View More
Ο Μιχάλης Δέλτα μιλάει για το νέο του δίσκο A new beginning στην Αγγελική Λάλου.
Η αίθουσα στην οποία περιμένει δεκαετίες τώρα το ντόπιο εναλλακτικό σινάφι προκειμένου να αποκτήσει δομές επαγγελματικού επιπέδου.
Μια θριαμβευτική επανεμφάνιση των Manowar στην χώρα μας, με αρκετές εκπλήξεις, στην τέταρτη μέρα του Release Athens με τους Rotting Christ, Rhapsody ...
Top story

Όλες οι πληροφορίες για τις επερχόμενες εμφανίσεις των θρυλικών Βρετανών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Πότε αναμένεται να κυκλοφορήσει ο πέμπτος τόμος της διαχρονικής συλλογής του συγκροτήματος, που τιτλοφορείται Pulse of the Early Brain;

Δείτε την εμφάνιση του δημοφιλούς rapper στην επίδειξη μόδας, όπου τίμησε με ένα tribute τον εκλιπόντα Virgil Abloh

Ακούστε την εντυπωσιακή μίξη των δύο κομματιών, όπως την ερμήνευσαν στο Isle of Wight Festival 2022

Δείτε εδώ το animated video για το κομμάτι, όπου οι δύο καλλιτέχνες μεταμορφώνονται σε Bored Ape-style avatars

Ο συνιδρυτής και κιθαρίστας του ιταλικού συγκροτήματος που έγινε γνωστό μέσα από τις συνεργασίες του με τον Dario Argento, πέθανε σε ηλικία 70 ετών

Η πρώτη κυκλοφορία της δημοφιλούς τραγουδίστριας από το 2020 είναι εδώ, σε παραγωγή του Aaron Dessner

Η μεταφορά της συναυλίας του ΛΕΞ στο Στάδιο του Πανιωνίου στη Νέα Σμύρνη δίνει τη δυνατότητα σε ακόμη περισσότερους θαυμαστές του να τον απολαύσουν ζωντανά

Τι δήλωσε η εμβληματική τραγουδοποιός στην πρώτη της συνέντευξη εδώ και χρόνια στο BBC Radio 4;

Ο συνιδρυτής των εμβληματικών Pink Floyd παρουσίασε και το κομμάτι “The Happiest Days of Our Lives”

Γκαγκαντίν: Οι Γενναίοι της Νύχτας

Δεν θέλω πάντως να κλείσω με γκρίνιες. Η παράσταση έχει τις στιγμές της, προσφέρει κάμποσες στιγμές γέλιου, διαθέτει τεράστιο καστ, μπόλικο μπουρλέσκ, φώτα, πυροτεχνήματα –ακόμα και ολίγον από... γυμνό! Έχει, πάνω απ’ όλα, έναν Σαββόπουλο που (όπως πάντα) ξέρει να συγκινεί, έναν Ζουγανέλη που και μόνο να βλέπεις την κινησιολογία και τις γκριμάτσες του γελάς κι έναν ηρωικό και μάχιμο Μπουλά, ο οποίος δίνει μαθήματα ζωής με την παρουσία του...

Μιχάλης Τσαντίλας
Μιχάλης Τσαντίλας

Δεν θέλω πάντως να κλείσω με γκρίνιες. Η παράσταση έχει τις στιγμές της, προσφέρει κάμποσες στιγμές γέλιου, διαθέτει τεράστιο καστ, μπόλικο μπουρλέσκ, φώτα, πυροτεχνήματα –ακόμα και ολίγον από... γυμνό! Έχει, πάνω απ’ όλα, έναν Σαββόπουλο που (όπως πάντα) ξέρει να συγκινεί, έναν Ζουγανέλη που και μόνο να βλέπεις την κινησιολογία και τις γκριμάτσες του γελάς κι έναν ηρωικό και μάχιμο Μπουλά, ο οποίος δίνει μαθήματα ζωής με την παρουσία του...

 

Ξεκίνησα για την Ακτή Πειραιώς με αρκετά μεγάλες προσδοκίες το βράδυ της Παρασκευής. Η αποστολή, μάλιστα, δεν μου ανατέθηκε ως υποχρέωση –αντιθέτως ζήτησα να είμαι αυτός που θα καλύψει τη συγκεκριμένη παράσταση. Ήθελα βλέπετε να δω πώς θα στέκονταν πάνω στη σκηνή και πώς θα αλληλεπιδρούσαν δύο από τους τραγουδοποιούς που με μεγάλωσαν, ο Διονύσης Σαββόπουλος και ο Λαυρέντης Μαχαιρίτσας. Αλλά πριν ακόμα μπω στην αίθουσα, οι προσδοκίες αυτές συντρίφθηκαν από τα λόγια του πορτιέρη, ο οποίος ανακοίνωνε στους προσερχόμενους ότι ο Μαχαιρίτσας είχε αποκλειστεί (λόγω καιρού) στη Ρόδο και ότι τη θέση του θα έπαιρνε εκτάκτως η Ελεονώρα Ζουγανέλη. «Τώρα τον ήπιαμε», είπα από μέσα μου –και δεν διαψεύστηκα, δυστυχώς...  Περισσότερα όμως γι’ αυτό στη συνέχεια.

Η παράσταση Γκαγκαντίν - Οι Γενναίοι της Νύχτας έχει χαρακτήρα μουσικοθεατρικό. Τραγούδια των Σαββόπουλου, Μαχαιρίτσα, Γιάννη Ζουγανέλη και Σάκη Μπουλά μπλέκονται με κωμικά/σατυρικά σκετσάκια, με guest εμφανίσεις και με στιγμές διάδρασης με το κοινό (λέγε με καραόκε). Πρόκειται για μια πλούσια παραγωγή, η οποία φέρει ευδιάκριτη τη σαββοπουλική σφραγίδα, παρότι ο ίδιος δήλωσε από σκηνής ότι πρόκειται για μια ισότιμη συνεργασία: «κανείς μας δεν θεωρεί αυτό το πρόγραμμα ιδιοκτησία του», ήταν τα ακριβή λόγια του.

Σίγουρα η συγκεκριμένη βραδιά, λόγω της απουσίας Μαχαιρίτσα (είχε μαζί του και τον Αλκιβιάδη Κωνσταντόπουλο, ο οποίος επίσης συμμετέχει στους Γενναίους της Νύχτας), δεν αποτελεί το καταλληλότερο δείγμα για να βγάλει κανείς ένα ασφαλές συμπέρασμα για το πρόγραμμα. Παρ’ όλα αυτά, η γενική εικόνα δύσκολα θα ανατρεπόταν θεαματικά αν ο απών δεν είχε πέσει θύμα των καιρικών συνθηκών. Ήταν δε μια γενική εικόνα που με άφησε με ανάμεικτα συναισθήματα. Και σε αυτό συνετέλεσε ένα σύνολο παραγόντων.

Gagantin_2

Θα ξεκινήσω από το... μικρότερο κακό, την προσθήκη δηλαδή της Ελεωνόρας Ζουγανέλη. Δεν θέλει και πολλή φαντασία για να φτάσει κανείς στο συμπέρασμα ότι πολύ δύσκολα θα κόλλαγε στο όλο οικοδόμημα η συγκεκριμένη ερμηνεύτρια. Πράγματι, εμφανίστηκε στη δεύτερη ώρα (από τις τρεισήμισι σχεδόν) του προγράμματος, είπε 7 τραγούδια και αποχώρησε, χωρίς να καταφέρει να συνεπάρει το κοινό. Η ευθύνη βέβαια δεν είναι δική της –άλλωστε έκανε πολύ καλά αυτό που ξέρει. Απλά ήταν μια «ξένη» που... διακτινίστηκε για λίγο στην Ακτή Πειραιώς, φέρνοντας μια εντελώς διαφορετική αισθητική, διάθεση και ήχο από ό,τι επικρατεί στο υπόλοιπο Γκαγκαντίν.

Gagantin_3Αν όμως μπορεί κανείς να δει με απόλυτη κατανόηση μια τέτοια έκτακτη συμμετοχή, δεν ισχύει το ίδιο για σεβαστό μέρος της υπόλοιπης παράστασης. Στέκομαι ιδιαιτέρως στα κείμενα, τα οποία φέρουν την υπογραφή και των Σαββόπουλου/Ζουγανέλη, μεταξύ άλλων. Μπορεί να έκαναν το κοινό να γελάσει, αλλά προσωπικά τα βρήκα αδύναμα, σε πολλές μάλιστα περιπτώσεις. Αρκετά από τα αστεία (για τα αυτιά του Μπουλά ή για την ξινίλα του Μαχαιρίτσα λ.χ.) και τους διάλογους –ειδικά τα σημεία της συμμετοχής του Γιάννη Ζουγανέλη– τα έχουμε ξανακούσει και σε παλαιότερες παραστάσεις. Επίσης, τα σκετσάκια με τις ηθοποιούς, μα και η ίδια η δομή καθώς και οι εναλλαγές του προγράμματος, ένιωσα ότι έχαναν σε ολοκλήρωση και ενσωμάτωση. Τουτέστιν, παρατήρησα αρκετές περίεργες μεταπτώσεις της καμπύλης του ενδιαφέροντος και εντόπισα αρκετές αμήχανες στιγμές, κυρίως όσες σχετίζονταν με τις αναφορές στο έτος Καβάφη.

Ούτε πάντως το μουσικό πρόγραμμα με ικανοποίησε ιδιαίτερα. Ίσως φταίει το ότι έχω παρακολουθήσει τον Διονύση Σαββόπουλο περισσότερες φορές από όσες θα «έπρεπε», ώστε πλέον είναι δύσκολο να εκπλαγώ. Ένιωσα ωστόσο ότι θα μπορούσε ο μεγάλος μας καλλιτέχνης να έχει συμπεριλάβει περισσότερα από εκείνα τα λιγότερο ακουσμένα τραγούδια του, ενώ οπωσδήποτε θα μου άρεσε αν άκουγα περισσότερο ενδιαφέρουσες ενορχηστρωτικές προσεγγίσεις από τη διαολεμένα ικανή ορχήστρα (Γιώτης Κιουρτσόγλου, DavidLynch και δεν συμμαζεύεται). Η Πέννυ Μπαλτατζή, τέλος, ως guest της συγκεκριμένης βραδιάς –παρότι έδειξε δείγματα του ταλέντου της– δεν είχε τον χρόνο για να προσφέρει κάτι παραπάνω από ένα μουσικό διάλειμμα.

Gagantin_4

Δεν θέλω πάντως να κλείσω με γκρίνιες, άλλωστε δεν πέρασα άσχημα την Παρασκευή στην Ακτή Πειραιώς. Η παράσταση έχει τις στιγμές της, προσφέρει κάμποσες στιγμές γέλιου, διαθέτει τεράστιο καστ, μπόλικο μπουρλέσκ, φώτα, πυροτεχνήματα –ακόμα και ολίγον από... γυμνό! Έχει, πάνω απ’ όλα, έναν Σαββόπουλο που (όπως πάντα) ξέρει να συγκινεί, έναν Ζουγανέλη που και μόνο να βλέπεις την κινησιολογία και τις γκριμάτσες του γελάς κι έναν ηρωικό και μάχιμο Σάκη Μπουλά, ο οποίος δίνει μαθήματα ζωής με την παρουσία του. Συνολικά θα έλεγα ότι πρόκειται για ένα πρόγραμμα με το οποίο διασκεδάζεις, ξεσκάς, αλλά φεύγοντας για το σπίτι δεν παίρνεις και πολλά μαζί σου. Τώρα που το ξανασκέφτομαι, βέβαια, στους καιρούς που ζούμε μάλλον πρόκειται για τη συνταγή της επιτυχίας...

Gagantin_5

Υ.Γ.: Για μένα πάντως που δεν φάνηκα τόσο ενθουσιώδης όσο το κοινό που γέμισε εκείνο το βράδυ την Ακτή Πειραιώς, υπήρχε ως... μπόνους ο Σταύρος Ξαρχάκος, καθισμένος πρώτο τραπέζι πίστα. Του οποίου τις αντιδράσεις είχα την ευκαιρία να παρακολουθώ καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος. Θα μπορούσα λοιπόν να γράψω πολλά σχετικά, έχετε χάρη όμως που δεν είμαι κουσκουσιάρης...

Gagantin_6

Setlist:

Σωματική Ανάγκη

Το Τσακάλι

Παράβαση

Λαϊκός Τραγουδιστής

Το Χειμώνα Ετούτο

Πεθαίνω Για Σένα

Έλα Ψυχούλα Μου

Στάσιμο

Εξωτικό Χαρμάνι

Γυφτάκι

Έρωτας Είναι Ο Γιάννης

Εμείς Οι Νεολαίοι

Ο Γιαννάκης

Δεν Είμαστε Καλά

Σαν Τη Χαλκιδική Δεν Έχει

Τα Λέμε

Εγώ Μιλάω Για Δύναμη

Κόψε Και Μοίρασε

Μονάχα Εγώ

Ακρογιαλιές Δειλινά

Η Επιμονή Σου

Καίγομαι Καίγομαι

Μπανάκι Μανάκι

Το Φλασάκι

Η Δημοσθένους Λέξις

Ένας Τούρκος Στο Παρίσι

Μέρες Του 1903

Ζεϊμπέκικο

Θαλασσογραφία

Η Παράγκα

Μαύρη Θάλασσα

Άγγελος Εξάγγελος

Η Δημοσθένους Λέξις

Κανείς Εδώ Δεν Τραγουδά

Έρχεται Βροχή, Έρχεται Μπόρα

Στη Συγκέντρωση (Της Ε.Φ.Ε.Ε.)

Εμείς Του ‘60

Και Τι Ζητάω

Συννεφούλα/Τρίγωνα Κάλαντα

Ο Μακρυμάλλης

Τι Να Τα Κάνω Τα Τραγούδια Σας

Όνειρο Απατηλό

Πεθαίνω Για Σένα

Σαν Τον Καραγκιόζη

Ας Κρατήσουν Οι Χοροί

Encore

 

Το Μαρτυριάρικο Πουλί

Μέρες Καλύτερες Θα 'Ρθουν

Ξημερώνει Και Βραδιάζει

 

Top story

Ο Μιχάλης Δέλτα μιλάει για το νέο του δίσκο A new beginning στην Αγγελική Λάλου.

Η αίθουσα στην οποία περιμένει δεκαετίες τώρα το ντόπιο εναλλακτικό σινάφι προκειμένου να αποκτήσει δομές επαγγελματικού επιπέδου.

Η ιστορία και η επίδραση ενός από τους σπουδαιότερους δίσκους όλων των εποχών, μέσα από ένα αφιέρωμα του περιοδικού Sonik

Μια θριαμβευτική επανεμφάνιση των Manowar στην χώρα μας, με αρκετές εκπλήξεις, στην τέταρτη μέρα του Release Athens με τους Rotting Christ, Rhapsody of Fire και Meden Agan να συμπληρώνουν με τις εμφανίσεις τους την πρώτη μεγάλη metal συναυλία, μετά την πανδημία. 

Μέσα από συζητήσεις, περιηγήσεις, συναυλίες και ένα σημαντικό συνέδριο η Στέγη μέχρι τις 10/7 μας συστήνει στα πιο ενδιαφέροντα ψηφιακά πλάσματα. 

Μία από τις πολλά υποσχόμενες εκπροσώπους της φρέσκιας ημεδαπής fem rap σκηνής μας συστήνεται μέσα από μια κουβέντα με τον Δημήτρη Μάστορη. 

Ηχητικές εγκαταστάσεις και live performances στο Φεστιβάλ Sonic Stories δίνουν μουσική πνοή στην πόλη με τη φροντίδα της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση

Μια κουβέντα με τo αθηναϊκό νεοψυχεδελικό σχήμα των Bonnie Nettles, λίγο πριν εμφανιστούν στην σκηνή του Temple, ως showcase στο πλαίσιο του Athens Music Week 2022. 

 Ένα σημείωμα του Μάκη Μηλάτου για το πλούσιο, καλοκαιρινό, μουσικό πρόγραμμα του Ηρωδείου, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου.

H φετινή πολύχρωμη παρέλαση υπερηφάνειας, με το μεγάλο μήνυμα της συμπερίληψης και της ορατότητας, #ΆνευΌρων, μέσα από τον φακό του Νίκου Ζαραγκόπουλου.

Με αφορμή το αφιέρωμα της  Cinematek στον σκηνοθέτη Νίκο Νικολαΐδη, στον κινηματογράφο Στέλλα, από 20 Ιουνίου μέχρι 25 Ιουλίου, ο Βασίλης Σπανός κάνει μια μικρή αναδρομή στη φιλμογραφία που θα έχουμε την ευκαιρία να απολαύσουμε ξανά στο πλαίσιο αυτής της θερινής ρετροσπεκτίβας. 

Λίγο πριν το καλοκαιρινό break, ο Drake ξεσπαθώνει με ένα house album και ο Pharrell επιστρέφει για το μεγάλο cash out του θρύλου που χτίζει εδώ και δύο δεκαετίες.

Όλα όσα έγιναν την τρίτη ημέρα του φετινού Release Athens Festival με οικοδεσπότες τον Parov Stelar, τους Artbat, τον Kevin De Vries και τον El Siciliano. 

Το Athens Music Week επιστρέφει στην Τεχνόπολη, από τις 22 μέχρι τις 24 Ιουνίου με 25 πάνελ συζητήσεων, 23 showcase live acts και 80 καλεσμένους από την αφρόκρεμα της εγχώριας και όχι μόνο μουσικής βιομηχανίας.

Στο νέο του Παρατηρητήριο ο Επίτροπος ασχολείται επιτέλους με την μπάντα που τον έχει απασχολήσει περισσότερο στη social media δραστηριότητά του. 

Ένα σημείωμα του Μάκη Μηλάτου με αφορμή την ανακοίνωση της επανακυκλοφορίας του θρυλικού μουσικού περιοδικού Creem. 

Πώς τα ιδανικά της ισότητας και της διαφορετικότητας, που άνθισαν στις gay κοινότητες της Αμερικής και της Ευρώπης, εμπότισαν το DNA του παγκόσμιου clubbing. 

Ο Δημήτρης Μάστορης αφιερώνει το mypodcast ντεμπούτο του στο “backpack hip hop” υβρίδιο.

Ο Βαγγέλης Πούλιος μας κάνει μαθήματα swing μέσα από ένα παλιότερο άρθρο του για το περιοδικό Sonik

Top