Δανειζόμενος τη μουντή στρυφνότητα του Αντρέι Ταρκόφσκι και διανθίζοντάς τη με drag αναφορές, με καμπαρέ ηδυπάθεια και με στιγμές κιουμπρικής παραφροσύνης, ο Ολιβιέ Πυ ...
Λατρεμένοι του εγχώριου κοινού, οι θεατρικοί Λονδρέζοι επιστρέφουν στη χώρα μας για 2 ξεχωριστές εμφανίσεις, με αφορμή τα 30 τους χρόνια –την Παρασκευή 24/1 παίζουν στη ...
Η προσέλευση στο Temple όφειλε να είναι λίγο μεγαλύτερη για την πρώτη τους επίσκεψη στην Ελλάδα, κάτι πάντως που δεν εμπόδισε τη συναυλία να αποτυπωθεί ως πηχτό μείγμα ...
Στα 83 του χρόνια, καταχειροκροτήθηκε από ένα γεμάτο Άλσος, προσφέροντας μια πλούσια συναυλία, προσαρμοσμένη μεν στις νυν φωνητικές δυνατότητές του, μα με ενίοτε ...
Άσχετα με το αν είναι τελικά πολεμιστές του αυτοκινητόδρομου ή πλατωνικοί της λεωφόρου, η φοβερή παρέα του Leighton Koizumi έδωσε μία (ακόμα) καταιγιστική garage rock ...

Βασίλης Σταυρακάκης

Η βραδιά της Παρασκευής στο PassPort έφτασε σε κορύφωση 4 ώρες από τη στιγμή που ξεκίνησε, με έναν δυνατό πεντοζάλη και την κρητική τετράδα να αποδίδει σε δαιμονιώδη φόρμα...

Μιχάλης Τσαντίλας
Μιχάλης Τσαντίλας

Η βραδιά της Παρασκευής στο PassPort έφτασε σε κορύφωση 4 ώρες από τη στιγμή που ξεκίνησε, με έναν δυνατό πεντοζάλη και την κρητική τετράδα να αποδίδει σε δαιμονιώδη φόρμα...

 
Είναι εύκολο να ξεχάσεις, αν τρέχεις να προλάβεις τον καταιγισμό των ποπ-ροκ-τζαζ-έντεχνων-δεν ξέρω τι άλλο κυκλοφοριών, ότι υπάρχουν εκεί έξω κι άλλοι κόσμοι, οι οποίοι ελάχιστη σχέση έχουν με τον διψασμένο για προσοχή τρόπο που έχουμε πια συνηθίσει να περιμένουμε από τους (πολυδια)φημισμένους εκπροσώπους της μουσικής που κυριαρχεί στα ραδιόφωνα, στα νυχτερινά στέκια και στα ακουστικά μας. Κι έτσι, όταν έρθεις σε επαφή με μια τέτοια εμπειρία, νιώθεις σαν να κάνεις reboot στο μουσικό σου σύστημα· σαν να σου δίνεται μια ευκαιρία να επανεκτιμήσεις τις προτεραιότητες και τα θέσφατα που έχεις ορίσει στο κεφάλι σου. Ακριβώς αυτήν την ευκαιρία είχα την περασμένη Παρασκευή στο PassPort.
 
Stavrakakis_2
 
Χωρίς να είμαι επαρκής γνώστης του κόσμου από τον οποίον έρχεται, γνωρίζω ότι ο Βασίλης Σταυρακάκης θεωρείται ένας από τους καλύτερους ερμηνευτές της κρητικής παράδοσης, αλλά κι ένα από τα πρόσωπα-κλειδιά που συνδέθηκαν με την ανανέωσή της από τη δεκαετία του 1980 και μετά. Και σίγουρα μπορώ να μεταφέρω όσα παρακολούθησα και όσα ένιωσα εκείνη τη βραδιά, βεβαιώνοντας ότι με συνεπήραν όπως λίγα πράγματα τον τελευταίο καιρό.
 
Ήταν μάλλον αναμενόμενο ότι ο Σταυρακάκης και οι μουσικοί του θα αργούσαν να ανέβουν στη σκηνή –πράγματι, χρειάστηκε να φτάσουμε στα δέκα λεπτά μετά τις 23:00 για να τους δούμε να παίρνουν θέσεις στο σανίδι: στα αριστερά ο Γιάννης Παπατζανής με τα κρουστά του, μετά ο Σταυρακάκης με το μαντολίνο του, έπειτα ο Ζαχαρίας Σπυριδάκης με τη λύρα του και στα δεξιά ο Γιώργος Μανολάκης με το λαούτο του. Και με το που ξεκίνησαν, με ένα ορχηστρικό, ήξερες ότι εδώ ήσουνα κι ότι θα πέρναγες πολύ καλά.
 
Stavrakakis_3
 
Στο πρώτο μέρος ακούστηκαν τραγούδια όπως "Τση Θύμισης Τ’ Αχνό", "Θάλασσα Μαύρη" (αμφότερα από το άλμπουμ του Σταυρακάκη με τον Ross Daly, Ηχώ Του Χρόνου), "Μόνο Εκείνος Π’ Αγαπά", "Ποτέ Μου Να Μην Πιω Κρασί" κ.ά. Σχεδόν σε όλη τη διάρκεια της συναυλίας, η εικόνα των τεσσάρων μουσικών ερχόταν σε μεγάλη αντίθεση με τον ήχο που παρήγαν: από τη μία οι κινήσεις τους ήταν ελάχιστες –οι απολύτως απαραίτητες– από την άλλη η ένταση, το πάθος, η συνολικά... εξωφρενική δεξιοτεχνία, ξεχείλιζαν από τη συνισταμένη των ηχοχρωμάτων των οργάνων τους. Ο Σταυρακάκης και ο Σπυριδάκης σχεδόν δεν σήκωναν το κεφάλι, ενώ οι Παπατζανής και Μανολάκης στα άκρα, σε ρόλο σωματοφυλάκων θα 'λεγες, φρόντιζαν να ρίχνουν ματιές προς τα μέσα και να σκάνε κι ένα χαμόγελο πού και πού. Εκεί γύρω στο μισάωρο μετά τα μεσάνυχτα το κέφι άναψε για τα καλά κι άρχισε και ο χορός στον χώρο μπροστά από τη σκηνή, που είχε μείνει ανοιχτός ακριβώς για αυτόν τον σκοπό. Τελευταίο πριν το διάλειμμα ακούστηκε το "Πάρε Με Νύχτα".
 
Stavrakakis_4
 
Το διάλειμμα τράβηξε κάπως παραπάνω από όσο θα έπρεπε και η επιστροφή, με τα "Χαράμι Σου Να Σου Γενεί" και το ριζίτικο "Το Όνειρο (Ο Μπέλος)", βρήκε το κοινό μάλλον κρύο. Η συνέχεια ήρθε με το "Χατήρι" και τη "Μέθη" (μεταξύ άλλων), ενώ ακολούθησε μια κατανυκτική σόλο φωνητική απόδοση του "Κόρη Και Νιος" από τον Παπατζανή, που πραγματικά έκοψε την ανάσα όλων. Παρ’ όλα αυτά, το κέφι απουσίαζε από τη μεριά των θαμώνων και ο Βασίλης Σταυρακάκης ένιωσε, εκεί γύρω στις 2:30, ότι έπρεπε να σταματήσει. Φυσικά κανείς δεν ήθελε κάτι τέτοιο και η ορχήστρα συνέχισε, έστω και χωρίς τον επικεφαλής της σε μερικά σημεία, μέχρι που κάποια στιγμή επανήλθε ο χορός και η βραδιά έφτασε σε κορύφωση, 4 ώρες από τη στιγμή που ξεκίνησε, με έναν δυνατό πεντοζάλη και την τετράδα να αποδίδει σε δαιμονιώδη φόρμα.
 
Stavrakakis_5
 
Δεν ήταν γεμάτο το PassPort την Παρασκευή: τα τραπέζια γέμισαν όλα, αλλά το μπαρ και οι γύρω χώροι είχαν αρκετές κενές θέσεις. Παρότι κάτι τέτοιο καθόλου ευχάριστο δεν είναι ούτε για τους μουσικούς, ούτε για την επιχείρηση, βοήθησε κατά πολύ στην όλη ατμόσφαιρα, καθώς απουσίασε η οχλαγωγία και η οπτική επαφή με τη σκηνή ήταν απρόσκοπτη. Ήταν έτσι ιδανικές οι συνθήκες για να παρακολουθήσει κανείς με προσοχή την εμφάνιση των τεσσάρων μουσικών από την Κρήτη. Και έγινε εμφανές ότι όλοι όσοι βρέθηκαν στην πειραιώτικη σκηνή εκείνο το βράδυ ήξεραν πολύ καλά για ποιον λόγο έδιναν το παρών.
 
Stavrakakis_6
 
Κρατάω πολλά λοιπόν από όσα είδα, άκουσα και ένιωσα κατά την εμφάνιση του Βασίλη Σταυρακάκη και των εξαιρετικών μουσικών του στο PassPort. Θα θυμάμαι σίγουρα ότι δεν χρειάζονται ακροβατικά και φώτα για να σε μαγνητίσει ένα συγκρότημα, ότι το πώς αναβλύζει η μουσικότητα και η ένταση ενός οργανοπαίχτη πρώτα από όλα φαίνεται στον ήχο που βγάζει και ότι η τηλεπαθητική επικοινωνία μπορεί, τελικά, να είναι υπαρκτό φαινόμενο. Και βέβαια βάζω επείγουσα σημείωση στον εαυτό μου να ξαναπιάσω το νήμα της κρητικής μουσικής, που κάποτε είχα την ευκαιρία να παρακολουθήσω από κοντά. Υπάρχουν σπουδαίοι θησαυροί εκεί προς ανακάλυψη και μια παράδοση που παραμένει ζωντανή και ανθίζουσα.
 

ΑΤΖΕΝΤΑ

Νατάσα Μποφίλιου
23-01-2020

Νατάσα Μποφίλιου

Αθήνα - Πειραιώς 117 Academy
Τα συναρπαστικά τραγούδια της πιο δυναμικής και απρόβλεπτης τριάδας σε 3 μεγάλες συναυλίες!
The Tiger Lillies
24-01-2020

The Tiger Lillies

Θεσσαλονίκη - Fix Factory Of Sound
The Tiger Lillies
25-01-2020

The Tiger Lillies

Αθήνα - Fuzz Live Music Club
01-12-2019

Vinyl & Vintage Marketplace

Αθήνα - Ωδείον Αθηνών
22-01-2020

Λένα Πλάτωνος: Το αηδόνι του αυτοκράτορα

Αθήνα - Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

Χάρης Λαμπράκης, Σπύρος Πολυχρονόπουλος, Βασίλης Τζαβάρας

Αθήνα - Πολυχώρος Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων

Σοφία Νοητή Quintet

Αθήνα - Half Note Jazz Club

Δήμητρα Κασκάνη Flamenco Show

Αθήνα - Faust Bar Theater Arts
23-01-2020

Λένα Πλάτωνος: Το αηδόνι του αυτοκράτορα

Αθήνα - Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

Άλμπαν Μπεργκ: Βότσεκ

Αθήνα - Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

Νατάσα Μποφίλιου

Αθήνα - Πειραιώς 117 Academy

Penny Dreadful

Αθήνα - White Noise Music Place

Lana Janjanin Quintet feat. Antonis Andreou

Αθήνα - Half Note Jazz Club

GALLERY OF THE WEEK

ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ

Δημήτρης Μεντές
Δανειζόμενος τη μουντή στρυφνότητα του Αντρέι Ταρκόφσκι και διανθίζοντάς τη με drag αναφορές, με καμπαρέ ηδυπάθεια και με στιγμές κιουμπρικής παραφροσύνης, ο Ολιβιέ Πυ πετυχαίνει ένα φρέσκο ...
Ανδρέας Κύρκος
Η προσέλευση στο Temple όφειλε να είναι λίγο μεγαλύτερη για την πρώτη τους επίσκεψη στην Ελλάδα, κάτι πάντως που δεν εμπόδισε τη συναυλία να αποτυπωθεί ως πηχτό μείγμα «διεστραμμένης» συμπεριφοράς
Χάρης Συμβουλίδης
Στα 83 του χρόνια, καταχειροκροτήθηκε από ένα γεμάτο Άλσος, προσφέροντας μια πλούσια συναυλία, προσαρμοσμένη μεν στις νυν φωνητικές δυνατότητές του, μα με ενίοτε εντυπωσιακές υπερβάσεις, που θύμισαν

ΣΤΗΛΕΣ

Άρης Καζακόπουλος
Με αφορμή το πρόσφατο, υπέρ-επιτυχημένο reunion show τους στο Λος Άντζελες έπειτα από 7 χρόνια αποχής, η στήλη επιλέγει τα 20 καλύτερα κομμάτια της μπάντας που πρωταγωνίστησε στην εμπορική γιγάντωση
Ζώης Χαλκιόπουλος
Φωνητικά από άλλον θεό, φλάουτο, κλαρινέτο, ukelele. Και άρπα ρε φίλε μου, άρπα! Πόσο μάγκας πρέπει να είσαι να στρώνεις τόσο σωστά τις αισθαντικές νότες της άρπας πάνω στον ρυθμό;
Ελένη Τζαννάτου
O έρωτας κι ο θάνατος που κινούν τα νήματα είναι πιο κοντά από ό,τι νομίζουμε. Και στον τελευταίο της σημαντικό δίσκο, η παρέα του Jarvis Cocker τα χώρεσε ισόποσα...
Δημήτρης Λιλής
Πλησιάζουν οι μέρες που το διαφορετικό θα κερδίζει σε όλα τα μέτωπα. Γι' αυτό, όσο πιο διαφορετικός είσαι, ακούγεσαι και δείχνεις, τόσο πιο πολύ πρέπει να επιμείνεις στην τέχνη σου· και είναι πιθανό

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

Δημήτρης Λιλής
Η πορεία της καναδικής δισκογραφικής μοιάζει βγαλμένη από indie παραμύθι και είναι μεγάλη στιγμή ότι εμπιστεύεται στη «δική μας» Σtella την πρώτη της διεθνή έκδοση. Είχαμε λοιπόν την ευκαιρία να ...
Δημήτρης Μεντές

Με την επέτειο των γενεθλίων του να δημιουργεί διεθνές σούσουρο και την Parlophone να ανακοινώνει την έλευση εκδόσεων με σπάνια και ακυκλοφόρητα κομμάτια, ανατρέχουμε στους patchwork εαυτούς που ...

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Άγγελος Κλειτσίκας
Λατρεμένοι του εγχώριου κοινού, οι θεατρικοί Λονδρέζοι επιστρέφουν στη χώρα μας για 2 ξεχωριστές εμφανίσεις, με αφορμή τα 30 τους χρόνια –την Παρασκευή 24/1 παίζουν στη Θεσσαλονίκη (Fix Factory Of
Ανδρέας Κύρκος
Δεν ήταν λίγοι όσοι γνώρισαν το αθηναϊκό συγκρότημα πριν από 3 περίπου χρόνια, με το ντεμπούτο τους God Proudly Presents. Τώρα, επιστρέφουν με το Forbidden Fruit και ακόμα περισσότερα live σχέδια,
Πέννυ Γέρου
Πρωτοπόροι της EBM, αλλά και φημισμένοι για τις αμφιλεγόμενες και απρόβλεπτες live εμφανίσεις τους, έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα (Temple, Σάββατο 18 Ιανουαρίου). Μιλήσαμε λοιπόν με τον ...
Πέννυ Γέρου

Μετά από 40ήμερη περιοδεία στο εξωτερικό, καταλήγουν στο Gagarin την Παρασκευή 17 και το Σάββατο 18 Ιανουαρίου, για την παρουσίαση του νέου τους άλμπουμ Great Hallucinations. Με αυτήν την αφορμή ...

Instagram





Top
Στo avopolis.gr χρησιμοποιούμε cookies για να διασφαλίσουμε την εύρυθμη λειτουργία του site και την καλύτερη εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την πλοήγησή σας στο site, αποδέχεστε τη χρήση των cookies και την πολιτική απορρήτου. More details…