Πάντρεψε τις ουαλικές πρασιές με το μεσογειακό καλοκαίρι, τραγούδησε Βίκυ Μοσχολιού (όχι πολύ πετυχημένα) και έδωσε κισσοστεφή, disco παλμό στις 1980s αναφορές της, ...
Στην «πιο μεγάλη ημέρα της ζωής του», όπως χαρακτηριστικά δήλωσε, ο ράπερ από την Ξάνθη απέδειξε ότι ήρθε για να μείνει, δίνοντας μια εκρηκτική συναυλία σε ένα Gazi ...
Ο κόσμος τίμησε την ιστορική μπάντα με την προσέλευσή του στο Fuzz, σε μια βραδιά που μπορεί να πήρε πραγματικά τα πάνω της από το "Queen Οf Τhe Reich" και μετά, όμως ...
Μουσικός και εκπαιδευτικός, άνθρωπος με συγκροτημένη και φιλοσοφημένη σκέψη, επανέρχεται δισκογραφικά με μία ακόμα επίσκεψη στο ρεμπέτικο και παραδοσιακό ρεπερτόριο, με ...
Έστω κι αν χάθηκαν πάνω στη σκηνή του Gagarin λόγω της παγερής τους στατικότητας, έχτισαν μια γέφυρα μεταξύ του παρελθόντος και του φετινού άλμπουμ αρκούντως απειλητική, ...

Κ.ΒΗΤΑ: Στέκομαι ακόμα στις ουρές της ΔΕΗ και του ΟΤΕ για να πληρώσω τον λογαριασμό μου. Χρησιμοποιώ λεωφορείο και μετρό. Προσπάθησα για όλα όπως όλοι γύρω μου, είμαι διάσημος γιατί ο κόσμος αγαπάει τη μουσική μου...

Αναστασία Τουρούτογλου
Αναστασία Τουρούτογλου

Μόλις έναν χρόνο μετά την κυκλοφορία της Χρυσαλλίδας, ο Κ.ΒΗΤΑ επιστρέφει με την Αντήχηση, για να επιβεβαιώσει δύο πράγματα: πως τα τραγούδια του εξακολουθούν να έχουν κάτι να πουν γι' αυτό που ζούμε γύρω μας –μα και μέσα μας– και πως ο ίδιος παραμένει ένας καλλιτέχνης χαμηλών τόνων. Με την αφορμή λοιπόν και μιας ζωντανής εμφάνισης (παίζει αύριο Σάββατο 8 Ιουνίου στη δεύτερη μέρα του φεστιβάλ των Αναιρέσεων στη Γεωπονική Σχολή), ο Κ.ΒΗΤΑ μας μίλησε για την Αντήχηση, αλλά και για εκείνες τις υψηλές στιγμές της καριέρας του κατά τις οποίες υπήρξε σχεδόν απών, προτιμώντας να πάει για ύπνο...

Στα "Ατέλειωτα Χρυσάνθεμα" γράφεις: «Κι είμαστε όλοι μπερδεμένοι κι αυτό το μπαλόνι, στο μεγάλο μου δάκτυλο η μέρα ματώνει». Τι μας κάνει να αισθανόμαστε τόσο μπερδεμένοι; Είναι μια πραγματικότητα ή μια βολική δικαιολογία για να αποφύγουμε την όποια αντιμετώπιση των ευθυνών μας;

Τι μας κάνει τώρα να αισθανόμαστε έτσι, είναι μια μεγάλη κουβέντα. Είναι ένα πραγματικό συναίσθημα που με τον καιρό θέλω να πιστεύω ότι θα το ξεκαθαρίσουμε μέσα μας, για να αντιμετωπίσουμε τις ευθύνες μας. Ίσως χρειάζεται να ξανασκεφτούμε από την αρχή τι είναι η υπευθυνότητα, η συνείδηση, ο σεβασμός και τι αντίκτυπο έχουν στις καθημερινές πράξεις μας. Ζούμε σε μια δύσκολη εποχή από κάθε άποψη, είναι πολλοί οι παράγοντες που δημιουργούν αυτή τη σύγχυση στον σύγχρονο άνθρωπο. Ίσως αν προσπαθούσε ο καθένας μας να βρει την άκρη να ξετυλίξει το κουβάρι του, δεν ξέρω, μπορεί να γινόταν μια αρχή για να ξαναβρεθούμε με μεγαλύτερη ειλικρίνεια. 

kavi_4Στη ζυγαριά ανάμεσα στην ηλεκτρονική και στην ακουστική σου πλευρά, πού θα έλεγες ότι ισορροπεί η Αντήχηση

Ανάμεσα στα δύο, είναι ένα ηλεκτροακουστικό άλμπουμ. Με ενδιέφερε περισσότερο να δονείται από έναν εσωτερικό ρυθμό. Ήθελα να φτιάξω ένα ήσυχο άλμπουμ με εναλλακτικές αποχρώσεις.

Tόσο στη δισκογραφία σου με τους Στέρεο Νόβα, όσο και στην προσωπική σου πορεία οι στίχοι βρίσκονταν πάντα σε πρώτο πλάνο –λίγο καιρό πριν, κυκλοφόρησες μάλιστα και το βιβλίο Θα Διασχίσεις Ένα Πρωινό Τον Κόσμο. Μέσα σου ο λόγος είναι κάτι που βαραίνει τελικά περισσότερο από τη μουσική;

Για μένα ο στίχος είναι εξίσου σημαντικός με τη μουσική. Έρχομαι πάντα σε αυτό το σημείο, πριν ακόμη και από τους Στέρεο Νόβα: ήθελα να δημιουργήσω επιφάνειες μουσικής, για να γράφω πάνω τους σαν γκράφιτι τις σκέψεις μου. Μου αρέσει να φτιάχνω τραγούδια που να είναι σαν ποιήματα, να τα ξεκλειδώνει ο χρόνος και όχι απαραίτητα να τα καταλαβαίνεις αυτόματα. Πιστεύω ότι αυτή είναι και η βαθύτερη ουσία στο χιπ χοπ. 

Πριν από λίγο καιρό, σε ένα μπαράκι στο Γαλάτσι βρέθηκα αντιμέτωπη με την ερώτηση: «Σιγά, και τι έκαναν οι Στέρεο Νόβα για τη μουσική;». Με την απόσταση ασφαλείας αρκετών πλέον χρόνων, τι θεωρείς πως έκαναν;

Νομίζω πως ήταν ένα συγκρότημα που δημιούργησε μουσική μέσα από αγνές προθέσεις και διαλύθηκε όταν πήγε να γίνει εμπορικό. Το τι έκαναν οι Στέρεο Νόβα στην ελληνική μουσική είναι κάτι που μπορεί να απαντηθεί από τον κόσμο που αγάπησε αυτά τα τραγούδια, όχι από εμένα.  Είναι ένα γκρουπ το οποίο ανήκει πια στις καρδιές των φαν του.

Σε παλαιότερη συνέντευξή σου έχεις πει ότι στη δεκαετία του 1980 αρκούσε ένα πακέτο τσιγάρα στην πίσω τσέπη του παντελονιού για να κάνει έναν νέο άνθρωπο να αισθάνεται κουλ, ενώ σήμερα για να βγούμε από το σπίτι θέλουμε φορτισμένο λάπτοπ και κινητό. Στη δύσκολη φάση την οποία πλέον διανύουμε, πώς ορίζεται το κουλ για τον Κάπα Βήτα;

Στην αισθητική της συμπεριφοράς αντανακλάται σίγουρα η εποχή. Τότε, όπως αναφέρεις, ήταν ο τύπος που με ένα πακέτο τσιγάρα στην πίσω τσέπη κολλημένο έψαχνε τη ζωή κάπου εκεί έξω από το σύστημα κλπ.  Στη σημερινή δύσκολη φάση την οποία διανύουμε, ακόμη δεν μπορεί να οριστεί ξεκάθαρα το κουλ, αλλά θα έλεγα ότι ίσως είναι ο άνθρωπος που έχει γυρίσει και ψάχνει μέσα του, που τα είδε όλα εκεί έξω, που αλήτεψε, παραγκωνίστηκε. Μπορούμε να το δούμε και στην αλλαγή της θεματολογίας των τραγουδιών από τους σύγχρονους τραγουδοποιούς, θα είχε ενδιαφέρον αυτό.  

kavi_2

Το 2011 παρουσίασες στη Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών το Transformations, την οπτική σου δηλαδή γωνία στον Mάνο Χατζιδάκι. Η επιλογή του έργου αλλά και του συνθέτη έγιναν με διάθεση σύστασης και πρότασης στο κοινό μιας δουλειάς από την οποία αισθάνεσαι πως η σημερινή κοινωνία είναι απομακρυσμένη;

Δεν έχω αυτή την αίσθηση, ότι η κοινωνία έχει απομακρυνθεί από τέτοια μεγάλα έργα, ίσα-ίσα, το αντίθετο. Η Τέχνη είναι σύντροφος των ανθρώπων σε κάθε φάση της ζωής τους, σε αυτήν καταφεύγουμε όλοι και ο Χατζιδάκις είναι πιο δημοφιλής σήμερα από τότε που ζούσε. Δεν υπήρχε έτσι η ανάγκη να συστήσω το έργο του στο κοινό, προσπάθησα να το προσεγγίσω από τη δική μου οπτική γωνία. Ήταν ένα ταξίδι για μένα.    

Πιστεύεις πως για πολλά από τα προβλήματά μας ευθύνεται η άγνοια, όπως αφήνεις να εννοηθεί μέσα από τον στίχο «η άγνοια φέρνει άρνηση»;

Είναι μία από τις σημαντικές παραμέτρους, εμένα με απασχολεί συχνά και τη διακρίνω σε πολλές συμπεριφορές. Η άγνοια, μαζί με την ημιμάθεια και την έλλειψη παιδείας κάνει τον άνθρωπο ανολοκλήρωτο, μισό. Μπορεί να γίνει θύμα οποιουδήποτε. Ζει σε μια πνευματική ένδεια. Ήταν, είναι και θα είναι πάντα ένα σημείο των καιρών.

kavi_3

Έχεις πει ότι η μεγαλύτερη ψευδαίσθηση της διασημότητας είναι η διασημότητα η ίδια. Υπήρξαν στιγμές στη ζωή σου όταν τα πράγματα για σένα έμοιαζαν πιο εύκολα, ακριβώς επειδή είσαι διάσημος;

Δεν έγινα ποτέ σταρ, επειδή η ίδια η μουσική μου έχει φτιαχτεί από όλα τα αντί.  Ακόμα και σε κάποιες ψηλές κορυφές της πορείας μου σχεδόν ήμουν απών γιατί προτιμούσα να πάω για ύπνο. Στέκομαι ακόμα στις ουρές της ΔΕΗ και του ΟΤΕ για να πληρώσω τον λογαριασμό μου. Χρησιμοποιώ λεωφορείο και μετρό. Προσπάθησα για όλα όπως όλοι γύρω μου, είμαι διάσημος γιατί ο κόσμος αγαπάει τη μουσική μου.

Τι σε δυσκολεύει και τι σε διευκολύνει στην ελληνική δισκογραφία με τον τρόπο που αυτή υπάρχει και λειτουργεί στις μέρες μας;

Μια δισκογραφική εταιρία μου δίνει τη δυνατότητα να κατοχυρώνω επίσημα τη δουλειά μου, να κυκλοφορεί σε φορείς CD και βινυλίου, ενώ εξασφαλίζει και την προώθησή της στα μέσα ενημέρωσης. Για μένα ακόμη εξακολουθεί να  αποτελεί ένα βοήθημα, γιατί η ψηφιακή διανομή έχει πολλά κενά, παγκοσμίως. Είναι μέρος της δουλειάς μου το να βρίσκομαι κάπου προφυλαγμένος. Υπάρχουν δυσκολίες πολλές, σε κάθε επάγγελμα.

Το επόμενο σου project τι θα είναι; Μουσικό, συγγραφικό, εικαστικό, φωτογραφικό;  

Μουσικό προς το παρόν. Όσο για τα υπόλοιπα, κατά κάποιον τρόπο εκφράζομαι μέσα από αυτά στις συναυλίες μου, στις επιφάνειες των βίντεο που φτιάχνω, στους στίχους τους οποίους γράφω ή στα εξώφυλλα των CD μου.

ΑΤΖΕΝΤΑ

Deerhunter
21-11-2019

Deerhunter

Αθήνα - Fuzz Live Music Club
Οι Αμερικανοί Deerhunter, μία από τις καλύτερες μπάντες των τελευταίων 15 ετών, έρχονται για πρώτη φορά στη χώρα μας, την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου, ...
The Waterboys
21-11-2019

The Waterboys

Αθήνα - Πειραιώς 117 Academy
19-11-2019

Λένα Πλάτωνος: Το αηδόνι του αυτοκράτορα

Αθήνα - Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

Δώρος Δημοσθένους

Αθήνα - Ολύμπια Δημοτικό Μουσικό Θέατρο Μαρία Κάλλας

Billy Harper Quintet

Αθήνα - Half Note Jazz Club

Τακίμ

Αθήνα - Κλειστό Ολυμπιακό Στάδιο Γαλατσίου

Ιάσονας Ψαράκης

Αθήνα - Faust Bar Theater Arts

Χάρης Λαμπράκης Quartet

Αθήνα - The Zoo Music Pub
20-11-2019

Λένα Πλάτωνος: Το αηδόνι του αυτοκράτορα

Αθήνα - Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

Τραγούδια και χοροί από την Αρμενία

Αθήνα - Κλειστό Ολυμπιακό Στάδιο Γαλατσίου

The Forty Finger Experience

Θεσσαλονίκη - Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

Ωκαίει

Αθήνα - El Convento Del Arte

GALLERY OF THE WEEK

ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ

Δημήτρης Μεντές
Πάντρεψε τις ουαλικές πρασιές με το μεσογειακό καλοκαίρι, τραγούδησε Βίκυ Μοσχολιού (όχι πολύ πετυχημένα) και έδωσε κισσοστεφή, disco παλμό στις 1980s αναφορές της, χορεύοντας με τα πομ πομ της σαν
Τάσος Μαγιόπουλος
Στην «πιο μεγάλη ημέρα της ζωής του», όπως χαρακτηριστικά δήλωσε, ο ράπερ από την Ξάνθη απέδειξε ότι ήρθε για να μείνει, δίνοντας μια εκρηκτική συναυλία σε ένα Gazi Music Hall κατάμεστο από νεαρές
Χάρης Σφακιανάκης
Ο κόσμος τίμησε την ιστορική μπάντα με την προσέλευσή του στο Fuzz, σε μια βραδιά που μπορεί να πήρε πραγματικά τα πάνω της από το "Queen Οf Τhe Reich" και μετά, όμως άφησε τους πάντες

ΣΤΗΛΕΣ

Άρης Καζακόπουλος
Στην έκτη (και τελευταία) από τις ανασκοπήσεις της δεκαετίας ανά είδος, η στήλη παρουσιάζει τους 25 καλύτερους hip hop δίσκους, από το 2010 μέχρι σήμερα...
Ζώης Χαλκιόπουλος
Ένας απόλυτα κινηματογραφικός και ονειροπόλος δίσκος με φόντο την Κέρκυρα, γεμάτος τελετουργικά στοιχεία, μυστήριο, gospel στιγμές και γήινα θεμέλια...
Ελένη Τζαννάτου
Ντεμπούταραν στη δισκογραφία ευθαρσώς και με ειλικρίνεια, με τα χρωματιστά τους πουλόβερ και τις indie μελωδίες τους, επινοώντας τον καλλιτεχνικό τους εαυτό δίχως καμία έγνοια να φανούν κουλ...

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

avopolis.team

Όπως έχει σαφώς πλέον φανεί, το Πολυτεχνείο δεν ήταν κεραυνός εν αιθρία, αλλά κορύφωση ζυμώσεων που «έβραζαν» από καιρό ανάμεσα στη σπουδάζουσα νεολαία, συντονίζοντάς τη (κατά κάποιον τρόπο) με τον

Χάρης Συμβουλίδης
Δισκογραφικός «χάρτης» για έναν μυστήριο, απρόβλεπτο τύπο, πάστορα των Βαπτιστών μα και πιανίστα σε πορνεία, που καταγράφηκε ως ένας από τους πιο ξεχωριστούς μπλουζίστες των προπολεμικών χρόνων, ...
Μιχάλης Τσαντίλας

Αυτές τις μέρες, η περίφημη Bootleg Series εμπλουτίστηκε με το vol. 15 (Travelin’ Thru), το οποίο κάλυψε τη ντυλανική περίοδο 1967/1969. Ήταν όμως η εποχή 1965/1966 που είχε ήδη χτίσει τον ...

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Μιχάλης Τσαντίλας
Μουσικός και εκπαιδευτικός, άνθρωπος με συγκροτημένη και φιλοσοφημένη σκέψη, επανέρχεται δισκογραφικά με μία ακόμα επίσκεψη στο ρεμπέτικο και παραδοσιακό ρεπερτόριο, με το ολοκαίνουριο
Χάρης Συμβουλίδης
Σε τι είναι καλύτερος ο Neil Young από τον Bob Dylan; Γιατί θεωρεί ιδιοφυή τον Anderson .Paak; Τι σημαίνει σήμερα ο αρχαίος θεός Πάνας; Πόσο αγαπάει τον Άνεμο στις Ιτιές; Δεν τον λες και τον πιο ...
Πέννυ Γέρου
Με το "Julia" να παίζεται διαχρονικώς στα ραδιόφωνά μας, επιστρέφουν στην Ελλάδα, για εμφανίσεις σε Αθήνα (Παρασκευή 22/11, Κύτταρο) και Θεσσαλονίκη (Σάββατο 23/11, Eightball). Ευκαιρία λοιπόν να ...
Πέννυ Γέρου
Μυστηριακοί, υπερβατικοί, αλλά και απόλυτα συντονισμένοι στη δυναμική της σύγχρονης πραγματικότητας, φέρνουν τον βιομηχανικό τους ήχο στο Temple (Παρασκευή 22 Νοεμβρίου), ενώ έπεται και νέο άλμπουμ

Instagram





Top
Στo avopolis.gr χρησιμοποιούμε cookies για να διασφαλίσουμε την εύρυθμη λειτουργία του site και την καλύτερη εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την πλοήγησή σας στο site, αποδέχεστε τη χρήση των cookies και την πολιτική απορρήτου. More details…