View More
Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να ...
O αρχηγός της μπάντας από το Μπρίστολ μίλησε στην Ελένη Τζαννάτου για το νέο τους δίσκο, Ultra Mono, που αποτελεί μια ευγενική υπενθύμιση του να αποδέχεστε και να ...
Στο νέο του Diggin', ο Ζώης Χαλκιόπουλος ακούει το Today των αυστραλών Babe Rainbow.
Η Τάνια Σκραπαλιώρη φτιάχνει τον χάρτη της πρωτεύουσας με 7 δισκάδικα που συμμετέχουν στην δεύτερη RSD για το 2020, για να τα επισκεφθείτε διαβασμένοι το ...
Ο αναμφίβολα πιο αναγνωρίσιμος μουσικοκριτικός της εποχής μας μιλάει στην Ελένη Τζαννάτου και το Avopolis για τη βίντεο-κριτική που στην περίπτωσή του αποδείχθηκε ...
Top story

Η εκδοχή τους στο "How Lucky" είναι η δεύτερη ηχογράφηση του John Prine που ακούμε μετά τον θάνατό του. 

Ακούστε το "Ghosts" που ο μουσικός κυκλοφόρησε λίγο μετά τα 71α γενέθλιά του. 

Με πάνω από μισό αιώνα καριέρα, η, μεταξύ άλλων, «Μούσα του Υπαρξισμού» έφυγε από τη ζωή στα 93 της χρόνια. 

Οι προγραμματισμένες παραστάσεις του Φοίβου Δεληβοριά για τις 24/9 και 1/10 μεταφέρθηκαν στις 6 και 8/10, αντίστοιχα.

Τα έσοδα της μουσικής συλλογής θα διατεθούν εξ' ολοκλήρου για την αγορά αγαθών για τους πρόσφυγες.

Δείτε το βίντεο για το "Nowhere, Man".

Αυτό, πάντως, δείχνουν τα στοιχεία έρευνας που έγινε στη Μεγάλη Βρετανία.

Το δεύτερο από την επερχόμενη δουλειά της, Disco.

Ο συνθέτης «σήκωσε» το πρώτο του Emmy με το βραβείο «Εξαίρετης Μουσικής Σύνθεσης για Σειρά».

Biffy Clyro - Opposites

Μιχάλης Τσαντίλας
Μιχάλης Τσαντίλας

Βάζεις εξ αρχής αστερίσκους, πριν ακόμα ακούσεις το νέο –έκτο στη σειρά– στουντιακό πόνημα των τριών Σκωτσέζων, διαβάζοντας στα μουσικά περιοδικά για το πώς συνέλαβαν αρχικά την ιδέα για δύο ξεχωριστά άλμπουμ, πώς στη συνέχεια αποφάσισαν να τα κυκλοφορήσουν μαζί και πώς τελικά (μετά από παρέμβαση της δισκογραφικής τους) προκρίθηκε η λύση του μονού άλμπουμ με 14 κομμάτια, με το σύνολο των 20 να μένει διαθέσιμο μόνο στη deluxe έκδοση. Μετά διαβάζεις σε άλλα περιοδικά –πιο εξειδικευμένα– για τις τεχνικές ηχογράφησης, για συστρωματώσεις κιθάρων, μπάσων, πλήκτρων και τυμπάνων, για τη δημιουργία ενός γιγάντιου ήχου. Ε, θέλεις πια οπωσδήποτε να κάτσεις να ακούσεις.

Και το κάνεις, βάζοντας να παίξει το πρώτο CD της deluxe έκδοσης, που έχει τίτλο The Sand At The Core Of Our Bones. Κι έρχονται τα χτυπήματα διαδοχικά: τα τέσσερα πρώτα τραγούδια είναι δυναμίτες, δεν σε αφήνουν να αμφισβητήσεις σε καμία περίπτωση τη δουλειά της μπάντας. Αρχίζεις λοιπόν να αναρωτιέσαι πότε θα κάνει κοιλιά ο δίσκος. Αλλά δεν κάνει. Ακόμα κι όταν φτάνει κοντά σε κάτι τέτοιο, ξεφεύγει εντέχνως με μία αλλαγή στο κλίμα, μετατοπίζοντας το σημείο εστίασης. Και περνάς στο δεύτερο CD The Land At The End Of Our Toes και το πράγμα συνεχίζει με κάπως πιο «φευγάτα» τραγούδια και φτάνει ως το τέλος χωρίς να το πολυκαταλάβεις. Ξέρεις έτσι ότι έχεις να κάνεις με έναν πολύ καλό δίσκο. Πώς το δικαιολογείς, όμως;

Γιατί για να είσαι ειλικρινής, δεν κάνουν κάτι δραστικά διαφορετικό στο Opposites οι Biffy Clyro: ουσιαστικά κινούνται στο πεδίο που οι ίδιοι όρισαν  με το Puzzle του 2007 και με το Only Revolutions του 2009. Έχουν όμως δουλέψει στην εντέλεια τις λεπτομέρειες, έχουν αποβάλει εντελώς κάθε περιττό συστατικό (π.χ. κάποιες ενοχλητικές παραπομπές στους Nickelback), έχουν τελειοποιήσει τα δυνατά τους σημεία. Οι μελωδίες τους ηχούν πλήρεις και συναρπαστικές, τα κιθαριστικά ριφ εξακολουθούν να είναι εφευρετικά –ενίοτε και φονικά– το δημιουργικό παιχνίδι με τους χρονισμούς ακατάπαυστο. Μακράν από μια επιλογή ματαιοδοξίας (όπως συμβαίνει συχνά με τα διπλά άλμπουμ), το Opposites αποδεικνύεται ένα μεστό concept album, κρατημένο μάλιστα σε χαμηλή χρονική διάρκεια για την κατηγορία του.

Μεγάλο ρόλο σε αυτή την επιτυχία παίζει βέβαια και η πραγματικά σπουδαία δουλειά του Garth Richardson στην παραγωγή: με βάση την εμπειρία του από τις δύο προηγούμενες φορές, απογειώνει εδώ τη συνεργασία του με το τρίο. Ακούς διάσπαρτη στον δίσκο τη σφραγίδα του, φτιάχνεσαι από τον ογκώδη ήχο και εντυπωσιάζεσαι από τον τρόπο χρήσης διάφορων «περίεργων» οργάνων (άρπα, γκάιντα, μια ολόκληρη mariachi μπάντα κλπ.), αφού αυτά δεν εισέρχονται κατά τρόπο «φτηνό» στο ύφος του γκρουπ, μα ενσωματώνονται ολοκληρωμένα στα δεδομένα του τελευταίου.

Το νέο άλμπουμ βρίσκει έτσι τους Biffy Clyro να πατούν κορυφή και μάλιστα με τρόπο εμφατικό. Αποδεικνύουν εδώ ότι η εμπορική επιτυχία που γνωρίζουν τα τελευταία χρόνια τους αξίζει απόλυτα. Την κυνήγησαν άλλωστε, προς τιμήν τους όμως δεν «ξεπουλήθηκαν» για χάρη της: κράτησαν τον χαρακτήρα τους κι έφτιαξαν μουσική η οποία ισορροπεί άριστα ανάμεσα στη φιλικότητα προς τον χρήστη και στην καλλιτεχνική αναζήτηση. Hats off!

 

 

 
Top story

Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να μοιραστεί. Κι αναρωτιέται, αλήθεια, πότε θα πάψουμε να «χαϊδεύουμε» την εγχώρια μουσική παραγωγή;

O αρχηγός της μπάντας από το Μπρίστολ μίλησε στην Ελένη Τζαννάτου για το νέο τους δίσκο, Ultra Mono, που αποτελεί μια ευγενική υπενθύμιση του να αποδέχεστε και να αγαπάτε τον εαυτό σας.

Στο νέο του Diggin', ο Ζώης Χαλκιόπουλος ακούει το Today των αυστραλών Babe Rainbow.

Η Τάνια Σκραπαλιώρη φτιάχνει τον χάρτη της πρωτεύουσας με 7 δισκάδικα που συμμετέχουν στην δεύτερη RSD για το 2020, για να τα επισκεφθείτε διαβασμένοι το Σάββατο 26/9.

Ο αναμφίβολα πιο αναγνωρίσιμος μουσικοκριτικός της εποχής μας μιλάει στην Ελένη Τζαννάτου και το Avopolis για τη βίντεο-κριτική που στην περίπτωσή του αποδείχθηκε μονόδρομος, τη σημασία του γραπτού λόγου αλλά και το μέλλον της pop μουσικής που διαγράφεται παγκόσμιο.

Ο Ανδρέας Κύρκος βρήκε ευρηματικό και διασκεδαστικό το sequel του Karate Kid στο Netflix και ανυπομονεί ήδη για τον επόμενο κύκλο της σειράς.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμη κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, κοιτά στη σκοτεινή πλευρά των Pink Floyd.

Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να μοιραστεί. Πλέον αναπολεί όσα γινονταν μετά τα μεσάνυχτα στα αναλογικά στενά και βρίσκει το δρόμο του στα ψηφιακά.

Στο νέο του Incoming, ο Δημήτρης Λιλής αναρωτιέται πώς γίνεται τη στιγμή που ο Iggy Pop παίζει στο BBC Radio 6 μια garage μπάντα από την Αθήνα (Nerrves), εδώ να χειροκροτάμε τα  αθηναϊκά FM όταν ακούμε Stooges.

Ακριβώς 50 χρόνια μετά το θάνατο του σπουδαίου κιθαρίστα, ο Άγγελος Κλειτσίκας ψάχνει ανάμεσα στις ρίμες και βρίσκει τα samples του Jimi Hendrix που «έκοψαν και έραψαν» hip hop καλλιτέχνες, από τους A Tribe Called Quest μέχρι  τους Death Grips.

Η Τάνια Σκραπαλιώρη αναζήτησε απαντήσεις από διοργανωτές, μέσα στο ρευστό σκηνικό που διανύουμε και εκείνοι συνιστούν υπομονή.

Ο Ανδρέας Κύρκος επιλέγει τις ταινίες εκείνες που θα μας κάνουν τους επόμενους μήνες να καθίσουμε στη σκοτεινή αίθουσα με μάσκα -αλλά και στον καναπέ μας, μπροστά στις streaming πλατφόρμες.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμη κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Συνεχίζοντας σε εκπαιδευτικό κλίμα, ξετυλίγει το κεφάλαιο Λεντ Ζέππελιν.

Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να μοιραστεί. Περνάει το νέο του Snap(shots) κάπου ανάμεσα στον Charile Kaufman, τον  Lionel Messi και τους Radiohead.

O Travis Scott λανσάρει μαξιλάρι-γιγάντια κοτομπουκιά McDonald’s κι η Ελένη Τζαννάτου βουτάει στα άδυτα του μουσικού merchandise κι αναρωτιέται «Γιατί;».

Instagram





Top