ηρώδειο τη βραδιά που ο ισλανδός συνθέτης υπογράμμισε με διακριτικότητα πόσο διψάνε μουσικοί και κοινό για ζωντανή ...
Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, τα λέει με τον ...
Λίγο πριν οι Brian και Roger Eno εμφανιστούν στο Ηρώδειο για μια (κυριολεκτικά) μοναδική συναυλία (4/8) έκαναν μια διαδικτυακή κουβέντα εφ’ όλης της ...
Δώδεκα ολόκληρα χρόνια μετά την κυκλοφορία του, το League of Legends, ή LoL για όσες και όσους ξέρουν από gaming, συνεχίζει να είναι το πιο δημοφιλές ...
Κάθε Πέμπτη η Ναταλία Πετρίτη θα βλέπει τη ζωή στο κινηματογραφικό πανί. Αυτή την εβδομάδα (22-28/7), βλέπει μια ακόμα εξαιρετική παραγωγή της Α24, ...

Άλλη μια εβδομάδα, άλλη μια διασκευή από το ζευγάρι, αυτή τη φορά στο "My Generation" των Who".

Το "summer in the city" του Φοίβου Δεληβοριά συνεχίζεται στη σκηνή του Θεάτρου Άλσος.

Μετά την Ελένη Φουρέιρα και την Έλενα Τσαγκρινού, άλλη μια ελληνίδα τραγουδίστρια που φιγουράρει στην πλατεία της Νέας Υόρκης, στο πλαίσιο της καμπάνιας EQUAL του Spotify.

Ακούμε ένα ακόμα νέο κομμάτι από το Solar Power.

Άλλη μια διασκευή από το  The Metallica Blacklist.

Τον ακούσαμε στο κλασικό A Charlie Brown Christmas.

Paul McCartney - New

Μιχάλης Τσαντίλας
Μιχάλης Τσαντίλας

Ποιος –πέραν του γράφοντος και μερικών φίλων του– χρειάζεται πραγματικά ένα ακόμα άλμπουμ του Paul McCartney; Ποιος στην εποχή των Arcade Fire, των Arctic Monkeys, των Daft Punk και των λοιπών σουπερνόβα ασχολείται ακόμα με τα έργα ενός 71χρονου, έστω κι αν μιλάμε για τον πιο επιτυχημένο τραγουδοποιό ever (εμπορικά, σύμφωνα με τα βιβλία των ρεκόρ, αλλά και καλλιτεχνικά, σύμφωνα με εμένα); Όσοι κι αν είναι αυτοί, ο νέος του δίσκος, με τον... ευφάνταστο τίτλο New, έχει τα φόντα να τους πολλαπλασιάσει.

Είναι ο πάντα διψασμένος για αναγνώριση και λατρεία εαυτός του McCartney που κρατάει το τιμόνι σε αυτήν την καινούρια δουλειά. Με συνεργάτες τέσσερις από τους πλέον περιζήτητους παραγωγούς της αγοράς (Mark Ronson, Ethan Johns, Paul Epworth & Giles Martin) και με μια τεράστια καμπάνια προώθησης, ο γερο-Macca προφανέστατα στοχεύει σε νέα –και, σε κάθε περίπτωση, όσο το δυνατόν περισσότερα– αφτιά, παίζει κυρίως τα ασφαλή χαρτιά του κι ελπίζει για το καλύτερο. Κι αν αναρωτιέστε εάν κάτι τέτοιο είναι κακό από μόνο του, η απάντηση είναι όχι. Το ίδιο κίνητρο, ο τέλειος ποπ δίσκος δηλαδή, οδήγησε τόσο τον ίδιο τον McCartney, όσο και πολλούς άλλους σε σπουδαία πράγματα κατά το παρελθόν.

Αν θέλετε τη γνώμη μου, ο στόχος επιτυγχάνεται με άνεση. Το New έχει όλα τα φόντα να ακουστεί, πρόκειται για δίσκο που κυλάει άνετα και διαθέτει αρκετές από εκείνες τις στιβαρότερες-από-τον-Διάβολο μελωδίες τις οποίες περιμένουμε από τον McCartney. Τσεκάρετε το κάπως ψυχεδελικό “Alligator”, ας πούμε, ή το γκλαμ υπερσίνγκλ “Queenie Eye” ή ακόμα το ομώνυμο του δίσκου, με τις σαφείς αναφορές στην επηρεασμένη από τους Beach Boys McCartney-ική γραφή των μέσων των 1960s. Αλλά και συνολικότερα, δεν υπάρχουν εδώ στιγμές που να τις λες για πέταμα: καμία σύνθεση δεν κουράζει, καμία δεν στέκεται κοντά στον συνολικό μέσο όρο.

Το πρόβλημα με το New είναι ότι περιέχει και τραγούδια από εκείνα που ο McCartney μπορεί να ξεπετάξει στο μισάωρο, κάτι για το οποίο άλλωστε φημίζεται. Πάρτε για παράδειγμα το εναρκτήριο “Save Us”: είναι ρυθμικό και γουστάρεις όσο το ακούς, αλλά δεν τρελαίνεσαι κιόλας –μέχρι που μαθαίνεις ότι προέκυψε από ένα τζαμάρισμα στο στούντιο. Ή το “Everybody Out There”, το οποίο εμπίπτει στην κατηγορία των «πάμε όλοι μαζί» ύμνων που το πρώην Σκαθάρι έχει καταθέσει ήδη πολλάκις. Υπάρχουν αρκετές τέτοιες στιγμές στον δίσκο, ακόμα περισσότερες αν προσθέσετε και τα έξτρα κομμάτια της deluxe έκδοσης (με την οποία καταπιάνεται και η παρούσα κριτική).

Ας κάτσουμε όμως λίγο να σκεφτούμε πότε μεγαλούργησε ο McCartney. Θα θυμηθούμε τότε ότι συνήθως χρειαζόταν μια ειδική συνθήκη, έναν σπασαρχίδη λ.χ. John Lennon να του τη λέει για τους στίχους του ή έναν αυθάδη Nigel Godrich να του απαγορεύει να ασχολείται με μέτρια τραγούδια –οι μεγάλες προκλήσεις ήταν πάντα που έβαζαν το τεράστιο ταλέντο του στο σωστό κανάλι. Όπως λοιπόν καταλαβαίνετε, η συνεργασία με ένα τσούρμο τζόβενα που του φέρονται με το «σεις» και με το «σας» δεν εμπίπτει σε αυτήν την κατηγορία, όσο κι αν μπόρεσαν κατά τα άλλα να του προσφέρουν μια ηχητική δροσιά, η οποία κολακεύει όλα τα καινούρια του πονήματα.

Εξαράκι έτσι για το New, γιατί ενώ είναι ένα ξεκάθαρα καλό και αποπνέον φρεσκάδα άλμπουμ, έχει να ανταγωνιστεί το βαρύ κι ασήκωτο παρελθόν του δημιουργού του. Μην ξεγελιέστε πάντως από τη βαθμολογία: ακούστε οπωσδήποτε το μυστηριώδες “Road” ή το υπέροχο “Early Days” –μια σπάνια στιγμή ξεγυμνώματος και αυτοβιογραφικής γραφής, στην οποία ο McCartney δεν διστάζει να φανερώσει έναν εαυτό για τον οποίο έχει λοιδορηθεί αλύπητα για χρόνια. Αλλά πλέον, σε όποιον αρέσει...

1991

Ανάμεσα σε Δυτική κι Ανατολική Ακτή, gangsta ρίμες, jazz samples και crossovers στο rock κοινό, ο Δημήτρης Λιλής επιλέγει τους 5 δίσκους που σημάδεψαν λίγο περισσότερο μια από τις εμβληματικότερες χρονιές της χρυσής εποχής του αμερικανικού rap.

Top story

Ο Αλέξανδρος Τοπιντζής βρέθηκε στο Ηρώδειο τη βραδιά που ο ισλανδός συνθέτης υπογράμμισε με διακριτικότητα πόσο διψάνε μουσικοί και κοινό για ζωντανή μουσική, ξανά.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, τα λέει με τον Δημοσθένη Ιωάννου των ομηρικών Κίρκη.

Λίγο πριν οι Brian και Roger Eno εμφανιστούν στο Ηρώδειο για μια (κυριολεκτικά) μοναδική συναυλία (4/8) έκαναν μια διαδικτυακή κουβέντα εφ’ όλης της ύλης εν είδει συνέντευξης τύπου. Η Ελένη Τζαννάτου ήταν εκεί.

Κάθε Πέμπτη η Ναταλία Πετρίτη θα βλέπει τη ζωή στο κινηματογραφικό πανί. Αυτή την εβδομάδα (22-28/7), βλέπει μια ακόμα εξαιρετική παραγωγή της Α24, τον Μάκη Παπαδημητρίου να ψάχνει μία πορνοστάρ και τον Humphrey Bogart, που θα 'χει για πάντα το Παρίσι.

Στη δεύτερη πάντως δουλειά τους, Cavalcade, που κυκλοφόρησαν φέτος άφησαν το τζαμάρισμα κι έπιασαν τη μελωδία και τις ποπ αναφορές. Γιατί, όπως λέει ο Geordie Greep στην Ελένη Τζαννάτου, στο τέλος της ημέρας, γράφουν μουσική για αυτούς.

Με αφορμή την έναρξη του 1ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κρουστών Ρεθύμνου (20-24/7) θυμόμαστε 7 ταινίες με τα ντραμς σε πρώτο πλάνο. 

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, επιλέγει 6 φετινά metal ντεμπούτα εγχώριας προέλευσης που θα σας σώσουν.

Ο Άγγελος Κλειτσίκας βρέθηκε για δυο βραδιές στο Ηρώδειο (12 & 14/7) για να ακούσει και να δει 4 ονόματα που υπηρετούν διαχρονικά τον ανήσυχο, ελληνικό ήχο.

Στο νέο του Diggin', ο Ζώης Χαλκιόπουλος ακούει το Streams, τη νέα δουλειά του έλληνα ντράμερ.

Κάθε Πέμπτη η Ναταλία Πετρίτη θα βλέπει τη ζωή στο κινηματογραφικό πανί. Αυτή την εβδομάδα (15-21/7), κάνει thumbs up στο ντεμπούτο του Mehdi Barsaoui, παρακολουθεί με ενδιαφέρον την επιστροφή του Γιώργου Γεωργόπουλου και νιώθει πλήξη στο Φεστιβάλ του Ρίφκιν.

Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να μοιραστεί. Στο νέο του Snap(shots) αναθαρρεί από το πρώτο του live μετά από καιρό, λέει ιστορίες για το Euro 2020 και θυμάται τα ακούσματα της εφηβείας του.

Ο Μάκης Μηλάτος, κάθε μήνα, μαζεύει επανακυκλοφορίες, επανεκδόσεις, επετειακές κυκλοφορίες, box sets και άλλα αντικείμενα του πόθου που ζωντανεύουν ξανά το παρελθόν. Για τον Ιούλιο, επιλέγει την απόλυτη hip hop συλλογή και 3 ακόμα ελκυστικές επανακυκλοφορίες.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, επιλέγει 6 φετινά metal ντεμπούτα που θα σας απομακρύνουν από τους Μέηντεν.

Στο νέο του Incoming, ο Δημήτρης Λιλής απορεί για τη μεγάλη αντίφαση που ζει η DJ κουλτούρα αυτό το καλοκαίρι στην Ελλάδα.

Και λίγο πριν τη βρει και πάνω στη σκηνή του Ωδείου Ηρώδου Αττικού (15/7) μιλάει στον Άγγελο Κλειτσίκα για το πώς απαρνήθηκε τον έλεγχο των πραγμάτων για να φτάσει εκεί που θέλει στη δημιουργική διαδικασία , το ρόλο της τέχνης στην Covid εποχή και την επόμενη μέρα.

Top