View More
Λίγο πριν την πολυαναμενόμενη εμφάνιση των Pet Shop Boys στο Release Athens Festival στις 30 Ιουνίου, η Μάρω Αγγελοπούλου γράφει για τη συναυλία που ...
Ένα νέο βιβλίο σχετικό με τα έργα και τις ημέρες του Houston hip-hop ήρωα Dj Screw, τον αναγάγει πλέον σε παγκόσμιο icon για την underground σκηνή.
Η Patti Smith συγκίνησε και αποθεώθηκε, για μια ακόμη φορά, στο Ηρώδειο σε μια βραδιά γεμάτη αναμνήσεις, ιστορίες και κραυγές ποίησης για το μέλλον.
Top story

Την Τετάρτη 29 Ιουνίου στο βιβλιοπωλείο Zatopek Book Cafe της Καλλιθέας

Ένα ξεκαρδιστικό ευτράπελο έλαβε χώρα στη συναυλία του συγκροτήματος στη Βιέννη το βράδυ της Κυριακής, με αυτό να γίνεται viral στα κοινωνικά μέσα

Δείτε το βίντεο, όπου ο Roland Mandel παρακολουθεί το συγκρότημα από το πλάι της σκηνής να ερμηνεύει μια διασκευή του "I Believe in Miracles" των Ramones

Οι Rage Against The Machine δίπλα στις γυναίκες και τις θηλυκότητες που πλήττονται από την ανατροπή του Roe V. Wade

Δείτε στιγμιότυπα από την εμφάνιση του καλλιτέχνη στο φετινό φεστιβάλ του Glastonbury

Η Bridgers βοηθά το αγαπημένο συγκρότημα στην εκτέλεση ενός από τα πιο ρομαντικά του κομμάτια, στη σκηνή του εμβληματικού φεστιβάλ

Οι Martin Gore και Dave Gahan εξέδωσαν ένα ευχαριστήριο μήνυμα προς τους θαυμαστές τους, κοινοποιώντας λεπτομέρειες ως προς τα αίτια θανάτου του αγαπημένου μέλους του συγκροτήματος

Δείτε αναλυτικά το σημερινό πρόγραμμα του Release Athens 2022

Ο τραγουδιστής του συγκροτήματος Years & Years και πρωταγωνιστής της LGBTQI+ σειράς, “It’s A Sin”, συναντιέται με το συγκρότημα που έγραψε το εμβληματικό κομμάτι το 1987

Σε μια εμφάνιση-έκπληξη στο Glastonbury, η Olivia Rodrigo και η Lily Allen εξέφρασαν την οργή τους για την ανατροπή της συνταγματικής κατοχύρωσης του δικαιώματος στην άμβλωση, που ψηφίστηκε φυσικά από το Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ

Δείτε υλικό από το set 15 κομματιών του καλλιτέχνη, που εξέπληξε τους θαυμαστές του μέσα από μια απρόσμενη εμφάνιση στο ιστορικό φεστιβάλ

Μετά την ανατροπή του συνταγματικού δικαιώματος στις αμβλώσεις, ο frontman των Green Day εκφράζει την οργή του για τη σκοταδιστική απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου των ΗΠΑ

LogOut: Αν ένα έργο είναι πλήρες, κανονικά πρέπει να εμπεριέχει όλα τα στοιχεία που χρειάζονται για την κατανόησή του...

Μιχάλης Τσαντίλας
Μιχάλης Τσαντίλας

Με πρόσφατο δεύτερο άλμπουμ στα δισκοπωλεία (Little Things Buried In Concrete), ο LogOut παραμένει μία αποστασιοποιημένη και εθελουσίως μυστηριώδης φιγούρα της εγχώριας σκηνής. Με αφορμή τις επικείμενες εμφανίσεις του στο Six d.o.g.s. (Παρασκευή 19/7, είσοδος ελεύθερη) και κατόπιν στην έναρξη του τριήμερου Up Festival στην παραλία Πορί στο Άνω Κουφονήσι (Πέμπτη 25, Παρασκευή 26 & Σάββατο 27/6 –επίσης είσοδος ελεύθερη), προσπαθήσαμε να αποσαφηνίσουμε τον τρόπο σκέψης του, όπως και τις απόψεις του και γενικά τη δημιουργική διαδικασία την οποία επιλέγει...

Νέος δίσκος, αστικής θεματολογίας. Ήταν η ζωή σε κάποια συγκεκριμένη πόλη (στην Αθήνα, στο Άμστερνταμ) που σε οδήγησε να γράψεις τα συγκεκριμένα τραγούδια;

Τα κομμάτια του Little Things Buried In Concrete γράφτηκαν σε διάστημα περίπου πέντε χρόνων και κάποια στιγμή ομαδοποιήθηκαν για να πουν αυτή την ιστορία κατάδυσης στα ενδότερα μυστικά διαφόρων φανταστικών «χαρακτήρων». Δεν είναι απαραίτητα συνδεδεμένα με μια συγκεκριμένη πόλη, αλλά πιο πολύ με το τσιμέντο σαν υλικό: έχει τη σοβαρή και λειτουργική όψη την οποία έχουν και οι άνθρωποι στο μετρό ή στις δουλειές τους.

Lugot_4

Διάλεξες τον Χρήστο Λαϊνά για τη θέση του παραγωγού. Αυτή η επιλογή έγινε επειδή φανταζόσουν εξ αρχής την ηχητική κατεύθυνση του δίσκου ή θέλησες απλά να δεις προς τα πού θα πήγαινε τα τραγούδια σου εκείνος; Πώς ήταν η συνεργασία σας και πόσο κοντά σε σένα βρίσκεις το τελικό αποτέλεσμα;

Η ιστορία της ηχογράφησης του άλμπουμ ξεκίνησε το 2010, όταν φτιάχτηκε ένα EP με 5 κομμάτια, το οποίο περιείχε το “Broken Mirror”, το “Global Love” αλλά και το “Departure” του πρώτου δίσκου. Το EP είχε σταλεί στην Ιnner Ear, η οποία πρότεινε τα δύο πρώτα κομμάτια να δουλευτούν λίγο παραπάνω μαζί με τον Λαϊνά, για να έβγαινε ίσως κάποιο single. Όταν λοιπόν αυτά ηχογραφήθηκαν και πήγαν καλά, αποφασίστηκε να επεκταθεί το project για να βγει σαν δίσκος. Παράλληλα, το “Departure” δουλεύτηκε μαζί με τα κομμάτια του Paper Plane Flight Recorder, που τελικά τελείωσε και κυκλοφόρησε πολύ νωρίτερα. Η συνεργασία με τον Χρήστο Λαϊνά στάθηκε πάρα πολύ ενδιαφέρουσα. Υπήρχε κοινό ενορχηστρωτικό όραμα, με διάθεση για δοκιμές αλλά και διατήρηση μόνο όσων στοιχείων χρειάζονταν σε κάθε κομμάτι.

Lugot_3Το Little Things Buried In Concrete κυκλοφορεί σε βινύλιο και σε ψηφιακή μορφή. Εσύ έχεις προτίμηση σε κάποιο από τα φυσικά φορμάτ αποτύπωσης της μουσικής ή έχεις προσαρμοστεί στη νέα κατάσταση με το ίντερνετ κτλ.;

Όλα τα φορμάτ έχουν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά τους. Τα mp3 έχουν το θετικό ότι μπορείς να αποκτήσεις τραγούδια γρήγορα και δεν χρειάζεται αποθηκευτικός χώρος. Με ένα φυσικό αντικείμενο μπορείς όμως να αλληλεπιδράσεις και να δεθείς με περισσότερους τρόπους.

Μέχρι στιγμής, τα άλμπουμ σου μοιάζουν να έχουν –έστω και χαλαρά– χαρακτήρα concept. Πώς δουλεύεις; Επιλέγεις το θέμα και μετά γράφεις τα τραγούδια που θα το προσεγγίσουν; Ή ομαδοποιείς σκόρπια κομμάτια με κοινή θεματολογία;

Και τα δύο, αλλά κυρίως το δεύτερο: εφ’ όσον υπάρχει ήδη μεγάλος αριθμός τραγουδιών, μπορούν να χρησιμοποιούνται σαν «παλέτα» για τη δημιουργία ενός άλμπουμ. Έτσι ομαδοποιούνται ώστε να λένε μαζί μια ιστορία ή να μεταδίδουν μία αίσθηση ή να ταιριάζουν σε ένα κοινό ενορχηστρωτικό και ιδεολογικό κόνσεπτ. Από την άλλη, εφ' όσον έχει δημιουργηθεί αυτό, μπορεί να γραφτούν κάποια κομμάτια για να το υπογραμμίσουν και να το ανακεφαλαιώσουν. Ως τέτοια λειτούργησαν, για παράδειγμα, το "An Inside Joke" του πρώτου δίσκου και το "Hymn To Concrete" του φετινού.

Έχεις πει σε συνέντευξή σου ότι «είναι σημαντική παράμετρος η ευκολία στην τέχνη, αν κάτι χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια μπορεί εύκολα να χάσει κανείς το συναίσθημα της αρχικής ιδέας στην πορεία» ενώ σε άλλη περίπτωση δήλωσες: «δεν είναι απαραίτητο η τέχνη να είναι εύκολη, άμεση και κατανοητή». Πού στέκεσαι σήμερα σε ό,τι αφορά το συγκεκριμένο θέμα;

Οι δύο παραπάνω ευκολίες αναφέρονταν σε διαφορετικά πράγματα, αν και ίσως αυτό να μην υπήρξε πολύ σαφές: η πρώτη ευκολία αναφέρεται στη δημιουργική διαδικασία, ενώ η δεύτερη στη διαδικασία υποδοχής ενός έργου από τον θεατή/ακροατή. Στη δημιουργική διαδικασία είναι σημαντικό να μπορείς να αποτυπώσεις μια ιδέα γρήγορα και ολοκληρωμένα, διότι διαφορετικά είναι πιθανό να τη χάσεις. Στη διαδικασία τώρα της υποδοχής από τον ακροατή, έχει σημασία να μην είναι όλα προμασημένα, ώστε να μπορεί εκείνος να παραμένει ενεργός κατά την ακρόαση –προκειμένου να βγει σε ξέφωτα που ίσως δεν είχε καν φανταστεί ο δημιουργός του έργου. Από την άλλη, κάθε φάση γνωριμίας με ένα έργο πρέπει να είναι ανταποδοτική. Αυτό σημαίνει ότι, ακόμα κι αν στην αρχή δεν καταλαβαίνεις πλήρως έναν πίνακα ή μια ταινία (για παράδειγμα), πρέπει να ξεκινήσεις να απολαμβάνεις τα χρώματα, το στήσιμο ή τις εναλλαγές, ώστε κάτι τέτοιο να σε κρατάει και να σε προσκαλεί να ανακαλύψεις (ή να δημιουργήσεις) και άλλα επίπεδα μέσα του.

Στην προσωπική σου ιστοσελίδα μπορεί κανείς να βρει καταχωρημένες όλες τις δισκοκριτικές που γράφτηκαν για τα άλμπουμ σου, όχι όμως και τις συνεντεύξεις σου. Αποτελούν ένα «αναγκαίο κακό» για σένα; Μοιάζεις να μην απολαμβάνεις την έκθεση μέσα από αυτές...

Οι συνεντεύξεις είναι ενδιαφέρουσα διαδικασία, από την άλλη όμως είναι και κάπως σαν αποδοχή της ήττας ή της ελαττωματικότητας ενός έργου: αν ένα έργο είναι πλήρες, κανονικά πρέπει να εμπεριέχει όλα τα στοιχεία που χρειάζονται για την κατανόησή του. Εφόσον γεννώνται ερωτήματα σημαίνει ότι κάτι δεν έχει δοθεί σωστά. Επίσης, ένα έργο πρέπει να μην αφήνει απ’ έξω τίποτα απ' όσα θέλει να μοιραστεί ο δημιουργός του. Επομένως, οι ερωτήσεις που δεν έχουν σχέση με ένα έργο αφορούν μάλλον σε στοιχεία που ο δημιουργός θεωρεί άσχετα με εκείνο και όχι τόσο ενδιαφέροντα. Αν κάποια ιδέα διαθέτει ενδιαφέρον, θα είχε γίνει τραγούδι για να μην ξεχαστεί. Τα παραπάνω βέβαια είναι ιδεατά. Εφ' όσον δεν επιτυγχάνεται εύκολα η εν λόγω δημιουργική αυτάρκεια και πληρότητα, ευτυχώς υπάρχει κι αυτή η δυνατότητα –των διευκρινήσεων και των συμπληρώσεων.

Lugot_2

Με δεδομένο τον πλουσιότερο ήχο του Little Things Buried In Concrete, σκέφτεσαι να συνεχίσεις με τη σόλο λογική του live-looping στις ζωντανές εμφανίσεις σου ή θα σε δούμε παρέα με άλλους μουσικούς;

Γενικά ο μετασχηματισμός των κομματιών σε διάφορες μορφές (πιο «άδειες», πιο «γεμάτες», μικρότερες, μεγαλύτερες, ακουστικές, με λούπες, με μπάντα) τα αναζωογονεί κατά κάποιον τρόπο. Επομένως, το πώς κάτι έχει ηχογραφηθεί δεν λέει κάτι για το πώς πρέπει να παιχτεί ζωντανά. Σε μια παραλία ή σε ένα παγκάκι, η σωστή ενορχήστρωση διαφέρει απ' ό,τι σ' ένα στάδιο. Άρα ο χώρος επιβάλλει την ενορχήστρωση πιο πολύ απ’ ό,τι το ίδιο το τραγούδι. Αυτή η ομιλία του David Byrne πάνω στο θέμα είναι πολύ ενδιαφέρουσα: http://blog.ted.com/2010/06/11/how_architectur/. Άλλωστε ένα πρότζεκτ με τίτλο LogOut φέρει μια επιταγή για συνεχή μετασχηματισμό...

Ετοιμάζεις δύο ζωντανές εμφανίσεις, στις 19 Ιουλίου στο Six d.o.g.s. και στις 25 Ιουλίου στο Up Festival, στα Κουφονήσια. Τι περίπου περιλαμβάνει συνήθως μια ζωντανή εμφάνισή σου; Υπάρχει περίπτωση να σε ξαναδούμε σε πεντάωρο σετ, όπως συνέβη σε κάποιο προηγούμενο λάιβ σου;

Πριν έναν χρόνο στο Six d.o.g.s. είχε γίνει και δωδεκάωρο λάιβ, αυτή πάντως τη φορά το πλάνο εστιάζει σε κάτι πιο μαζεμένο. Σε κάθε λάιβ γίνεται προσπάθεια να δοκιμάζεται και κάτι καινούργιο, κυρίως γιατί αυτό φέρνει μαζί μια δόση ενθουσιασμού, αλλά και περιέργειας για την έκβαση των νέων «πειραμάτων». Αυτή λοιπόν τη φορά το λάιβ θα είναι επικεντρωμένο στην απόδοση των περισσότερων κομματιών του Little Things Buried In Concrete, τα οποία ουσιαστικά ξαναχτίστηκαν για τη λάιβ εκτέλεσή τους από τα midi-controller και τα synth του Oρέστη και του Pulsars & Dyingstars.

Σύμφωνα με δηλώσεις σου, έχεις έτοιμο υλικό και για επόμενους δίσκους ενώ συνέχεια γράφεις καινούργια τραγούδια. Πόσο εύκολο είναι για σένα να ακολουθείς τις «κανονικές» ταχύτητες της δισκογραφίας; Υπάρχει περίπτωση να δούμε κάποια επόμενη κυκλοφορία σου πολύ σύντομα;

Αυτή η λογική καθυστέρηση της δισκογραφίας είναι πολύ χρήσιμη στο να βλέπεις αν τα κομμάτια έχουν ενδιαφέρον, μετά τον πρώτο ενθουσιασμό –όταν πια έχει κυλήσει κάποιος χρόνος από τη δημιουργία τους. Από την άλλη, ανεβαίνουν και στο soundblog του logoutweb.com κάποιες μουσικές αναζητήσεις για να γεμίζουν το κενό ανάμεσα στις κυκλοφορίες και να δίνουν κάποιο στίγμα για τις κατευθύνσεις που ψάχνονται κατά καιρούς. Πάντως οι επόμενες κυκλοφορίες δεν είναι κανονισμένες ακόμα.

Top story

Ένα νέο βιβλίο σχετικό με τα έργα και τις ημέρες του Houston hip-hop ήρωα Dj Screw, τον αναγάγει πλέον σε παγκόσμιο icon για την underground σκηνή.

Η Patti Smith συγκίνησε και αποθεώθηκε, για μια ακόμη φορά, στο Ηρώδειο σε μια βραδιά γεμάτη αναμνήσεις, ιστορίες και κραυγές ποίησης για το μέλλον.

Ένα σημείωμα του Μάκη Μηλάτου με αφορμή τα πρόσφατα επεισόδια υστερίας και τον νέο ηθικό πανικό γύρω από την trap και τους "κινδύνους για τη νεολαία". 

Στο νέο του Παρατηρητήριο ο Επίτροπος επιστρέφει στη δραστηριότητα διαλογής των καλύτερων μεταλλικών κυκλοφοριών που παίζουν αυτήν την περίοδο εκεί έξω. 

Λίγα λόγια για τη δεύτερη ημέρα του Summer Nostos Festival στο ΚΠΙΣΝ, με Good Job Nicky, Masked Wolf και μεγάλη πρωταγωνίστρια της βραδιάς τo next big thing της soulful r'n'b, Jorja Smith. 

Με τον υδράργυρο να ανεβαίνει, οργανώνουμε θερινές προβολές στα αστικά μας μπαλκόνια, με ταινίες φτιαγμένες να ιδωθούν τους θερμότερους μήνες του χρόνου

Ο Μιχάλης Δέλτα μιλάει για το νέο του δίσκο A new beginning στην Αγγελική Λάλου.

Η αίθουσα στην οποία περιμένει δεκαετίες τώρα το ντόπιο εναλλακτικό σινάφι προκειμένου να αποκτήσει δομές επαγγελματικού επιπέδου.

Η ιστορία και η επίδραση ενός από τους σπουδαιότερους δίσκους όλων των εποχών, μέσα από ένα αφιέρωμα του περιοδικού Sonik

Μια θριαμβευτική επανεμφάνιση των Manowar στην χώρα μας, με αρκετές εκπλήξεις, στην τέταρτη μέρα του Release Athens με τους Rotting Christ, Rhapsody of Fire και Meden Agan να συμπληρώνουν με τις εμφανίσεις τους την πρώτη μεγάλη metal συναυλία, μετά την πανδημία. 

Μέσα από συζητήσεις, περιηγήσεις, συναυλίες και ένα σημαντικό συνέδριο η Στέγη μέχρι τις 10/7 μας συστήνει στα πιο ενδιαφέροντα ψηφιακά πλάσματα. 

Μία από τις πολλά υποσχόμενες εκπροσώπους της φρέσκιας ημεδαπής fem rap σκηνής μας συστήνεται μέσα από μια κουβέντα με τον Δημήτρη Μάστορη. 

Ηχητικές εγκαταστάσεις και live performances στο Φεστιβάλ Sonic Stories δίνουν μουσική πνοή στην πόλη με τη φροντίδα της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση

Μια κουβέντα με τo αθηναϊκό νεοψυχεδελικό σχήμα των Bonnie Nettles, λίγο πριν εμφανιστούν στην σκηνή του Temple, ως showcase στο πλαίσιο του Athens Music Week 2022. 

 Ένα σημείωμα του Μάκη Μηλάτου για το πλούσιο, καλοκαιρινό, μουσικό πρόγραμμα του Ηρωδείου, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου.

H φετινή πολύχρωμη παρέλαση υπερηφάνειας, με το μεγάλο μήνυμα της συμπερίληψης και της ορατότητας, #ΆνευΌρων, μέσα από τον φακό του Νίκου Ζαραγκόπουλου.

Με αφορμή το αφιέρωμα της  Cinematek στον σκηνοθέτη Νίκο Νικολαΐδη, στον κινηματογράφο Στέλλα, από 20 Ιουνίου μέχρι 25 Ιουλίου, ο Βασίλης Σπανός κάνει μια μικρή αναδρομή στη φιλμογραφία που θα έχουμε την ευκαιρία να απολαύσουμε ξανά στο πλαίσιο αυτής της θερινής ρετροσπεκτίβας. 

Λίγο πριν το καλοκαιρινό break, ο Drake ξεσπαθώνει με ένα house album και ο Pharrell επιστρέφει για το μεγάλο cash out του θρύλου που χτίζει εδώ και δύο δεκαετίες.

Όλα όσα έγιναν την τρίτη ημέρα του φετινού Release Athens Festival με οικοδεσπότες τον Parov Stelar, τους Artbat, τον Kevin De Vries και τον El Siciliano. 

Top