Το παλιό σύνθημα «Βασίλη ζούμε για να σ' ακούμε» καλά κρατεί και στην εκπνοή μίας ακόμα δεκαετίας. Αποδείχθηκε σε ένα γεμάτο Anodos Stage, όπου η Αγγελική Νικολούλη ...
Μυστηριακοί, υπερβατικοί, αλλά και απόλυτα συντονισμένοι στη δυναμική της σύγχρονης πραγματικότητας, φέρνουν τον βιομηχανικό τους ήχο στο Temple (Παρασκευή 22 ...
Μια κατάθεση απαιτητική και διαβασμένη, με στιγμές αληθινής ευφυΐας αλλά με διόλου εύληπτα μοτίβα, η οποία στο αποκορύφωμά της έδωσε ισάξιο συνθετικό credit στην τεχνητή ...
Στο sold-out Μέγαρο Μουσικής, καθήλωσαν το κοινό με μια τραγουδιστικά καταπληκτική και σκηνικά ευρηματική απόδοση του βασισμένου σε ποίηση φυλακισμένων έργου του ...
Ιστορίες, όνειρα και ταξίδια από τη Δύση μέχρι την έρημο της Μέσης Ανατολής και πίσω, σε ένα γεμάτο Κύτταρο, όπου επί σκηνής πρωταγωνίστρια μέχρι και την τελευταία ...

Γιάννης Κασέτας: Δεν μπορεί να υπάρχει εξέλιξη στην τέχνη χωρίς το ενδεχόμενο ρίσκο και δεν μπορεί να υπάρχει ρίσκο χωρίς την πιθανότητα αποτυχίας...

Από τις πιο αξιόλογες παρουσίες στην εγχώρια τζαζ, επέστρεψε με νέο δίσκο (East N Blues), σε συνεργασία με Νεοϋορκέζους μουσικούς

Μιχάλης Τσαντίλας
Μιχάλης Τσαντίλας

Από τις πιο αξιόλογες παρουσίες στην εγχώρια τζαζ, επέστρεψε με νέο δίσκο (East N Blues), σε συνεργασία με Νεοϋορκέζους μουσικούς

Ο τέταρτος δίσκος του Γιάννη Κασέτα –ενός από τους πιο αξιόλογους παίχτες και συνθέτες της εγχώριας τζαζ– τον βρίσκει να συνεργάζεται με Αμερικανούς μουσικούς στη Νέα Υόρκη, συνεχίζοντας ένα σερί ανατροπών που άρχισε από το Funkabyss του 2009. Στην παρακάτω συνέντευξη μάς διηγείται (μεταξύ άλλων) την ιστορία πίσω από το EastNBlues, μάς εξηγεί γιατί αρέσκεται στις συχνές αλλαγές κατεύθυνσης και μάς παραθέτει τα σημεία διαφωνίας του με τον BranfordMarsalis...

Ο νέος σας δίσκος ηχογραφήθηκε στο Μανχάταν, με τη συμμετοχή Αμερικανών μουσικών. Ποια είναι η ιστορία πίσω από αυτές τις ηχογραφήσεις;

Πριν από 4 χρόνια συνεργάστηκα με τον τραγουδιστή Miles Griffith στο φεστιβάλ Πέτρας. Όταν επέστρεψε λοιπόν στη Νέα Υόρκη, πήρε μαζί του κάποιες συνθέσεις μου, τις οποίες και χρησιμοποίησε στις δικές του εμφανίσεις εκεί. Αυτή η κίνησή του με έκανε να πιστέψω στον εαυτό μου, όσον αφορά στο ενδεχόμενο μιας διεθνούς καριέρας. Κι έτσι αποφάσισα να κάνω το πρώτο βήμα, ηχογραφώντας με μερικούς από τους κορυφαίους μουσικούς της νέας γενιάς της αμερικάνικης μουσικής σκηνής.

Gkasts_2Σε σχέση με τις free αναζητήσεις του JungleOfIllusions, το νέο άλμπουμ μοιάζει να πραγματοποιεί μια επιστροφή σε πιο «βατές» φόρμες...

Στην πραγματικότητα, οι φόρμες στο EastNBlues είναι πολύ πιο σύνθετες από ό,τι σε όλη την προηγούμενη δισκογραφική δουλειά. Απλά αυτό γίνεται με τέτοιον τρόπο, ώστε να μην ακούγεται παράξενο ή «σκληρό» σαν ηχόχρωμα.

Πάντως, μοιάζετε να αλλάζετε κατεύθυνση σε κάθε δίσκο. Τι σας οδηγεί σε αυτήν την κινητικότητα;

Γενικά, ο μοναδικός λόγος που θα με κινητοποιήσει να μελετήσω μια νέα συνθετική ιδέα είναι να έχει κάτι διαφορετικό σε σχέση με το προηγούμενο υλικό μου.

Πώς ήταν η συνεργασία με τους μουσικούς που έπαιξαν στο East N Blues; Υπήρξαν προβλήματα στο να τους οδηγήσετε προς την κατεύθυνση που θέλατε;

Η συνεργασία ήταν άψογη. Πρέπει βέβαια να ομολογήσω ότι δεν περίμεναν να αντιμετωπίσουν τόσο σύνθετες φόρμες –ειδικά στη σουίτα, μα και στο “Origins”, το οποίο αλλάζει πολλά διαφορετικά ρυθμικά στυλ. Όταν όμως μπήκαν στο κλίμα και κατάλαβαν το concept, τότε η ενέργεια και το συναίσθημα που έβγαλαν ήταν κάτι διαφορετικό σε σχέση με οποιαδήποτε παλαιότερη συνεργασία μου.

Αλήθεια, υπάρχει κάτι στον νεοϋρκέζικο αέρα που έχει μετατρέψει αυτή την πόλη σε κέντρο των τζαζ εξελίξεων; Έχετε εντοπίσει ποια στοιχεία τήν καθιστούν πόλο έλξης για τους μουσικούς;

Η Νέα Υόρκη ήταν απ' τη δεκαετία του 1930 η μητρόπολη της τζαζ κι αυτό έχει να κάνει με την πολυπολιτισμικότητά της, αλλά και με το γεγονός ότι είναι το παγκόσμιο εμπορικό κέντρο.

Σε κάποια από τα κομμάτια του EastNBlues, π.χ. στο “EasternFunkAttack” ή στο “Istanblues”, διακρίνονται ανατολίτικες επιρροές. Προέρχονται από τη δική μας παράδοση, ή από άλλα world ακούσματά σας;

Πολύ ενδιαφέρουσα ερώτηση... Η αλήθεια είναι ότι τα τελευταία χρόνια ακούω κάποιους Ινδοαμερικάνους μουσικούς –όπως ο Ruddresh Mahanthappa κ.ά. Η ήχος τους με ενέπνευσε πάρα πολύ για το "Eastern Funk Attack", αλλά πιστεύω ότι υπάρχει παράλληλα και μια υποσυνείδητη επιρροή από την ελληνική παραδοσιακή μουσική.

Gkasts_3Διάβαζα μια προ τριετίας συνέντευξη του BranfordMarsalis στην εφημερίδα SeattleWeekly, όπου υποστήριζε ότι μεγάλο μέρος της σύγχρονης τζαζ παραγωγής εγκλωβίζεται σε μια λογική που έχει να κάνει σχεδόν αποκλειστικά με την τεχνική και με την πρωτοτυπία, αγνοώντας στοιχεία όπως το μελωδικό περιεχόμενο, με αποτέλεσμα να αφορά τελικά μόνο έναν πολύ στενό κύκλο μουσικών και σπουδαστών. Συμφωνείτε;

Ναι, διάβασα κι εγώ ένα μέρος της συγκεκριμένης συνέντευξης. Ο Marsalis είναι ένας από τους κορυφαίους τζαζ μουσικούς των τελευταίων χρόνων, όμως δεν ήταν ποτέ ο καλύτερος αναλυτής. Δεν διαφωνώ βέβαια με όσα λέει, αλλά η αλήθεια βρίσκεται πιστεύω κάπου ανάμεσα. Δεν μπορεί να υπάρχει εξέλιξη στην τέχνη χωρίς το ενδεχόμενο ρίσκο και δεν μπορεί να υπάρχει ρίσκο χωρίς την πιθανότητα αποτυχίας. Ασφαλώς, ο Marsalis έχει τον πρώτο λόγο όσον αφορά στη μελωδικότητα –και το έχει αποδείξει περίτρανα· από την άλλη, τα τελευταία 10 χρόνια εμφανίστηκαν μουσικοί οι οποίοι έχουν κάνει πολύ πιο πρωτότυπες δουλειές, διατηρώντας πλήρως τη μουσικότητα: ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο Vijay Iyer. 

Εκτός της δραστηριότητάς σας στην τζαζ σκηνή, έχετε επιχειρήσει συνεργασίες και με μουσικούς από άλλους χώρους, π.χ. τους Apurimac. Καλύπτουν κυρίως βιοποριστικές σας ανάγκες ή βρίσκετε κι εκεί καλλιτεχνικές προκλήσεις;

Οι Apurimac ήταν μια παλιά συνεργασία, που και ευχάριστη υπήρξε και εισοδήματα μου προσέφερε. Τώρα συνεργάζομαι με μια πολύ πιο ενδιαφέρουσα μπάντα, τους Hi-Rollers, οι οποίοι έχουν εντρυφήσει βαθύτατα στο jump blues και στο boogie και υπάρχει έτσι μεγαλύτερη κινητικότητα στην ποικιλία του ρεπερτορίου. Επίσης, το αυτοσχεδιαστικό κομμάτι έχει μεγάλο ενδιαφέρον γιατί χρειάζεται μελέτη του είδους: δεν αρκεί δηλαδή να γνωρίζεις τα κλασικά μπλουζ και την τζαζ της δεκαετίας του 1950.

Φαντάζομαι ότι για να διατηρείστε σε φόρμα θα πρέπει να αφιερώνετε αρκετές ώρες της ημέρας σας σε μελέτη και εξάσκηση. Νιώθετε ποτέ την ανάγκη να ξεφύγετε από τα της μουσικής; Κι αν ναι, με ποιες δραστηριότητες το επιχειρείτε;

H αλήθεια είναι ότι η μουσική με ακολουθεί παντού. Μία από τις αγαπημένες μου δραστηριότητες είναι να ανεβαίνω βουνά με το ποδήλατο. Πρόσφατα ανέβηκα στην Πάρνηθα ακούγοντας Mark Turner απ’ τo mp3. Ο συνδυασμός των ενδορφινών με το καθαρό οξυγόνο, τη φύση και τον ήχο της συγκεκριμένης μουσικής ήταν μια μεθυστική εμπειρία. Η μοναδική περίπτωση που πραγματικά δεν μου λείπει η μουσική είναι όταν κολυμπάω. Αλλά και τότε ακούω τη μελωδία της σιωπής...

Gkasts_4

Κλείνοντας, πώς θα κινηθείτε σε συναυλιακό επίπεδο; Υπάρχουν προγραμματισμένες εμφανίσεις εντός/εκτός συνόρων ή σχέδια για κάποια επόμενη κυκλοφορία;

Το Πάσχα θα ταξιδέψω στο Πουέρτο Ρίκο, όπου θα παρουσιάσω το πρότζεκτ Moving Sound του σκηνοθέτη Δημήτρη Καραλή, σε συνεργασία με τη χορογράφο Ana Santsez. Το έργο αυτό βασίζεται σε μια τζαζ σουίτα που έχω συνθέσει και το κεντρικό concept είναι πολύ ιδιαίτερο: ο χορευτής και ο μουσικός συνδέονται απόλυτα. Ο πρώτος περιγράφει με το σώμα του κάθε νότα, κάθε δυναμική και κάθε εκφραστικό στοιχείο του δεύτερου. Ύστερα, οι όροι αντιστρέφονται και ακολουθεί αυτοσχεδιασμός, βασισμένος όμως στο concept. Όταν επιστρέψω θα παρουσιάσω το EastNBlues στο Half Note, στις 8 Μαΐου, σε μια συναυλία με όλο το γκρουπ σε μορφή κουιντέτου. Μακροπρόθεσμα, θα πάω και στη Νέα Υόρκη για να συγκρίνω προτάσεις από εταιρείες διανομής του CD εκεί.

ΑΤΖΕΝΤΑ

Queensrÿche
15-11-2019

Queensrÿche

Θεσσαλονίκη - Fix Factory Of Sound
Σοκ και Δέος! “Queen of the Reich”, “Take Hold of the Flame”, “Screaming in Digital”, “Eyes of a Stranger”, “Walk in the Shadows”, “Empire”, “The Lady Whore Black”, “I Am I”, “I Don’t Believe in ...
Marina
16-11-2019

Marina

Αθήνα - Πειραιώς 117 Academy
Emma Shapplin
16-11-2019

Emma Shapplin

Αθήνα - Κλειστό Ολυμπιακό Στάδιο Γαλατσίου
14-11-2019

Dilek Koç

Αθήνα - Πειραιώς 131

Rotting Christ + Moonspell, Silver Dust

Θεσσαλονίκη - Principal Club Theater @ Fix Area

Spiral Trio

Αθήνα - Half Note Jazz Club

Danai Nielsen

Αθήνα - Αγγλικανική Εκκλησία Αγ. Παύλου

MGLA

Αθήνα - Gagarin 205

The Hangover Band

Αθήνα - Faust Bar Theater Arts

Παντελής Κυραμαργιός & Πολυξένη Καράκογλου

Αθήνα - Σταυρός Του Νότου / Κεντρική Σκηνή

Χατζηφραγκέτα

Αθήνα - Σταυρός Του Νότου / Κεντρική Σκηνή
15-11-2019

Fantasia

Αθήνα - Ρομάντσο

GALLERY OF THE WEEK

ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ

Χάρης Συμβουλίδης
Το παλιό σύνθημα «Βασίλη ζούμε για να σ' ακούμε» καλά κρατεί και στην εκπνοή μίας ακόμα δεκαετίας. Αποδείχθηκε σε ένα γεμάτο Anodos Stage, όπου η Αγγελική Νικολούλη εθεάθη να χορεύει ζεϊμπέκικο και
Ανδρέας Κύρκος
Μια κατάθεση απαιτητική και διαβασμένη, με στιγμές αληθινής ευφυΐας αλλά με διόλου εύληπτα μοτίβα, η οποία στο αποκορύφωμά της έδωσε ισάξιο συνθετικό credit στην τεχνητή νοημοσύνη που χρίζει ως
Χάρης Συμβουλίδης
Στο sold-out Μέγαρο Μουσικής, καθήλωσαν το κοινό με μια τραγουδιστικά καταπληκτική και σκηνικά ευρηματική απόδοση του βασισμένου σε ποίηση φυλακισμένων έργου του Philippe Hersant. Το οποίο μετέφερε

ΣΤΗΛΕΣ

Ελένη Τζαννάτου
Ντεμπούταραν στη δισκογραφία ευθαρσώς και με ειλικρίνεια, με τα χρωματιστά τους πουλόβερ και τις indie μελωδίες τους, επινοώντας τον καλλιτεχνικό τους εαυτό δίχως καμία έγνοια να φανούν κουλ...
Άρης Καζακόπουλος

Στην πέμπτη από τις ανασκοπήσεις της δεκαετίας ανά είδος, η στήλη παρουσιάζει τους 25 καλύτερους rock δίσκους από το 2010 μέχρι σήμερα...

Ζώης Χαλκιόπουλος
Tape recordings, κιθάρες new age αισθητικής, drum machines και synths, απαρτίζουν ένα από τα πιο ιδιαίτερα ηλεκτρονικά άλμπουμ των εγχώριων 1980s...

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

Χάρης Συμβουλίδης
Δισκογραφικός «χάρτης» για έναν μυστήριο, απρόβλεπτο τύπο, πάστορα των Βαπτιστών μα και πιανίστα σε πορνεία, που καταγράφηκε ως ένας από τους πιο ξεχωριστούς μπλουζίστες των προπολεμικών χρόνων, ...
Μιχάλης Τσαντίλας

Αυτές τις μέρες, η περίφημη Bootleg Series εμπλουτίστηκε με το vol. 15 (Travelin’ Thru), το οποίο κάλυψε τη ντυλανική περίοδο 1967/1969. Ήταν όμως η εποχή 1965/1966 που είχε ήδη χτίσει τον ...

The Boy
Με αφορμή την πρόσφατη κυκλοφορία του νέου του άλμπουμ Παραδουλεύτρα (στην Inner Ear), αναδημοσιεύουμε ένα κείμενο που ο Αλέξανδρος Βούλγαρης έγραψε ειδικά για τις σελίδες μας το 2013, προλογίζοντας

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Πέννυ Γέρου
Μυστηριακοί, υπερβατικοί, αλλά και απόλυτα συντονισμένοι στη δυναμική της σύγχρονης πραγματικότητας, φέρνουν τον βιομηχανικό τους ήχο στο Temple (Παρασκευή 22 Νοεμβρίου), ενώ έπεται και νέο άλμπουμ
Χάρης Συμβουλίδης
Τι γίνεται με το νέο άλμπουμ; Είδε τον Τζόκερ; Τι έχει να σχολιάσει για τον ντόρο που έγινε με την παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου και την performance των κοριτσιών στη Νέα Φιλαδέλφεια; Να μερικά από
Πέννυ Γέρου
Με αφορμή το ντεμπούτο τους Transcendence, μιλήσαμε για τις επιρροές της free jazz στον garage rock ήχο τους, την εφηβική κάψα και τον ρομαντισμό που διέπει τη μουσική τους, αλλά και την «υγιή

Instagram





Top
Στo avopolis.gr χρησιμοποιούμε cookies για να διασφαλίσουμε την εύρυθμη λειτουργία του site και την καλύτερη εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την πλοήγησή σας στο site, αποδέχεστε τη χρήση των cookies και την πολιτική απορρήτου. More details…