View More
Ο Αλέξανδρος Τοπιντζής βρέθηκε στο Ηρώδειο τη βραδιά που ο ισλανδός συνθέτης υπογράμμισε με διακριτικότητα πόσο διψάνε μουσικοί και κοινό για ζωντανή ...
Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, τα λέει με τον ...
Λίγο πριν οι Brian και Roger Eno εμφανιστούν στο Ηρώδειο για μια (κυριολεκτικά) μοναδική συναυλία (4/8) έκαναν μια διαδικτυακή κουβέντα εφ’ όλης της ...
Δώδεκα ολόκληρα χρόνια μετά την κυκλοφορία του, το League of Legends, ή LoL για όσες και όσους ξέρουν από gaming, συνεχίζει να είναι το πιο δημοφιλές ...
Κάθε Πέμπτη η Ναταλία Πετρίτη θα βλέπει τη ζωή στο κινηματογραφικό πανί. Αυτή την εβδομάδα (22-28/7), βλέπει μια ακόμα εξαιρετική παραγωγή της Α24, ...

Άλλη μια εβδομάδα, άλλη μια διασκευή από το ζευγάρι, αυτή τη φορά στο "My Generation" των Who".

Το "summer in the city" του Φοίβου Δεληβοριά συνεχίζεται στη σκηνή του Θεάτρου Άλσος.

Μετά την Ελένη Φουρέιρα και την Έλενα Τσαγκρινού, άλλη μια ελληνίδα τραγουδίστρια που φιγουράρει στην πλατεία της Νέας Υόρκης, στο πλαίσιο της καμπάνιας EQUAL του Spotify.

Ακούμε ένα ακόμα νέο κομμάτι από το Solar Power.

Άλλη μια διασκευή από το  The Metallica Blacklist.

Τον ακούσαμε στο κλασικό A Charlie Brown Christmas.

Τάκι Τσαν + Supreme

Δεν έπεφτε καρφίτσα στο An Club προχθές το βράδυ. Πανικός στο "Μυστικό Συστατικό", πανζουρλισμός και έκσταση στη "Σούζη", άνοιξε δε ακόμα και ο Πρώτος Τόμος των Ζήτα Νι...

Μιχάλης Τσαντίλας
Μιχάλης Τσαντίλας

Δεν έπεφτε καρφίτσα στο An Club προχθές το βράδυ. Πανικός στο "Μυστικό Συστατικό", πανζουρλισμός και έκσταση στη "Σούζη", άνοιξε δε ακόμα και ο Πρώτος Τόμος των Ζήτα Νι...

 
«Κάνε την αλητεία σου με ρεπό ή κοπάνα από το σχολείο και έλα!», καλούσε σε άψογα greeklish το ποστ στη σελίδα του Τάκι Τσαν στο Facebook. Και πήγαμε. Και ήμασταν πολλοί. Πάρα πολλοί. Στο An Club κυριολεκτικά δεν έπεφτε καρφίτσα το βράδυ της Δευτέρας.
 
Το τελετουργικό άρχισε με δύο νεαρούς σχολικής ηλικίας (έτσι μου φάνηκαν εμένα τουλάχιστον), οι οποίοι, έπειτα από ένα ραπάρισμα με μηνύματα κατά της πρέζας, επιδόθηκαν σε ακατάπαυστο beatboxing με χιουμοριστικές προεκτάσεις. Ό,τι έλειπε σε αρτιότητα και σχεδιασμό από το σύντομο σετ τους, το αναπλήρωναν με τον χαβαλέ τους και με μια αμηχανία που σε κέρδιζε. Δυστυχώς κανείς τριγύρω δεν ήξερε τα ονόματά τους οπότε είναι ευπρόσδεκτος όποιος θέλει να μας διαφωτίσει στα σχόλια.
 
Takitsan_2
 
Στη συνέχεια, στη σκηνή ανέβηκε ο Supreme από τους RNS, το επίσημο support της βραδιάς δηλαδή. Με έναν ιδιαίτερα δημιουργικό DJ να τον υποστηρίζει, ο hardcore rapper προσπάθησε πολύ για να δώσει ένα δυνατό σόου, αλλά προδόθηκε από το άγχος του. Το ομολόγησε και ο ίδιος («είμαι χεσμένος» μάς είπε) καθότι αυτή ήταν η πρώτη φορά που εμφανιζόταν χωρίς το συγκρότημά του. Σε καμία περίπτωση δεν ήταν πάντως κακή η παρουσία του, βοηθήθηκε δε και από κάποιους γκεστ τους οποίους ανέβασε· όμως ήταν φανερό ότι όλοι αδημονούσαν για το μεγάλο όνομα της βραδιάς. Η επαναλαμβανόμενη ιαχή «Ζήτα Νι» ακουγόταν άλλωστε εξ αρχής ανάμεσα στα κομμάτια.
 
Takitsan_3
 
Όταν τελικά ήρθε η ώρα του Τάκι Τσαν να βγει στο πάλκο, λίγο πριν τις 22.00, το An κόντεψε να γκρεμιστεί. Ήταν η στιγμή που η όλη ατμόσφαιρα πέρασε το κρίσιμο κατώφλι και το εξαρχειώτικο κλαμπ μετατράπηκε σε σκηνικό μάζωξης όλων των πολεμοχαρών φυλών της Χιπχοπίας. Οι λιποθυμίες πήγαιναν σύννεφο και η οπτική επαφή με τη σκηνή (αλλά και η δυνατότητα να κρατήσω στοιχειώδεις σημειώσεις) περιορίστηκε κατά πολύ. Ο δε Τάκι Τσαν ξεκίνησε με το "Ρίμα Για Χρήμα" κι όλα γύρω πήραν φωτιά. Και το πλήθος –σε ασφυκτική πυκνότητα πλέον– έγινε ένα θηρίο με δική του συνείδηση.
 
Takitsan_4
 
Για τα πρώτα τρία τέταρτα (περίπου) του σετ, ο Τάκι Τσαν ανέβαζε ταχύτητα συνεχώς. Πανικός στο "Μυστικό Συστατικό", πανζουρλισμός και έκσταση στη "Σούζη", τρέλα στο "Όσο Μεγαλώνω", ενώ η συνέχεια έφερε και βουτιές στο παρελθόν και το άνοιγμα του Πρώτου Τόμου των Ζωντανών Νεκρών. Η αίσθησή μου, πάντως, είναι ότι από ένα σημείο και μετά η όλη φάση άρχισε να πέφτει, αργά αλλά σταθερά· αφού προηγουμένως, όμως, είχε ανέβει και ο Greenman στο σανίδι, φέρνοντας μαζί του και τα απαραίτητα σύνεργα για το ξεχαρμάνιασμα.
 
Takitsan_5
 
Η συνέχεια είχε κι άλλες εκπλήξεις, όπως τη συμμετοχή του Εισβολέα, ο οποίος έμεινε μάλιστα κι αρκετά επί σκηνής, κάνοντας και τις κόντρες του με τον οικοδεσπότη. Όμως το πέρασμα της ώρας και το ξετύλιγμα του ρεπερτορίου του Τάκι Τσαν αποκάλυψε σιγά-σιγά τα επαναλαμβανόμενα στιχουργικά και μουσικά μοτίβα, ρίχνοντας το ενδιαφέρον. Ο δημοφιλής ράπερ αποδείχθηκε πάντως μέγας μάστερ στη διαχείρηση του πλήθους, το οποίο κρεμόταν από τα χείλη του, ενώ φρόντιζε να δείνει διαταγές ακόμα και για τα φώτα: «φώτα σβηστά», «μόνο πράσινα» ή «μόνο κόκκινα τώρα».
 
Takitsan_6
 
Η αναγγελία του τέλους της βραδιάς ήρθε λίγα λεπτά πριν τα μεσάνυχτα, με τον πρωταγωνιστή να μάς αποχαιρετά με το "Φίλοι Και Εχθροί". Φυσικά η «φάση» δεν τελείωσε εκεί, καθώς στη συνέχεια δόθηκε το μικρόφωνο σε όλους όσους είχαν περάσει από τη σκηνή ως προσκεκλημένοι. Λυπάμαι που δεν μπορώ να μεταφέρω τι συνέβη από εκεί και μετά, αλλά η σωματική αντοχή μου σε εκείνο το σημείο είχε πια φτάσει στα όριά της.
 

1991

Ανάμεσα σε Δυτική κι Ανατολική Ακτή, gangsta ρίμες, jazz samples και crossovers στο rock κοινό, ο Δημήτρης Λιλής επιλέγει τους 5 δίσκους που σημάδεψαν λίγο περισσότερο μια από τις εμβληματικότερες χρονιές της χρυσής εποχής του αμερικανικού rap.

Top story

Ο Αλέξανδρος Τοπιντζής βρέθηκε στο Ηρώδειο τη βραδιά που ο ισλανδός συνθέτης υπογράμμισε με διακριτικότητα πόσο διψάνε μουσικοί και κοινό για ζωντανή μουσική, ξανά.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, τα λέει με τον Δημοσθένη Ιωάννου των ομηρικών Κίρκη.

Λίγο πριν οι Brian και Roger Eno εμφανιστούν στο Ηρώδειο για μια (κυριολεκτικά) μοναδική συναυλία (4/8) έκαναν μια διαδικτυακή κουβέντα εφ’ όλης της ύλης εν είδει συνέντευξης τύπου. Η Ελένη Τζαννάτου ήταν εκεί.

Κάθε Πέμπτη η Ναταλία Πετρίτη θα βλέπει τη ζωή στο κινηματογραφικό πανί. Αυτή την εβδομάδα (22-28/7), βλέπει μια ακόμα εξαιρετική παραγωγή της Α24, τον Μάκη Παπαδημητρίου να ψάχνει μία πορνοστάρ και τον Humphrey Bogart, που θα 'χει για πάντα το Παρίσι.

Στη δεύτερη πάντως δουλειά τους, Cavalcade, που κυκλοφόρησαν φέτος άφησαν το τζαμάρισμα κι έπιασαν τη μελωδία και τις ποπ αναφορές. Γιατί, όπως λέει ο Geordie Greep στην Ελένη Τζαννάτου, στο τέλος της ημέρας, γράφουν μουσική για αυτούς.

Με αφορμή την έναρξη του 1ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κρουστών Ρεθύμνου (20-24/7) θυμόμαστε 7 ταινίες με τα ντραμς σε πρώτο πλάνο. 

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, επιλέγει 6 φετινά metal ντεμπούτα εγχώριας προέλευσης που θα σας σώσουν.

Ο Άγγελος Κλειτσίκας βρέθηκε για δυο βραδιές στο Ηρώδειο (12 & 14/7) για να ακούσει και να δει 4 ονόματα που υπηρετούν διαχρονικά τον ανήσυχο, ελληνικό ήχο.

Στο νέο του Diggin', ο Ζώης Χαλκιόπουλος ακούει το Streams, τη νέα δουλειά του έλληνα ντράμερ.

Κάθε Πέμπτη η Ναταλία Πετρίτη θα βλέπει τη ζωή στο κινηματογραφικό πανί. Αυτή την εβδομάδα (15-21/7), κάνει thumbs up στο ντεμπούτο του Mehdi Barsaoui, παρακολουθεί με ενδιαφέρον την επιστροφή του Γιώργου Γεωργόπουλου και νιώθει πλήξη στο Φεστιβάλ του Ρίφκιν.

Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να μοιραστεί. Στο νέο του Snap(shots) αναθαρρεί από το πρώτο του live μετά από καιρό, λέει ιστορίες για το Euro 2020 και θυμάται τα ακούσματα της εφηβείας του.

Ο Μάκης Μηλάτος, κάθε μήνα, μαζεύει επανακυκλοφορίες, επανεκδόσεις, επετειακές κυκλοφορίες, box sets και άλλα αντικείμενα του πόθου που ζωντανεύουν ξανά το παρελθόν. Για τον Ιούλιο, επιλέγει την απόλυτη hip hop συλλογή και 3 ακόμα ελκυστικές επανακυκλοφορίες.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, επιλέγει 6 φετινά metal ντεμπούτα που θα σας απομακρύνουν από τους Μέηντεν.

Στο νέο του Incoming, ο Δημήτρης Λιλής απορεί για τη μεγάλη αντίφαση που ζει η DJ κουλτούρα αυτό το καλοκαίρι στην Ελλάδα.

Και λίγο πριν τη βρει και πάνω στη σκηνή του Ωδείου Ηρώδου Αττικού (15/7) μιλάει στον Άγγελο Κλειτσίκα για το πώς απαρνήθηκε τον έλεγχο των πραγμάτων για να φτάσει εκεί που θέλει στη δημιουργική διαδικασία , το ρόλο της τέχνης στην Covid εποχή και την επόμενη μέρα.

Top