View More
O Ανδρέας Κύρκος είδε τη σειρά επιστημονικής φαντασίας του HBO Max, που βρίσκει τις ρίζες των κοσμογονικών του ερωτημάτων στη neon παρακμή του Blade Runner και τον ...
Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμη κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, τα λέει με τον Μάνθο Στεργίου των ...
Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να ...
O αρχηγός της μπάντας από το Μπρίστολ μίλησε στην Ελένη Τζαννάτου για το νέο τους δίσκο, Ultra Mono, που αποτελεί μια ευγενική υπενθύμιση του να αποδέχεστε και να ...
Στο νέο του Diggin', ο Ζώης Χαλκιόπουλος ακούει το Today των αυστραλών Babe Rainbow.
Top story

Το The World’s a Little Blurry θα είναι διαθέσιμο το ερχόμενο Φεβρουάριο.

Ακούστε το Love-Lore που χωράει 43 κομμάτια σε 35 λεπτά.

Δείτε το βίντεο για το νέο κομμάτι της μπάντας.

Το Be θα κυκλοφορήσει το Νοέμβριο.

Κι ας μην έχει περάσει ούτε ένας χρόνος από το Ordinary Man.

Η εκδοχή τους στο "How Lucky" είναι η δεύτερη ηχογράφηση του John Prine που ακούμε μετά τον θάνατό του. 

Ακούστε το "Ghosts" που ο μουσικός κυκλοφόρησε λίγο μετά τα 71α γενέθλιά του. 

Με πάνω από μισό αιώνα καριέρα, η, μεταξύ άλλων, «Μούσα του Υπαρξισμού» έφυγε από τη ζωή στα 93 της χρόνια. 

Οι προγραμματισμένες παραστάσεις του Φοίβου Δεληβοριά για τις 24/9 και 1/10 μεταφέρθηκαν στις 6 και 8/10, αντίστοιχα.

Σαβίνα Γιαννάτου & Primavera En Salonico

Τραγούδια από τη Θεσσαλονίκη, τραγούδια για τη Θεσσαλονίκη, τραγούδια από τις παραδόσεις που διασταυρώθηκαν στην πόλη διαμέσου των αιώνων: ελληνικά, εβραϊκά, ποντιακά, βουλγάρικα, τουρκικά, αρμένικα, σέρβικα –ακόμα κι ένα ιρλανδέζικο!

Μιχάλης Τσαντίλας
Μιχάλης Τσαντίλας

Τραγούδια από τη Θεσσαλονίκη, τραγούδια για τη Θεσσαλονίκη, τραγούδια από τις παραδόσεις που διασταυρώθηκαν στην πόλη διαμέσου των αιώνων: ελληνικά, εβραϊκά, ποντιακά, βουλγάρικα, τουρκικά, αρμένικα, σέρβικα –ακόμα κι ένα ιρλανδέζικο!

 
Αλλιώς το είχα αφήσει το Gazarte την τελευταία φορά που το είχα επισκεφθεί, κι αλλιώς το βρήκα τώρα. Η αίθουσα συναυλιών του γνωστού πολυχώρου υπέστη δραστική ανακαίνιση στο μεταξύ κι έγινε ακόμα καλύτερη, νομίζω. Στο τέλος μάλιστα της εμφάνισης της Σαβίνας Γιαννάτου και των Primavera En Salonico την Κυριακή το βράδυ, προσπαθούσα να σκεφτώ σε ποιον άλλο αντίστοιχο χώρο στην Αθήνα θα μπορούσε να βιωθεί η συγκεκριμένη βραδιά το ίδιο αποτελεσματικά. Και δεν κατάφερα να βρω κάποιον...
 
Και, ξέρετε, η μουσική που έπαιξαν εκείνο το βράδυ οι Primavera En Salonico ζητά (και αξίζει, βέβαια) την απόλυτη συγκέντρωση του ακροατηρίου. Όχι μόνο επειδή η συγκεκριμένη ομάδα παίζει με ακουστικά όργανα –δεν μπορεί, δηλαδή, να κρυφτεί πίσω από εφέ και παραμορφώσεις– αλλά και γιατί το μεταξύ τους κόλπο βασίζεται σε λεπτομέρειες και ισορροπίες που είναι εύκολο να χαθούν στο λεπτό, έτσι και από κάτω αρχίσει η οχλαγωγία. Όσοι βρέθηκαν την Κυριακή στο Gazarte προφανώς τα γνώριζαν όλα αυτά πολύ καλά.
 
Savya_3
 
Τραγούδια με επίκεντρο τη Θεσσαλονίκη είχαν να μας παρουσιάσουν η Σαβίνα Γιαννάτου και οι συνεργάτες της στη συγκεκριμένη περίσταση, πολλά από τα οποία υπάρχουν και στον ολοκαίνουργιο δίσκο τους, που κυκλοφόρησε από την ECM (σε ελληνική διανομή από τη Μικρή Άρκτο). Τραγούδια από τη Θεσσαλονίκη, τραγούδια για τη Θεσσαλονίκη, τραγούδια από τις διάφορες παραδόσεις που διασταυρώθηκαν στην πόλη διαμέσου των αιώνων: ελληνικά, εβραϊκά, ποντιακά, βουλγάρικα, τουρκικά, αρμένικα, σέρβικα –ακόμα κι ένα ιρλανδέζικο! Τραγούδια από τον 19ο αιώνα κυρίως, ειδωμένα μέσα από το εκτελεστικό πρίσμα 6 σπουδαίων μουσικών και ερμηνευμένα με γνώση και αρτιότητα από τη Γιαννάτου.
 
Η σκηνική εικόνα των 7 ανθρώπων ήταν απατηλά στάσιμη: οι μουσικοί σε ημικύκλιο, έκαναν τις ελάχιστες κινήσεις που απαιτούνταν για τον χειρισμό των οργάνων τους· η Γιαννάτου επίσης, πέραν των στιγμών που χρησιμοποίησε το ντέφι της, υπήρξε λιτή κινησιολογικά. Όμως η ένταση δεν έλειψε όποτε χρειάστηκε, ενώ η εμβάθυνση από πλευράς μουσικών –αλλά και η προσήλωση των ακροατών που προανέφερα– ήταν τέτοιες, ώστε πραγματικά η όλη ατμόσφαιρα παρέπεμπε πολλές φορές σε κάποιου είδους τελετουργία. Τελετουργία της οποίας τον ρυθμό κράταγαν τα κρουστά του καθισμένου οκλαδόν Κώστα Θεοδώρου και το κοντραμπάσο του Μιχάλη Σιγανίδη, για να ξεδιπλωθούν επί αυτού οι μελωδίες και οι αρμονίες από το βιολί του Κυριάκου Γκουβέντα, το ακορντεόν και το κανονάκι του Κώστα Βόμβολου, την κιθάρα και το ούτι του Γιάννη Αλεξανδρή και το νέι του Χάρη Λαμπράκη.
 
Savya_2
 
Παρότι είχαμε να κάνουμε σχεδόν αποκλειστικά με τραγούδια, ήταν τα οργανικά μέρη τους που αναδείχθηκαν σε πρωταγωνιστές στο μεγαλύτερο μέρος της συναυλίας –και πώς θα μπορούσε να γίνει αλλιώς, με τους συγκεκριμένους μουσικούς; Αυτό, άλλωστε, φαινόταν να το αναγνωρίζει και η Γιαννάτου: κάθε που τελείωνε ένα κομμάτι γύριζε προς το μέρος τους αποδίδοντας τα εύσημα, ενώ στις στιγμές που ξέφευγαν προς ελευθεριάζουσες καταστάσεις ή απογειώνονταν σε εξωφρενικών απαιτήσεων ορχηστρικά μέρη, τους κοίταζε με ένα χαμόγελο που μαρτυρούσε πόσο πολύ το ζούσε και το απολάμβανε και η ίδια. Ήταν και εκείνης η απόδοση σπουδαία, όμως, καθώς ερμήνευσε μεστά και με άνεση. Φρόντισε επίσης να προλογίζει το κάθε τραγούδι και να μας εξηγεί τους στίχους του, ενώ πού και πού πέταγε και μερικά πολύ εύστοχα, χιουμοριστικά σχόλια.
 
Αυτή ήταν η δεύτερη ζωντανή παρουσίαση του Songs Of Thessaloniki στο ελληνικό κοινό. Είχε προηγηθεί η συναυλία στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης το προηγούμενο βράδυ, ενώ θα ακολουθήσουν εμφανίσεις σε διάφορες ευρωπαϊκές πόλεις. Έχοντας παρακαλουθήσει τα 100 (και κάτι) λεπτά της επί σκηνής παρουσίας της Σαβίνας Γιαννάτου και των Primavera En Salonico στο Gazarte, κάτι τέτοιο δείχνει απολύτως κατανοητό: ο μουσικός αυτός θησαυρός, με τον τρόπο που καναλάρεται μέσα από τη σύμπραξη των συγκεκριμένων 7 ανθρώπων, δεν είναι υπόθεση μόνο της Θεσσαλονίκης ή της Ελλάδας, αλλά του κόσμου όλου.
 
 

 

 
Top story

O Ανδρέας Κύρκος είδε τη σειρά επιστημονικής φαντασίας του HBO Max, που βρίσκει τις ρίζες των κοσμογονικών του ερωτημάτων στη neon παρακμή του Blade Runner και τον κλειστοφοβικό τρόμο του Alien.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμη κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, τα λέει με τον Μάνθο Στεργίου των Calyces.

Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να μοιραστεί. Κι αναρωτιέται, αλήθεια, πότε θα πάψουμε να «χαϊδεύουμε» την εγχώρια μουσική παραγωγή;

O αρχηγός της μπάντας από το Μπρίστολ μίλησε στην Ελένη Τζαννάτου για το νέο τους δίσκο, Ultra Mono, που αποτελεί μια ευγενική υπενθύμιση του να αποδέχεστε και να αγαπάτε τον εαυτό σας.

Στο νέο του Diggin', ο Ζώης Χαλκιόπουλος ακούει το Today των αυστραλών Babe Rainbow.

Η Τάνια Σκραπαλιώρη φτιάχνει τον χάρτη της πρωτεύουσας με 7 δισκάδικα που συμμετέχουν στην δεύτερη RSD για το 2020, για να τα επισκεφθείτε διαβασμένοι το Σάββατο 26/9.

Ο αναμφίβολα πιο αναγνωρίσιμος μουσικοκριτικός της εποχής μας μιλάει στην Ελένη Τζαννάτου και το Avopolis για τη βίντεο-κριτική που στην περίπτωσή του αποδείχθηκε μονόδρομος, τη σημασία του γραπτού λόγου αλλά και το μέλλον της pop μουσικής που διαγράφεται παγκόσμιο.

Ο Ανδρέας Κύρκος βρήκε ευρηματικό και διασκεδαστικό το sequel του Karate Kid στο Netflix και ανυπομονεί ήδη για τον επόμενο κύκλο της σειράς.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμη κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, κοιτά στη σκοτεινή πλευρά των Pink Floyd.

Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να μοιραστεί. Πλέον αναπολεί όσα γινονταν μετά τα μεσάνυχτα στα αναλογικά στενά και βρίσκει το δρόμο του στα ψηφιακά.

Στο νέο του Incoming, ο Δημήτρης Λιλής αναρωτιέται πώς γίνεται τη στιγμή που ο Iggy Pop παίζει στο BBC Radio 6 μια garage μπάντα από την Αθήνα (Nerrves), εδώ να χειροκροτάμε τα  αθηναϊκά FM όταν ακούμε Stooges.

Ακριβώς 50 χρόνια μετά το θάνατο του σπουδαίου κιθαρίστα, ο Άγγελος Κλειτσίκας ψάχνει ανάμεσα στις ρίμες και βρίσκει τα samples του Jimi Hendrix που «έκοψαν και έραψαν» hip hop καλλιτέχνες, από τους A Tribe Called Quest μέχρι  τους Death Grips.

Η Τάνια Σκραπαλιώρη αναζήτησε απαντήσεις από διοργανωτές, μέσα στο ρευστό σκηνικό που διανύουμε και εκείνοι συνιστούν υπομονή.

Ο Ανδρέας Κύρκος επιλέγει τις ταινίες εκείνες που θα μας κάνουν τους επόμενους μήνες να καθίσουμε στη σκοτεινή αίθουσα με μάσκα -αλλά και στον καναπέ μας, μπροστά στις streaming πλατφόρμες.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμη κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Συνεχίζοντας σε εκπαιδευτικό κλίμα, ξετυλίγει το κεφάλαιο Λεντ Ζέππελιν.

Instagram





Top