View More
Ο Αλέξανδρος Τοπιντζής βρέθηκε στο Ηρώδειο τη βραδιά που ο ισλανδός συνθέτης υπογράμμισε με διακριτικότητα πόσο διψάνε μουσικοί και κοινό για ζωντανή ...
Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, τα λέει με τον ...
Λίγο πριν οι Brian και Roger Eno εμφανιστούν στο Ηρώδειο για μια (κυριολεκτικά) μοναδική συναυλία (4/8) έκαναν μια διαδικτυακή κουβέντα εφ’ όλης της ...
Δώδεκα ολόκληρα χρόνια μετά την κυκλοφορία του, το League of Legends, ή LoL για όσες και όσους ξέρουν από gaming, συνεχίζει να είναι το πιο δημοφιλές ...
Κάθε Πέμπτη η Ναταλία Πετρίτη θα βλέπει τη ζωή στο κινηματογραφικό πανί. Αυτή την εβδομάδα (22-28/7), βλέπει μια ακόμα εξαιρετική παραγωγή της Α24, ...

Άλλη μια εβδομάδα, άλλη μια διασκευή από το ζευγάρι, αυτή τη φορά στο "My Generation" των Who".

Το "summer in the city" του Φοίβου Δεληβοριά συνεχίζεται στη σκηνή του Θεάτρου Άλσος.

Μετά την Ελένη Φουρέιρα και την Έλενα Τσαγκρινού, άλλη μια ελληνίδα τραγουδίστρια που φιγουράρει στην πλατεία της Νέας Υόρκης, στο πλαίσιο της καμπάνιας EQUAL του Spotify.

Ακούμε ένα ακόμα νέο κομμάτι από το Solar Power.

Άλλη μια διασκευή από το  The Metallica Blacklist.

Τον ακούσαμε στο κλασικό A Charlie Brown Christmas.

Richard Hawley - Standing At The Sky's Edge

Μιχάλης Τσαντίλας
Μιχάλης Τσαντίλας

Τι είναι αυτό που οδηγεί έναν καλλιτέχνη σε επαναπροσδιορισμό της ηχητικής του ταυτότητας και σε αναζήτηση νέων εκφραστικών μέσων; Ίσως το ερώτημα να ακούγεται περιττό, τη στιγμή που η σύγχρονη θεώρηση του καλλιτέχνη τον θέλει ούτως ή άλλως εξερευνητή και ανήσυχο. Στην περίπτωση του Richard Hawley, πάντως, ήταν οι αλλαγές που έφερε το αδυσώπητο πέρασμα του χρόνου στη ζωή του. Έρωτας, Θάνατος, κοινωνικοπολιτικό γίγνεσθαι: δύσκολα μπορεί να σκεφτεί κανείς «μεγαλύτερα» θέματα για έναν τραγουδοποιό.

Ακόμα πιο δύσκολο αποδεικνύεται το να βρει κανείς κείμενο που να αφορά στη σόλο καριέρα του Βρετανού τροβαδούρου και να μην περιέχει τη λέξη «crooner» εντός του. Και αυτός ίσως ήταν ένας ακόμα λόγος για εκείνον να προσπαθήσει να σπάσει την εικόνα του. Φαινομενικά, το Standing At The Sky's Edge προσπαθεί να κάνει ακριβώς αυτό, ντύνοντας τη φωνή του Hawley με έναν πολύ διαφορετικό ήχο, ο οποίος οφείλει πολλά σε αγαπημένους του, ούτως ή άλλως, καλλιτέχνες, όπως ο Jimi Hendrix και οι 13th Floor Elevators.

Οι τέσσερις πρώτες συνθέσεις του άλμπουμ παρουσιάζουν πράγματι έναν πολύ διαφορετικό Hawley: βαβουριάρικες κιθάρες, χορωδιακά φωνητικά στο παρασκήνιο, οριζόντιας ανάπτυξης μελωδίες και συνθέσεις που απλώνουν στον χρόνο αποτελούν το κυρίως πιάτο. Η έκπληξη, όμως, εξαντλείται γρήγορα. Και παρ' ότι ο ήχος είναι πειστικός, ο ίδιος ο Hawley δεν είναι και τόσο. Μόνο αφού σκάσει μύτη το “Seek It”, με την απλή, επαναληπτική μελωδία του και την αέρινη αύρα του –παρεμπιπτόντως, θα ταίριαζε γάντι στον Frank Sinatra– νιώθεις ότι το άλμπουμ παίρνει ανάσα. Η συνέχεια συντηρεί αυτό το κλίμα, κρατώντας καλά τις ισορροπίες ανάμεσα στον crooner (να 'τος πάλι ο όρος...) και στον «ψυχωτικό» ροκά.

Δεν αποτελεί τελικά δραστική αλλαγή πλεύσης το Standing At The Sky's Edge για τον Richard Hawley, τουλάχιστον όχι στον βαθμό που υποψιάζεσαι αρχικά. Πρόκειται ουσιαστικά για μια προσπάθεια να ντυθούν οι συνθέσεις του με έναν πιο ευρύ και πιο σύγχρονων αναφορών ήχο. Η οποία, αν και δεν συγκλονίζει, καταφέρνει ωστόσο να δώσει ενδιαφέροντα αποτελέσματα, κυρίως στις περιπτώσεις όπου επιτυγχάνεται η σύνθεση του προσωπικού ύφους του Hawley με αυτόν. Όπως και να 'χει, μόνο θετικά μπορεί να φέρει η ανησυχία για έναν καλλιτέχνη, έστω κι αν αρχικά το πείραμα δεν του αποφέρει σπουδαία αποτελέσματα.

1991

Ανάμεσα σε Δυτική κι Ανατολική Ακτή, gangsta ρίμες, jazz samples και crossovers στο rock κοινό, ο Δημήτρης Λιλής επιλέγει τους 5 δίσκους που σημάδεψαν λίγο περισσότερο μια από τις εμβληματικότερες χρονιές της χρυσής εποχής του αμερικανικού rap.

Top story

Ο Αλέξανδρος Τοπιντζής βρέθηκε στο Ηρώδειο τη βραδιά που ο ισλανδός συνθέτης υπογράμμισε με διακριτικότητα πόσο διψάνε μουσικοί και κοινό για ζωντανή μουσική, ξανά.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, τα λέει με τον Δημοσθένη Ιωάννου των ομηρικών Κίρκη.

Λίγο πριν οι Brian και Roger Eno εμφανιστούν στο Ηρώδειο για μια (κυριολεκτικά) μοναδική συναυλία (4/8) έκαναν μια διαδικτυακή κουβέντα εφ’ όλης της ύλης εν είδει συνέντευξης τύπου. Η Ελένη Τζαννάτου ήταν εκεί.

Κάθε Πέμπτη η Ναταλία Πετρίτη θα βλέπει τη ζωή στο κινηματογραφικό πανί. Αυτή την εβδομάδα (22-28/7), βλέπει μια ακόμα εξαιρετική παραγωγή της Α24, τον Μάκη Παπαδημητρίου να ψάχνει μία πορνοστάρ και τον Humphrey Bogart, που θα 'χει για πάντα το Παρίσι.

Στη δεύτερη πάντως δουλειά τους, Cavalcade, που κυκλοφόρησαν φέτος άφησαν το τζαμάρισμα κι έπιασαν τη μελωδία και τις ποπ αναφορές. Γιατί, όπως λέει ο Geordie Greep στην Ελένη Τζαννάτου, στο τέλος της ημέρας, γράφουν μουσική για αυτούς.

Με αφορμή την έναρξη του 1ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κρουστών Ρεθύμνου (20-24/7) θυμόμαστε 7 ταινίες με τα ντραμς σε πρώτο πλάνο. 

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, επιλέγει 6 φετινά metal ντεμπούτα εγχώριας προέλευσης που θα σας σώσουν.

Ο Άγγελος Κλειτσίκας βρέθηκε για δυο βραδιές στο Ηρώδειο (12 & 14/7) για να ακούσει και να δει 4 ονόματα που υπηρετούν διαχρονικά τον ανήσυχο, ελληνικό ήχο.

Στο νέο του Diggin', ο Ζώης Χαλκιόπουλος ακούει το Streams, τη νέα δουλειά του έλληνα ντράμερ.

Κάθε Πέμπτη η Ναταλία Πετρίτη θα βλέπει τη ζωή στο κινηματογραφικό πανί. Αυτή την εβδομάδα (15-21/7), κάνει thumbs up στο ντεμπούτο του Mehdi Barsaoui, παρακολουθεί με ενδιαφέρον την επιστροφή του Γιώργου Γεωργόπουλου και νιώθει πλήξη στο Φεστιβάλ του Ρίφκιν.

Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να μοιραστεί. Στο νέο του Snap(shots) αναθαρρεί από το πρώτο του live μετά από καιρό, λέει ιστορίες για το Euro 2020 και θυμάται τα ακούσματα της εφηβείας του.

Ο Μάκης Μηλάτος, κάθε μήνα, μαζεύει επανακυκλοφορίες, επανεκδόσεις, επετειακές κυκλοφορίες, box sets και άλλα αντικείμενα του πόθου που ζωντανεύουν ξανά το παρελθόν. Για τον Ιούλιο, επιλέγει την απόλυτη hip hop συλλογή και 3 ακόμα ελκυστικές επανακυκλοφορίες.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, επιλέγει 6 φετινά metal ντεμπούτα που θα σας απομακρύνουν από τους Μέηντεν.

Στο νέο του Incoming, ο Δημήτρης Λιλής απορεί για τη μεγάλη αντίφαση που ζει η DJ κουλτούρα αυτό το καλοκαίρι στην Ελλάδα.

Και λίγο πριν τη βρει και πάνω στη σκηνή του Ωδείου Ηρώδου Αττικού (15/7) μιλάει στον Άγγελο Κλειτσίκα για το πώς απαρνήθηκε τον έλεγχο των πραγμάτων για να φτάσει εκεί που θέλει στη δημιουργική διαδικασία , το ρόλο της τέχνης στην Covid εποχή και την επόμενη μέρα.

Top