View More
Ο Αλέξανδρος Τοπιντζής βρέθηκε στο Ηρώδειο τη βραδιά που ο ισλανδός συνθέτης υπογράμμισε με διακριτικότητα πόσο διψάνε μουσικοί και κοινό για ζωντανή ...
Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, τα λέει με τον ...
Λίγο πριν οι Brian και Roger Eno εμφανιστούν στο Ηρώδειο για μια (κυριολεκτικά) μοναδική συναυλία (4/8) έκαναν μια διαδικτυακή κουβέντα εφ’ όλης της ...
Δώδεκα ολόκληρα χρόνια μετά την κυκλοφορία του, το League of Legends, ή LoL για όσες και όσους ξέρουν από gaming, συνεχίζει να είναι το πιο δημοφιλές ...
Κάθε Πέμπτη η Ναταλία Πετρίτη θα βλέπει τη ζωή στο κινηματογραφικό πανί. Αυτή την εβδομάδα (22-28/7), βλέπει μια ακόμα εξαιρετική παραγωγή της Α24, ...

Άλλη μια εβδομάδα, άλλη μια διασκευή από το ζευγάρι, αυτή τη φορά στο "My Generation" των Who".

Το "summer in the city" του Φοίβου Δεληβοριά συνεχίζεται στη σκηνή του Θεάτρου Άλσος.

Μετά την Ελένη Φουρέιρα και την Έλενα Τσαγκρινού, άλλη μια ελληνίδα τραγουδίστρια που φιγουράρει στην πλατεία της Νέας Υόρκης, στο πλαίσιο της καμπάνιας EQUAL του Spotify.

Ακούμε ένα ακόμα νέο κομμάτι από το Solar Power.

Άλλη μια διασκευή από το  The Metallica Blacklist.

Τον ακούσαμε στο κλασικό A Charlie Brown Christmas.

Σαβίνα Γιαννάτου & Primavera En Salonico

Τραγούδια από τη Θεσσαλονίκη, τραγούδια για τη Θεσσαλονίκη, τραγούδια από τις παραδόσεις που διασταυρώθηκαν στην πόλη διαμέσου των αιώνων: ελληνικά, εβραϊκά, ποντιακά, βουλγάρικα, τουρκικά, αρμένικα, σέρβικα –ακόμα κι ένα ιρλανδέζικο!

Μιχάλης Τσαντίλας
Μιχάλης Τσαντίλας

Τραγούδια από τη Θεσσαλονίκη, τραγούδια για τη Θεσσαλονίκη, τραγούδια από τις παραδόσεις που διασταυρώθηκαν στην πόλη διαμέσου των αιώνων: ελληνικά, εβραϊκά, ποντιακά, βουλγάρικα, τουρκικά, αρμένικα, σέρβικα –ακόμα κι ένα ιρλανδέζικο!

 
Αλλιώς το είχα αφήσει το Gazarte την τελευταία φορά που το είχα επισκεφθεί, κι αλλιώς το βρήκα τώρα. Η αίθουσα συναυλιών του γνωστού πολυχώρου υπέστη δραστική ανακαίνιση στο μεταξύ κι έγινε ακόμα καλύτερη, νομίζω. Στο τέλος μάλιστα της εμφάνισης της Σαβίνας Γιαννάτου και των Primavera En Salonico την Κυριακή το βράδυ, προσπαθούσα να σκεφτώ σε ποιον άλλο αντίστοιχο χώρο στην Αθήνα θα μπορούσε να βιωθεί η συγκεκριμένη βραδιά το ίδιο αποτελεσματικά. Και δεν κατάφερα να βρω κάποιον...
 
Και, ξέρετε, η μουσική που έπαιξαν εκείνο το βράδυ οι Primavera En Salonico ζητά (και αξίζει, βέβαια) την απόλυτη συγκέντρωση του ακροατηρίου. Όχι μόνο επειδή η συγκεκριμένη ομάδα παίζει με ακουστικά όργανα –δεν μπορεί, δηλαδή, να κρυφτεί πίσω από εφέ και παραμορφώσεις– αλλά και γιατί το μεταξύ τους κόλπο βασίζεται σε λεπτομέρειες και ισορροπίες που είναι εύκολο να χαθούν στο λεπτό, έτσι και από κάτω αρχίσει η οχλαγωγία. Όσοι βρέθηκαν την Κυριακή στο Gazarte προφανώς τα γνώριζαν όλα αυτά πολύ καλά.
 
Savya_3
 
Τραγούδια με επίκεντρο τη Θεσσαλονίκη είχαν να μας παρουσιάσουν η Σαβίνα Γιαννάτου και οι συνεργάτες της στη συγκεκριμένη περίσταση, πολλά από τα οποία υπάρχουν και στον ολοκαίνουργιο δίσκο τους, που κυκλοφόρησε από την ECM (σε ελληνική διανομή από τη Μικρή Άρκτο). Τραγούδια από τη Θεσσαλονίκη, τραγούδια για τη Θεσσαλονίκη, τραγούδια από τις διάφορες παραδόσεις που διασταυρώθηκαν στην πόλη διαμέσου των αιώνων: ελληνικά, εβραϊκά, ποντιακά, βουλγάρικα, τουρκικά, αρμένικα, σέρβικα –ακόμα κι ένα ιρλανδέζικο! Τραγούδια από τον 19ο αιώνα κυρίως, ειδωμένα μέσα από το εκτελεστικό πρίσμα 6 σπουδαίων μουσικών και ερμηνευμένα με γνώση και αρτιότητα από τη Γιαννάτου.
 
Η σκηνική εικόνα των 7 ανθρώπων ήταν απατηλά στάσιμη: οι μουσικοί σε ημικύκλιο, έκαναν τις ελάχιστες κινήσεις που απαιτούνταν για τον χειρισμό των οργάνων τους· η Γιαννάτου επίσης, πέραν των στιγμών που χρησιμοποίησε το ντέφι της, υπήρξε λιτή κινησιολογικά. Όμως η ένταση δεν έλειψε όποτε χρειάστηκε, ενώ η εμβάθυνση από πλευράς μουσικών –αλλά και η προσήλωση των ακροατών που προανέφερα– ήταν τέτοιες, ώστε πραγματικά η όλη ατμόσφαιρα παρέπεμπε πολλές φορές σε κάποιου είδους τελετουργία. Τελετουργία της οποίας τον ρυθμό κράταγαν τα κρουστά του καθισμένου οκλαδόν Κώστα Θεοδώρου και το κοντραμπάσο του Μιχάλη Σιγανίδη, για να ξεδιπλωθούν επί αυτού οι μελωδίες και οι αρμονίες από το βιολί του Κυριάκου Γκουβέντα, το ακορντεόν και το κανονάκι του Κώστα Βόμβολου, την κιθάρα και το ούτι του Γιάννη Αλεξανδρή και το νέι του Χάρη Λαμπράκη.
 
Savya_2
 
Παρότι είχαμε να κάνουμε σχεδόν αποκλειστικά με τραγούδια, ήταν τα οργανικά μέρη τους που αναδείχθηκαν σε πρωταγωνιστές στο μεγαλύτερο μέρος της συναυλίας –και πώς θα μπορούσε να γίνει αλλιώς, με τους συγκεκριμένους μουσικούς; Αυτό, άλλωστε, φαινόταν να το αναγνωρίζει και η Γιαννάτου: κάθε που τελείωνε ένα κομμάτι γύριζε προς το μέρος τους αποδίδοντας τα εύσημα, ενώ στις στιγμές που ξέφευγαν προς ελευθεριάζουσες καταστάσεις ή απογειώνονταν σε εξωφρενικών απαιτήσεων ορχηστρικά μέρη, τους κοίταζε με ένα χαμόγελο που μαρτυρούσε πόσο πολύ το ζούσε και το απολάμβανε και η ίδια. Ήταν και εκείνης η απόδοση σπουδαία, όμως, καθώς ερμήνευσε μεστά και με άνεση. Φρόντισε επίσης να προλογίζει το κάθε τραγούδι και να μας εξηγεί τους στίχους του, ενώ πού και πού πέταγε και μερικά πολύ εύστοχα, χιουμοριστικά σχόλια.
 
Αυτή ήταν η δεύτερη ζωντανή παρουσίαση του Songs Of Thessaloniki στο ελληνικό κοινό. Είχε προηγηθεί η συναυλία στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης το προηγούμενο βράδυ, ενώ θα ακολουθήσουν εμφανίσεις σε διάφορες ευρωπαϊκές πόλεις. Έχοντας παρακαλουθήσει τα 100 (και κάτι) λεπτά της επί σκηνής παρουσίας της Σαβίνας Γιαννάτου και των Primavera En Salonico στο Gazarte, κάτι τέτοιο δείχνει απολύτως κατανοητό: ο μουσικός αυτός θησαυρός, με τον τρόπο που καναλάρεται μέσα από τη σύμπραξη των συγκεκριμένων 7 ανθρώπων, δεν είναι υπόθεση μόνο της Θεσσαλονίκης ή της Ελλάδας, αλλά του κόσμου όλου.
 
 

1991

Ανάμεσα σε Δυτική κι Ανατολική Ακτή, gangsta ρίμες, jazz samples και crossovers στο rock κοινό, ο Δημήτρης Λιλής επιλέγει τους 5 δίσκους που σημάδεψαν λίγο περισσότερο μια από τις εμβληματικότερες χρονιές της χρυσής εποχής του αμερικανικού rap.

Top story

Ο Αλέξανδρος Τοπιντζής βρέθηκε στο Ηρώδειο τη βραδιά που ο ισλανδός συνθέτης υπογράμμισε με διακριτικότητα πόσο διψάνε μουσικοί και κοινό για ζωντανή μουσική, ξανά.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, τα λέει με τον Δημοσθένη Ιωάννου των ομηρικών Κίρκη.

Λίγο πριν οι Brian και Roger Eno εμφανιστούν στο Ηρώδειο για μια (κυριολεκτικά) μοναδική συναυλία (4/8) έκαναν μια διαδικτυακή κουβέντα εφ’ όλης της ύλης εν είδει συνέντευξης τύπου. Η Ελένη Τζαννάτου ήταν εκεί.

Κάθε Πέμπτη η Ναταλία Πετρίτη θα βλέπει τη ζωή στο κινηματογραφικό πανί. Αυτή την εβδομάδα (22-28/7), βλέπει μια ακόμα εξαιρετική παραγωγή της Α24, τον Μάκη Παπαδημητρίου να ψάχνει μία πορνοστάρ και τον Humphrey Bogart, που θα 'χει για πάντα το Παρίσι.

Στη δεύτερη πάντως δουλειά τους, Cavalcade, που κυκλοφόρησαν φέτος άφησαν το τζαμάρισμα κι έπιασαν τη μελωδία και τις ποπ αναφορές. Γιατί, όπως λέει ο Geordie Greep στην Ελένη Τζαννάτου, στο τέλος της ημέρας, γράφουν μουσική για αυτούς.

Με αφορμή την έναρξη του 1ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κρουστών Ρεθύμνου (20-24/7) θυμόμαστε 7 ταινίες με τα ντραμς σε πρώτο πλάνο. 

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, επιλέγει 6 φετινά metal ντεμπούτα εγχώριας προέλευσης που θα σας σώσουν.

Ο Άγγελος Κλειτσίκας βρέθηκε για δυο βραδιές στο Ηρώδειο (12 & 14/7) για να ακούσει και να δει 4 ονόματα που υπηρετούν διαχρονικά τον ανήσυχο, ελληνικό ήχο.

Στο νέο του Diggin', ο Ζώης Χαλκιόπουλος ακούει το Streams, τη νέα δουλειά του έλληνα ντράμερ.

Κάθε Πέμπτη η Ναταλία Πετρίτη θα βλέπει τη ζωή στο κινηματογραφικό πανί. Αυτή την εβδομάδα (15-21/7), κάνει thumbs up στο ντεμπούτο του Mehdi Barsaoui, παρακολουθεί με ενδιαφέρον την επιστροφή του Γιώργου Γεωργόπουλου και νιώθει πλήξη στο Φεστιβάλ του Ρίφκιν.

Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να μοιραστεί. Στο νέο του Snap(shots) αναθαρρεί από το πρώτο του live μετά από καιρό, λέει ιστορίες για το Euro 2020 και θυμάται τα ακούσματα της εφηβείας του.

Ο Μάκης Μηλάτος, κάθε μήνα, μαζεύει επανακυκλοφορίες, επανεκδόσεις, επετειακές κυκλοφορίες, box sets και άλλα αντικείμενα του πόθου που ζωντανεύουν ξανά το παρελθόν. Για τον Ιούλιο, επιλέγει την απόλυτη hip hop συλλογή και 3 ακόμα ελκυστικές επανακυκλοφορίες.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, επιλέγει 6 φετινά metal ντεμπούτα που θα σας απομακρύνουν από τους Μέηντεν.

Στο νέο του Incoming, ο Δημήτρης Λιλής απορεί για τη μεγάλη αντίφαση που ζει η DJ κουλτούρα αυτό το καλοκαίρι στην Ελλάδα.

Και λίγο πριν τη βρει και πάνω στη σκηνή του Ωδείου Ηρώδου Αττικού (15/7) μιλάει στον Άγγελο Κλειτσίκα για το πώς απαρνήθηκε τον έλεγχο των πραγμάτων για να φτάσει εκεί που θέλει στη δημιουργική διαδικασία , το ρόλο της τέχνης στην Covid εποχή και την επόμενη μέρα.

Top