Μουσικός και εκπαιδευτικός, άνθρωπος με συγκροτημένη και φιλοσοφημένη σκέψη, επανέρχεται δισκογραφικά με μία ακόμα επίσκεψη στο ρεμπέτικο και παραδοσιακό ρεπερτόριο, με ...
Έστω κι αν χάθηκαν πάνω στη σκηνή του Gagarin λόγω της παγερής τους στατικότητας, έχτισαν μια γέφυρα μεταξύ του παρελθόντος και του φετινού άλμπουμ αρκούντως απειλητική, ...
Σε τι είναι καλύτερος ο Neil Young από τον Bob Dylan; Γιατί θεωρεί ιδιοφυή τον Anderson .Paak; Τι σημαίνει σήμερα ο αρχαίος θεός Πάνας; Πόσο αγαπάει τον Άνεμο στις Ιτιές ...
Όπως έχει σαφώς πλέον φανεί, το Πολυτεχνείο δεν ήταν κεραυνός εν αιθρία, αλλά κορύφωση ζυμώσεων που «έβραζαν» από καιρό ανάμεσα στη σπουδάζουσα νεολαία, συντονίζοντάς τη ...
Στην έκτη (και τελευταία) από τις ανασκοπήσεις της δεκαετίας ανά είδος, η στήλη παρουσιάζει τους 25 καλύτερους hip hop δίσκους, από το 2010 μέχρι σήμερα...

Παντελής Θαλασσινός: Σαφώς και υπήρχε έντεχνο τραγούδι –και υπάρχει. Αλλά και το έντεχνο δημιουργεί μορφώματα, που δεν έχουν καμία σχέση με την τέχνη, ούτε με τη μουσική, ούτε με την ποίηση...

Έχει γράψει τραγούδια που θα αναγνώριζε και ο πιο ξένος προς το έντεχνο, και τώρα ετοιμάζεται για μια μεγάλη συναυλία, με πολλούς προσκεκλημένους (Τεχνόπολη, 27/6)

Μιχάλης Τσαντίλας
Μιχάλης Τσαντίλας

Έχει γράψει τραγούδια που θα αναγνώριζε και ο πιο ξένος προς το έντεχνο, και τώρα ετοιμάζεται για μια μεγάλη συναυλία, με πολλούς προσκεκλημένους (Τεχνόπολη, 27/6)

Ο Παντελής Θαλασσινός δεν χρειάζεται συστάσεις. Από τα μεγάλα έντεχνα ονόματα στη δεκαετία του 1990, έγραψε τραγούδια που θα αναγνώριζε ακόμα και ο πιο ξένος προς το συγκεκριμένο είδος ακροατής. Τα τελευταία χρόνια έχει πάρει τα πράγματα στα χέρια του, εκδίδοντας και κυκλοφορώντας ο ίδιος τους δίσκους του, παραμένοντας, όμως, ιδιαίτερα παραγωγικός. Με αφορμή τη συναυλία που ετοιμάζει με τους Γεράσιμο Ανδρεάτο, Βασίλη Καζούλη, Γιώτα Νέγκα, Γιάννη Νικολάου, Σταμάτη Χατζηευσταθίου, Νάνα Μπινοπούλου και Μανώλη Σκουλά (την άλλη Παρασκευή, 27 Ιουνίου, στην Τεχνόπολη), αδράξαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε μαζί του για την πορεία του, το νέο δισκογραφικό σκηνικό, τα μελλοντικά του σχέδια, αλλά και για τη σκοτεινή πλευρά του Μουντιάλ και για τις πρόσφατες δηλώσεις του σχετικά με το The Voice...

Ετοιμάζετε μια μεγάλη συναυλία με τίτλο «Το Καλό Συναπάντημα», για τις 27 Ιουνίου στην Τεχνόπολη –έχετε μάλιστα καλέσει και κάμποσους φίλους σας καλλιτέχνες. Ποια είναι η αφορμή για να γίνει αυτή η μάζωξη;

Η αφορμή και η ευκαιρία ήταν η ίδια η συναυλία, ένιωσα ότι πρέπει να κάνω σ’ αυτήν κάτι διαφορετικό… Kι έτσι αποφάσισα να τραγουδήσω με φίλους, μιας κι έχω να το κάνω πάρα πολύ καιρό.

Έχετε πολλές φορές χαρακτηρίσει το ξεκίνημά σας με τους Λαθρεπιβάτες τυχερό και εύκολο, λόγω της άμεσης ανταπόκρισης από τη Minos. Πόσο εύκολο ήταν όμως να πάρετε την απόφαση της διάλυσης, τη στιγμή που γνωρίζατε τόση επιτυχία;

Ήμασταν τότε πολύ τυχεροί, αν σκεφτείς πόσες κασέτες υπήρχαν στα συρτάρια των παραγωγών των εταιρειών. Καμιά βέβαια εταιρεία δεν παίρνει νέους καλλιτέχνες για δισκογραφία, αν δεν τους πιστεύει. Μας πίστεψαν. Η διάλυσή μας ήρθε όταν ο καθένας απ’ τους δυο μας θέλησε να κάνει αυτό που είχε ανάγκη.

Ποια ήταν η αντίδραση της εταιρείας σας εκείνη τη στιγμή;

Η εταιρεία εκείνο τον καιρό δεν μπορούσε να πει τίποτα, μιας και το συμβόλαιό μας το είχαμε τιμήσει και με το παραπάνω.

Pthals_2

Η μετέπειτα πορεία σας ήταν στον χώρο που ο τύπος ονόμασε «έντεχνο τραγούδι». Νιώθατε ότι εκεί ανήκατε, ότι είχατε συγγένειες με κάποιους από τους καλλιτέχνες της εποχής; Και ποια η γνώμη σας για τις κόντρες που γίνονταν τότε με την «απέναντι όχθη», το ας πούμε εμπορικό τραγούδι;

Οι όροι και οι ταμπέλες δεν είναι και τόσο εύστοχες. Ποιος είναι αυτός που μπορεί να πει ποιο τραγούδι ανήκει σ’ ένα είδος; Σαφώς και υπήρχε έντεχνο τραγούδι –και υπάρχει. Αλλά και το έντεχνο δημιουργεί μορφώματα, που δεν έχουν καμία σχέση με την τέχνη, ούτε με τη μουσική, ούτε με την ποίηση. Το πιο εμπορικό τραγούδι είναι το καλό και το σοβαρό τραγούδι, αυτό που θα πουλάει στον χρόνο και θα εκτιμάται περισσότερο με τον καιρό. Εγώ θέλω να ανήκω στο είδος του σοβαρού τραγουδιού, και τα τραγούδια μου να παίζονται σε σοβαρές στιγμές μουσικής εκδήλωσης. Ακόμη κι αυτές της μοναξιάς και του προβληματισμού, όταν κανένας δεν λέει αστειάκια στον εαυτό του...

Έχετε δώσει δίσκους σας για κυκλοφορία μέσω εφημερίδων. Για κάποιους, αυτή η τακτική ευθύνεται –μαζί με άλλους παράγοντες– για την απαξίωση του CD ως μέσου αποθήκευσης μουσικής. Ποια η δική σας άποψη;

Ναι, έχω δώσει κι εγώ, αλλά πολύ πρόσφατα: τα 10 Τραγουδια Της Ελπίδας στην Ελευθεροτυπία, όταν ακόμη κι αυτή η πρακτική είχε ξεθυμάνει. Πουλήθηκαν βέβαια 30.000 CD, πράγμα που σημαίνει ότι ο δίσκος πήγε σε τόσους ανθρώπους. Με την άλλη οδό, μιας και το CD απαξιώθηκε, δεν μπορείς να φτάσεις σε πάνω απο 2-3.000 ακροατές. Και τις εφημερίδες βέβαια οι εταιρείες τις κατευθύνουν, μιας κι εκείνες έχουν δεσμευμένο το παλιό υλικό. Τα δικά μου τραγούδια, όμως, ποτέ δεν βγήκαν σε εφημερίδες, γιατί το είχα όρο στο συμβόλαιό μου. Αλλά το CD πέθανε. Καιρός λοιπόν να παίρνουμε τα δικαιώματά μας απ’ τις δισκέτες άγραφης μνήμης και απ’ το YouTube. Στην Ελλάδα δυστυχώς είμαστε χωρισμένοι και εξαρτημένοι από εισπρακτικούς οργανισμούς οι οποίοι ή κοιμούνται ή εθελοτυφλούν.

Pthals_3Τα τελευταία χρόνια έχετε πάρει επάνω σας όλους τους τομείς της κυκλοφορίας ενός δίσκου –από το κόστος του στούντιο και των μουσικών, μέχρι τη σχεδίαση των εξωφύλλων και τη διανομή. Αυτή η λογική προσφέρει βέβαια ελευθερία κινήσεων, αλλά μπορεί να οδηγήσει και σε συμβιβασμούς ή εκπτώσεις. Εσείς πώς κρατάτε τις ισορροπίες;

Δεν υπάρχουν ισορροπίες, παίζεις με τους κανόνες της αγοράς. Απ’ τη μια μπορώ να είμαι πάμφθηνος, απ’ την άλλη, όμως, δεν είμαι ευκίνητος στη διανομή και στη διαφήμιση. Άσε που, όπως είπαμε, δεν υπάρχει κέρδος. Και έτσι είσαι αναγκασμένος να έχεις ζημία στην εταιρεία.

Θεωρείστε άνθρωπος χαμηλών τόνων, όμως πρόσφατα δημιουργήθηκε αρκετή φασαρία γύρω από κάποιες δηλώσεις σας σχετικά με το τηλεοπτικό σόου The Voice. Μετανιώσατε που τις κάνατε; Η διαφωνία σας έγκειται στην τηλεοπτική διάσταση του πράγματος ή διαφωνείτε γενικά με τους καλλιτεχνικούς διαγωνισμούς;

Εγώ πιστεύω και έχω την άποψη ότι έγινε πολύς ντόρος για το τίποτα. Ρωτήθηκα σε μια συνέντευξη και απάντησα τη γνώμη μου, χωρίς να βρίσω ή να προσβάλω κάποιον. Αυτό έγινε. Η τηλεόραση, βέβαια, με την αλαζονεία του μονολόγου και τη μονομανία της, προσεβλήθη απ’ τον διάλογο... Αυτό είν’ όλο. Ξέρει μόνο να πυροβολεί, να λέει, να δείχνει, να μην πυροβολείται, να μην ακούει, να μη βλέπει. Έτσι είναι η τηλεόραση, απ’ τη φύση της. Δεν είναι πομποδέκτης, αλλά μόνο πομπός.

Είναι γνωστή η αγάπη σας για το ποδόσφαιρο. Αυτές τις μέρες γίνεται το Μουντιάλ στη Βραζιλία, με τεράστια ποσά να δαπανώνται για τη διεξαγωγή του, τη στιγμή που ο λαός της χώρας πεινάει, ενώ μαθαίνουμε και για δεκάδες εργατικά ατυχήματα, ταραχές κλπ. Ποιες οι σκέψεις σας σχετικά με τη σκοτεινή πλευρά της επαγγελματικής έκφανσης του αθλήματος;

Τα αθλήματα, όπως και όλα, ανήκουν κι αυτά στην υπηρεσία των πολυεθνικών εταιρειών. Είναι μέσα στη ντόπα και στα φάρμακα. Είναι η τρέλα μου το ποδόσφαιρο, αλλά τα 'χω τετρακόσια σε ό,τι αφορά τα παραπάνω· πολιτικές σκοπιμότητες και ασυλίες των παραγόντων και διάφορες άλλες ενέργειες αποπροσανατολισμού των ταλαιπωρημένων. Γι’ αυτό το 'χω από τα δευτερεύοντα το πιο αγαπημένο.

Pthals_4

Με δεδομένο ότι μέσα στο 2013 κυκλοφορήσατε δύο δίσκους, πότε να περιμένουμε τον επόμενο; κΚαι ποιο περίπου θα είναι το περιεχόμενό του;

Τέλη του '14 ή αρχές του '15 θα κάνω μια δουλειά με τον Κώστα Φασουλά. Λέγεται Αιχμάλωτοι Και Σκλάβοι και αντλεί τα θέματά της από τα παλιά παιχνίδια. Θα ακολουθήσουν κι άλλες, όπως τα 12 Ηλιοτρόπια σε στίχους του μεγάλου μας ποιητή Άλκη Αλκαίου, που έφυγε απ’ τη ζωή, τα Λαϊκά Τροπάρια, με λαϊκά τραγούδια μου, καθώς και ακόμα μία με: α) ένα τραγουδι σε μείξη ελληνικών και ισπανικών, το θρυλικό “Chan Chan” των Buena Vista Social Club, γραμμένο από τον μεγάλο συνθέτη της Κούβας Compay Segundo. Το ηχογραφήσαμε με τους γιούς του (Grupo Compay Segundo), με τους οποίους συνεργαστήκαμε στo Circus Royal Theatre των Βρυξελλών και β) το ίδιο τραγούδι στα ελληνικά, με τον τίτλο “Μαύρε Ωκεανέ”, σε στίχους που έγραψα ο ίδιος. Όλες αυτές οι παραγωγές θα γίνουν με την προσωπική μου εταιρεία, την Έρημος Αθήνα.

Φαντάζομαι επιλέξατε αυτό το όνομα για την εταιρεία σας με μια κυνική-χιουμοριστική διάθεση. Τι σας κρατάει ακόμα να ζείτε στην χτυπημένη από την Κρίση πόλη;

Η Αθήνα αυτή τη στιγμή είναι λίγο πιο καθαρή απ’ το Κάιρο. Παραμένει, όμως, όμορφη. Και κάποια σημεία της αντιστέκονται στη βία της πολιτικής, της ασχήμιας και του «αρπακόλα».

Pthals_5

Το 1995, με το πρώτο σας προσωπικό άλμπουμ, Νύχτας Κύματα, δεν διστάσατε να επανεφεύρετε τον καλλιτεχνικό σας εαυτό και να ξεκινήσετε μια πολύ διαφορετική πορεία, σε σχέση με τους Λαθρεπιβάτες. Εξετάζετε μέσα σας το ενδεχόμενο να αναζητήσετε έναν ακόμα διαφορετικό δρόμο στο μέλλον, μία ακόμα διαφορετική έκφανση της τραγουδοποιίας σας ή του ήχου σας;

Κάθε φορά που γράφω προσπαθώ να εκπλήξω τον εαυτό μου, αλλά κάποια ιδιαίτερα σημεία της μουσικής μου με τραβάνε πίσω. Το ίδιο και το κοινό, που ίσως με θέλει όπως με έμαθε.

Κλείνοντας, πώς σχεδιάζετε να περάσετε το φετινό καλοκαίρι; Θα ρίξετε το βάρος στη δουλειά (συναυλίες κλπ.) ή στην ξεκούραση;

Θα προσπαθήσω να τα συνδυάσω και τα δυο, μιας και οι συναυλίες φέτος είναι λίγες, αλλά καλές...

ΑΤΖΕΝΤΑ

Bryan Adams
18-11-2019

Bryan Adams

Αθήνα - Κλειστό Γήπεδο Μπάσκετ Ο.Α.Κ.Α.
Μετά την κυκλοφορία του 14ου άλμπουμ του, τον Μάρτιο του 2019, με τίτλο Shine a light, ακολουθεί μια σειρά συναυλιών του «Shine a light World Tour» σε Ευρώπη, ...
Deerhunter
21-11-2019

Deerhunter

Αθήνα - Fuzz Live Music Club
The Waterboys
21-11-2019

The Waterboys

Αθήνα - Πειραιώς 117 Academy
18-11-2019

Bryan Adams

Αθήνα - Κλειστό Γήπεδο Μπάσκετ Ο.Α.Κ.Α.

Billy Harper Quintet

Αθήνα - Half Note Jazz Club

Γιάννης Χριστοδουλόπουλος

Αθήνα - Faust Bar Theater Arts

Γιάννης Νιάρρος: Life Before Grammy's

Υπόλοιπη Ελλάδα - Γυάλινο Μουσικό Θέατρο - Up Stage

Κατερίνα Μακαβού

Αθήνα - Tiki Athens
19-11-2019

Λένα Πλάτωνος: Το αηδόνι του αυτοκράτορα

Αθήνα - Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

Δώρος Δημοσθένους

Αθήνα - Ολύμπια Δημοτικό Μουσικό Θέατρο Μαρία Κάλλας

Billy Harper Quintet

Αθήνα - Half Note Jazz Club

Τακίμ

Αθήνα - Κλειστό Ολυμπιακό Στάδιο Γαλατσίου

Ιάσονας Ψαράκης

Αθήνα - Faust Bar Theater Arts

GALLERY OF THE WEEK

ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ

Γιάννης Καγκελάρης
Έστω κι αν χάθηκαν πάνω στη σκηνή του Gagarin λόγω της παγερής τους στατικότητας, έχτισαν μια γέφυρα μεταξύ του παρελθόντος και του φετινού άλμπουμ αρκούντως απειλητική, για όσους τολμούσαν να ...
Παναγιώτης Κουνελλές
Αν και δεν ακούστηκε κανένα από τα σπουδαία τραγούδια που έγραψε ο πρωταγωνιστής της βραδιάς παρέα με τον Nick Cave, ήταν μια εκπληκτική συναυλία, που τίμησε την Αυστραλία και το βουρκώδες της, ...
Χάρης Συμβουλίδης
Το παλιό σύνθημα «Βασίλη ζούμε για να σ' ακούμε» καλά κρατεί και στην εκπνοή μίας ακόμα δεκαετίας. Αποδείχθηκε σε ένα γεμάτο Anodos Stage, όπου η Αγγελική Νικολούλη εθεάθη να χορεύει ζεϊμπέκικο και

ΣΤΗΛΕΣ

Άρης Καζακόπουλος
Στην έκτη (και τελευταία) από τις ανασκοπήσεις της δεκαετίας ανά είδος, η στήλη παρουσιάζει τους 25 καλύτερους hip hop δίσκους, από το 2010 μέχρι σήμερα...
Ζώης Χαλκιόπουλος
Ένας απόλυτα κινηματογραφικός και ονειροπόλος δίσκος με φόντο την Κέρκυρα, γεμάτος τελετουργικά στοιχεία, μυστήριο, gospel στιγμές και γήινα θεμέλια...
Ελένη Τζαννάτου
Ντεμπούταραν στη δισκογραφία ευθαρσώς και με ειλικρίνεια, με τα χρωματιστά τους πουλόβερ και τις indie μελωδίες τους, επινοώντας τον καλλιτεχνικό τους εαυτό δίχως καμία έγνοια να φανούν κουλ...

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

avopolis.team

Όπως έχει σαφώς πλέον φανεί, το Πολυτεχνείο δεν ήταν κεραυνός εν αιθρία, αλλά κορύφωση ζυμώσεων που «έβραζαν» από καιρό ανάμεσα στη σπουδάζουσα νεολαία, συντονίζοντάς τη (κατά κάποιον τρόπο) με τον

Χάρης Συμβουλίδης
Δισκογραφικός «χάρτης» για έναν μυστήριο, απρόβλεπτο τύπο, πάστορα των Βαπτιστών μα και πιανίστα σε πορνεία, που καταγράφηκε ως ένας από τους πιο ξεχωριστούς μπλουζίστες των προπολεμικών χρόνων, ...
Μιχάλης Τσαντίλας

Αυτές τις μέρες, η περίφημη Bootleg Series εμπλουτίστηκε με το vol. 15 (Travelin’ Thru), το οποίο κάλυψε τη ντυλανική περίοδο 1967/1969. Ήταν όμως η εποχή 1965/1966 που είχε ήδη χτίσει τον ...

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Μιχάλης Τσαντίλας
Μουσικός και εκπαιδευτικός, άνθρωπος με συγκροτημένη και φιλοσοφημένη σκέψη, επανέρχεται δισκογραφικά με μία ακόμα επίσκεψη στο ρεμπέτικο και παραδοσιακό ρεπερτόριο, με το ολοκαίνουριο
Χάρης Συμβουλίδης
Σε τι είναι καλύτερος ο Neil Young από τον Bob Dylan; Γιατί θεωρεί ιδιοφυή τον Anderson .Paak; Τι σημαίνει σήμερα ο αρχαίος θεός Πάνας; Πόσο αγαπάει τον Άνεμο στις Ιτιές; Δεν τον λες και τον πιο ...
Πέννυ Γέρου
Με το "Julia" να παίζεται διαχρονικώς στα ραδιόφωνά μας, επιστρέφουν στην Ελλάδα, για εμφανίσεις σε Αθήνα (Παρασκευή 22/11, Κύτταρο) και Θεσσαλονίκη (Σάββατο 23/11, Eightball). Ευκαιρία λοιπόν να ...
Πέννυ Γέρου
Μυστηριακοί, υπερβατικοί, αλλά και απόλυτα συντονισμένοι στη δυναμική της σύγχρονης πραγματικότητας, φέρνουν τον βιομηχανικό τους ήχο στο Temple (Παρασκευή 22 Νοεμβρίου), ενώ έπεται και νέο άλμπουμ

Instagram





Top
Στo avopolis.gr χρησιμοποιούμε cookies για να διασφαλίσουμε την εύρυθμη λειτουργία του site και την καλύτερη εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την πλοήγησή σας στο site, αποδέχεστε τη χρήση των cookies και την πολιτική απορρήτου. More details…