View More
Οι συντάκτες του Avopolis πάνε διακοπές και πακετάρουν μουσική, εικόνες και λέξεις για τις θερινές ώρες. Σε αυτό το επεισόδιο η Εύη Χουρσανίδη ...
Η Μάρω Αγγελοπούλου βουτάει στη διαχρονική επιρροή του αριστουργήματος της Amy Winehouse.
Το Avopolis πήγε στο Europavox Festival στη Γαλλία, γνωστό και ως σημείο συνάντησης για νέες μπάντες από κάθε γωνιά της Ευρώπης. Είδαμε, ακούσαμε και ...
Top story

Μη χάσετε το νέο video των Pixies,  με έναν ημίγυμνο άντρα-Ζορό, καβάλα σε ένα πόνυ, να πηγαίνει σε ένα  κατάστημα στο Χόλιγουντ...

Ο Φοίβος Δεληβοριάς ετοιμάζεται για την πρώτη ολοκληρωμένη παρουσίαση του ΑΝΙΜΕ

Ακούστε ένα previously unreleased demo του ομώνυμου κομματιού του δίσκου

Δείτε βίντεο της κοινής τους εμφάνισης, αλλά και επιπλέον υλικό όπου οι thrash pioneers ερμηνεύουν το John Bush-era cut του "Only"

Υπεύθυνος για επιτυχίες των The Supremes, The Four Tops, The Isley Brothers κ.α. R.I.P.

Ο John Travolta αποχαιρέτησε με τον πιο συγκινητικό τρόπο την πάλαι ποτέ συμπρωταγωνίστριά του που πέθανε στα 73 της

Γλυκερία/Αποκλειστικά Σουγιούλ

Μιχάλης Τσαντίλας
Μιχάλης Τσαντίλας

Μπλοκαρισμένος το Σάββατο στο μποτιλιάρισμα της Κατεχάκη και αντικρίζοντας την ουρά των αυτοκινήτων που περίμεναν στο φανάρι για να στρίψουν προς Badminton μεριά, σκεφτόμουν ότι αποκλείεται όλοι αυτοί να πηγαίνουν στη μουσική παράσταση της Γλυκερίας Αποκλειστικά Σουγιούλ –μάλλον για το Ποιος Τη Ζωή Μου θα είχαν συρρεύσει, το έργο για τη ζωή του Μίκη Θεοδωράκη. Κι όμως! Φτάνοντας στην είσοδο του προαυλίου χώρου της πρώην ολυμπιακής εγκατάστασης διαψεύστηκα: να οι ουρές, να και οι εκνευρισμένοι από την αναμονή, κλασικές σκηνές τις οποίες συναντάμε συχνά και φαίνεται ότι δεν θα εκλείψουν ποτέ από τα μέρη μας.

Ανεβαίνοντας στο μικρόφωνο για να προλογίσει την παράσταση αλλά και για να ζητήσει συγνώμη για την όλη αναστάτωση, ο Μιχάλης Κουμπιός –καλλιτεχνικός διευθυντής του Badminton– έκανε και μια αναφορά στο γεγονός ότι πολλοί τον ρώτησαν σχετικά με την επιλογή της Γλυκερίας ως ερμηνεύτριας αυτού του αφιερώματος στον πολυγραφότατο Μιχάλη Σουγιούλ. Ως συνθέτης και ο ίδιος, ο Κουμπιός έδωσε μια απάντηση κατατοπιστική αλλά «επιστημονική», μιλώντας για τον τροπικό συνθέτη Σουγιούλ και την, επίσης τροπική, ερμηνεύτρια Γλυκερία.

Glykeriaamanan_2Προσωπικά πάντως, δεν είχα εκ των προτέρων καμιά αμφιβολία σχετικά με την καταλληλότητα της ερμηνεύτριας για το συγκεκριμένο ρεπερτόριο, ακόμα και χωρίς να λαμβάνω υπ' όψιν τις περιπτώσεις που η ίδια ερμήνευσε στο παρελθόν κομμάτια του. Αυτό το ταίριασμα φωνητικού ηχοχρώματος και ρεπερτορίου επαληθεύτηκε άλλωστε και επί σκηνής, έστω κι αν η παράσταση στο σύνολό της με άφησε τελικά με όχι ιδιαίτερα καλές εντυπώσεις –περισσότερα, όμως, για αυτό παρακάτω...

Τη Γλυκερία συνόδευσε η Athens Chamber Orchestra, μια 11 μελής ορχήστρα αποτελούμενη από δύο μαντολίνα, κλαρινέτο, κλασική και ακουστική κιθάρα, βιολί, τσέλο, κοντραμπάσο, ακορντεόν, πιάνο και κρουστά, με μαέστρο τον Απόλλωνα Κουσκουμβεκάκη. Μιλάμε για ένα δεμένο σύνολο, με πολύ καλούς μουσικούς, που αποδείχθηκε επαρκέστατο στην εκτέλεση των τραγουδιών του Σουγιούλ.

Ταίριαξε λοιπόν η Γλυκερία, ταίριαξε και η ορχήστρα, πού είναι το πρόβλημά σου; ίσως ρωτήσετε. Εντόπισα όμως μια ασυμβατότητα, ένα «κούμπωμα» μεταξύ ερμηνεύτριας και ορχήστρας. Θέλω να πω ότι η Γλυκερία είναι μια ερμηνεύτρια μπριόζα, η οποία σε πολλές περιπτώσεις –και ειδικά στα αρχοντορεμπέτικα– χρειαζόταν πίσω της μια πιο επιβλητική ηχητική παρουσία, ίσως με περισσότερη έμφαση στο ρυθμικό κομμάτι. Από την άλλη, η ορχήστρα, όσο ικανή κι αν ήταν, είχε συγκεκριμένες δυνατότητες με βάση τα όργανα και τις ενορχηστρώσεις.

Θέλω να πιστεύω ότι οφείλεται στα παραπάνω που η ερμηνεύτρια οδηγήθηκε σε αρκετές ασταθείς εισόδους στις μουσικές φράσεις της. Από την άλλη, υπήρξαν και αρκετά σαρδάμ από τη μεριά της, σε φαινομενικά εύκολες λέξεις των στίχων, πράγμα που θα μπορούσε να οφείλεται και σε ελλιπείς πρόβες –εδώ όμως μπαίνουμε σε υποθέσεις που δεν δικαιούμαστε να κάνουμε. Αρκούμαστε επομένως στις διαπιστώσεις: το πράγμα πολλές φορές δεν έπαιρνε φωτιά, δεν κλείδωνε δηλαδή η περφόρμανς της ερμηνεύτριας με εκείνη της ορχήστρας κι ένιωθες (σαφέστατα) ότι δεν άκουγες το μάξιμουμ των δυνατοτήτων κανενός εκ των δύο. Στο δεύτερο μέρος, μάλιστα, όταν η Γλυκερία φάνηκε να κουράζεται, η αίσθηση αυτή υπήρξε εντονότερη. Παρατήρησα μάλιστα αρκετές αποχωρήσεις, πολύ πριν τη λήξη...

Glykeriaaman_3

Από εκεί και πέρα, τα δύο νεαρά ζευγάρια που χόρευαν τάνγκο και βαλς στα πιο ευρωπαϊκά κομμάτια του Σουγιούλ –παρότι εξαιρετικά στην κινησιολογία τους– δεν πρόσφεραν κάτι ουσιαστικό στη βραδιά. Αντίθετα, η συμμετοχή του τενόρου Κωνσταντίνου Τζέμου σε μερικά τραγούδια, είτε σόλο ("Κοριτσάρα Μου", "Θα Καθόμουνα Πλάι Σου", "Ο Παντρεμενάκιας"), είτε σε ντουέτο με τη Γλυκερία ("Άλα Άνοιξε Κι Άλλη Μπουκάλα", "Και Ο Μήνας Έχει Εννιά") έδωσε μια καλοδεχούμενη ποικιλία. Αλλά και μια τριμελής ανδρική χορωδία χρωμάτισε σε σημεία τα τραγούδια και τα γέμισε όμορφα με τα συνοδευτικά φωνητικά της.

Συνοψίζοντας, θα έλεγα ότι η παράσταση Αποκλειστικά Σουγιούλ κινήθηκε σε μέτρια επίπεδα, αν και θεωρητικά είχε όλες τις προδιαγραφές να προσφέρει μια πληρέστερη εμπειρία στο ακροατήριο. Να σημειωθεί πάντως ότι ανάμεσα στο κοινό υπήρχε μεγάλο ποσοστό νέων, κάτι που μαρτυρά ότι τα τραγούδια αυτά εξακολουθούν να αφορούν, έπειτα από τόσα χρόνια, τους ακροατές κάθε ηλικίας. Εύχομαι κάποια στιγμή να δούμε και πιο τολμηρές αποδόσεις, λιγότερο πιστές στο ενορχηστρωτικό πνεύμα του συνθέτη τους, οι οποίες θα προσπαθούν να τα φέρουν λίγο πιο κοντά στο σήμερα.

Setlist:

1. Ορχηστρικό

2. Αθήνα Και Πάλι Αθήνα

3. Ας Ερχόσουν Για Λίγο

4. Άρχισαν Τα Όργανα

5. Όλα Ρημάδια

6. Σβήστε Με Απ’ Το Χάρτη

7. Ζεχρά

8. Ασ’ Τα Μαλλάκια Σου

9. Για Μας Κελαηδούν Τα Πουλιά

10. Βρε Πώς Μπατιρίσαμε

11. Κάτι Με Τραβά Κοντά Σου

12. Ο Κόσμος Έγινε Για Μας

13. Βρέχει, Βρέχει

(Διάλειμμα)

 14. Ορχηστρικό

15. Αδύνατον Να Κοιμηθώ

16. Άλα Άνοιξε Κι Άλλη Μπουκάλα

17. Κοριτσάρα Μου

18. Θα Καθόμουνα Πλάι Σου

19. Ο Παντρεμενάκιας

20. Ο Μήνας Έχει Εννιά

21. Χαράμι

22. Το Τραμ Το Τελευταίο

23. Ο Τραμπαρίφας (Το Κορίτσι Θέλει Θάλασσα)

24. Άσε Τον Παλιόκοσμο Να Λέει

25. Μονά, Ζυγά

26. Θα Γυρίσει Κι Ο Τροχός

27. Τ’ Αλητάκια (Βρε Ντουνιά)

28. Κάνε Κουράγιο Ελλάδα Μου

Top story

Οι συντάκτες του Avopolis πάνε διακοπές και πακετάρουν μουσική, εικόνες και λέξεις για τις θερινές ώρες. Σε αυτό το επεισόδιο η Εύη Χουρσανίδη εκπνέει διαβάζοντας πολλά βιβλία και ξεκοκαλίζοντας τις λίστες του NPR και του Pitchfork. 

Η Μάρω Αγγελοπούλου βουτάει στη διαχρονική επιρροή του αριστουργήματος της Amy Winehouse.

Το Avopolis πήγε στο Europavox Festival στη Γαλλία, γνωστό και ως σημείο συνάντησης για νέες μπάντες από κάθε γωνιά της Ευρώπης. Είδαμε, ακούσαμε και καταγράψαμε τους καλλιτέχνες που πιθανότατα να μας απασχολήσουν και στο μέλλον.

Μια ονειρική τηλεοπτική μεταφορά του εμβληματικού comic του Neil Geiman που έμοιαζε ακατόρθωτη, πιστή στην καρδιά των χάρτινων αναζητήσεων του Ονείρου. 

Η Μάρω Αγγελοπούλου μετράει σημαντικές στιγμές σε ένα ακλόνητο brand name. (“Bow down, bitches!”)

Οι συντάκτες του Avopolis πάνε διακοπές και πακετάρουν μουσική, εικόνες και λέξεις για τις θερινές ώρες. Σε αυτό το επεισόδιο, η Ναταλία Πετρίτη ακούει Wet Leg και Siouxsie and the Banshees, προσποιείται ότι θα διαβάσει στην παραλία του Ρούκουνα και πακετάρει το backpack της βλέποντας The Bear.

Μια τηλεοπτική σειρά - love letter στο αριστούργημα του Francis Ford Coppola και στους απανταχού φίλους του The Godfather  που θα γίνει αφορμή για νέες επισκέψεις στις κινηματογραφικής περιπέτειες της Μαφίας του Mario Puzzo. 

Ο Βαγγέλης Κυριακάκης στήνει μια ακόμα μουσική λίστα για τις θερινές ώρες. 

Οι συντάκτες του Avopolis πάνε διακοπές και πακετάρουν μουσική, εικόνες και λέξεις για τις θερινές ώρες. Σε αυτό το επεισόδιο ο Ζώης Χαλκιόπουλος ετοιμάζει βαλίτσα, παραδοσιακά,  τελευταία στιγμή και πετάει μέσα Σtella, The Smile, Twin Peaks και Kleir Stefan. 

Οι Sisters of Mercy στη Μονή Λαζαριστών στη Θεσσαλονίκη επιβεβαίωσαν εν μέρει τις κακές φήμες που συνοδεύουν τα live τους, καταφέρνοντας ωστόσο να παραδώσουν ένα αποτέλεσμα καλύτερο από το αναμενόμενο. 

Βρεθήκαμε στο Sani Festival, απολαύσαμε μία από τις πιο απρόσμενα μαγευτικές εμφανίσεις της χρονιάς από τον Bob Geldof και ακούσαμε για ποιο λόγο η αντίδραση δεν μπορεί να έλθει πλέον μέσα από τη μουσική.

Λίγο πριν την πρεμιέρα της πολυανεμενόμενης τηλεοπτικής μεταφοράς του "Sandman" του Neil Geiman ο Βασίλης Σπανός ανατρέχει σε ένα top 5 αγαπημένων κινηματογραφικών και τηλεοπτικών στιγμών του σπουδαίου συγγραφέα του φανταστικού - και όχι μόνο,

Οι συντάκτες του Avopolis πάνε διακοπές και πακετάρουν μουσική, εικόνες και λέξεις για τις θερινές ώρες. Σε αυτό το επεισόδιο ο Άγγελος Κλειτσίκας ακούει tropicalia, θέτει ευγενείς αναγνωστικούς στόχους και περιμένει τις  τελευταίες τηλεοπτικές περιπέτειες του Saul Goodman.

Οι Calexico στα πρόθυρα των διακοπών, στην Τεχνόπολη, μας χάρισαν δύο ώρες γεμάτες με τραγούδια, μουσικές και συναισθήματα που μάταια τόσα χρόνια προσπαθούν οι δισκογραφικές εταιρίες και οι mainstream ραδιοφωνικοί σταθμοί  να κολλήσουν πάνω τους ετικέτες. 

Το Netflix αποτυγχάνει να ανοίξει έναν νέο δρόμο για την πλατφόρμα στο ψυχαγωγικό σινεμά αξιώσεων ενώ το σκηνοθετικό δίδυμο των αδελφών Russo χάνουν την ευκαιρία να δημιουργήσουν το δικό τους Mission Impossible. 

 Oι συντάκτες του Avopolis πάνε διακοπές και πακετάρουν μουσική, εικόνες και λέξεις για τις θερινές ώρες. Σε αυτό το επεισόδιο η Άννα Γεωργάτου πάει Σάμο - Χάλκη και Παρίσι Τέξας, βλέπει Αντονιόνι και Συζητήσεις με Φίλους, διαβάζει Καραγάτση και Ezra Pound και ακούει Dury Dava, Noda Pappa και Julee Cruise.

Σειρές που θα σε ξεγελάσουν μεταφέροντάς σε νοητά στην παραλία, ακόμη κι αν έχεις ξεμείνει φέτος στην έρημη πόλη

Οι συντάκτες του Avopolis πήγαν σε πάρα πολλές συναυλίες, άκουσαν μουσική, μαγεύτηκαν, χόρεψαν, στριμώχτηκαν, συγκινήθηκαν, ταξίδεψαν και εδώ προσπαθούν να διαλέξουν το αγαπημένο τους στιγμιότυπο από τα βράδια αυτού του τόσο πλούσιου, φετινού, μεγάλου συναυλιακού καλοκαιριού που τόσο είχαμε ανάγκη. 

Στο νέο του Diggin' o Ζώης Χαλκιόπουλος ετοιμάζεται για διακοπές με τα μαγικά πνευστά των Prince Lasha Quintet και Sonny Simmons στο The Cry!. 

Top