View More
Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, τα λέει με τον ...
Λίγο πριν οι Brian και Roger Eno εμφανιστούν στο Ηρώδειο για μια (κυριολεκτικά) μοναδική συναυλία (4/8) έκαναν μια διαδικτυακή κουβέντα εφ’ όλης της ...
Δώδεκα ολόκληρα χρόνια μετά την κυκλοφορία του, το League of Legends, ή LoL για όσες και όσους ξέρουν από gaming, συνεχίζει να είναι το πιο δημοφιλές ...
Κάθε Πέμπτη η Ναταλία Πετρίτη θα βλέπει τη ζωή στο κινηματογραφικό πανί. Αυτή την εβδομάδα (22-28/7), βλέπει μια ακόμα εξαιρετική παραγωγή της Α24, ...
Δώδεκα χρόνια μετά την κυκλοφορία του, το League of Legends, ή LoL για τους γνώστες του gaming, συνεχίζει να είναι το πιο δημοφιλές video game ...

Άλλη μια εβδομάδα, άλλη μια διασκευή από το ζευγάρι, αυτή τη φορά στο "My Generation" των Who".

Το "summer in the city" του Φοίβου Δεληβοριά συνεχίζεται στη σκηνή του Θεάτρου Άλσος.

Μετά την Ελένη Φουρέιρα και την Έλενα Τσαγκρινού, άλλη μια ελληνίδα τραγουδίστρια που φιγουράρει στην πλατεία της Νέας Υόρκης, στο πλαίσιο της καμπάνιας EQUAL του Spotify.

Ακούμε ένα ακόμα νέο κομμάτι από το Solar Power.

Και λέει «Tο label μου πιστεύει πως αυτό δεν είναι single». Εσείς;

Αυτή τη φορά όχι για το εξώφυλλο του περιοδικού, αλλά για τα γενέθλια του συζύγου της. Αυτό που λέμε couple goals... 

Melentini & Running Blue Orchestra

Στυλιανός Τζιρίτας
Στυλιανός Τζιρίτας

Μπορεί να άργησαν να ανέβουν στη σκηνή ενός γεμάτου Six d.o.g.s. η Melentini με τους Running Blue Orchestra (το ρολόι μου έδειχνε 10+36) και να μην έκαναν την αρμόζουσα είσοδο, αλλά σύντομα η βραδιά της Παρασκευής θα λάμβανε θετική τροπή και πρόσημο.

Από τη στιγμή που είχε ιδιοκατασκευαστεί ένα πάνινο σκέλεθρο στα δεξιά των πλήκτρων της Melentini, οριζόταν ένα άτυπο καταστατικό• περίμενες λοιπόν τους μουσικούς να μπουν με έναν τρόπο που να ταίριαζε στη λυρική και μυστηριακή αυτή ατμόσφαιρα, κάτι το οποίο δεν συνέβη. Η ταινία πάντως που είχε επιλεχθεί να παίζει σε λούπα πίσω τους –το επί της παιδιατρικής εστιαζόμενο Our Childer του 1918– ήταν μια καλή πρόγευση, μιας και περιείχε δύο ζητήματα με τα οποία ασχολείται και η Melentini στους στίχους του Explosions Around, The Desert Inside: την παραισθητική παρελθοντολογία και την παιδική ηλικία.

Mlnt_2

Στο αμιγώς συναυλιακό κομμάτι, θα πρέπει κατ' αρχάς να εξαίρουμε τον καλό ήχο και ειδικότερα τη θαυμάσια μίξη των οργάνων στην κονσόλα. Η Melentini διακρινόταν αρχικά από τρακ, φανερό σε κάποια λάθη της φωνής κατά τα δύο-τρία πρώτα τραγούδια, το οποίο εξαφανίστηκε όμως όσο περνούσε η ώρα. Ήταν και λογικό βέβαια, καθώς δεν είχε ζεσταθεί ακόμα αρκετά ώστε να πιάνει αμέσως το απαιτούμενο ύψος. Η φωνή της είναι ιδιαίτερη. Και θα μου επιτρέψετε να πω ότι, αν τη χρησιμοποιούσε καταχρηστικά, θα μπορούσε και να κουράζει συχνοτικά. Αλλά, όπως συμβαίνει και στον δίσκο, έτσι και στη συναυλία η Melentini απέδειξε ότι διαθέτει την αυτοκαθοδήγηση εκείνη που αφενός της επιτρέπει να αποφεύγει υπερβολές και περιττές νταλκάντζες κι αφετέρου σε βάζει στην πρίζα ώστε να ανακαλύψεις τον εσώτερο κόσμο του κάθε τραγουδιού: λειτουργεί όχι μόνο ως οδηγός των συνθέσεων, μα και σαν καμβάς, όπου απλώνεται η στιχοπλοκία και η ενορχήστρωση.

Mlnt_3

Πόνος, κυνισμός, απώλεια, θυμός. Γνωστό πακέτο, ωστόσο την Παρασκευή είδαμε στη σκηνή του Six d.o.g.s. τις δυναμικές του, υποβοηθημένες από μια θαυμάσια μπάντα. Όχι μόνο το σωστό βιμπράτο του φαγκότο στα αριστερά της Melentini, αλλά και η πολυσχιδής ηλεκτρική κιθάρα στα δεξιά της (καθώς κι ένα σοφό μπάσο στα μετόπισθεν) αναπαρήγαγαν με ενδελέχεια το κλίμα του πρόσφατου δίσκου, δείχνοντας την ποιότητα της δουλειάς που έχει γίνει. Μόνο παράπονο η παρεΐστικη αναφορικότητα στους ενδιάμεσους των κομματιών λόγους της τραγουδοποιού, η οποία ενίοτε μείωνε την απήχησή της  προς το σύνολο του κοινού.

Όταν πάντως τελείωσε το λάιβ τρία λεπτά μετά τα μεσάνυχτα, δεν μπορούσες να πεις τίποτα άλλο, παρά ότι είδες μια πραγματικά καλή ζωντανή εμφάνιση. 

Mlnt_4

 

1991

Ανάμεσα σε Δυτική κι Ανατολική Ακτή, gangsta ρίμες, jazz samples και crossovers στο rock κοινό, ο Δημήτρης Λιλής επιλέγει τους 5 δίσκους που σημάδεψαν λίγο περισσότερο μια από τις εμβληματικότερες χρονιές της χρυσής εποχής του αμερικανικού rap.

Top story

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, τα λέει με τον Δημοσθένη Ιωάννου των ομηρικών Κίρκη.

Λίγο πριν οι Brian και Roger Eno εμφανιστούν στο Ηρώδειο για μια (κυριολεκτικά) μοναδική συναυλία (4/8) έκαναν μια διαδικτυακή κουβέντα εφ’ όλης της ύλης εν είδει συνέντευξης τύπου. Η Ελένη Τζαννάτου ήταν εκεί.

Κάθε Πέμπτη η Ναταλία Πετρίτη θα βλέπει τη ζωή στο κινηματογραφικό πανί. Αυτή την εβδομάδα (22-28/7), βλέπει μια ακόμα εξαιρετική παραγωγή της Α24, τον Μάκη Παπαδημητρίου να ψάχνει μία πορνοστάρ και τον Humphrey Bogart, που θα 'χει για πάντα το Παρίσι.

Στη δεύτερη πάντως δουλειά τους, Cavalcade, που κυκλοφόρησαν φέτος άφησαν το τζαμάρισμα κι έπιασαν τη μελωδία και τις ποπ αναφορές. Γιατί, όπως λέει ο Geordie Greep στην Ελένη Τζαννάτου, στο τέλος της ημέρας, γράφουν μουσική για αυτούς.

Με αφορμή την έναρξη του 1ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κρουστών Ρεθύμνου (20-24/7) θυμόμαστε 7 ταινίες με τα ντραμς σε πρώτο πλάνο. 

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, επιλέγει 6 φετινά metal ντεμπούτα εγχώριας προέλευσης που θα σας σώσουν.

Ο Άγγελος Κλειτσίκας βρέθηκε για δυο βραδιές στο Ηρώδειο (12 & 14/7) για να ακούσει και να δει 4 ονόματα που υπηρετούν διαχρονικά τον ανήσυχο, ελληνικό ήχο.

Στο νέο του Diggin', ο Ζώης Χαλκιόπουλος ακούει το Streams, τη νέα δουλειά του έλληνα ντράμερ.

Κάθε Πέμπτη η Ναταλία Πετρίτη θα βλέπει τη ζωή στο κινηματογραφικό πανί. Αυτή την εβδομάδα (15-21/7), κάνει thumbs up στο ντεμπούτο του Mehdi Barsaoui, παρακολουθεί με ενδιαφέρον την επιστροφή του Γιώργου Γεωργόπουλου και νιώθει πλήξη στο Φεστιβάλ του Ρίφκιν.

Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να μοιραστεί. Στο νέο του Snap(shots) αναθαρρεί από το πρώτο του live μετά από καιρό, λέει ιστορίες για το Euro 2020 και θυμάται τα ακούσματα της εφηβείας του.

Ο Μάκης Μηλάτος, κάθε μήνα, μαζεύει επανακυκλοφορίες, επανεκδόσεις, επετειακές κυκλοφορίες, box sets και άλλα αντικείμενα του πόθου που ζωντανεύουν ξανά το παρελθόν. Για τον Ιούλιο, επιλέγει την απόλυτη hip hop συλλογή και 3 ακόμα ελκυστικές επανακυκλοφορίες.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, επιλέγει 6 φετινά metal ντεμπούτα που θα σας απομακρύνουν από τους Μέηντεν.

Στο νέο του Incoming, ο Δημήτρης Λιλής απορεί για τη μεγάλη αντίφαση που ζει η DJ κουλτούρα αυτό το καλοκαίρι στην Ελλάδα.

Και λίγο πριν τη βρει και πάνω στη σκηνή του Ωδείου Ηρώδου Αττικού (15/7) μιλάει στον Άγγελο Κλειτσίκα για το πώς απαρνήθηκε τον έλεγχο των πραγμάτων για να φτάσει εκεί που θέλει στη δημιουργική διαδικασία , το ρόλο της τέχνης στην Covid εποχή και την επόμενη μέρα.

Κάθε Πέμπτη η Ναταλία Πετρίτη θα βλέπει τη ζωή στο κινηματογραφικό πανί. Αυτή την εβδομάδα (8-14/7) βλέπει από οσκαρικό Anthony Hopkins μέχρι τις σόλο περιπέτειες της Black Widow, ελληνικά ντοκιμαντέρ και κλασικές επανεκδόσεις.

Top