View More
Το νέο πρότζεκτ του ιδρύματος Ωνάση μπαίνει με εγχώριες μπάντες μέσα στα αγαπημένα λαϊβάδικα της πόλης και φέρνει τη συναυλιακή εμπειρία στο σαλόνι μας. Λίγο πριν δούμε ...
Στο νέο του Incoming, o Δημήτρης Λιλής δανείζεται τα λόγια του Λεξ για να αποδείξει τι χρειάζεται το εγχώριο rap.
Και κάπως έτσι, έκαναν υπολογίσιμο το εγχώριο progressive metal. Τα υπόλοιπα τα εξηγεί καλύτερα ο κιθαρίστας της μπάντας, Γιώργος Τζαβάρας (Ravaya) στον ...
Όσο το σπίτι αυτόν τον χειμώνα μοιάζει μονόδρομος, η Τάνια Σκραπαλιώρη προτείνει 8 βιβλία που θα το κάνουν ακόμα πιο φιλόξενο, επιμηκύνοντάς το προς άπειρες συγγραφικές ...
Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να ...
Top story

Κάτι που δημιουργεί γενικότερα ερωτηματικά για το αν θα δούμε αυτό το καλοκαίρι μεγάλα μουσικά φεστιβάλ.

Την Κυριακή 24 Οκτωβρίου του 2021.

Ο Joe Biden έγινε ο 46ος πρόεδρος των ΗΠΑ, η Kamala Harris η πρώτη γυναίκα αντιπρόεδρος, η Lady Gaga τραγούδησε τον εθνικό ύμνο, η Jennifer Lopez χώρεσε

Οι δύο φρέσκοι μουσικοί συναντήθηκαν πριν λίγες μέρες μέσω του Avopolis Radio, για μια 90λεπτη συνομιλία με τον Δημήτρη Λιλή.

Δείτε τον Robin Pecknold να παίζει ζωντανά το κομμάτι της μπάντας του στην εκκλησία Brooklyn’s St. Ann & the Holy Trinity.

Το Ok Human θα έρθει στα ακουστικά μας μέσα στον μήνα.

Δύο από τις πιο φρέσκες εγχώριες μουσικές προσωπικότητες συνομιλούν στον αέρα του σταθμού μας, σήμερα Τρίτη 19/1 στις 19:00.

Αρκεί να φορέσετε τις πυτζάμες σας και να τους περιμένετε στο σαλόνι σας, την Παρασκευή 22 Ιανουαρίου.

Ακούστε το "Love", άλλο ένα single που προλογίζει την επερχόμενη δουλειά της μπάντας, Afterglow.

Τα Τραγούδια Της Χαρούλας

Administrator
Administrator


Όταν τον Ιούνιο του 1979 ο αείμνηστος Μάνος Λοΐζος, ο Μανώλης Ρασούλης και η Χάρις Αλεξίου έκαναν τον δίσκο Τα Τραγούδια Της Χαρούλας, ίσως να γνώριζαν ότι ερχόταν η κατάλληλη χρονική στιγμή και ίσως ακόμα να είχαν υποπτευθεί και την επιτυχία του. Εκείνο που σίγουρα δεν γνώριζαν, ήταν η αντοχή του στον χρόνο, κάτι βέβαια δύσκολο να το μαντέψει κανείς. Μετά από 29 πάντως χρόνια, ο δίσκος αυτός συνεχίζει να ακούγεται και να ανατυπώνεται σε cd. 
 
Σε μια περίοδο όπου η Ελλάδα φαινόταν να επουλώνει και τις τελευταίες πληγές της από τη δικτατορία - πέντε χρόνια έχουν περάσει - ο Λοΐζος μοιάζει να αφουγκράζεται τα πράγματα. Καταλαβαίνει, μετά από τρία χρόνια απουσίας από τη δισκογραφία, πως ένας δίσκος σαν και το Τα Τραγούδια Μας, που είχε κάνει με τον Γιώργο Νταλάρα (1976) και είχε γνωρίσει την απόλυτη επιτυχία, αν γινόταν εκείνη τη στιγμή, μπορεί και να μην είχε την ίδια απήχηση. Αν και το πολιτικό τραγούδι κρατούσε ακόμα, ένας δίσκος με εξ' ολοκλήρου πολιτικό στίγμα θα μπορούσε να περάσει ακόμα και απαρατήρητος.
 
Σε μια εποχή λοιπόν όταν η χώρα από τη μια «θυμάται» ακούγοντας τα "Παραπονεμένα Λόγια" των Μαρκόπουλου - Ελευθερίου και από την άλλη «αναρωτιέται» αν πειράζει που είναι μεγάλη φίρμα ο Γιάννης Φλωρινιώτης, έρχονται Τα Τραγούδια Της Χαρούλας ώστε να θυμίσουν, αφ' ενός, ότι υπάρχει και το έντεχνο λαϊκό και, αφ' ετέρου, να μας πουν με τον πολιτικό τους στίχο ότι χρειάζεται ακόμα δουλειά για να αλλάξουν τα πράγματα: «σχεδόν πενήντα χρόνια βάσανα και διωγμοί, τώρα στη μαύρη αρρώστια ανάξια πληρωμή» ("Τίποτα Δεν Πάει Χαμένο"). Ταυτόχρονα, δείχνοντας την τότε ψυχοσύνθεση του Έλληνα, η Αλεξίου τραγουδά «Μες στο πλήθος σ' είχα δει το '62 στη διαδήλωση» και ο Δημήτρης Κοντογιάννης, ο οποίος και συμμετέχει στο ίδιο τραγούδι ("Μες Στο Πληθος"), της απαντά «κάνε διάλειμμα Χαρούλα, πες μας τον καρσιλαμά, να γλυκάνεις τις καρδιές μας και τα βρίσκουμε μετά». Υπογραμμίζοντας, μ' αυτόν τον τρόπο, την ανάγκη να ξεφύγουμε από ό,τι περάσαμε, αλλά όχι και να ξεχάσουμε. Ασχετα αν στις μέρες μας προτιμάμε να μένουμε στο διάλειμμα με τους καρσιλαμάδες... Σωστό ή λάθος, δεν θα το αναλύσουμε αυτή τη στιγμή, το τι φταίει και ποιοι είναι μια άλλη ιστορία.
 
Στον ίδιο δίσκο, ο κοινωνικός στίχος του επίσης αείμνηστου Πυθαγόρα (που εδώ συνεργάστηκε για πρώτη και μοναδική φορά με τον Λοΐζο) δίνει τρία πολύ δυνατά τραγούδια, τα οποία αντέχουν μέχρι τις μέρες μας: "Σε Πέντε Ώρες Ξημερώνει Κυριακή", "Τέλι Τέλι Τέλι" και "Τι Να Πω Σε Μια Πόλη". Ο έρωτας παίζει έναν επίσης καθοριστικό ρόλο στον δίσκο. Το "Όλα Σε Θυμίζουν" είναι μια αξεπέραστης δύναμης ερωτική μπαλάντα, η οποία μπαίνει αμέσως στο αρχείο των μεγάλων μας τραγουδιών. Κάτι άλλο που αξίζει να σημειώσω δικαιολογώντας το εθνικό μας σπορ - το κουτσομπολιό - είναι ότι ο δίσκος αυτός αποτέλεσε έκπληξη και για τον Λευτέρη Παπαδόπουλο, με μεσολάβηση του οποίου είχε τραγουδήσει παλιότερα κάποιες συνθέσεις του Λοΐζου η Χάρις Αλεξίου, στον κύκλο τραγουδιών του Καλημέρα Ήλιε - καθώς, τότε, ο συνθέτης τη θεωρούσε ως τραγουδίστρια νυχτερινού κέντρου... Εδώ ο Παπαδόπουλος όχι μόνο δεν έβαλε το χέρι του, αλλά το έμαθε μόνο όταν τα πράγματα είχαν ήδη πάρει τον δρόμο τους. Είχε φτάσει η στιγμή που ένας σπουδαίος συνθέτης αναγνώρισε το μεγαλείο μιας σπουδαίας φωνής.
 
Τελειώνοντας να πω ότι, έστω και μετά από αυτό το γεγονός, δεν ξέρω τι έγινε τυχαία και τι όχι με αυτόν τον δίσκο και με αυτήν τους τη συνεργασία. Σίγουρα όμως ξέρω πως δεν είναι τυχαία η διαχρονικότητα αυτού του δίσκου αναφοράς. Εδώ και 29 χρόνια Τα Τραγούδια Της Χαρούλας είναι και δικά μας τραγούδια...
 
Track list:
 
01. Γύφτισσα Τον Εβύζαξε
02. Την Όγδοη Μέρα
03. Σε Πέντε Ώρες Ξημερώνει Κυριακή
04. Πες Μου Πως Γίνεται
05. Όλα Σε Θυμίζουν
06. Τι Να Πω
07. Ο Φαντάρος
08. Έκανα Τη Μοίρα Φίλη
09. Κι Εγώ Σαν Πόλη
10. Μες Στο Πλήθος
11. Τέλι Τέλι Τέλι
12. Τίποτα Δεν Πάει Χαμένο
 

Top story

Το νέο πρότζεκτ του ιδρύματος Ωνάση μπαίνει με εγχώριες μπάντες μέσα στα αγαπημένα λαϊβάδικα της πόλης και φέρνει τη συναυλιακή εμπειρία στο σαλόνι μας. Λίγο πριν δούμε τους ATH Kids (24/1), ο ιθύνων νους του Stages A/Live, Χρήστος Σαρρής, μιλάει στο Avopolis για το όλο εγχείρημα αλλά και τη ζωντανή μουσική της νέας εποχής.

Στο νέο του Incoming, o Δημήτρης Λιλής δανείζεται τα λόγια του Λεξ για να αποδείξει τι χρειάζεται το εγχώριο rap.

Και κάπως έτσι, έκαναν υπολογίσιμο το εγχώριο progressive metal. Τα υπόλοιπα τα εξηγεί καλύτερα ο κιθαρίστας της μπάντας, Γιώργος Τζαβάρας (Ravaya) στον Αλέξανδρο Τοπιντζή, με αφορμή το νέο δίσκο των Need, Norchestrion: A Song for the End.

Όσο το σπίτι αυτόν τον χειμώνα μοιάζει μονόδρομος, η Τάνια Σκραπαλιώρη προτείνει 8 βιβλία που θα το κάνουν ακόμα πιο φιλόξενο, επιμηκύνοντάς το προς άπειρες συγγραφικές κατευθύνσεις.

Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να μοιραστεί. Στο νέο του Snap(shots) συνδυάζει την εγχώρια επικαιρότητα με την pop κουλτούρα που κατανάλωσε.

Ρηξικέλευθος παραγωγός, δημιουργός του Wall of Sound, κακοποιητικός, δολοφόνος. Ο Ανδρέας Κύρκος ανατρέχει στο φρενήρες σύμπαν ενός από τα μεγαλύτερα παράδοξα της pop ιστορίας, του Phil Spector, που πέθανε στα 81 του χρόνια.

Πώς το όραμα του για την A$AP κολεκτίβα άλλαξε το rap παιχνίδι; Και ποιος είναι αυτός ο Λατινοαμερικανός της Νέας Υόρκης για τον οποίο, 6 χρόνια πριν, όλα τέλειωσαν βίαια, αλλά αυτοί που ξέρουν, τιμούν κάθε χρόνο στις 18 Ιανουαρίου; Ο Δημήτρης Λιλής έχει τις απαντήσεις.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Περνάει το νέο του Παρατηρητήριο, απορώντας για το φεϊσμπουκικό ban της Επιτροπής και του ΚΨΜ, αλλά δε σας αφήνει χωρίς τις νέες κυκλοφορίες που έπιασε το ραντάρ του.

Μόνο τυχαίοι δεν είναι οι άνθρωποι που βρίσκονται πίσω από κάποιους δίσκους που γνωρίζουν μαζική επιτυχία…

Στο νέο του Diggin', ο Ζώης Χαλκιόπουλος γυρνάει στα 90s και τα ambient αυλάκια του Aphex Twin, για να φτιάξει ένα mix που θα μας στείλει στη λήθη.

Ο Ανδρέας Κύρκος επιλέγει τις 10 ταινίες της award season που εικάζει πως θα κεντρίσουν το ενδιαφέρον και όταν έρθει η ώρα, θα «σηκώσουν» τα βραβεία της χρονιάς.

Η Τάνια Σκραπαλιώρη αποχαιρετά τον σπουδαίο συγγραφέα που έφυγε από τη ζωή, αφού άφησε το δικό του αποτύπωμα στην ελληνική γραμματεία. Άλλωστε, ήταν από τις πένες που μπορούσε να πει τα πάντα με μία μόνο λέξη: την πρώτη του.

Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να μοιραστεί. Στο νέο του Snap(shots) σαλπάρει για ΗΠΑ: από το Καπιτώλιο του 2021, μέχρι τη βαθιά Αμερική των 30s και των αδελφών Coen.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμη κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο κάνει μια ανθολογία με τους πιο ψεκασμένους στίχους των Iced Earth. Όλοι ξέρουμε γιατί...

Στο πρώτο του Incoming για το 2021, ο Δημήτρης Λιλής βάζει στόχο να ακούσει φέτος όση περισσότερη και διαφορετική μουσική μπορεί. Χωρίς να ξεχνάει, όσα δίδαξαν οι παλιοί.

Instagram





Top