View More
Η αυτοσχέδια καμπάνια πίσω από το #ReleaseTheSnyderCut χαιρετίστηκε ως η πρώτη νίκη των αδικημένων fans απέναντι στα αρτηριοσκληρωτικά studio. Είναι, ...
Κάθε μήνα το Avopolis θα συγκεντρώνει τους δίσκους που έμειναν λίγο παραπάνω στα ακουστικά του. Και τον μήνα που μας έφτασε μέχρι το Πάσχα ακούσαμε ...
Ο Μάκης Μηλάτος κάνει μια διαλογή των πιο αξιόλογων ειδικών κυκλοφοριών που μας φέρνει φέτος η γιορτή των δισκοπωλείων στις 12 Ιουνίου και τις 17 ...
O Άρης Καζακόπουλος φτιάχνει λίστες, λίστες, λίστες. Στο νέο του Listomania, ακούει τα καλύτερα κομμάτια της Annie Clark σε αντίστροφη μέτρηση, λίγο ...
Ο Ανδρέας Κύρκος γράφει για την ταινία για την οποία η Emerald Fennell απέσπασε το Όσκαρ Καλύτερου Πρωτότυπου Σεναρίου στα 93α βραβεία της Ακαδημίας.
Top story

Ακούστε και δείτε το "Woman" που μας κάνει να περιμένουμε τον νέο δίσκο της βρετανής ράπερ λίγο περισσότερο.

Ακούστε το "Higher Power" που ακούστηκε πρώτη φορά επίσημα μέσω διαστημικής αποστολής, με χορευτές-ολογράμματα να συμπληρώνουν το πακέτο.

Από 28 ως 30 Μαΐου, ένα τριήμερο με εναλλακτικά εγχώρια ονόματα, ζωντανά από το ΚΠΙΣΝ.

Από 27 ως 29 Μαΐου το φεστιβάλ επιστρέφει στην hybrid edition του.

Ραντεβού 9 Ιουνίου του 2023 στο ΟΑΚΑ, ευελπιστούμε χωρίς μάσκες.

Μέσα στον Μάιο ξεκινούν θερινά σινεμά, συναυλίες και θέατρα, εάν δώσει το πράσινο φως η επιτροπή λοιμωξιολόγων

Η βράβευση θα γίνει στις 13 Μαΐου μέσω livestreaming.

180 μουσικοί υπογράφουν επιστολή που καλεί το Spotify να μη χρησιμοποιήσει την τεχνολογία «ανοιχτών μικροφώνων» που εντοπίζει τη συναισθηματική κατάσταση,  το φύλο, την ηλικία ή την προφορά μας για να προτείνει μουσική.

Τον Ιούνιο έρχεται η μεγάλη ποδοσφαιρική διοργάνωση και οι U2 μαζί με τον Ολλανδό DJ δημιούργησαν το "We Are The People We’ve Been Waiting"

Κυκλοφορεί την Παρασκευή η νέα δουλειά του άγγλου ερμηνευτή που γνωρίσαμε με το "Human"

Η γενιά του MTV των αρχών των '90s άκουσε χιλιάδες φορές το "I Promised Myself", ενώ θα τον θυμάται και από την εμβληματική διαφήμιση της Levi's

«Κάνε αυτό που θέλεις όταν το θέλεις. Γ@μησε όλα τα υπόλοιπα», λέει στο συνοδευτικό post του εξωφύλλου της Vogue που έχει συγκεντρώσει 16 εκ. likes σε λίγες ώρες!

Ακούστε το πρώτο single από το νέο άλμπουμ των Stranglers, που είναι αφιερωμένο στον μακαρίτη Dave Greenfield

Σε ένα κοινό 27.000 θεατών που παίρνει ξανά μια δόση κανονικότητας: δείτε τους επί σκηνής

Στέλιος Βαμβακάρης

Ευδοκία Πρέκα
Ευδοκία Πρέκα

«Άνοιξε γκάζι με το μυαλό σου, βάλε ταχύτητα με την καρδιά/Η φαντασία στην εξουσία, δώσε τα ρέστα σου για μια βραδιά», τραγουδάει ο Στέλιος Βαμβακάρης μαζί με αλλοτινούς Ρομαντικούς Παραβάτες και στ’ αυτιά μας οι στίχοι αντηχούν πιο επίκαιροι από ποτέ. Η αυλαία τού φεστιβάλ Τα Τραγούδια μας κι ένας Συνθέτης είχε τον ρεμπέτικο/μπλουζ αέρα ενός «γιου της Κοκκινιάς», ο οποίος εδώ και δεκαετίες στέκεται ως ένας ακριβοθώρητος, σεμνός, στωικός, γενναιόδωρος και ατόφιος δημιουργός. Προσπερνά αγέρωχος τους καιρούς και –φορέας της δικής του ελληνικότητας– κατέθεσε την Κυριακή την προσωπική του αλήθεια στο προαύλιο του θεάτρου Badminton, συνοδεία σημαντικών φίλων, σε μια ακραιφνώς λαϊκή βραδιά.

Παρακολουθώντας εδώ και χρόνια τις μουσικές διαδρομές του Στέλιου Βαμβακάρη, δύναμαι να σχολιάσω για έναν νταλκά τραγουδοποιού που αρέσκεται σε τραγούδια τα οποία μεταφέρουν δύναμη και εσωτερικό παλμό. Ευλογημένος που γεννήθηκε και μεγάλωσε δίπλα στον Μάρκο Βαμβακάρη –όπως έχει ομολογήσει πολλές φορές– έμαθε να αγαπά το μπουζούκι, να «μετράει» το μουσικό βαλάντιο και να κυνηγάει το πεπρωμένο του μέσα από τα τραγούδια. Μαγεία και παρηγοριά του τα κομμάτια που επέλεξε για εμάς την Κυριακή: “Πες Μου Ποιος Μάγκας”, “Το Κουπί”, “Και Που Δεν Πήγα”, “Πολλές Φορές Χρειάστηκε”, “Μ’ Αδίκησες Ανατολή” (πρώτη εκτέλεση Σωτηρία Μπέλλου), “Τα Μαλλάκια Σου Κυρά Μου”, “Η Φαντασία Στην Εξουσία”, “Ο Αμετανόητος” (το πρωταγαπήσαμε με τον Παύλο Σιδηρόπουλο). Δεν έκρυψε, επίσης, τη διάθεσή του για τη δημιουργία μιας πιο παρεΐστικης ατμόσφαιρας στη συναυλία.

Stelvam_2

Στο ραντεβού με τα δικά του τραγούδια, την Κοκκινιά και την πολύτιμη πατρική παρακαταθήκη κάλεσε αγαπημένους φίλους, εκείνους που τον στηρίζουν και τον συντροφεύουν χρόνια. Εκεί ήταν λοιπόν οι Παντελής Θεοχαρίδης, Εβελίνα Αγγέλου, Μιχάλης Δήμας, Βασίλης Κορακάκης, Κώστας Γεράκης, Στέφανος Μαγουλάς, όμως το ενθουσιώδες χειροκρότημα κέρδισε με το σπαθί του ο Γιώργος Νταλάρας, με τον οποίο τους συνδέει πολύχρονη φιλική και επαγγελματική πορεία: «Τον Στέλιο, όπως και όλη την οικογένεια Βαμβακάρη, τους έχω στην καρδιά μου», ήταν τα λόγια του δημοφιλούς ερμηνευτή.

Stelvam_3

Η βραδιά συνέχισε με επιλογές των δεκαετιών 1970 και 1980 όπως τα “Ξεκινάει Τ’ Αρχοντολόι”,  “Να ’Μαι Από Καμιά Μεριά”, “Ανεμόσκαλα Να Δέσω”, “Μάνα Μου Αλλιώς Μου Τα ’Πες”, “Πέθανε Ο Αριστείδης”, “Χαϊδάρι” (το ιστορικό τραγούδι που έγραψε ο Μάρκος Βαμβακάρης στα χρόνια της Κατοχής, όμως δεν ηχογραφήθηκε πριν το 1979) κ.ά. Η εμπειρία, ο επαγγελματισμός και η μεστή απόδοση του Γιώργου Νταλάρα απλώθηκαν και στο υλικό τού γενάρχη του ρεμπέτικου, ιδίως στα κομμάτια "Άτακτη" (το είχε ερμηνεύσει και ο πατέρας του, ο Λουκάς Νταράλας), "Όλοι Οι Ρεμπέτες Του Ντουνιά", "Ρίξε Τσιγγάνα Τα Χαρτιά", "Χαράματα Η Ώρα Τρεις" και "Γαϊτανοφρυδούσα-Έλα Να Πάμε Εκεί Που Λες". Δεν έλειψαν βέβαια και οι παραγγελιές τού κοινού, οι οποίες ικανοποιήθηκαν πλήρως με τις πρώτες πενιές του ίδιου του Νταλάρα στο “Αντιλαλούν Οι Φυλακές” και με τη σύμπραξη των φίλων στο “Εφουμέρναμε Ένα Βράδυ” και στα κλασικά “Τα Ματόκλαδά Σου Λάμπουν” και “Φραγκοσυριανή” (όπου παρατηρήθηκαν και χορευτικές «ανησυχίες» σε μέρος του γυναικείου κοινού!).

Stelvam_4

Για δύο ώρες (και κάτι) είχαμε έτσι τη συνάντηση μουσικών και φίλων που ήθελαν να μοιραστούν με το κοινό την αδυναμία τους στο καλό λαϊκό άσμα, χωρίς τυμπανοκρουσίες ή σαθρά ιδεολογήματα περί «περιθωρίου» ή «πρωτοπορίας». Γεια σας μάγκες!

Top story

Η αυτοσχέδια καμπάνια πίσω από το #ReleaseTheSnyderCut χαιρετίστηκε ως η πρώτη νίκη των αδικημένων fans απέναντι στα αρτηριοσκληρωτικά studio. Είναι, όμως, έτσι;

Κάθε μήνα το Avopolis θα συγκεντρώνει τους δίσκους που έμειναν λίγο παραπάνω στα ακουστικά του. Και τον μήνα που μας έφτασε μέχρι το Πάσχα ακούσαμε μερικούς από τους καλύτερους δίσκους της χρονιάς ως τώρα.

Ο Μάκης Μηλάτος κάνει μια διαλογή των πιο αξιόλογων ειδικών κυκλοφοριών που μας φέρνει φέτος η γιορτή των δισκοπωλείων στις 12 Ιουνίου και τις 17 Ιουλίου.

O Άρης Καζακόπουλος φτιάχνει λίστες, λίστες, λίστες. Στο νέο του Listomania, ακούει τα καλύτερα κομμάτια της Annie Clark σε αντίστροφη μέτρηση, λίγο πριν την κυκλοφορία του Daddy's Home.

Ο Ανδρέας Κύρκος γράφει για την ταινία για την οποία η Emerald Fennell απέσπασε το Όσκαρ Καλύτερου Πρωτότυπου Σεναρίου στα 93α βραβεία της Ακαδημίας.

Τα Νησιώτικα, από τον Γιάννη Πάριο. Μέρα που είναι, θα ακουστούν. Στο δικό μας ή σε κάποιο άλλο μπαλκόνι... Ξαναθυμόμαστε τον πιο μοσχοπουλημένο δίσκο στην ελληνική δισκογραφία (1.600.000 αντίτυπα) και αναζητούμε τα μυστικά της τεράστιας αυτής απήχησής του.

Στο νέο του Incoming, ο Δημήτρης Λιλής ακούει 5 δίσκους νέας σοδειάς που δε θα συναντήσετε εύκολα εκεί έξω.

Η Ελένη Τζαννάτου βλέπει την ζωή σε 24 καρέ το δευτερόλεπτο. Στο πρώτο I Lost It At The Movies εξηγεί πώς η καλύτερη θρησκευτική ταινία που υπήρξε ποτέ, θα μπορούσε να έχει γυριστεί μόνο από τον αιρετικό φακό ενός άθεου, ομοφυλόφιλου, μαρξιστή.

Η Τάνια Σκραπαλιώρη επιλέγει και προτείνει 5+1 νέες (ή περίπου νέες) εκδόσεις για να περάσει το φετινό Πάσχα όσο καλύτερα γίνεται.

Ο Μάκης Μηλάτος επιλέγει τα άλμπουμ που θα κάνουν το Πάσχα να ακούγεται λίγο διαφορετικό.

Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να μοιραστεί. Στο νέο του Snap(shots), κάνει Πάσχα στην πόλη, αλλά είναι σαν να κάνει στο χωριό.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, μιλάει για μικρόκοσμους και μακρόκοσμους με τον Παναγιώτη Χαλουλάκο των ΛΔΛΜ.

Στο νέο του Diggin', ο Ζώης Χαλκιόπουλος γράφει για τον νέο δίσκο των Glacial που έχει beats, σαξόφωνο και Γιώργο Μαζωνάκη.

 O Ανδρέας Κύρκος γράφει για τις δύο τηλεοπτικές σειρές που παρά τις ελλείψεις στο περιεχόμενο, παραμένουν χάρμα οφθαλμών.

Νομίζω ότι ήρθε η ώρα, όλοι εμείς που αγαπήσαμε (και) την ποπ μουσική/κουλτούρα των 80s να ευχαριστήσουμε το ΠΑΣΟΚ. Κάποια επόμενη γενιά, το ίδιο θα έκανε με τον Sean Parker του Napster (και έναν από τους πρώτους χρηματοδότες του Spotify).

Top