View More
Ο Αλέξανδρος Τοπιντζής βρέθηκε στο Ηρώδειο τη βραδιά που ο ισλανδός συνθέτης υπογράμμισε με διακριτικότητα πόσο διψάνε μουσικοί και κοινό για ζωντανή ...
Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, τα λέει με τον ...
Λίγο πριν οι Brian και Roger Eno εμφανιστούν στο Ηρώδειο για μια (κυριολεκτικά) μοναδική συναυλία (4/8) έκαναν μια διαδικτυακή κουβέντα εφ’ όλης της ...
Δώδεκα ολόκληρα χρόνια μετά την κυκλοφορία του, το League of Legends, ή LoL για όσες και όσους ξέρουν από gaming, συνεχίζει να είναι το πιο δημοφιλές ...
Κάθε Πέμπτη η Ναταλία Πετρίτη θα βλέπει τη ζωή στο κινηματογραφικό πανί. Αυτή την εβδομάδα (22-28/7), βλέπει μια ακόμα εξαιρετική παραγωγή της Α24, ...

Άλλη μια εβδομάδα, άλλη μια διασκευή από το ζευγάρι, αυτή τη φορά στο "My Generation" των Who".

Το "summer in the city" του Φοίβου Δεληβοριά συνεχίζεται στη σκηνή του Θεάτρου Άλσος.

Μετά την Ελένη Φουρέιρα και την Έλενα Τσαγκρινού, άλλη μια ελληνίδα τραγουδίστρια που φιγουράρει στην πλατεία της Νέας Υόρκης, στο πλαίσιο της καμπάνιας EQUAL του Spotify.

Ακούμε ένα ακόμα νέο κομμάτι από το Solar Power.

Άλλη μια διασκευή από το  The Metallica Blacklist.

Τον ακούσαμε στο κλασικό A Charlie Brown Christmas.

Biffy Clyro - Opposites

Μιχάλης Τσαντίλας
Μιχάλης Τσαντίλας

Βάζεις εξ αρχής αστερίσκους, πριν ακόμα ακούσεις το νέο –έκτο στη σειρά– στουντιακό πόνημα των τριών Σκωτσέζων, διαβάζοντας στα μουσικά περιοδικά για το πώς συνέλαβαν αρχικά την ιδέα για δύο ξεχωριστά άλμπουμ, πώς στη συνέχεια αποφάσισαν να τα κυκλοφορήσουν μαζί και πώς τελικά (μετά από παρέμβαση της δισκογραφικής τους) προκρίθηκε η λύση του μονού άλμπουμ με 14 κομμάτια, με το σύνολο των 20 να μένει διαθέσιμο μόνο στη deluxe έκδοση. Μετά διαβάζεις σε άλλα περιοδικά –πιο εξειδικευμένα– για τις τεχνικές ηχογράφησης, για συστρωματώσεις κιθάρων, μπάσων, πλήκτρων και τυμπάνων, για τη δημιουργία ενός γιγάντιου ήχου. Ε, θέλεις πια οπωσδήποτε να κάτσεις να ακούσεις.

Και το κάνεις, βάζοντας να παίξει το πρώτο CD της deluxe έκδοσης, που έχει τίτλο The Sand At The Core Of Our Bones. Κι έρχονται τα χτυπήματα διαδοχικά: τα τέσσερα πρώτα τραγούδια είναι δυναμίτες, δεν σε αφήνουν να αμφισβητήσεις σε καμία περίπτωση τη δουλειά της μπάντας. Αρχίζεις λοιπόν να αναρωτιέσαι πότε θα κάνει κοιλιά ο δίσκος. Αλλά δεν κάνει. Ακόμα κι όταν φτάνει κοντά σε κάτι τέτοιο, ξεφεύγει εντέχνως με μία αλλαγή στο κλίμα, μετατοπίζοντας το σημείο εστίασης. Και περνάς στο δεύτερο CD The Land At The End Of Our Toes και το πράγμα συνεχίζει με κάπως πιο «φευγάτα» τραγούδια και φτάνει ως το τέλος χωρίς να το πολυκαταλάβεις. Ξέρεις έτσι ότι έχεις να κάνεις με έναν πολύ καλό δίσκο. Πώς το δικαιολογείς, όμως;

Γιατί για να είσαι ειλικρινής, δεν κάνουν κάτι δραστικά διαφορετικό στο Opposites οι Biffy Clyro: ουσιαστικά κινούνται στο πεδίο που οι ίδιοι όρισαν  με το Puzzle του 2007 και με το Only Revolutions του 2009. Έχουν όμως δουλέψει στην εντέλεια τις λεπτομέρειες, έχουν αποβάλει εντελώς κάθε περιττό συστατικό (π.χ. κάποιες ενοχλητικές παραπομπές στους Nickelback), έχουν τελειοποιήσει τα δυνατά τους σημεία. Οι μελωδίες τους ηχούν πλήρεις και συναρπαστικές, τα κιθαριστικά ριφ εξακολουθούν να είναι εφευρετικά –ενίοτε και φονικά– το δημιουργικό παιχνίδι με τους χρονισμούς ακατάπαυστο. Μακράν από μια επιλογή ματαιοδοξίας (όπως συμβαίνει συχνά με τα διπλά άλμπουμ), το Opposites αποδεικνύεται ένα μεστό concept album, κρατημένο μάλιστα σε χαμηλή χρονική διάρκεια για την κατηγορία του.

Μεγάλο ρόλο σε αυτή την επιτυχία παίζει βέβαια και η πραγματικά σπουδαία δουλειά του Garth Richardson στην παραγωγή: με βάση την εμπειρία του από τις δύο προηγούμενες φορές, απογειώνει εδώ τη συνεργασία του με το τρίο. Ακούς διάσπαρτη στον δίσκο τη σφραγίδα του, φτιάχνεσαι από τον ογκώδη ήχο και εντυπωσιάζεσαι από τον τρόπο χρήσης διάφορων «περίεργων» οργάνων (άρπα, γκάιντα, μια ολόκληρη mariachi μπάντα κλπ.), αφού αυτά δεν εισέρχονται κατά τρόπο «φτηνό» στο ύφος του γκρουπ, μα ενσωματώνονται ολοκληρωμένα στα δεδομένα του τελευταίου.

Το νέο άλμπουμ βρίσκει έτσι τους Biffy Clyro να πατούν κορυφή και μάλιστα με τρόπο εμφατικό. Αποδεικνύουν εδώ ότι η εμπορική επιτυχία που γνωρίζουν τα τελευταία χρόνια τους αξίζει απόλυτα. Την κυνήγησαν άλλωστε, προς τιμήν τους όμως δεν «ξεπουλήθηκαν» για χάρη της: κράτησαν τον χαρακτήρα τους κι έφτιαξαν μουσική η οποία ισορροπεί άριστα ανάμεσα στη φιλικότητα προς τον χρήστη και στην καλλιτεχνική αναζήτηση. Hats off!

 

1991

Ανάμεσα σε Δυτική κι Ανατολική Ακτή, gangsta ρίμες, jazz samples και crossovers στο rock κοινό, ο Δημήτρης Λιλής επιλέγει τους 5 δίσκους που σημάδεψαν λίγο περισσότερο μια από τις εμβληματικότερες χρονιές της χρυσής εποχής του αμερικανικού rap.

Top story

Ο Αλέξανδρος Τοπιντζής βρέθηκε στο Ηρώδειο τη βραδιά που ο ισλανδός συνθέτης υπογράμμισε με διακριτικότητα πόσο διψάνε μουσικοί και κοινό για ζωντανή μουσική, ξανά.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, τα λέει με τον Δημοσθένη Ιωάννου των ομηρικών Κίρκη.

Λίγο πριν οι Brian και Roger Eno εμφανιστούν στο Ηρώδειο για μια (κυριολεκτικά) μοναδική συναυλία (4/8) έκαναν μια διαδικτυακή κουβέντα εφ’ όλης της ύλης εν είδει συνέντευξης τύπου. Η Ελένη Τζαννάτου ήταν εκεί.

Κάθε Πέμπτη η Ναταλία Πετρίτη θα βλέπει τη ζωή στο κινηματογραφικό πανί. Αυτή την εβδομάδα (22-28/7), βλέπει μια ακόμα εξαιρετική παραγωγή της Α24, τον Μάκη Παπαδημητρίου να ψάχνει μία πορνοστάρ και τον Humphrey Bogart, που θα 'χει για πάντα το Παρίσι.

Στη δεύτερη πάντως δουλειά τους, Cavalcade, που κυκλοφόρησαν φέτος άφησαν το τζαμάρισμα κι έπιασαν τη μελωδία και τις ποπ αναφορές. Γιατί, όπως λέει ο Geordie Greep στην Ελένη Τζαννάτου, στο τέλος της ημέρας, γράφουν μουσική για αυτούς.

Με αφορμή την έναρξη του 1ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κρουστών Ρεθύμνου (20-24/7) θυμόμαστε 7 ταινίες με τα ντραμς σε πρώτο πλάνο. 

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, επιλέγει 6 φετινά metal ντεμπούτα εγχώριας προέλευσης που θα σας σώσουν.

Ο Άγγελος Κλειτσίκας βρέθηκε για δυο βραδιές στο Ηρώδειο (12 & 14/7) για να ακούσει και να δει 4 ονόματα που υπηρετούν διαχρονικά τον ανήσυχο, ελληνικό ήχο.

Στο νέο του Diggin', ο Ζώης Χαλκιόπουλος ακούει το Streams, τη νέα δουλειά του έλληνα ντράμερ.

Κάθε Πέμπτη η Ναταλία Πετρίτη θα βλέπει τη ζωή στο κινηματογραφικό πανί. Αυτή την εβδομάδα (15-21/7), κάνει thumbs up στο ντεμπούτο του Mehdi Barsaoui, παρακολουθεί με ενδιαφέρον την επιστροφή του Γιώργου Γεωργόπουλου και νιώθει πλήξη στο Φεστιβάλ του Ρίφκιν.

Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να μοιραστεί. Στο νέο του Snap(shots) αναθαρρεί από το πρώτο του live μετά από καιρό, λέει ιστορίες για το Euro 2020 και θυμάται τα ακούσματα της εφηβείας του.

Ο Μάκης Μηλάτος, κάθε μήνα, μαζεύει επανακυκλοφορίες, επανεκδόσεις, επετειακές κυκλοφορίες, box sets και άλλα αντικείμενα του πόθου που ζωντανεύουν ξανά το παρελθόν. Για τον Ιούλιο, επιλέγει την απόλυτη hip hop συλλογή και 3 ακόμα ελκυστικές επανακυκλοφορίες.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, επιλέγει 6 φετινά metal ντεμπούτα που θα σας απομακρύνουν από τους Μέηντεν.

Στο νέο του Incoming, ο Δημήτρης Λιλής απορεί για τη μεγάλη αντίφαση που ζει η DJ κουλτούρα αυτό το καλοκαίρι στην Ελλάδα.

Και λίγο πριν τη βρει και πάνω στη σκηνή του Ωδείου Ηρώδου Αττικού (15/7) μιλάει στον Άγγελο Κλειτσίκα για το πώς απαρνήθηκε τον έλεγχο των πραγμάτων για να φτάσει εκεί που θέλει στη δημιουργική διαδικασία , το ρόλο της τέχνης στην Covid εποχή και την επόμενη μέρα.

Top