Η στήλη εγκαινιάζει σήμερα τη νέα ενότητα Monthly Review: στο τέλος κάθε μήνα, θα παρουσιάζει συνοπτικά και θα βαθμολογεί τους 5 δίσκους που ξεχώρισε για τον μήνα που ...
Ένα ασφυκτικά γεμάτο Fuzz υποδέχθηκε τους «αιώνιους πλανόδιους» του Martyn Jacques, οι οποίοι γιόρτασαν 30 χρόνια δισκογραφίας ξαναβουτώντας στη «βρώμικη» πλευρά της ...
Δεν βγήκε sold-out η κεντρική αίθουσα του Μεγάρου Μουσικής και μάλλον έλειψε το «μεγαλειώδες» που αρκετοί περίμεναν από τη βραδιά. Όχι βέβαια ότι δεν το έκανε εν τέλει ...
Κι όμως, έχουν περάσει 25 χρόνια από την εποχή που ακούσαμε το εξαιρετικό τους ντεμπούτο. Ευτυχώς, όμως, το συγκρότημα δεν έχει δείξει το παραμικρό δείγμα κόπωσης και ...
  Η δεκαετία του 1980 είναι ξανά «στη μόδα», μαζί και η μουσική της, είτε με διεθνούς εμβέλειας αναβιώσεις των τότε ήχων (το post-punk έρχεται άμεσα κατά νου), είτε ...

Minor Project: Δεν δεχόμαστε ότι η αγγλόφωνη σκηνή αναπαράγει ήδη υπάρχουσες τάσεις. Στην Ελλάδα του σήμερα η εναλλακτική σκηνή είναι ίσως ό,τι πιο ελπιδοφόρο μετά από μια εικοσαετία ανακύκλωσης ροκ ή έντεχνων ήχων…

Μιχάλης Τσαντίλας
Μιχάλης Τσαντίλας

Το “In Colors” αποτελεί μεγάλο ραδιοφωνικό χιτ εδώ και μερικούς μήνες. Υπεύθυνοι γι’ αυτό είναι οι Στάθης Δράκος, Βίκτωρ Φορλίδας, Αλέξανδρος Μπαλτάς, Γιώργος Κολοκυθάς & Μαρία Καρέτσου –οι Minor Project δηλαδή–  μια ομάδα φοιτητών που σχηματίστηκε για μία συναυλία, αλλά κατέληξε να δώσει πολύ περισσότερες, χτίζοντας σιγά-σιγά μια αξιοσημείωτη επιτυχία. Με αφορμή τις εμφανίσεις τους στο Gazarte (ξεκίνησαν τον Ιανουάριο και θα επαναληφθούν αυτή την Κυριακή 24 Φεβρουαρίου και ξανά στις 31 Μαρτίου), ο frontman και συνθέτης του σχήματος Στάθης Δράκος μας μίλησε για την επιτυχία, την αγγλόφωνη σκηνή, τον Μάνο Χατζιδάκι και τα μελλοντικά σχέδια του συγκροτήματος...

Το πρώτο σας άλμπουμ, In Colors, κυκλοφόρησε στα τέλη του 2011. Έναν χρόνο και κάτι μετά, το ομώνυμο τραγούδι αποτελεί την τρέχουσα επιλογή του Jumping Fish και παίζεται πολύ στα ραδιόφωνα. Πώς συνέβη όλο αυτό; Το επιδιώξατε ή ήρθε αναπάντεχα;

Η αλήθεια είναι πως όταν ξεκινάς μια όποια προσπάθεια, δεν μπορείς να είσαι σίγουρος ούτε για το πού μπορεί να φτάσει, ούτε για το πόσο θα κρατήσει. Μπορείς να είσαι σίγουρος μόνο για το πόσο το θέλεις και πόσο το πιστεύεις. Εμείς το πιστεύαμε πολύ, οπότε δεν μας βρήκε απροετοίμαστους όλο αυτό. Από την άλλη, όταν είδαμε πως το “In Colors” άρχισε να έχει μια επιτυχία λίγο μεγαλύτερη από εκείνη που ίσως πιστεύαμε, ήταν μεγάλη η χαρά.

Minorpr_2Το όνομά σας έχει ακουστεί αρκετές φορές στην ίδια πρόταση με αυτό του Μάνου Χατζιδάκι, πράγμα που δικαιολογείται από τους μελωδικούς τρόπους σας και λόγω της ερμηνευτικής χροιάς, η οποία παραπέμπει σε φωνές που επέλεγε συνήθως ο συνθέτης. Σας κολακεύουν ή σας τρομάζουν τέτοιες συγκρίσεις;

Προφανώς και είναι πολύ μεγάλη τιμή να υπάρχει το όνομα του Μάνου Χατζιδάκι και της μουσικής του κάπου γύρω από το όνομά σου. Πόσο μάλλον όταν τον εκτιμάς και τον σέβεσαι τόσο πολύ. Ωστόσο, θα ήταν ψέμα αν πούμε ότι μια οποιαδήποτε τέτοια αναφορά σε φορτώνει ένα βάρος από το οποίο ή πρέπει να απαλλαχθείς γρήγορα, ή να το κρατήσεις, να πορευτείς μαζί του και να προσπαθήσεις να φανείς αντάξιος των όποιων προσδοκιών. Όσο ακόμα έχουμε δύναμη, θα πολεμάμε για το δεύτερο.

Όλοι σας σπουδάζετε αυτόν τον καιρό. Αν η επιτυχία των Minor Project άγγιζε επίπεδα τα οποία θα σας επέτρεπαν να βιοπορίζεστε από τη μουσική, θα σκεφτόσασταν να εγκαταλείψετε τις σπουδές σας;

Είμαι της άποψης ότι, αν φτάσουμε στο σημείο να ζυγίζουμε τις ασχολίες και τα θέλω μας με νομίσματα, μόνο χαμένοι μπορούμε να βγούμε. Εκτός αυτού, το μόνο που μπορεί να καταφέρουμε έτσι θα ’ναι να είμαστε μέτριοι σε όλα και εσωτερικά δυστυχισμένοι. Μέχρι στιγμής, τόσο η μουσική μας όσο και οι σπουδές έχουν διαφορετικά πράγματα να μας χαρίσουν. Και για όσο καιρό ακόμα έχουμε υπομονή θα παλέψουμε να κρατήσουμε και τα δύο στη ζωή μας. Ελπίζω ωστόσο οι σπουδές να τελειώσουν επιτυχώς κάποια στιγμή στο κοντινό μέλλον.

Δίνετε τη δυνατότητα στον οποιονδήποτε –μέσω της ιστοσελίδας της Antelma Music– να κατεβάσει το άλμπουμ σας δωρεάν. Πιστεύετε ότι έτσι πρέπει να έχουν τα πράγματα γενικά, ή απλά πάτε με το ρεύμα της εποχής;

Επιλογές είναι αυτές. Την περίοδο εκείνη, όταν γράφαμε τον δίσκο μας, δεν είχαμε στο μυαλό μας ούτε το τι θα κάνουμε τα τραγούδια μας, ούτε αν θα τα ανεβάσουμε στο διαδίκτυο έτσι απλά, ούτε αν θα τα κάνουμε δίσκο και θα τα πάμε στα δισκοπωλεία. Τελικά διαλέξαμε τον ενδιάμεσο δρόμο, χωρίς πολλή σκέψη. Όντως, το πρώτο μας άλμπουμ ανέβηκε δωρεάν στο διαδίκτυο και δεν ξέρω αν σημαίνει τελικά κάτι αυτό, ή όχι. Δεν ξέρω αν θα είχε κάποια διαφορά αν είχαμε διαλέξει τον συμβατικό τρόπο. Οι καιροί αλλάζουν.

Minorpr_3

Η εγχώρια αγγλόφωνη σκηνή κατηγορείται κάποιες φορές για στείρα αναπαραγωγή μουσικών τάσεων του εξωτερικού. Ποια η δική σας γνώμη;

Κλισέ η έκφραση που θα χρησιμοποιήσω, αλλά δεν πιστεύω ότι υπάρχει παρθενογένεση στην τέχνη –και, αν όντως υπάρχει, μιλάμε για δουλειές για τις οποίες πιθανόν δεν θα μάθουμε ποτέ. Δεν μπορώ να δεχτώ την άποψη ότι η αγγλόφωνη εναλλακτική σκηνή αναπαράγει ήδη υπάρχουσες τάσεις. Ίσως να είχαμε το δικαίωμα να το πούμε υπό άλλες συνθήκες, νομίζω όμως ότι στην Ελλάδα του σήμερα η εναλλακτική σκηνή είναι ίσως ό,τι πιο ελπιδοφόρο μετά από μια εικοσαετία ανακύκλωσης ροκ ή έντεχνων ήχων, οι οποίοι όντως παράγονται και αναπαράγονται χωρίς κανένα έλεος. Νομίζω πως πρέπει να είμαστε πιο δεκτικοί στο καινούριο και να τρέφουμε αμφιβολίες για την όποια «αυθεντία» έχει δημιουργηθεί με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, τόσο στον χώρο της τέχνης, όσο και γενικότερα.

Οι συνθέσεις του άλμπουμ ανήκουν αποκλειστικά σε εσάς. Υπάρχει η φιλοδοξία και από άλλα μέλη του γκρουπ να συνεισφέρουν σε αυτόν τον τομέα στο μέλλον; Κατά πόσο κάτι τέτοιο θα άλλαζε τις ισορροπίες μέσα στο γκρουπ;

Το γκρουπ ξεκίνησε με τη λογική να ενορχηστρωθεί μια σειρά κομματιών που είχα γράψει για κάποιο προσωπικό project. Αυτό στην πορεία έβγαλε σε ό,τι είναι σήμερα οι Minor Project. Ο καθένας δίνει το στίγμα του και συμβάλει στον τελικό μας ήχο. Η δική μου συμβολή είναι η σύνθεση και η ερμηνεία, αυτό θέλαμε από την αρχή. Η εξέλιξη είναι κάτι το οποίο κυνηγάμε και το επιθυμούμε, ωστόσο οι μελωδίες και ο στίχος μιας μπάντας αποτελούν βασικότατο στοιχείο της ταυτότητάς της.

Κάνετε το ξεκίνημά σας σε μια εποχή που οι άνθρωποι της ηλικίας σας αντιμετωπίζουν ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες –οικονομικές και άλλες. Πώς νιώθετε για αυτό και ποια η στάση σας απέναντι σε όσα συμβαίνουν τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα;

Ξεκινήσαμε όντως μέσα σε μία περίεργη φάση για την Ελλάδα. Ωστόσο το καλό της όλης υπόθεσης (αν μπορείς να το πεις καλό), είναι πως δεν μάθαμε να λειτουργούμε διαφορετικά, δεν άλλαξε κάτι ξαφνικά και μας τάραξε. Έχουμε μάθει να δρούμε με όσα έχουμε κι ελπίζουμε σε μια ανοδική πορεία. Σε όλους τους τομείς. Είτε όσον αφορά στη μουσική μας, είτε στο υπόλοιπο μέρος της ζωής μας.

Ξεκινήσατε μια σειρά εμφανίσεων, μία φορά κάθε μήνα, στο Gazarte. Ποιο είναι το ύφος και το περιεχόμενο αυτού του προγράμματος;

Νομίζω πως οι εμφανίσεις μας στο Gazarte είναι ό,τι πιο «ταιριαστό» προς εμάς έχουμε κάνει ποτέ. Δεν ξέρω αν είναι διαφορετικό επειδή το βλέπω από μέσα, αλλά νομίζω πως ο χώρος, η αισθητική του και η λογική του ταιριάζει πολύ τόσο με τους ήχους μας, όσο και με εμάς τους ίδιους. Το κλίμα που έχουν δημιουργήσει τα παιδιά του Gazarte δίνει μια μυσταγωγία, την οποία εγώ προσωπικά λάτρεψα στην πρώτη μας εμφάνιση τον Ιανουάριο. Έχουμε τρομερή αγωνία για τις άλλες δύο εμφανίσεις. Από την καλή την αγωνία όμως, όχι εκείνη που σου προκαλεί άγχος.

Minorpr_4

Τελειώνοντας, πείτε μας μερικά πράγματα σχετικά με τα άμεσα σχέδιά σας, δισκογραφικά ή άλλα…

Έχουμε μάθει να κοιτάμε βραχυπρόθεσμα. Δεν υπάρχουν πολλά πράγματα στο μυαλό μας, αλλά αυτά που σίγουρα έχουμε είναι μία σειρά εμφανίσεων στην επαρχία, η κυκλοφορία του πρώτου μας βιντεοκλίπ εντός των επόμενων ημερών, ενώ σιγά-σιγά γίνονται και συζητήσεις για τον δεύτερο δίσκο. Αλλά απέχουμε αρκετά ακόμα από κάτι τέτοιο.

ΑΤΖΕΝΤΑ

Φοίβος Δεληβοριάς
01-02-2020

Φοίβος Δεληβοριάς

Αθήνα - Κύτταρο Live
Ο Φοίβος Δεληβοριάς και οι συνεργάτες του, ύστερα από τη μεγάλη επιτυχία των περσινών τους εμφανίσεων, επιστρέφουν ξανά αυτό το χειμώνα ...
Keiji Haino
07-02-2020

Keiji Haino

Αθήνα - Temple
Tindersticks
13-02-2020

Tindersticks

Θεσσαλονίκη - Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
01-12-2019

Vinyl & Vintage Marketplace

Αθήνα - Ωδείον Αθηνών
29-01-2020

The Phantom of the Opera

Θεσσαλονίκη - Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

Andreas Thermos Sextet

Αθήνα - Half Note Jazz Club

Rous

Αθήνα - Faust Bar Theater Arts

Θανάσης Σκαργιώτης

Αθήνα - Σταυρός Του Νότου / Club
30-01-2020

The Phantom of the Opera

Θεσσαλονίκη - Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

Κωνσταντίνος Βήτα / Γιάννης Ρίτσος: Ο κόσμος είναι ένας

Αθήνα - Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

Polar

Αθήνα - An Club

ΠΡΟΤΑΣΗ

Κάθε Σάββατο του Φεβρουαρίου στο ΚΥΤΤΑΡΟ

GALLERY OF THE WEEK

ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ

Ανδρέας Κύρκος
Ένα ασφυκτικά γεμάτο Fuzz υποδέχθηκε τους «αιώνιους πλανόδιους» του Martyn Jacques, οι οποίοι γιόρτασαν 30 χρόνια δισκογραφίας ξαναβουτώντας στη «βρώμικη» πλευρά της αισθητικής των καμπαρέ, σε μια
Χάρης Συμβουλίδης
Δεν βγήκε sold-out η κεντρική αίθουσα του Μεγάρου Μουσικής και μάλλον έλειψε το «μεγαλειώδες» που αρκετοί περίμεναν από τη βραδιά. Όχι βέβαια ότι δεν το έκανε εν τέλει το θαύμα του ο Άγιος Μαρτίνος
Δημήτρης Μεντές
Δανειζόμενος τη μουντή στρυφνότητα του Αντρέι Ταρκόφσκι και διανθίζοντάς τη με drag αναφορές, με καμπαρέ ηδυπάθεια και με στιγμές κιουμπρικής παραφροσύνης, ο Ολιβιέ Πυ πετυχαίνει ένα φρέσκο ...

ΣΤΗΛΕΣ

Άρης Καζακόπουλος
Η στήλη εγκαινιάζει σήμερα τη νέα ενότητα Monthly Review: στο τέλος κάθε μήνα, θα παρουσιάζει συνοπτικά και θα βαθμολογεί τους 5 δίσκους που ξεχώρισε για τον μήνα που κλείνει. Ο φετινός Ιανουάριος
Ελένη Τζαννάτου
Ένα μωσαϊκό της ζωής της, πιασάρικο και ξεσηκωτικό, σχεδόν διονυσιακό, αλλά και πολύ αιχμηρό την ίδια στιγμή για να χαϊδεύει αυτιά, έχοντας επίγνωση ότι το πολιτικό (θα πρέπει να) είναι και εκ των
Δημήτρης Λιλής
Στο μουσικό συνέδριο Eurosonic στο Groningen της Ολλανδίας, στην ουσιαστική δηλαδή Eurovision των indie της Ευρώπης, φτωχός συγγενής ήταν και πάλι η Ελλάδα. Μείναμε για ακόμα μία φορά να θαυμάζουμε
Άρης Καζακόπουλος
Με αφορμή το πρόσφατο, υπέρ-επιτυχημένο reunion show τους στο Λος Άντζελες έπειτα από 7 χρόνια αποχής, η στήλη επιλέγει τα 20 καλύτερα κομμάτια της μπάντας που πρωταγωνίστησε στην εμπορική γιγάντωση

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

Θάνος Σιόντορος

 

Η δεκαετία του 1980 είναι ξανά «στη μόδα», μαζί και η μουσική της, είτε με διεθνούς εμβέλειας αναβιώσεις των τότε ήχων (το post-punk έρχεται άμεσα κατά νου), είτε με σχήματα που ξαναβγαίνουν στην

Δημήτρης Λιλής
Η πορεία της καναδικής δισκογραφικής μοιάζει βγαλμένη από indie παραμύθι και είναι μεγάλη στιγμή ότι εμπιστεύεται στη «δική μας» Σtella την πρώτη της διεθνή έκδοση. Είχαμε λοιπόν την ευκαιρία να ...

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Ανδρέας Κύρκος
Κι όμως, έχουν περάσει 25 χρόνια από την εποχή που ακούσαμε το εξαιρετικό τους ντεμπούτο. Ευτυχώς, όμως, το συγκρότημα δεν έχει δείξει το παραμικρό δείγμα κόπωσης και παραμένει συναρπαστικό, χάρη σε
Άγγελος Κλειτσίκας
Λατρεμένοι του εγχώριου κοινού, οι θεατρικοί Λονδρέζοι επιστρέφουν στη χώρα μας για 2 ξεχωριστές εμφανίσεις, με αφορμή τα 30 τους χρόνια –την Παρασκευή 24/1 παίζουν στη Θεσσαλονίκη (Fix Factory Of
Ανδρέας Κύρκος
Δεν ήταν λίγοι όσοι γνώρισαν το αθηναϊκό συγκρότημα πριν από 3 περίπου χρόνια, με το ντεμπούτο τους God Proudly Presents. Τώρα, επιστρέφουν με το Forbidden Fruit και ακόμα περισσότερα live σχέδια,
Πέννυ Γέρου
Πρωτοπόροι της EBM, αλλά και φημισμένοι για τις αμφιλεγόμενες και απρόβλεπτες live εμφανίσεις τους, έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα (Temple, Σάββατο 18 Ιανουαρίου). Μιλήσαμε λοιπόν με τον ...

Instagram





Top
Στo avopolis.gr χρησιμοποιούμε cookies για να διασφαλίσουμε την εύρυθμη λειτουργία του site και την καλύτερη εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την πλοήγησή σας στο site, αποδέχεστε τη χρήση των cookies και την πολιτική απορρήτου. More details…