View More
Εν αναμονή της κυκλοφορίας του νέου δίσκου των Whereswilder, Movement In Place, από τη United We Fly στις 12 Νοεμβρίου και της live παρουσίασής του ...
Δεκαπέντε χρόνια πέρασαν από την κυκλοφορία του Back to Black και η Μάρω Αγγελοπούλου βουτάει στη διαχρονική επιρροή του αριστουργήματος της Amy ...
Η Αγγελική Λάλου συνάντησε τον Γιάννη Βεσλεμέ με αφορμή τη μουσική που γράφει για την παράσταση Παράδεισος που ανεβαίνει στη Στέγη Γραμμάτων και ...
Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο γιορτάζει το Halloween ...
 Τα κομμάτια που ξεχωρίσαμε από τις νέες κυκλοφορίες αυτής της εβδομάδας για τη λίστα του Σαββατοκύριακου από το Avopolis Radio. 
Top story

Ο δίσκος με την εκρηκτική εμφάνιση του καλλιτέχνη, με τίτλο Live from the Acropolis, αναμένεται να κυκλοφορήσει στις 29 Οκτωβρίου

Το κομμάτι αποτελεί το τελικό preview για τη νέα δισκογραφική δουλειά του συγκροτήματος

Πότε θα κυκλοφορήσει το ντοκιμαντέρ για το αγαπημένο Beach Boy;

Ο δημοφιλής rapper τίμησε τη μητέρα του η οποία έφυγε από τη ζωή το προηγούμενο Σαββατοκύριακο σε ηλικία 70 ετών

Το νέο τους κομμάτι με τίτλο “ALYGATYR” κυκλοφόρησε εν μέσω της περιοδείας τους στο Ηνωμένο Βασίλειο

Η σειρά περιλαμβάνει νέες ηχογραφήσεις του "Lights", το οποίο συνοδεύεται από την ταινία μικρού μήκους του Lynch με τίτλο I Touch A Red Button Man

Το αγαπημένο Σκαθάρι εξήγησε ότι πάντα έβρισκε τη διαδικασία παράξενη

«Έχουμε μηδενική ανοχή ως προς ζητήματα κακοποίησης, τόσο σωματικής, όσο και λεκτικής, και αυτή η συμπεριφορά παρατηρείται εδώ και δύο εβδομάδες»

Σήμερα  7μμ με 8μμ παρουσιάζει το νέο της ep "1999".  

Ο Springsteen μίλησε με τον παρουσιαστή για το No Nukes concert film, τη φιλία του με τον Barack Obama και πολλά ακόμη

Ο δημοφιλής rapper ευχαρίστησε τόσο τον Snoop Dogg όσο και τους θαυμαστές του για τη στήριξη στις δύσκολες ώρες που περνά

Τα “West” και “25 Years” περιλαμβάνονται στο original score του Greenwood για το δραματικό western της Campion

Ο frontman των Pulp τραγουδά στα Γαλλικά υποδυόμενος τον pop τραγουδιστή Tip-Top

«Αν το ακούσει ποτέ αυτό ο Eddie [Vedder], φίλε σ’ αγαπώ και σ’ ευχαριστώ που ήσουν τόσο ευγενικός απέναντι στο συγκρότημά μας»

Η μήνυση που είχε ασκηθεί στο συγκρότημα είχε συγκροτηθεί στη βάση ότι το design της δημοφιλούς μπλούζας τους ήταν αντιγραφή ενός σχεδίου εμπνευσμένου από την Κόλαση του Δάντη.

Κατερίνα Μακαβού: Ας μη γίνει η τέχνη είδος πολυτελείας, είναι βασικό συστατικό της ζωής όλων μας...

Μιχάλης Τσαντίλας
Μιχάλης Τσαντίλας

Η Κατερίνα Μακαβού κουβαλά στις αποσκευές της πολλές εμπειρίες από επί σκηνής συνεργασίες με καλλιτέχνες όπως ο Διονύσης Σαββόπουλος, ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου και ο Σωκράτης Μάλαμας, ενώ έχει στο ενεργητικό της και δύο προσωπικές δισκογραφικές εργασίες –τη μία μάλιστα πολύ πρόσφατη. Κουβεντιάσαμε μαζί της με αυτή την τελευταία ως αφορμή...

Πρόσφατα κυκλοφόρησε η δεύτερη δισκογραφική σου δουλειά, Άλλη Μια Ώρα. Τι άλλαξε σε επίπεδο δημιουργικής διαδικασίας και κατευθύνσεων και τι παρέμεινε σταθερό σε σχέση με τα Μικρά Μυστικά του 2008;

Αν εξαιρέσουμε κάποιους μόνιμους συνεργάτες οι οποίοι συμμετείχαν και στην πρώτη αλλά και στη δεύτερη δουλειά, άλλαξαν αρκετά πράγματα. Ένας τέτοιος συνεργάτης είναι ο Θανάσης Dzingovic, ο οποίος ανέλαβε εξ ολοκλήρου αυτή τη φορά το στήσιμο της δουλειάς. Θέλαμε να υπάρχει ενιαίος ήχος στο Άλλη Μια Ώρα και μια πολύ συγκεκριμένη άποψη για το πώς θα ενορχηστρωθούν τα τραγούδια. Η άλλη διαφορά με τον πρώτο δίσκο είναι ότι ο καινούριος αποτελεί δική μου, ανεξάρτητη παραγωγή και διατίθεται αποκλειστικά στο διαδίκτυο μέσω της επίσημης ιστοσελίδας μου, www.katerinamakavou.gr

Αυτό πώς προέκυψε; Δεν υπήρξε ανταπόκριση από κάποια εταιρεία ή επέλεξες συνειδητά να κινηθείς εκτός του δισκογραφικού κυκλώματος;

Υπήρχε από την αρχή η ιδέα της διάθεσης της δουλειάς μέσω διαδικτύου. Όλα εκεί οδηγούν ούτως ή άλλως. Ωστόσο, έγιναν κάποιες κινήσεις για δισκογραφικές εταιρείες και μέσω του Διονύση Σαββόπουλου, ο οποίος άκουσε το Άλλη Μια Ώρα και ενδιαφέρθηκε να βοηθήσει. Όμως τα πράγματα, ως γνωστόν, βρίσκονται στη μεγαλύτερη καμπή τους –χωρίς budget δεν κινείται τίποτα. Πάντως για όποιον θέλει να κάνει πράγματα υπάρχουν τρόποι. Έτσι και υλοποιήθηκε ο στόχος, με βάση το πρώτο πλάνο: διάθεση μέσω ίντερνετ! Δεν το μετάνιωσα καθόλου, ίσα-ίσα είχα και πολύ θετική ανταπόκριση.

Από το εξώφυλλο κιόλας του Άλλη Μια Ώρα γίνεται πασιφανής μια ρετρό αισθητική, η οποία διέπει –διακριτικά έστω– και το ίδιο το υλικό. Ποιες χρονικές περίοδοι του παρελθόντος σε έλκουν και γιατί; Λειτουργεί για σένα η εξιδανίκευση του παρελθόντος ως τρόπος διαφυγής από το σκοτεινό παρόν;

Αυτή την ιδέα για το εξώφυλλο την είχα πολύ καιρό στο μυαλό μου. Πίστευα ότι ήταν η πιο κατάλληλη εικόνα για να ντύσει το συγκεκριμένο υλικό. Είμαι από τους ανθρώπους που συχνά ανατρέχουν στο παρελθόν προσπαθώντας να αναβιώσουν στο τώρα παλαιότερες εικόνες και μυρωδιές. Δεν ξέρω, μπορεί να είναι και λάθος αυτό, μπορεί και όχι. Ωστόσο ο  ρομαντισμός και η ευγένεια έχουν να κάνουν με εμάς τους ίδιους, ανεξαρτήτως εποχής. Υπάρχει μια πολύ ωραία ταινία του Woody Allen, το Midnight In Paris, που πραγματεύεται αυτό ακριβώς: το πόσο ελκυστικό μπορεί να είναι το παρελθόν, η Belle Époque ή η Αναγέννηση, αλλά πώς τελικά για τον καθένα που τις έζησε ήταν η ίδια βαρετή ζωή του την οποία προσπαθούσε να γεμίσει με το δικό του παρελθόν.

Kmakavou_2

Έκανες στο παρελθόν σπουδές τζαζ και θεατρικής παιδείας. Ποια στοιχεία από αυτές τις σπουδές σε έχουν βοηθήσει ως ερμηνεύτρια και ως τραγουδοποιό; Σκοπεύεις να δοκιμάσεις τις δυνάμεις σου σε τέτοιους χώρους;

Πάντα ένιωθα την άμεση σύνδεση της μουσικής με το θέατρο, χωρίς να έχω σπουδάσει ηθοποιός και χωρίς να έχω ασχοληθεί με το είδος. Οι σπουδές πάνω στη θεατρική παιδεία είχαν ως στόχο να μου ανοίξουν δρόμους σε ό,τι αφορούσε την αντίληψή μου και την προσέγγιση στο ίδιο το τραγούδι. Και φυσικά με έχουν βοηθήσει. Όταν μαθαίνεις παραπάνω τρόπους για να πεις αυτό που θες, συνεννοείσαι πάντα καλύτερα –ειδικά με το κοινό σου. Τώρα για το αν θα ασχολιόμουν με το είδος κάποια στιγμή... Δεν το έχω σκεφτεί, αλλά κανείς ποτέ δεν ξέρει!

Πρόσφατα εγκατέλειψες τη Θεσσαλονίκη και εγκαταστάθηκες στην Αθήνα. Η επιλογή σου έγινε αποκλειστικά με γνώμονα τις περισσότερες ευκαιρίες στον επαγγελματικό τομέα; Ή υπήρξαν και άλλοι παράγοντες (νοοτροπία, ρυθμοί ζωής κλπ.) που έπαιξαν ρόλο;

Είναι η δεύτερη φορά που μετακομίζω στην Αθήνα, ουσιαστικά βρίσκομαι εδώ από το καλοκαίρι. Σίγουρα ο βασικός λόγος ήταν επαγγελματικός: η Αθήνα, σε σχέση με τη Θεσσαλονίκη, έχει να προσφέρει περισσότερες ευκαιρίες σε όποιον θέλει να ακουστεί η δουλειά του σε μεγαλύτερο κοινό. Υπάρχουν περισσότεροι μουσικοί και άνθρωποι με τους οποίους μπορείς να συνεργαστείς. Επιπλέον, υπάρχει και μία αίσθηση ροής πραγμάτων που για έναν καλλιτέχνη είναι πολύ σημαντικό.

Μία από τις πιο πρόσφατες επί σκηνής συνεργασίες σου ήταν με τον Διονύση Σαββόπουλο. Με αφορμή τις πρόσφατες εμφανίσεις του στο Gagarin ξέσπασαν και πάλι συζητήσεις γύρω από το πρόσωπό του, το οποίο εδώ και αρκετά χρόνια είναι αμφιλεγόμενο. Ποια η δική σου μαρτυρία για τον άνθρωπο και καλλιτέχνη Σαββόπουλο;

Τον κ. Σαββόπουλο τον γνώρισα το καλοκαίρι, ερχόμενη στην Αθήνα. Είχαμε κάνει ένα ραντεβού στο οποίο άκουσε τον δίσκο μου και ενδιαφέρθηκε να μεσολαβήσει σε εταιρείες, όπως είπα και πιο πριν. Λίγο καιρό μετά με πήρε ένα τηλέφωνο για να μου προτείνει να συμμετέχω στις συναυλίες για το αφιέρωμα στον Μάνο Χατζιδάκι. Η χαρά μου φυσικά ήταν μεγάλη. Πάντα πίστευα ότι η δουλειά ενός καλλιτέχνη είναι να παρουσιάζει το έργο του και μόνο. Αυτό μας χρειάζεται κι αυτό έχουμε ανάγκη: ένα έργο που να μας δίνει αναπνοή, έμπνευση, στόχο. Όχι δημαγωγούς. Ποτέ δεν προσπάθησα να συνδέσω το έργο με τη ζωή του καλλιτέχνη. Η απόλυτη βέβαια ταύτιση μεταξύ των δύο είναι ευχής έργο, αλλά είναι τόσο σπάνιο. Και σίγουρα η μη ταύτιση δεν αναιρεί ούτε κατά διάνοια το ίδιο το έργο. Αυτό είναι δικό μας πια. Γιατί αισθανθήκαμε μαζί του, γιατί μας άνοιξε πόρτες. Κι ας πάρει ο καθένας τον δρόμο του τώρα, και ο δημιουργός και ο ακροατής. Η επαφή μας έγινε. Η Μίριαμ Μακέμπα είχε πει: «Δεν τραγουδάω για τα δεινά των μαύρων της Νότιας Αφρικής, τραγουδάω για την ίδια μου τη ζωή». Καταλήγοντας, λοιπόν, γνώρισα έναν καλλιτέχνη εμπνευσμένο, εργάτη και φοβερό παραμυθά.

Kmakavou_3

Ακούγεται συχνά τα τελευταία χρόνια η άποψη ότι η οικονομική κρίση μπορεί να ευνοήσει την άνθιση των τεχνών. Ποια η άποψή σου και πώς βιώνεις εσύ τη δύσκολη αυτή περίοδο;

Τη βιώνω δύσκολα, όπως όλοι. Η ανάγκη μας για έκφραση και δημιουργία όμως δεν αλλάζει, ούτε σταματάει, όσο και να δυσκολεύουν τα πράγματα. Είναι η ίδια και ακόμα μεγαλύτερη γιατί βρίσκει πολλές φορές τοίχο. Ναι, είναι αρκετές οι φορές που οι δυσκολίες μας βάζουν σε μια μπρίζα για να βρούμε λύσεις. Αλλά, προς Θεού, ας μην γίνει κάτι τέτοιο πιπίλα στο στόμα ανθρώπων που επαναπαύονται και δεν θέλουν να προσφέρουν τίποτα απολύτως σε ό,τι έχει να κάνει με την τέχνη. Ας μη γίνει η τέχνη είδος πολυτελείας, είναι βασικό συστατικό της ζωής όλων μας.

Τελειώνοντας, υπάρχει κάτι ανακοινώσιμο σε σχέση με προσεχείς δραστηριότητές σου; Γενικά είσαι άνθρωπος που σχεδιάζει προσεκτικά κάθε του κίνηση ή έχεις πιο χαλαρή διάθεση απέναντι στα πράγματα;

Η χαλαρή διάθεση έχει και χαλαρά αποτελέσματα. Προσπαθώ λοιπόν όσο μπορώ να κινώ τα πράγματα, ώστε να συμβαίνουν κιόλας! Αυτό τον καιρό κανονίζονται συναυλίες με το πλήρες σχήμα, αλλά οι ημερομηνίες δεν είναι ακόμα ανακοινώσιμες. Ωστόσο, οποιαδήποτε ανακοίνωση θα γίνει μέσα από τη σελίδα μου στο Facebook.

Top story

Εν αναμονή της κυκλοφορίας του νέου δίσκου των Whereswilder, Movement In Place, από τη United We Fly στις 12 Νοεμβρίου και της live παρουσίασής του στο six d.o.g.s ο Άγγελος Κλειτσίκας συναντήθηκε μαζί τους, συζητώντας μεταξύ άλλων το γιατί η Billie Eilish είναι η ροκ μπάντα του σήμερα, την αδιαφορία της πολιτείας για τους μουσικούς και την

Δεκαπέντε χρόνια πέρασαν από την κυκλοφορία του Back to Black και η Μάρω Αγγελοπούλου βουτάει στη διαχρονική επιρροή του αριστουργήματος της Amy Winehouse.

Το πρώτο "In Women We Trust" event της χρονιάς από το Plisskën Festival και το British Council είναι γεγονός και θα το γιορτάσουν με ένα λαμπερό πάρτι με Female Only Line Up

Η Αγγελική Λάλου συνάντησε τον Γιάννη Βεσλεμέ με αφορμή τη μουσική που γράφει για την παράσταση Παράδεισος που ανεβαίνει στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση. 

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο γιορτάζει το Halloween με 4 σύντομες και πέρα ως πέρα φανταστικές “επιστολές τρόμου”.

 Τα κομμάτια που ξεχωρίσαμε από τις νέες κυκλοφορίες αυτής της εβδομάδας για τη λίστα του Σαββατοκύριακου από το Avopolis Radio. 

Την ημέρα της κυκλοφορίας του νέου τους δίσκου, Sympathy for Life, ο μπροστάρης του γκρουπ, Andrew Savage μας μίλησε σχεδόν για τα πάντα: την κατάσταση του ροκ σήμερα, την πραγματική επανάσταση και για το πως οι Parquet Courts ήταν πάντα μία μπάντα για χορό. 

Στο νέο του Diggin o Ζώης Χαλκιόπουλος μεταφράζει τους Poll σε Αγάπη.
Εμπνευσμένος από τη ρήση του Neil Young, ο Ζώης Χαλκιόπουλος επιλέγει 5 τραγούδια που μοιάζει να ακούγονται καλύτερα στις live εκτελέσεις τους από τις πρωτότυπες ηχογραφήσεις. Συν ένα opposite effect - έκπληξη.
Kάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να μοιραστεί. Στο νέο του Snap(shots) ζει με δύο ταινίες που του πήραν το μυαλό.

Ο Κωνσταντίνος Τσάβαλος έγραψε το ελληνικό Trainspotting και επιλέγει ένα soundtrack εμπνευσμένο από 10 καρέ του βιβλίου.

Ο Άρης Καζακόπουλος φτιάχνει λίστες, λίστες, λίστες. Στο σημερινό Listomania -κατ' εξαίρεση- δεν φτιάχνει κάποια λίστα, αλλά αναλύει τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας των αναγνωστών του Pitchfork για τους 200 καλύτερους δίσκους των 25 χρόνων λειτουργίας του. 

Με αφορμή τη συζήτηση που έχει ανοίξει ξανά γύρω από το διάσημο εξώφυλλο του Nevermind  των Nirvana, o Μάκης Μηλάτος σταχυολογεί 15 εμβληματικά  album covers που σήμερα, ίσως, δεν θα είχαν κυκλοφορήσει ποτέ.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο ενώ φαινομενικά ασχολείται με το beef Πετράκου - Active Member ουσιαστικά σας προσφέρει "αμόλυβδη" Σωτηρία.

Top