View More
Οι συντάκτες του Avopolis πάνε διακοπές και πακετάρουν μουσική, εικόνες και λέξεις για τις θερινές ώρες. Σε αυτό το επεισόδιο η Εύη Χουρσανίδη ...
Η Μάρω Αγγελοπούλου βουτάει στη διαχρονική επιρροή του αριστουργήματος της Amy Winehouse.
Το Avopolis πήγε στο Europavox Festival στη Γαλλία, γνωστό και ως σημείο συνάντησης για νέες μπάντες από κάθε γωνιά της Ευρώπης. Είδαμε, ακούσαμε και ...
Top story

Μη χάσετε το νέο video των Pixies,  με έναν ημίγυμνο άντρα-Ζορό, καβάλα σε ένα πόνυ, να πηγαίνει σε ένα  κατάστημα στο Χόλιγουντ...

Ο Φοίβος Δεληβοριάς ετοιμάζεται για την πρώτη ολοκληρωμένη παρουσίαση του ΑΝΙΜΕ

Ακούστε ένα previously unreleased demo του ομώνυμου κομματιού του δίσκου

Δείτε βίντεο της κοινής τους εμφάνισης, αλλά και επιπλέον υλικό όπου οι thrash pioneers ερμηνεύουν το John Bush-era cut του "Only"

Υπεύθυνος για επιτυχίες των The Supremes, The Four Tops, The Isley Brothers κ.α. R.I.P.

Ο John Travolta αποχαιρέτησε με τον πιο συγκινητικό τρόπο την πάλαι ποτέ συμπρωταγωνίστριά του που πέθανε στα 73 της

Διονύσης Σαββόπουλος

Μιχάλης Τσαντίλας
Μιχάλης Τσαντίλας

Αρκετά κεφάλια γύρισαν, φρύδια ανασηκώθηκαν, μυαλά άρχισαν να κάνουν διάφορους συνειρμούς στο άκουσμα της ανακοίνωσης των δύο εμφανίσεων του Διονύση Σαββόπουλου στο Gagarin. Ξέσπασαν και πάλι οι γνωστές συζητήσεις περί «συστημικότητας» και «ασυνέπειας», οι οποίες συνέτειναν στο κλιμακωτό χτίσιμο μιας έντασης, αλλά και μιας προσδοκίας: τι θα συνέβαινε σ' αυτές τις βραδιές επί σκηνής μα και από κάτω;

Μπαίνοντας πάντως την Παρασκευή στο 205 της Λιοσίων, (λιγότερο από) μία ώρα πριν την προγραμματισμένη έναρξη, αντίκριζες μια πολύ χαμηλή προσέλευση. Μάλιστα οι ρυθμοί αύξησής της ήταν τόσο αργοί, ώστε άρχιζες να σκέφτεσαι μήπως είχαν δίκιο τελικά όσοι έλεγαν ότι ο Σαββόπουλος δεν έχει καμιά θέση εκεί. Όταν πάντως ανέβηκε κομψότατος και χαμογελαστός στη σκηνή –20 λεπτά μετά τις 22:00– το Gagarin ήταν σε τέτοιο βαθμό γεμάτο ώστε και οι διοργανωτές να είναι ευχαριστημένοι και το κοινό να παρακολουθεί με άνεση, χωρίς στριμωξίδι και ποδοπατήματα.

Savvop_2Ο αμφιβολίες γύρω από την «καταλληλότητα» του χώρου, πάντως, φαίνεται ότι δεν άφησαν ανέγγιχτο ούτε τον ίδιο τον πρωταγωνιστή της βραδιάς. Ήταν εμφανές από τη μεριά του ένα άγχος για αρκετή ώρα: έκανε σαρδάμ, ξεχνούσε τα λόγια, δεν βολευόταν καλά στο σκαμπό του. Υπήρχε μια αιωρούμενη διστακτικότητα στην ατμόσφαιρα, το πράγμα δεν έπαιρνε φωτιά ούτε από τη μεριά του κοινού. Χρειάστηκε να φτάσουμε στο δέκατο τραγούδι, μια καταιγιστική εκτέλεση της "Μαύρης Θάλασσας", για να ακουστεί το πρώτο πραγματικά ενθουσιώδες χειροκρότημα. Από εκεί και πέρα, το νερό μπήκε στο αυλάκι και το πρώτο μέρος έκλεισε με μια επιβλητική εκτέλεση του "Μπάλλου".

Μετά το σύντομο διάλειμμα, ο Σαββόπουλος βγήκε στη σκηνή πολύ πιο αποφασιστικός, χωρίς το σακάκι του και με το πουκάμισο να κρέμεται έξω απ´ το παντελόνι του. Αυτή τη φορά είχαν εκλείψει τα λάθη και οι αμφιβολίες και το δεύτερο μέρος προέκυψε συνολικά πολύ πιο στιβαρό από το πρώτο, βοηθούμενο και από το γεγονός ότι σε αυτό συμπεριλήφθηκαν τα περισσότερο γνωστά και αγαπημένα τραγούδια του. Και βέβαια, ειδική μνεία πρέπει να γίνει στους μουσικούς που τον συνόδευαν: στον Ορέστη Πλακίδη (πλήκτρα, φωνητικά, ενορχηστρώσεις), στον Γιώτη Κιουρτσόγλου (μπάσο, πιατίνια, φωνητικά), στον Βαγγέλη Καρίπη (τύμπανα, κρουστά) και στο τρίο των χάλκινων πνευστών• όλοι τους υπήρξαν αντάξιοι της φήμης τους και στάθηκαν με άνεση στο ύψος των περιστάσεων.

Υπάρχει, όμως, κι ένα κους-κους από τη βραδιά της Παρασκευής: λίγο πριν αποχωρήσει από τη σκηνή, ο «πατέρας» των Ελλήνων τραγουδοποιών έσκυψε και χαιρέτισε δια χειραψίας τη Μόνικα, η οποία παρακολουθούσε τη συναυλία από την πρώτη σειρά. Κάποιοι, ίσως και οι δύο εμπλεκόμενοι, πιθανότατα θα ήθελαν να δουν έναν συμβολισμό σε αυτήν την κίνηση: το πέρασμα της σκυτάλης στην (πολύ) νεότερη γενιά. Δύσκολα πάντως μπορεί να το δει κανείς ως μια αθώα κίνηση, μια αστοχία της στιγμής. Ήταν κάτι που συνέβη για να το δούμε.

Αλλά αυτός είναι ο Σαββόπουλος, με τις αντιφάσεις του και τις ιδιαιτερότητές  του. Μπορεί, όπως συνηθίζεται να λέγεται, τα τραγούδια του να μην του ανήκουν πια, αφού είναι κτήμα όλων, όταν όμως πατάει στη σκηνή του ανήκει αναντίρρητα τόσο ο χώρος, όσο και ο χρόνος. Και την Παρασκευή το κατέκτησε το Gagarin, έστω κι αν χρειάστηκε να καταβάλει λίγη περισσότερη προσπάθεια απ' ό,τι θα χρειαζόταν αν εμφανιζόταν στο Παλλάς ή στο Ηρώδειο, μέρη που αποτελούν «στέκια» του τελευταίως.

Savvop_3Τι λοιπόν κι αν απέφυγε τα συνήθη –και απολαυστικά για τον γράφοντα–λογύδριά του; Τι κι αν άλλαξε τους στίχους ενός εκ των εμβληματικότερων τραγουδιών του («κι ο μπαχαλάκης που μας ακολουθεί» τραγούδησε στην "Παράγκα", κάνοντας τον Χάρη Συμβουλίδη δίπλα μου να αναρωτηθεί «ο συστημικός Σαββόπουλος μέσα στον αντισυστημικό;»); Τι κι αν δεν ρίσκαρε ιδιαίτερα στις επιλογές των τραγουδιών και στις ενορχηστρώσεις; Πάνω στη σκηνή του Gagarin ο Διονύσης Σαββόπουλος ήταν φωτεινός, απολαυστικός και αξιαγάπητος. Ακόμα και στα 70 του (σχεδόν), παραμένει εμβληματικός καλλιτέχνης και περφόρμερ, πολλά σκαλιά πάνω από διάφορους «διαδόχους» του, πολλούς από τους οποίους φρόντισε ο ίδιος –ατυχώς– να μας συστήσει κατά καιρούς.

Setlist:

1. Τα Παιδιά Που Χάθηκαν
2. Ο Χρόνος Που Μετράει (L’ Anno Che Verra)
3. Έλσα Σε Φοβάμαι
4. Ολαρία Ολαρά
5. Έρχεται Βροχή Έρχεται Μπόρα
6. Η Παράγκα
7. Σωματική Ανάγκη
8. Κωλοέλληνες
9. Τσάμικο
10. Μαύρη Θάλασσα
11. Αυτοσχεδιασμός Κιουρτσόγλου-Καρίπης
12. Τι Να Τα Κάνω Τα Τραγούδια Σας
13. Μπάλλος

(Διάλειμμα)

14. Άγγελος Εξάγγελος
15. Η Δημοσθένους Λέξις
16. Ζεϊμπέκικο
17. Πολιτευτής
18. Το Χειμώνα Ετούτο
19. Βιετνάμ Γιε Γιε
20. Μυστικό Τοπίο
21. Θαλασσογραφία
22. Σαν Τον Καραγκιόζη
23. Ας Κρατήσουν Οι Χοροί

Encore

24. Ωδή Στον Γεώργιο Καραϊσκάκη
25. Στη Συγκέντρωση Της Ε.Φ.Ε.Ε.
26. Έρχεται Βροχή Έρχεται Μπόρα

Top story

Οι συντάκτες του Avopolis πάνε διακοπές και πακετάρουν μουσική, εικόνες και λέξεις για τις θερινές ώρες. Σε αυτό το επεισόδιο η Εύη Χουρσανίδη εκπνέει διαβάζοντας πολλά βιβλία και ξεκοκαλίζοντας τις λίστες του NPR και του Pitchfork. 

Η Μάρω Αγγελοπούλου βουτάει στη διαχρονική επιρροή του αριστουργήματος της Amy Winehouse.

Το Avopolis πήγε στο Europavox Festival στη Γαλλία, γνωστό και ως σημείο συνάντησης για νέες μπάντες από κάθε γωνιά της Ευρώπης. Είδαμε, ακούσαμε και καταγράψαμε τους καλλιτέχνες που πιθανότατα να μας απασχολήσουν και στο μέλλον.

Μια ονειρική τηλεοπτική μεταφορά του εμβληματικού comic του Neil Geiman που έμοιαζε ακατόρθωτη, πιστή στην καρδιά των χάρτινων αναζητήσεων του Ονείρου. 

Η Μάρω Αγγελοπούλου μετράει σημαντικές στιγμές σε ένα ακλόνητο brand name. (“Bow down, bitches!”)

Οι συντάκτες του Avopolis πάνε διακοπές και πακετάρουν μουσική, εικόνες και λέξεις για τις θερινές ώρες. Σε αυτό το επεισόδιο, η Ναταλία Πετρίτη ακούει Wet Leg και Siouxsie and the Banshees, προσποιείται ότι θα διαβάσει στην παραλία του Ρούκουνα και πακετάρει το backpack της βλέποντας The Bear.

Μια τηλεοπτική σειρά - love letter στο αριστούργημα του Francis Ford Coppola και στους απανταχού φίλους του The Godfather  που θα γίνει αφορμή για νέες επισκέψεις στις κινηματογραφικής περιπέτειες της Μαφίας του Mario Puzzo. 

Ο Βαγγέλης Κυριακάκης στήνει μια ακόμα μουσική λίστα για τις θερινές ώρες. 

Οι συντάκτες του Avopolis πάνε διακοπές και πακετάρουν μουσική, εικόνες και λέξεις για τις θερινές ώρες. Σε αυτό το επεισόδιο ο Ζώης Χαλκιόπουλος ετοιμάζει βαλίτσα, παραδοσιακά,  τελευταία στιγμή και πετάει μέσα Σtella, The Smile, Twin Peaks και Kleir Stefan. 

Οι Sisters of Mercy στη Μονή Λαζαριστών στη Θεσσαλονίκη επιβεβαίωσαν εν μέρει τις κακές φήμες που συνοδεύουν τα live τους, καταφέρνοντας ωστόσο να παραδώσουν ένα αποτέλεσμα καλύτερο από το αναμενόμενο. 

Βρεθήκαμε στο Sani Festival, απολαύσαμε μία από τις πιο απρόσμενα μαγευτικές εμφανίσεις της χρονιάς από τον Bob Geldof και ακούσαμε για ποιο λόγο η αντίδραση δεν μπορεί να έλθει πλέον μέσα από τη μουσική.

Λίγο πριν την πρεμιέρα της πολυανεμενόμενης τηλεοπτικής μεταφοράς του "Sandman" του Neil Geiman ο Βασίλης Σπανός ανατρέχει σε ένα top 5 αγαπημένων κινηματογραφικών και τηλεοπτικών στιγμών του σπουδαίου συγγραφέα του φανταστικού - και όχι μόνο,

Οι συντάκτες του Avopolis πάνε διακοπές και πακετάρουν μουσική, εικόνες και λέξεις για τις θερινές ώρες. Σε αυτό το επεισόδιο ο Άγγελος Κλειτσίκας ακούει tropicalia, θέτει ευγενείς αναγνωστικούς στόχους και περιμένει τις  τελευταίες τηλεοπτικές περιπέτειες του Saul Goodman.

Οι Calexico στα πρόθυρα των διακοπών, στην Τεχνόπολη, μας χάρισαν δύο ώρες γεμάτες με τραγούδια, μουσικές και συναισθήματα που μάταια τόσα χρόνια προσπαθούν οι δισκογραφικές εταιρίες και οι mainstream ραδιοφωνικοί σταθμοί  να κολλήσουν πάνω τους ετικέτες. 

Το Netflix αποτυγχάνει να ανοίξει έναν νέο δρόμο για την πλατφόρμα στο ψυχαγωγικό σινεμά αξιώσεων ενώ το σκηνοθετικό δίδυμο των αδελφών Russo χάνουν την ευκαιρία να δημιουργήσουν το δικό τους Mission Impossible. 

 Oι συντάκτες του Avopolis πάνε διακοπές και πακετάρουν μουσική, εικόνες και λέξεις για τις θερινές ώρες. Σε αυτό το επεισόδιο η Άννα Γεωργάτου πάει Σάμο - Χάλκη και Παρίσι Τέξας, βλέπει Αντονιόνι και Συζητήσεις με Φίλους, διαβάζει Καραγάτση και Ezra Pound και ακούει Dury Dava, Noda Pappa και Julee Cruise.

Σειρές που θα σε ξεγελάσουν μεταφέροντάς σε νοητά στην παραλία, ακόμη κι αν έχεις ξεμείνει φέτος στην έρημη πόλη

Οι συντάκτες του Avopolis πήγαν σε πάρα πολλές συναυλίες, άκουσαν μουσική, μαγεύτηκαν, χόρεψαν, στριμώχτηκαν, συγκινήθηκαν, ταξίδεψαν και εδώ προσπαθούν να διαλέξουν το αγαπημένο τους στιγμιότυπο από τα βράδια αυτού του τόσο πλούσιου, φετινού, μεγάλου συναυλιακού καλοκαιριού που τόσο είχαμε ανάγκη. 

Στο νέο του Diggin' o Ζώης Χαλκιόπουλος ετοιμάζεται για διακοπές με τα μαγικά πνευστά των Prince Lasha Quintet και Sonny Simmons στο The Cry!. 

Top