Η στήλη εγκαινιάζει σήμερα τη νέα ενότητα Monthly Review: στο τέλος κάθε μήνα, θα παρουσιάζει συνοπτικά και θα βαθμολογεί τους 5 δίσκους που ξεχώρισε για τον μήνα που ...
Ένα ασφυκτικά γεμάτο Fuzz υποδέχθηκε τους «αιώνιους πλανόδιους» του Martyn Jacques, οι οποίοι γιόρτασαν 30 χρόνια δισκογραφίας ξαναβουτώντας στη «βρώμικη» πλευρά της ...
Δεν βγήκε sold-out η κεντρική αίθουσα του Μεγάρου Μουσικής και μάλλον έλειψε το «μεγαλειώδες» που αρκετοί περίμεναν από τη βραδιά. Όχι βέβαια ότι δεν το έκανε εν τέλει ...
Κι όμως, έχουν περάσει 25 χρόνια από την εποχή που ακούσαμε το εξαιρετικό τους ντεμπούτο. Ευτυχώς, όμως, το συγκρότημα δεν έχει δείξει το παραμικρό δείγμα κόπωσης και ...
  Η δεκαετία του 1980 είναι ξανά «στη μόδα», μαζί και η μουσική της, είτε με διεθνούς εμβέλειας αναβιώσεις των τότε ήχων (το post-punk έρχεται άμεσα κατά νου), είτε ...

Ειρήνη Σκυλακάκη: Με τρομάζει πολύ ότι μετά από τόσα χρόνια κρίσης εξακολουθούμε να είμαστε τόσο επιρρεπείς στον λαϊκισμό και στη δημαγωγία...

Τα ραδιόφωνα παίζουν συνέχεια το "Tonight" της, μερικοί βρίσκουν απίστευτο πως είναι ελληνικό και όχι ξένο τραγούδι, εκείνη πάντως ετοιμάζεται πυρετωδώς για να ανέβει στη σκηνή του Fuzz (Σάββατο 21/3)

Μιχάλης Τσαντίλας
Μιχάλης Τσαντίλας

Τα ραδιόφωνα παίζουν συνέχεια το "Tonight" της, μερικοί βρίσκουν απίστευτο πως είναι ελληνικό και όχι ξένο τραγούδι, εκείνη πάντως ετοιμάζεται πυρετωδώς για να ανέβει στη σκηνή του Fuzz (Σάββατο 21/3)

 
Μας συστήθηκες το 2012 μέσα από το Wrong Direction, αλλά τώρα επιστρέφεις με το πιο αισιόδοξα τιτλοφορημένο Before Dawn. Ποιες διαφορές υπάρχουν μεταξύ των δύο άλμπουμ –θεματολογικές, υφολογικές, ενορχηστρωτικές ή άλλες;
 
Η αλήθεια είναι ότι το 2012 ένιωθα πραγματικά ότι είχα πάρει λάθος δρόμο, εντελώς αντίθετο από αυτόν που ήθελα: ήθελα να κάνω μουσική, στην Ελλάδα, το “In The Light” είχε ψηφιστεί Jumping Fish song για το φθινόπωρο και παιζόταν πολύ στα ραδιόφωνα κι εγώ βρισκόμουν μακριά από όλους και από όλα –στο Λονδίνο– να ζορίζομαι και να διαβάζω μαθήματα που με οδηγούσαν σε έναν άλλο κόσμο, τον οποίον ήθελα να προσπεράσω. Έζησα αυτή τη φάση σε απόλυτη μιζέρια, το μόνο που ήθελα ήταν να τελειώσω και να επιστρέψω. Ευτυχώς, στις δύσκολες εκείνες ώρες, η κιθάρα μου με βοηθούσε και με αποφόρτιζε και όλη η μαυρίλα και η στενοχώρια μου διοχετεύτηκε σε στίχους και τραγούδια, που αποτέλεσαν τον κορμό του Before Dawn. Σε αυτή τη φάση έγραψα και το “Tonight”.
 
Αλλά και θεματολογικά και υφολογικά υπάρχουν μεγάλες διαφορές ανάμεσα στα δύο άλμπουμ, αφού το πρώτο αποτελεί συλλογή τραγουδιών που, αντίθετα με το δεύτερο, δεν τα έγραψα σε μία συγκεκριμένη περίοδο. Η ενορχήστρωση των τραγουδιών του Wrong Direction έχει αποκλειστικά τη σφραγίδα του Ευριπίδη Ζεμενίδη, ο οποίος τα πήγε προς την κατεύθυνση που αυτός ουσιαστικά διάλεξε κι εγώ τον εμπιστεύτηκα σχεδόν ολοκληρωτικά –και δεν το μετάνιωσα. 
 
Στο Before Dawn ο Ευριπίδης έκανε και πάλι την ενορχήστρωση και παραγωγή κι εγώ ήμουν πολύ πιο σίγουρη και ενεργή. Και έγινε έτσι όπως ακριβώς το ονειρευόμουνα: σε μεγάλο βαθμό ακουστικό, με πινελιές φολκ. Είναι ένας δίσκος με κεντρικό θέμα. Διηγείται μια ιστορία με τις φωτεινές και τις σκοτεινές της πλευρές, στην οποία συνειδητά –γιατί αυτή είναι η στάση μου στη ζωή– ήθελα να περάσω ένα μήνυμα αισιοδοξίας.
 
Skylak_2
 
Πώς λειτουργεί αυτή η συνεργασία σας με τον Ευριπίδη Ζεμενίδη στο στούντιο και πόσο μεγάλο ρόλο έχει παίξει στον ήχο των δίσκων σου;
 
Ε, νομίζω ότι ο ρόλος του έχει υπάρξει καταλυτικός. Το πρώτο άλμπουμ κυριολεκτικά δεν θα υπήρχε χωρίς αυτόν. Και το λέω ξεκάθαρα και στα credits του Wrong Direction. Στο Before Dawn ήμουν πιο ώριμη, ήξερα απόλυτα τι ήθελα και –για κάποιον μαγικό λόγο– ήθελε το ίδιο και ο Ευριπίδης. Στο στούντιο ζήσαμε λοιπόν, μαζί και με τον ηχολήπτη μας Γιάννη Λαμπρόπουλο, στιγμές μεγάλης ευφορίας, γιατί νιώθαμε ότι το Before Dawn έβγαινε όπως το είχαμε φανταστεί. Η ηχογράφησή του ήταν απίστευτη εμπειρία.
 
Παρατηρώ πάντως και αρκετές διαφορές στο artwork: από το ασπρόμαυρο εξώφυλλο και τις απλές γραμμές του ντεμπούτο σου, πέρασες τώρα στην έκρηξη των χρωμάτων. Ασχολείσαι ενεργά με το περιτύλιγμα των δίσκων σου;
 
Θεωρώ πολύ σημαντικό το artwork και πιστεύω ότι πρέπει να είναι απόλυτα συμβατό με τη μουσική μου και να εκπέμπει την ίδια αισθητική. Η επιλογή της Στεφανίας Βλαστάρη και για τα δύο αλμπουμ δεν ήταν καθόλου τυχαία. Εκτιμώ αφάνταστα το ταλέντο της και νιώθω πολύ τυχερή που κατάφερε να εκφράσει ακριβώς αυτό που εξέπεμπε ο κάθε δίσκος. 
 
Διακρίνω μια ευγένεια, απλότητα και τρυφερότητα στο πώς ερμηνεύεις τα τραγούδια σου. Θα έλεγες ότι είσαι έτσι και στην πραγματικότητα; Γενικά, επιλέγεις την αυτοβιογραφικότητα ή μπαίνεις και σε ρόλους ως τραγουδοποιός;
 
Ω! Σας ευχαριστώ πολύ που αναγνωρίζετε τέτοια χαρακτηριστικά σε εμένα! Δεν ξέρω τι άλλο να πω, γενικά νιώθω άβολα να μιλάω τόσο πολύ για τον εαυτό μου. Προτιμώ να μιλάω με τα τραγούδια και τη μουσική μου. Είναι πιο απλό και πιο ειλικρινές. 
 
Skylak_3
 
Το έργο ποιων καλλιτεχνών σε οδήγησε αρχικά στο να γράψεις τα δικά σου τραγούδια; Και ποιους παρακολουθείς αυτόν τον καιρό;
 
Νομίζω ότι ήταν περισσότερο μια εσωτερική ανάγκη να εκφραστώ, παρά η διάθεση να μοιάσω σε κάποιον μουσικό που θαύμαζα. Τα μουσικά μου ακούσματα φαντάζομαι βέβαια ότι έπαιξαν ρόλο, αλλά δεν ξέρω σε τι βαθμό. Οι αγαπημένοι μου μουσικοί τα τελευταία χρόνια είναι η Laura Marling, ο Johnny Flynn, οι Noah And The Whale, οι Alt-J και οι Mumford & Sons.
 
Για κάποιον καιρό έζησες στο Λονδίνο, όπως μας είπες και προηγουμένως, σπουδάζοντας νομικά. Τι εμπειρίες –μουσικές και άλλες– σου πρόσφεραν εκείνα τα χρόνια;
 
Ναι, έζησα 4 χρόνια στο Λονδίνο. Το βασικό πλεονέκτημα αυτής της εμπειρίας ήταν η επαφή μου με ανθρώπους με εντελώς διαφορετική κουλτούρα και πολιτισμικό υπόβαθρο. Οι κολλητοί μου φίλοι στο πανεπιστήμιο ήταν μία κοπέλα αρκετά μεγαλύτερη από εμένα από τη Σιγκαπούρη, μία Ισραηλινή κι ένας Αιγύπτιος. Η διαπολιτισμικότητα, τα δικαιώματα των μειονοτήτων, ο σεβασμός στη διαφορετικότητα είναι εμπειρίες και αρχές που εμπέδωσα τα χρόνια αυτά.
 
Μέσω του πατέρα σου, έζησες φαντάζομαι από κοντά τον κόσμο της πολιτικής. Ποια η άποψή σου για όσα συμβαίνουν στην Ελλάδα τα τελευταία 5 χρόνια; Αισιοδοξείς για το μέλλον της χώρας;
 
Με τρομάζει πολύ ότι, μετά από τόσα χρόνια κρίσης, εξακολουθούμε να είμαστε τόσο επιρρεπείς στον λαϊκισμό και στη δημαγωγία. Τα προβλήματα όμως είναι τεράστια και για να λυθούν χρειάζονται ρεαλισμό και ειλικρίνεια.
 
Skylak_4
 
Ετοιμάζεσαι να παίξεις στο Fuzz σε λίγες μέρες. Πέρα από το υλικό των δύο δίσκων σου, τι άλλο θα παρουσιάσεις το βράδυ του Σαββάτου και με ποιους συνεργάτες;
 
Θα παρουσιάσω και κάποιες διασκευές, από Bob Dylan και Joan Baez μέχρι Laura Marling και Johnny Flynn. Θα έχω τη χαρά για άλλη μια φορά να πλαισιώνομαι από πολυμελή μπάντα, αποτελούμενη από μερικούς από τους σημαντικότερους μουσικούς της ελληνικής σκηνής: ο Ευριπίδης Ζεμενίδης στην ενορχήστρωση, τις κιθάρες και τα έγχορδα, ο Θάνος Μιχαηλίδης στα τύμπανα, ο Μιχάλης Καλκάνης στο μπάσο και στο κοντραμπάσο, ο Γιώργος Θεοδωρόπουλος στα πλήκτρα, ο Χρήστος Πετεβής στο βιολί και ο Γιώργος Μυλωνάς στα έγχορδα και τα φωνητικά. 
 
Ο αγαπημένος μου ηχολήπτης Γιάννης Λαμπρόπουλος –ο οποίος ανέλαβε τον ήχο και την ηχογράφηση του Before Dawn και μερικών τραγουδιών του Wrong Direction– αναλαμβάνει  μαζί με τον Αργύρη Λιανό τον ήχο και ο Γιώργος Τέλλος σχεδίασε τον φωτισμό, τον οποίον θα προγραμματίσει ο Παναγιώτης Τσεβρένης. Όλα αυτά όμως δεν θα ήταν δυνατά χωρίς τον Τάσο Τρύφων, που πίστεψε σε εμένα και στη μουσική μου και ανέλαβε ως συμπαραγωγός το live. 
 
Οι ζωντανές εμφανίσεις σου είναι μάλλον αραιές. Για ποιους λόγους συμβαίνει αυτό; Προτιμάς περισσότερο τη σκηνή ή το στούντιο;
 
Μου αρέσουν και τα δύο πολύ! Αλλά θα έλεγα πως το στούντιο με αγχώνει λιγότερο... Η μικρή διάρκεια του live και η αμεσότητά του μου προκαλούν ορισμένες στιγμές δυσάρεστο άγχος, το οποίο μετατρέπεται όμως πάνω στη σκηνή σε καθαρή αδρεναλίνη. Πράγματι, οι live εμφανίσεις μου είναι αραιές και αυτό σε έναν βαθμό θέλω να αλλάξει. Νιώθω μεγαλύτερη ανάγκη να εκφραστώ live σήμερα απ' ό,τι πριν 3 χρόνια, που είχα άλλες προτεραιότητες.
 
Τι σχεδιάζεις αυτόν τον καιρό για το άμεσο μέλλον και τι ονειρεύεσαι για το απώτερο;
 
Στο πολύ άμεσο μέλλον θέλω να πάνε όλα τέλεια με το Fuzz! Είναι μία συναυλία την οποία περιμένω καιρό και θέλω να δώσω τον καλύτερό μου εαυτό! Στη συνέχεια ονειρεύομαι μικρά λαϊβάκια σε μικρά venues, τόσο στην Αθήνα όσο και στην επαρχία. Και μία προσπάθεια να ακουστεί η μουσική μου και εκτός συνόρων... Για να δούμε!
 

ΑΤΖΕΝΤΑ

Φοίβος Δεληβοριάς
01-02-2020

Φοίβος Δεληβοριάς

Αθήνα - Κύτταρο Live
Ο Φοίβος Δεληβοριάς και οι συνεργάτες του, ύστερα από τη μεγάλη επιτυχία των περσινών τους εμφανίσεων, επιστρέφουν ξανά αυτό το χειμώνα ...
Keiji Haino
07-02-2020

Keiji Haino

Αθήνα - Temple
Tindersticks
13-02-2020

Tindersticks

Θεσσαλονίκη - Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
01-12-2019

Vinyl & Vintage Marketplace

Αθήνα - Ωδείον Αθηνών
29-01-2020

The Phantom of the Opera

Θεσσαλονίκη - Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

Andreas Thermos Sextet

Αθήνα - Half Note Jazz Club

Rous

Αθήνα - Faust Bar Theater Arts

Θανάσης Σκαργιώτης

Αθήνα - Σταυρός Του Νότου / Club
30-01-2020

The Phantom of the Opera

Θεσσαλονίκη - Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

Κωνσταντίνος Βήτα / Γιάννης Ρίτσος: Ο κόσμος είναι ένας

Αθήνα - Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

Polar

Αθήνα - An Club

ΠΡΟΤΑΣΗ

Κάθε Σάββατο του Φεβρουαρίου στο ΚΥΤΤΑΡΟ

GALLERY OF THE WEEK

ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ

Ανδρέας Κύρκος
Ένα ασφυκτικά γεμάτο Fuzz υποδέχθηκε τους «αιώνιους πλανόδιους» του Martyn Jacques, οι οποίοι γιόρτασαν 30 χρόνια δισκογραφίας ξαναβουτώντας στη «βρώμικη» πλευρά της αισθητικής των καμπαρέ, σε μια
Χάρης Συμβουλίδης
Δεν βγήκε sold-out η κεντρική αίθουσα του Μεγάρου Μουσικής και μάλλον έλειψε το «μεγαλειώδες» που αρκετοί περίμεναν από τη βραδιά. Όχι βέβαια ότι δεν το έκανε εν τέλει το θαύμα του ο Άγιος Μαρτίνος
Δημήτρης Μεντές
Δανειζόμενος τη μουντή στρυφνότητα του Αντρέι Ταρκόφσκι και διανθίζοντάς τη με drag αναφορές, με καμπαρέ ηδυπάθεια και με στιγμές κιουμπρικής παραφροσύνης, ο Ολιβιέ Πυ πετυχαίνει ένα φρέσκο ...

ΣΤΗΛΕΣ

Άρης Καζακόπουλος
Η στήλη εγκαινιάζει σήμερα τη νέα ενότητα Monthly Review: στο τέλος κάθε μήνα, θα παρουσιάζει συνοπτικά και θα βαθμολογεί τους 5 δίσκους που ξεχώρισε για τον μήνα που κλείνει. Ο φετινός Ιανουάριος
Ελένη Τζαννάτου
Ένα μωσαϊκό της ζωής της, πιασάρικο και ξεσηκωτικό, σχεδόν διονυσιακό, αλλά και πολύ αιχμηρό την ίδια στιγμή για να χαϊδεύει αυτιά, έχοντας επίγνωση ότι το πολιτικό (θα πρέπει να) είναι και εκ των
Δημήτρης Λιλής
Στο μουσικό συνέδριο Eurosonic στο Groningen της Ολλανδίας, στην ουσιαστική δηλαδή Eurovision των indie της Ευρώπης, φτωχός συγγενής ήταν και πάλι η Ελλάδα. Μείναμε για ακόμα μία φορά να θαυμάζουμε
Άρης Καζακόπουλος
Με αφορμή το πρόσφατο, υπέρ-επιτυχημένο reunion show τους στο Λος Άντζελες έπειτα από 7 χρόνια αποχής, η στήλη επιλέγει τα 20 καλύτερα κομμάτια της μπάντας που πρωταγωνίστησε στην εμπορική γιγάντωση

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

Θάνος Σιόντορος

 

Η δεκαετία του 1980 είναι ξανά «στη μόδα», μαζί και η μουσική της, είτε με διεθνούς εμβέλειας αναβιώσεις των τότε ήχων (το post-punk έρχεται άμεσα κατά νου), είτε με σχήματα που ξαναβγαίνουν στην

Δημήτρης Λιλής
Η πορεία της καναδικής δισκογραφικής μοιάζει βγαλμένη από indie παραμύθι και είναι μεγάλη στιγμή ότι εμπιστεύεται στη «δική μας» Σtella την πρώτη της διεθνή έκδοση. Είχαμε λοιπόν την ευκαιρία να ...

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Ανδρέας Κύρκος
Κι όμως, έχουν περάσει 25 χρόνια από την εποχή που ακούσαμε το εξαιρετικό τους ντεμπούτο. Ευτυχώς, όμως, το συγκρότημα δεν έχει δείξει το παραμικρό δείγμα κόπωσης και παραμένει συναρπαστικό, χάρη σε
Άγγελος Κλειτσίκας
Λατρεμένοι του εγχώριου κοινού, οι θεατρικοί Λονδρέζοι επιστρέφουν στη χώρα μας για 2 ξεχωριστές εμφανίσεις, με αφορμή τα 30 τους χρόνια –την Παρασκευή 24/1 παίζουν στη Θεσσαλονίκη (Fix Factory Of
Ανδρέας Κύρκος
Δεν ήταν λίγοι όσοι γνώρισαν το αθηναϊκό συγκρότημα πριν από 3 περίπου χρόνια, με το ντεμπούτο τους God Proudly Presents. Τώρα, επιστρέφουν με το Forbidden Fruit και ακόμα περισσότερα live σχέδια,
Πέννυ Γέρου
Πρωτοπόροι της EBM, αλλά και φημισμένοι για τις αμφιλεγόμενες και απρόβλεπτες live εμφανίσεις τους, έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα (Temple, Σάββατο 18 Ιανουαρίου). Μιλήσαμε λοιπόν με τον ...

Instagram





Top
Στo avopolis.gr χρησιμοποιούμε cookies για να διασφαλίσουμε την εύρυθμη λειτουργία του site και την καλύτερη εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την πλοήγησή σας στο site, αποδέχεστε τη χρήση των cookies και την πολιτική απορρήτου. More details…