Η πορεία της καναδικής δισκογραφικής μοιάζει βγαλμένη από indie παραμύθι και είναι μεγάλη στιγμή ότι εμπιστεύεται στη «δική μας» Σtella την πρώτη της διεθνή έκδοση. ...
Με αφορμή το πρόσφατο, υπέρ-επιτυχημένο reunion show τους στο Λος Άντζελες έπειτα από 7 χρόνια αποχής, η στήλη επιλέγει τα 20 καλύτερα κομμάτια της μπάντας που ...
Δεν ήταν λίγοι όσοι γνώρισαν το αθηναϊκό συγκρότημα πριν από 3 περίπου χρόνια, με το ντεμπούτο τους God Proudly Presents. Τώρα, επιστρέφουν με το Forbidden Fruit και ...
Τα θέματα φύλου και το πόσο ρευστά μπορεί να είναι πλέον τα παραδοσιακά «όρια» έγιναν επίκαιρα τα τελευταία χρόνια ακόμα και στην Ελλάδα, σε μια μεριά έστω του δημόσιου ...
Πρωτοπόροι της EBM, αλλά και φημισμένοι για τις αμφιλεγόμενες και απρόβλεπτες live εμφανίσεις τους, έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα (Temple, Σάββατο 18 Ιανουαρίου). ...

Dillinger Escape Plan - One Of Us Is The Killer

Μιχάλης Τσαντίλας
Μιχάλης Τσαντίλας

Τα φέρνει αυτά το πέρασμα του χρόνου: ξεκινάς με ένα σχέδιο για απόδραση, και στην πέμπτη φάση της υλοποίησής του πιάνεις τον εαυτό σου να έχει συνηθίσει το κελί, να έχει βολευτεί με το φαγητό και τα ωράρια –να έχει συμβιβαστεί, εν ολίγοις, με τη ζωή πίσω απ' τις μπάρες και να αναζητά χαρά στις λεπτομέρειες, στις μικρές χαρές της. Θα μου πείτε, για τους Dillinger Escape Plan βρήκες να χρησιμοποιήσεις όρους όπως «συνήθεια», «βόλεμα», «συμβιβασμός»; Δεν έχετε άδικο• όμως ας προσπαθήσουμε να δούμε το πράγμα αναλογικά, με βάση τα δεδομένα της πορείας τους.

Το One Of Us Is The Killer, λοιπόν, δεν είναι ένα άλμπουμ «συντήρησης» με τα δεδομένα οποιουδήποτε άλλου καλλιτέχνη. Ως συνέχεια όμως της δισκογραφικής διαδρομής των Αμερικανών ακούγεται ως τέτοιο, σαν μια προσπάθεια ανασύνταξης δηλαδή, η οποία βέβαια δεν εμφανίστηκε έτσι ξαφνικά. Με το πλεονέκτημα της εκ των υστέρων αποτίμησης, σημάδια μιας τάσης για ενσωμάτωση πιο «ελαφρών» στοιχείων στη ραχοκοκαλιά του ήχου των Dillinger Escape Plan υπήρχαν από το Ire Works του 2007 (τουλάχιστον): θυμηθείτε το "Black Bubblegum" ή το πιο πρόσφατο "Gold Teeth On A Bum" από το Option Paralysis του 2010, για να αναφέρω μόνο δύο περιπτώσεις.

Εδώ που τα λέμε, πόσο πιο μακριά να το τραβήξει η παρέα του Ben Weinman; Πόσο μεγαλύτερη, πόσο πιο συντριπτική να κάνει την επίθεσή της στις αισθήσεις του ακροατή; Το ακούς στο εναρκτήριο "Prancer": δεν έχει χαθεί τίποτα από την ορμή, από την εκρηκτικότητα, από την ικανότητα για ασύμμετρο και μικρομετρικό τεμαχισμό της χρονικής κλίμακας, από τη βούληση για αίμα στις φωνητικές και κιθαριστικές χορδές. Εντούτοις, δεν ακούς κάτι νέο, κάτι διαφορετικό: εκπλήσσεσαι μόνο στα σημεία όπου οι Dillinger κινούνται πλευρικώς και προς τα πίσω, συγκλίνοντας από τα άκρα προς έναν μεσαίο μουσικό χώρο. Το κάνουν ομολογουμένως πιο πειστικά και πιο ολοκληρωμένα από πριν.

Πάρτε για παράδειγμα το ομώνυμο του άλμπουμ κομμάτι: αν το παίξετε σε κάποιον γνώστη της δισκογραφίας τους χωρίς να τον ενημερώσετε για το τι ακούει, πόσο εύκολα θα αντιληφθεί ότι ανήκει στους Dillinger και όχι σε κάποιο νεόκοπο γκρουπ, με τζαζ επιρροές και βλέψεις για ραδιοφωνική υπερέκθεση α-λα Nickelback; Προσέξτε επίσης πώς μέσα στον ορυμαγδό του "Hero Of The Soviet Union" βρίσκουν χώρο χορωδιακά φωνητικά και ανατολίτικες κιθαριστικές νύξεις. Ή ακούστε τα γλυκούτσικα φαλσέτο φωνητικά που δημιουργούν αντίστιξη, προετοιμάζοντας το έδαφος για να σκάσει το υπερμελωδικό ρεφρέν του "Nothing's Funny". Κάποτε θα ακουγόταν σαν ανέκδοτο η διαπίστωση ότι οι DEP θα μπορούσαν (αν το ήθελαν) να σκοράρουν άνετα στα τσαρτς με δυο-τρία από τα καινούργια τους τραγούδια.

Τίθεται βέβαια το ερώτημα αν έχει νόημα να υπερτιμηθεί το ακατάπαυστο τεστάρισμα των ορίων ως χαρακτηριστικό μιας δισκογραφικής δουλειάς, σε βάρος άλλων αρετών όπως η ποιοτική συνέπεια λ.χ. Κι αυτήν όμως την τελευταία εξακολουθούν να τη διαθέτουν οι Dillinger Escape Plan, για ακόμα μία φορά. Μπορούμε αν θέλετε να κάνουμε λόγο για την «ώριμη δουλειά» τους και να ξεμπερδεύουμε, αδικώντας, ωστόσο, όσες προηγήθηκαν. Το γεγονός πάντως ότι στο One Of Us Is The Killer οι Αμερικανοί επισημοποιούν και διευρύνουν το φλερτ τους με ιδιώματα ξένα προς τον ήχο που τους έκανε περιβόητους, αποτελεί τροπή της οποίας τις συνέπειες θα έχει ενδιαφέρον να παρακολουθήσουμε. Και σε καλλιτεχνικό, αλλά και σε οπαδικό επίπεδο.

 

 

ΑΤΖΕΝΤΑ

The Tiger Lillies
24-01-2020

The Tiger Lillies

Θεσσαλονίκη - Fix Factory Of Sound
Οι θρυλικοί Tiger Lillies επιστρέφουν στη χώρα μας για να γιορτάσουν μαζί με το αγαπημένο τους κοινό 30 χρόνια σκοτεινής, προκλητικής και γεμάτης ...
The Tiger Lillies
25-01-2020

The Tiger Lillies

Αθήνα - Fuzz Live Music Club
Tindersticks
13-02-2020

Tindersticks

Θεσσαλονίκη - Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
01-12-2019

Vinyl & Vintage Marketplace

Αθήνα - Ωδείον Αθηνών
19-01-2020

Άλμπαν Μπεργκ: Βότσεκ

Αθήνα - Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

Chicago The Musical

Αθήνα - Ολύμπια Δημοτικό Μουσικό Θέατρο Μαρία Κάλλας

Σταμάτης Κόκοτας

Αθήνα - Το Άλσος

Μπάμπης Παπαδόπουλος

Αθήνα - Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

Duo Crama

Αθήνα - Zp 87

Nora's Cinematic

Αθήνα - Faust Bar Theater Arts

Banda Iovanica

Αθήνα - Γυάλινο Μουσικό Θέατρο - Up Stage

Ελένη Δήμου

Αθήνα - Half Note Jazz Club
20-01-2020

ΠΡΟΤΑΣΗ


To Κύτταρο ακριβώς ένα χρόνο μετά, φέρνει πίσω τη μπάντα που μας πήρε το μυαλό και την καρδιά.. για άλλη μια, μοναδική Morlock’s Experience..αυτή τη φορά θα

GALLERY OF THE WEEK

ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ

Χάρης Συμβουλίδης
Συναρπαστική συναυλία, η οποία βασίστηκε σε μια ρευστή μουσική ταυτότητα, που θόλωνε κατά το δοκούν το αν άκουγες τζαζ ή αν γινόσουν κοινωνός μιας εξερευνητικής διαδρομής προς το άγνωστο, που απλά
Χάρης Συμβουλίδης
Ξετύλιξε την pop αθωότητα των μεγάλων της επιτυχιών, τραγούδησε στα γιαπωνέζικα, αποχαιρέτησε τον Θάνο Μικρούτσικο, ερμήνευσε εκπληκτικά Μίκη Θεοδωράκη, είπε ακόμα και τα κάλαντα της Πρωτοχρονιάς.

ΣΤΗΛΕΣ

Άρης Καζακόπουλος
Με αφορμή το πρόσφατο, υπέρ-επιτυχημένο reunion show τους στο Λος Άντζελες έπειτα από 7 χρόνια αποχής, η στήλη επιλέγει τα 20 καλύτερα κομμάτια της μπάντας που πρωταγωνίστησε στην εμπορική γιγάντωση
Ζώης Χαλκιόπουλος
Φωνητικά από άλλον θεό, φλάουτο, κλαρινέτο, ukelele. Και άρπα ρε φίλε μου, άρπα! Πόσο μάγκας πρέπει να είσαι να στρώνεις τόσο σωστά τις αισθαντικές νότες της άρπας πάνω στον ρυθμό;
Ελένη Τζαννάτου
O έρωτας κι ο θάνατος που κινούν τα νήματα είναι πιο κοντά από ό,τι νομίζουμε. Και στον τελευταίο της σημαντικό δίσκο, η παρέα του Jarvis Cocker τα χώρεσε ισόποσα...
Δημήτρης Λιλής
Πλησιάζουν οι μέρες που το διαφορετικό θα κερδίζει σε όλα τα μέτωπα. Γι' αυτό, όσο πιο διαφορετικός είσαι, ακούγεσαι και δείχνεις, τόσο πιο πολύ πρέπει να επιμείνεις στην τέχνη σου· και είναι πιθανό

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

Δημήτρης Λιλής
Η πορεία της καναδικής δισκογραφικής μοιάζει βγαλμένη από indie παραμύθι και είναι μεγάλη στιγμή ότι εμπιστεύεται στη «δική μας» Σtella την πρώτη της διεθνή έκδοση. Είχαμε λοιπόν την ευκαιρία να ...
Δημήτρης Μεντές

Με την επέτειο των γενεθλίων του να δημιουργεί διεθνές σούσουρο και την Parlophone να ανακοινώνει την έλευση εκδόσεων με σπάνια και ακυκλοφόρητα κομμάτια, ανατρέχουμε στους patchwork εαυτούς που ...

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Ανδρέας Κύρκος
Δεν ήταν λίγοι όσοι γνώρισαν το αθηναϊκό συγκρότημα πριν από 3 περίπου χρόνια, με το ντεμπούτο τους God Proudly Presents. Τώρα, επιστρέφουν με το Forbidden Fruit και ακόμα περισσότερα live σχέδια,
Πέννυ Γέρου
Πρωτοπόροι της EBM, αλλά και φημισμένοι για τις αμφιλεγόμενες και απρόβλεπτες live εμφανίσεις τους, έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα (Temple, Σάββατο 18 Ιανουαρίου). Μιλήσαμε λοιπόν με τον ...
Πέννυ Γέρου

Μετά από 40ήμερη περιοδεία στο εξωτερικό, καταλήγουν στο Gagarin την Παρασκευή 17 και το Σάββατο 18 Ιανουαρίου, για την παρουσίαση του νέου τους άλμπουμ Great Hallucinations. Με αυτήν την αφορμή ...

Τάνια Σκραπαλιώρη
Εκκεντρικός και νοσταλγικός, παραδοσιακά indie και σύγχρονα pop, με αυθεντική DIY αισθητική κι ένα αεικίνητο ταλέντο, ο Τζίμης Πολιούδης έχει καταφέρει ν' ανοίξει ένα αυθύπαρκτο κεφάλαιο στην ...

Instagram





Top
Στo avopolis.gr χρησιμοποιούμε cookies για να διασφαλίσουμε την εύρυθμη λειτουργία του site και την καλύτερη εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την πλοήγησή σας στο site, αποδέχεστε τη χρήση των cookies και την πολιτική απορρήτου. More details…